Småskön period. Modo ligger på och surrar friskt, men Timrå går upp och bitchslappar. Pang-pang-pang! Annars är det sedvanliga och onödiga utvisningar i parti och minut. Det måste bli bättre där!
Ole-Kristian Trullesnurr är en tuffing. Nästan så att man själv blir rädd framför skärmen. Han passar bra in i Modo tycker jag.
Hoppas man kan täta till det i andra. Men det lär bli en sedvanlig slita-håret-period. Smartare i mittzon (inga hafsiga/smånonchalanta pass när alla går!) och ligga lite mer på rulle. Det finns rejäla ytor att kontra på, och vi har några speedkulor. Fick ribba av Röymarks BP-spel. Den snubben har frenesi när han trampar i gång. Hallins uppåkning var mysig också.
Åkerlund ger...inget supertryggt intryck. Jag blir nervös så fort dom börjar leta läge i zon. Hoppas marginalerna fortsätter vara på rätt sida.
John K: Vi hade ju faktiskt två riktigt heta krosspass i PP på slutet, där hade mycket väl 4:an kunnat komma. BS dom missade ett av dom om jag inte såg fel.
Lite smånervös vad gäller resten av matchen. 0-3 efter period är flyt helt enkelt. Tyvärr har Timrå varit grymt värdelösa på att ta vara på lägen där man fått flytmål... Men den som väntar får väl se (vad som händer).
Timrå Icon: hela timrå var off inför den där utvisningen. Virrigt spel från Timrås sida. Jag hoppas de klarar av detta boxplay nu... Shit där det blev det ännu en utvisning...
Fantastiskt roligt iallafall att vi har en RIKTIG TIMRÅKILLE i toppen på SHL målligan framför alla coola kanadicker och finnar. Stort Grattis Filip ♥️♥️♥️
Annars är det sedvanliga och onödiga utvisningar i parti och minut. Det måste bli bättre där!
Ole-Kristian Trullesnurr är en tuffing. Nästan så att man själv blir rädd framför skärmen. Han passar bra in i Modo tycker jag.
Hoppas man kan täta till det i andra. Men det lär bli en sedvanlig slita-håret-period. Smartare i mittzon (inga hafsiga/smånonchalanta pass när alla går!) och ligga lite mer på rulle. Det finns rejäla ytor att kontra på, och vi har några speedkulor. Fick ribba av Röymarks BP-spel. Den snubben har frenesi när han trampar i gång. Hallins uppåkning var mysig också.
Åkerlund ger...inget supertryggt intryck. Jag blir nervös så fort dom börjar leta läge i zon. Hoppas marginalerna fortsätter vara på rätt sida.
Smiska mer! Nu tar vi fjollorna!