1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Modo - Timrå IK 2010-11-25

« · 1311812 · » Till forumet

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25

superfalle: Ja starten var nästan identisk med HV borta, kraftigt nedtryckta och mål i bp från ingenstans.

En knepig fundering; Vad händer om en modoit slår bort pucken från båset innan Axie når dit? Bara en tvåa för too many players, straff eller vad?

Kommentera

Åkerblom i 6e: Jo fast eftersom tidningarna när det går bra gillar att referera till Timrå som The big red machine så blir det ju lite knepigt. ;o)
Kommentera

superfalle: Vi höll ändå Modo på utsidan i stora delar av matchen och var riktigt bra i boxen. Sen kan man naturligtvis klaga på inledningen och andra perioden, men jag tycker vi skapar mer heta chanser än dem. Har även synpunkter på det här med avvägningarna när vi ska vårda kontra spela sarg ut. Jag vet inte hur många gånger man drog i väg pucken på chans och det fastnade lite väl mycket gummi vid egen blå.
Kommentera

Fortsätter han så här så får vi nog kalla honom White Death, om ni kan er krigshistoria ;)

Kommentera

dr-nix: fast med handen på hjärtat . var de egentligen så där jätte många som var bra . vi var ju utspelade stora delar av matchen . de är mest resultatet jag är nöjd med . och powerplay och att få se svartvadet så där gråtfärdig
Kommentera

Olle: Ok, jag var hyfsat nere i gruvan där, men andra perioderna är bäcksvarta även om man inte går vilse i mörkret. Vi måste såklart rätta till dem. Man får hoppas att det handlar om trötthet pga nötande på få spelare i kombination med en lång väg till båset. Det underlättar heller inte att vi har en tendens att dra på oss alldeles för många utvisningar i just den tredjedelen. Sen har det givetvis satt sig i huvudet.

Jag är helt och hållet inne på din linje gällande Åkerlund. Han kan komma in och spika emellanåt men är inte gjord för att vara förstekeeper. Pitkämäki är nummer ett nu, inget snack.

Pikkarainen... Äntligen fick vi en rightare i päpä! Jag tror det är första gången han söker sig till en naturlig position i den spelformen.
Kommentera

El Maco: Här har man väntat på Sonnenberg! Det är ju Mini-Maco som fixar det.
Kommentera

Åkerblom i 6e: 6:e målet enligt hockeyligan och FBK jagar med sina 3 :)
Kommentera

El Maco: Klarar du att curla honom ända till ett SM-guld?
Kommentera

Trots utvisningarna i sig så är det ju ingen skam att inte släppa in något mål i BP på en period och två minuter :) + att göra mål i BP! typ femte målet i BP nu?
Kommentera

Jockz: nu tycker jag du är lite väl hård mot Jokela.
Kommentera

dr-nix: Ärligt talat är jag inte nöjd med Jokela i varken defensiven eller offensiven, hänger verkligen inte med i tempot och kommer sällan till skott dock en fin marginal passning till Pikkarainen idag. Jag tror iallfall att den unge Dahlroth täcker upp bra för honom på lördag!
Kommentera

Steffe: Du har rätt i att vi inte ska glömma Styf. Om man spelar honom företrädes vis i PP får vi ytterligare en dimension. Skjuta kan han. Däremot är han inte den back jag skulle välja ut när det handlar om vem man vill ha mellan målvakt och motståndare i en kontring.
Kommentera

Steffe: det är många som gör en bra match, Styf vet iaf jag att det är en bra back. Att han är bra i PP osv. är inte överraskande för mig. Därför väljer man att berömma sådanna som Dahlroth istället som debuterade.

Redigerad kommentar

Kommentera

El Maco: Jag vill inte vara sån, men det är en uppenbar risk för att det blir klent virke i den pojken. När decembersvackan kommer är det bara att förbereda dig på koliken.

Själv håller jag fortfarande på och jobbar bort de värsta divalaterna från min son som föddes -02. Samma sak här, det var en jävel och kinka så fort Timrå råkade åka på en mina. Skrik och snörvel. Blöjbyte här, miniform-droppar där. Fjolligt.

Dottern däremot härdades från början genom att födas ut -05. Hon blev hård som granit. Förlusterna rinner av henne med ett bittert leende. 'Dom brukar ju förlora, pappa' är en ofta upprepad sanning ur denne telnings mun.

Men man får gratulera å det grövsta! Barn is the shit. Och hockey, dagar som dessa.
Kommentera

Jag satt och tänkte "kan inte Ilkka stänka dit en nu så man får se ett hattrick" det är ju inte så stora odds på att få se en DiCasmirro liksom. Min PPV la av, fick igång den igen, och vips så vare fullbordat!
Kommentera

Jag tycker att alla verkar missa Styf, han gör en bra match och oroar med sitt skott.
Kommentera

Suck, knäskada för Jokela. Jag hoppas verkligen att den är lindrig.
Kommentera

El Maco: Jag vek ner mig när återbuden kom. Men det var bra stämning på Daltons också.    :)
Kommentera

Min yngste son är idag tio dagar gammal. Under tiden har Timrå tagit 10 av 12 pinnar. Han vet inte vad motgångar är, grabben. Bortklemad redan.

Kommentera

T T: Tänkte på samma sak. Hur osannolikt som helst.
Kommentera

T T: Åkteru med bussen?
Kommentera

lincoln: Fan om vi bara hade vunnit hälften av hemmamatcherna .............
Kommentera

T T: hehe ja i modoboken ville man byta målbur
Kommentera

* Vad var oddset på att Röymark lägger den i samma stolpe-Tarkki-in som senast?

* Det är ganska viktigt att ha en rightare i pp.

* Guuud så underbart!

Kommentera

I den allmäna villervallan måste man väl också konstatera att vi ligger en pinne från fjärdeplatsen. Om man vill slå ann sin allra mest optimistiska ton så är det ju faktiskt att vi gjort kanske fem bra matcher i år och ligger i princip fyra...
Kommentera

Bragd-Birger: framför allt så gillar jag att corso är uppsatt som center . känns som de finns mer att hämta av honom i en center roll . även om han inte på något sätt gjort bort sej som ytter
Kommentera

Hahl Bundy: Det är lite förvånande ändå att MoDo lyckas sabba målvakter på löpande band...? Fredrik Andersson får nog sluta komma med råd ;-)
Kommentera

Hahl Bundy: Ja Viinanen skapar is yta åt både Pikkarainen och Hirschovits. Vilket Pikken utnyttjade bäst idag. Men det är väl en såndan spelare dom två herrarna behöver brevid sig för att producera. Dom hade ju förmodligen ingen Timo Pärssinen som tredje länk i HIFK.
Kommentera

Bragd-Birger: Håller med när det gäller Halonen klockren, håller med på allt det där igentligen, men där imot tror jag (eller hoppas, vet inte riktigt) att Hirscho kommer resa sig. Det måste han göra.
Kommentera

Bragd-Birger: Halonen är ett klipp! Jag gillar honom starkt o där har Linkan gjort ett fynd. När det gäller Hirso så tycker jag att han börjar kännas bättre. Han täckte ju ett slagskott dessutom i 2:a per. o tog sig knappt av planen. Viinanen verkar passa väldigt bra i den kedjan.
Kommentera

Bragd-Birger: Halonen! Halonen! Jag vrider mig, som min gamle tennistränare sa, när han var riktigt imponerad!
Kommentera

Vi ska inte glömma Svenssons pass till Röyarn! fyfan va snyggt det var.
Kommentera

Timrå Icon: Ja, årets lag blir man (som vanligt) inte klok på. Jag utgår ifrån att de har för avsikt att tortera oss fram till omgång 55, med sporadiska lugna segrar som kväll, och sporadiska bottennapp a la DIF borta de senaste 34 säsongerna....

Man ska vara glad för det lilla. jag tror nog att det finns potential i laget, men bottennivån oroar naturligtvis. Vårt resultat innan uppehållet var en formidabel Nine Eleven och spelet var en katastrof. Just nu är vårt resultat högklassigt, medan vårt spel är en mindre influensa epidemi. Dvs inte vidare bra. Men en eloge till laget kväll! Kämpatakterna var det fan inget fel på.

Kom igen TIK - Nu är det guldvittring
Kommentera

Jockz: Nä precis. Helt rätt!
Kommentera

Jacksson 71: Håller med om att den laguppställningen ser riktigt mysig ut. Den ende jag har svårt att placera är Hirso. Han är fan inte värd att lira i en förstafemma. Möjligen i första perioden, innan orkar tryter helt.

Annars tycker jag Halonen går från klarhet till klarhet. Bäste back i den birgerska världsordningen i dag, fram tills dess Sebbe klev fram i sista och snodde matchens första stjärna.
Kul också att Hallin var så pigg. När han kör och brunkar är han väldigt nyttig och värd sin andra chans i timråtröjan. Röymark är också en favorit på liknande kriterier, men han har en betydligt större potential än Pelle. Röymark skulle mycket väl kunna bli en slutspelsjoker av klassiskt snitt.

Det börjar ljusna, sa tunnelgrävarn.
Kommentera

Jacksson 71: Känns inte som att jag kommer ligga sömnlös över att Jokela förmodas vara skadad, Dahlroth är inte sämre nånstans sen kolan tillbaka på lördag. :)
Kommentera

Värst vad man var på gott humör här då...Hänt något eller har Östrand släppt ut något mindre nyttigt...Nä bara innse, serien är lång och än kan det vända och vi gör en störtdykning i tabellen;)
Kommentera

Bragd-Birger: Hahaha! Det ryktas även om ett rättstavningsprogram och ett sinnrikt system som ordnar till det förtretliga med gemener och versaler :-)
Kommentera

jag säger bara sebastian erikson . fan va bra han är ibland alltså de känns ibland som på strålmans tid då han driver upp puck
Kommentera

Derbyn är underbara. Derbyn har sin egen dramaturgi, sin egen logik! Härligt! :-)
Kommentera

Otroligt skön seger. Pikkarainen leverar för engångsskull, Viinanen ser inte helt oduglig ut heller. Kim Hirschovits har en riktigt fin assist till Pikkens första ballja. Men annars, nja. In med Matt Murley och Daniel Corso på detta!

1. Juha Pitkämäki
2. Magnus Åkerlund

Mikko Jokela - Antti Halonen
Sebastian Erixon - Tomas Skogs
Mattias Karlsson - Pär Styf/ Fredrik Sonntag
Reserev: Jesper Dahlroth

Ilkka Pikkarainen - Kim Hirschovits - Mika Viinanen
Matt Murley - Daniel Corso - Timo Pärssinen
Martin Röymark - Anton Lander - Anton Axelsson
Per Hallin - Gabriel Karlsson - Alexander Larsson
Reserver: Jeremy Boyce.

Skador: Elias Granath, Fredrik Hynning.

Ser laget ut så här om några omgångar så ser det riktitgt bra ut. Röymark och Lander skapar allt möjligt själva och ser riktigt heta ut. Dom två tillsammans lär funka rätt bra.
Men någon som har kolla på hur det gick med Mikko Jokela?
Kommentera

Timrå Icon: Ryktet säger att dom har en tangentbordsavkännare på deras sida. Trycker du ner bokstäverna på ett sätt som tyder på att du begagnar mindre än dussinet fingrar, så...sayonara!
Kommentera

Blizzard:

Agree. Du har helt rätt.
Kommentera

Tre närmast identiska Pikken-mål för övrigt. Från i stort sett samma position varenda gång. Det är där man vill se honom i fortsättningsvis. Inpangandes mål efter mål. Fan vad trevligt!
Kommentera

Jokela skadad, nån som vet?
Kommentera

orion: Jaa man kan säkert bli avstängd i deras bok om man skriver något om dem i vår bok till och med ;-).
Kommentera

skön seger, kass spel i 2:a.

BS verkar bestämt sig för att stanna eller redan skrivit på för annan klubb inte lika bra som när han jaga ny klubb iaf.

Pikken visar avrför han är viktig.

Hirso visar varför man vill ha in Corso och Murley så snabbt som möjligt.....
Kommentera

1 poäng till 4e platsen nu nu kör vi över Luleå!
Kommentera

« · 1311812 · »