1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588704 inlägg · 6216 ämnen

Modo - Timrå IK 2009-10-27

« · 1193509 · » Till forumet

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
RTS:

Starkov och Hynning var väl de få i anfallet som hade lite fart under grillerna i dag.
Kommentera

Bad_Brett: Paniken nu är just att Tik spelat 13 matcher där alla sett exakt likadanna ut.Ifjol torskade vi när vi var dålig, i år torskar vi oavsett hur matchbilden ser ut, och oavsett vad, spelar ingen roll om vi ledat med 5mål, som KAN vi inte vinna.

Hur många matcher har det inte sett bra ut iår, men fan att vi tar poäng, Något är helt fel, sedan måste man ju ifrågasätta misshandeln av Anger.

Starkov däremot, ser man visst något stort i.

Kommentera

Bad_Brett: Farten tog slut för 3 år sedan
Kommentera

Greven: Så länge Challe "coachar" så vågar ingen göra misstag och då vågar man heller inte vinna.
Kommentera

Simmalugnt:

Jag förstår ändå inte riktigt paniken, för även om poängen har uteblivit för er del, så ser det fortfarande hästlängder (flera 39:or på ovanpå varandra) värre ut för MoDo. Jag är övertygad om att Timrå hamnar på en stabil slutspelsplats, oavsett om Challe eller någon annan står i båset. Spelet ser ju stundtals mycket bra ut, speciellt när Timrå kommer med fart genom mittzon.
Kommentera

VISAS HANDLINGSKRAFT: SPARKA CHALLE REDAN IKVÄLL

Sedan om det hjälper vetfan för jag har NOLL förtroende för de styrande med TJ i spetsen just nu.

Och spelarna uppträder som om de vore en jävla skock får som panikslås bara nån viskar bokstaven v.....

TIMRÅ IK:s strategi att satsa på oprövade budgetlösningar både vad spelare och tränare beträffar, krönt av tillsättandet av en sportchef med meriter som bara en berusad lyckas fantisera ihop, straffar till slut oss supportrar HÅRT och SKONINGSLÖST.

Det känns också "TRYGGT" att veta att man också lyckas fostra nästa generation hockeyspelare (J20) så jävla illa att de skulle tappa en ledning om de så leder med 6-0 med 10 minuter kvar.
Kommentera

The Fat Bastard: Jim Brithén? Mumma.
Kommentera

The Fat Bastard:

Du menar väl. "Med en tränare hade vi vunnit."

Vad vi har nu är en lallande travfåne.
Kommentera

Bad_Brett:

Med en bättre tränare hade vi vunnit.
Kommentera

Bad_Brett:

Logiskt, det kan inte dagens Timrå IK stava till.
Kommentera

Loomis:

Timrå gjorde ju egentligen en klockren bortamatch, men faller på två saker. Dels att domarna dömde bort två regelrätta mål och dels att man uppträder väldigt nonchalant den sista minuten, men tre poäng till Timrå hade varit det logiska.
Kommentera

Kongo: De sa Malmö och leksand också och se hur det gick
Kommentera

ITK: Ja, det är ju bara att ösa på med utgifterna och se hur länge det håller...
Kommentera

ITK:
Ok. Vi lånar x antal miljoner så kan vi satsa hårdast av alla lag. Vad händer då året efter det osv?
Kommentera

Seriöst.
Det är hårt jobb på alla plan som gäller för att vända det här.
Kommentera

Challe har ingen vinnarskalle, han har fastnat i rondellen.

Challes förtroende är förbrukat, hur coachar han som? Förlåt jag menar varför coachar han inte laget för, jag trodde han var den som skulle styra skeppet.

Som det ser ut nu så kan vi lika gärna vara utan coach under matcherna, jag lovar det skulle inte gå sämre ivarje fall. Tänk vilken iskall tanke, sätt challe och nygårds på läktaren nästa match, jag lovar att laget skulle vinna.

Det verkar precis som att ingen i laget vill vinna, bara vi gör en hyfsad insats så är alla nöjda. Nu måste någon verkligen kliva fram och slå näven i bordet, detta duger inte. Och det värsta är när min morgondag blir förstörd av en tränare som pratar om en bar och stabil insats men marginalerna var på fel sida osv.

Challe har ingen självinsikt och hela laget måste snarast gå på avgiftning hos en psykolog.

Nu vill jag ha hit Juhani Tamminen som kan vecka detta zombie laget, vilka vålnader som uppträder på isen. Förresten ring in dr Manderville och låt han komma och gästspela i båset ett par matcher, eller varför inte Robban, förresten ni kan hitta på vad som helst bara ni gör något. Men det lärinte hända ett skit förutom att en viss Challe Berglund står och grinar i tidningarna över otur osv...

Fy vad jag hatar tränaren vi har just nu... (har även gjort det tidigare säsonger.)
Kommentera

Nu när jag kollar på tabelles så är det ju inte den värsta sitsen vi har satt oss i nu. vi hade ju kunnat varigt nolaskogare...phuuu.

det är 4 p upp till rögle och 5 upp till ssk, rögle möter linköping hemma och luleå borts och ssk HV hemma och sen modo borta. om dom förlorar boda sina matcher och vi (mot all förmodan) vinner våra 2 närmsta matcher mot luleå och dif så är vi uppe på en 9:e plats.

Det är inte över än... 

Kommentera

Kongo: ... för vi kommer att tjäna så jävla mkt stålar i allsvenskan med 1500 pers på läktaren.
Kommentera

El Maco: Ok...lite positivism då; status q beträffande avståndet till slutspel, ff 6 pinnar och en pinne närmare ingemansland.
Kommentera

Knylan: Tycker gott vi kan köra en rip-off på Leffe Strömberg som banderoll på torsdag...
Kommentera

ITK:
Så din lösning är att göra av med pengar man inte har?
Tänk gärna efter före.
Kommentera

ITK: Detta bottennapp började när nubben stack nä lite tidigare närv i fick in sopan TJ i organisationen. ja truppen i AS blir billig.
Kommentera

El Maco: Går inte med hovet hade dock gärna varit där men skall till gotland och åka motorcykel! Får bli brynäs och djurgården senare
Kommentera

El Maco:

Sant.
Kommentera

TJ sparar sig till framgång, dags att avgå din jävla luffare.
Kommentera

bisterfinnen: Det kunde vara värre. Man kunde ha hållit på Björklöven.
Kommentera

Leffe: Hovet på lördag.
Kommentera

73Sjöbba:

Fint att bli citerad sådär...

Vilket skitspel våra lag presterar. Fy fan...
Kommentera

mikenomad: Timrå skulle vara BDSM? Nja... inte helt och fullt.

Bondage - sure, skydden och grejor, det kan man ju gå igång på

Disciplin - Icke! Icke säger jag!

Sadism - ett sånt här matchslut till exempel

Masochism - nu känner jag igen mig.

Kommentera

Detta är inte slutet. Det är inte ens början på slutet. Men kanske är det slutet på början.
"W.Churchill"
Kommentera

Bragd-Birger: Tycker timraik.se ska byta domännamn till stirrapuck.nu. Passar detta skämt till "lag" rätt bra.
Kommentera

Mappe: Jaaaaaa varför hata sundsvall. vore trrevligt och se ett lag från trakten medelpad som vinner, för övrigt var jag på södertälje hemma i år och såg timrå vinna, synd man inte kan vara på fler hemma matcher!
Kommentera

Knylan: Du måste flytta från Sundsbruk.
Kommentera

Ambroo: Dom är som den där snälla farbrorn som lockar in en bland buskarna för att sedan skita en i ansiktet.
Kommentera

Ambroo: Jag tror man går igång på deras fantastiska förmåga att spela svårfångade. Att upptrada så nonchalant och nedlåtande mot oss supportrar är en bedrift i sig.
Kommentera

Leffe: EEHH, Vaaa?
Kommentera

El Maco: Kan bara beundra din positiva attityd, jag själv har hamnat i en negospiral som jag ej kan ta mig ur själv.

Jag vet bara inte hur faan vi ska kunna ta oss ur detta, vi har ju ett hyfsat grundspel faktiskt, men när vi har bollen i våra händer så rullar vi snällt ut den till motståndarna med öppet mål..Timrå verkar ju inte ens vilja vinna själva.
Kommentera

Ambroo:

Ska vi gissa på under 4000 nästa match mot lule?

Kommentera

PEAP: nej hörni vi som bor söder om Gävle och norr om Stockhom borde ta oss till Uppsala imorgon och hoppas på en riktig höjdar match och att dom blå ( sundsvall hockey) spelar tre poäng till medelpad!
Kommentera

El Maco: Heja TIK, mer BDSM åt folket!
Kommentera

mikenomad: Men varför är man så här barnsligt förälskad? Är det för att de uppträder som primadonnor och lockar en in i fördärvet genom att flörta vilt för att sen vända ryggen till?
Kommentera

Är ju direkt osunt att man mår så här dåligt pga sport.

Nä, VÄND DETTA NU TIMRÅ !

God natt !
Kommentera

The great one:

F-n vad jag skriver mycket skit inlägg nu. Jag loggar ut.
God natt.
Kommentera

Realist: Nu börjar t.o.m. jag tvivla över Challes förmåga att få ihop det här på ett bra sätt. Visst finns det många spelare i Timrås trupp som inte lever upp till förväntningarna men jag kan också tycka att Challe skulle ha lite mer fingertoppskänsla när det gäller som mest.

Jag förstår fortfarande inte att han mönstrade de spelare han gjorde efter Sebbes mål. Jag förstår heller inte varför han inte tar en timeout efter vårt ledningsmål. Erixons mål lär ha utlöst en mindre utlösning bland flertalet spelare. För att samla sig efter denna tömning hade det varit läge för lite andrum.

Challe är inte enskilt skyldig till det prekära läget vi försatt oss i men att släppa Challe bör vara det ekonomiskt bästa alternativet. För helt ärligt, jag ser inte mycket till bättring hos det här laget. Förra året, trots likvärdig kräftgång så fanns det intentioner till bättre spel. Nu gör det inte det.
Kommentera

mikenomad:

Vi har inget spel-inga linjer, absolut noll organisation i spelet..Så har det set ut hela säsongen, träningsmatcher incl, Det borde väl vara Balles sak att se till det!

BORT MED SKITEN!
Kommentera

jonmannen: Jag känner tvärtom. Jag ska se matchen på hovet och är slutspelsmässigt klacksugen. Så mycket annat kan inte göras för att få ut det här. Klart man kan köpa en Häggebulle på konsum och ställa sig att hoppa på men så mycket annat ser jag inte finns att göra.
Kommentera

Cartman:

Nä, han är väl en sådan spelare som inte syns. Inga misstag.
Kommentera

The great one:

Såg inte till Caslava så mkt heller...

Kommentera

mikenomad:Jävla medgångare. Ingen säsong utan bitbollen fastspänd och disciplinhuva på. Här ska åkas.
Kommentera

Realist: Skitinlägg. Laget/spelarmaterialet är visst tillräckligt bra!
Kommentera

« · 1193509 · »