Dom har ju inte lättaste öppningen denna serie tycker jag...ja menar liiite uppförsbacke tycker jag med Linköping,Färjestad,HV och Frölunda två första veckorna...
Men visst behövs det målskyttar....absolut..
Personligen längtar jag till Manderville kommer......vilken kille:)))
JimmyH: Sen är det ju frågan om när en spelare kan utvecklas. Ta Warg, alltid varit medelmåttig och dessutom runt 26 (va?). Eller Wennerberg. Varför skulle dessa bli kanonbra helt plötsligt?
Peter Ström förstår jag inte heller. Känns fel att värva från Italien, en spelare helt på nergång.
Icetea: Nja...vanlig yoga är säkert något sådant. Poweryoga är nog lite tuffare tror jag. Hur som haver så får jag för mig att det är bra lämpat för en målis iaf...eftersom man tydligen ska bli smidig som tüsan^^ Har för mig att spelarna sade något om att de hittade muskler och annat de inte ens visste att de hade^^
rupert: Jag tror det kan vara lite övertro på att alla spelare utvecklas bättre i Timrå än i andra klubbar bara för att Nordgren, Hagos med flera gjort det tidigare.
arf: Ja...fortsätter lif så här..så är det ju knappast någon omöjlighet :) Jag vill ha Dif och Lif i en kvalserie i år!! Ni ska då inte dit iaf...det kan jag säga!!
Jesse P: Ah okej, ja jag kan ju erkänna att jag inte har superkoll på Timrås träningsupplägg^^ Minns bara att det var något glättigt reportage i den underbara blaskan AB om lagens upplägg gällande träning. Där tog de upp att Timrå satsar på poweryoga inför denna säsong. Själv vet jag inte riktigt vad det innebär *s*
Just ja, en spelare jag glömt att såga. Peter Ström. Vad skulle vi med han att göra? Föredetting från Italien, har inte Nubben lärt sig att inte värva från blåbärsligorna?
Icetea: Som jag ser det kommer DIF, SSK, LIF och TIK att få slåss om att slippa kvalserien. Känns i de första omgångarna som att det är en tydlig gräns mellan de fyra och de andra.
Dalmas1: förstår inte alls att man kan börja snacka om kvalserien efter knappt 4 matcher , är det någonting som är en skandal så är de supportarar som tror på kvalspel efter 4 matcher!!
JimmyH: Ja vi räcker inte till men det kan faktiskt bero på hur man tränat. Man kan lägga upp träningen för att vara på tå i början av serien eller för att komma sakta men säkert under säsongen och inte få för stora svackor under säsongen.
Vad gäller 01/02 så fick spelarna träna efter eget upplägg och när Kenta kom året därpå så var de så otroligt dåligt tränade så att Tord J fick lägga upp ett speciellt träningsprogram som man utvecklat under åren och succesivt ökat träningsdosen år från år. DET ÄR INGEN URSÄKT UTAN FAKTA!
När man inte är "pigg i benen" och spelet inte fungerar så blir det grinigt och man koncentrerar sig på fel saker.
Jag tycker man borde satsa på några juniorer som får kliva in och röra om i grytan lite för som det är nu så gör nog det ingen skada.
Kevin O Shea: Om Timrå ska ha sällskap i kvalserien av ett dalalag så blir det nog Leksand. Mora har visserligen förlorat men har spelat jämnt med Färjestad, Frölunda och HV71 medan Leksand inte haft det lika lätt mot sitt motstånd. HV:s Per Mårts anser t.ex. att Mora var ett par klasser bättre än Leksand - han har ju mött båda...
Jesse P: Sant, sant; vill minnas att FBK för två år sedan var direkt ruttna första månaden, för att sedan vakna och gå rätt bra.
Spelet i mittzon var ju faktiskt bra mot FBK, det som saknades var råg i ryggen att gå på mål. Kändes trots allt som att det finns något att bygga på, förutom det usla anfallsspelet funkade grundstenarna rätt bra. Jag när en liten förhoppning att Kenta kan gjuta mod i mannarna.
rupert: 6 perioder utan mål, skandal tamejfan! Mora har skjutit dubbelt så många skott som Timrå efter två perioder. Kvalserien nästa - och där blir kanke Mora räddningsplankan? eller är vi sämre än både Skellefteå och Malmö?
Bragd-Birger: Krykov? Aalto? Magnus Nilsson? osv. Timrå har ju värvat mer namnkunniga spelare förut. Och mer poängproducerande än årets värvningar. Nu har vi ju dessutom mer pengar än någonsin, och i princip samtliga dyra spelare i laget borta. Nog hade det funnits utrymme för mer satsning än såhär. Redan från början när man värvade Warg och Wennerberg och Oksa Jag vet att jag är monoton
SaraS: Peo Larsson sa att de tränat annorlunda då, men det visade sig senare att de knappt tränat alls. Det har de i alla fall gjort nu. Vi är kanske de bäst tränade laget i serien. Men så länge det inte görs några mål så har ju det ingen betydelse.
Rooster23: Får väl vara glada om vi slipper kvalserien...Fortsatt ES-status är ett måste och om den här säsongen går förlorad rent sportsligt så måste ju pengar till en riktig satsning nästa år iaf finnas!
JimmyH: Tyvärr beredd att hålla med dig. Är inte så att jag avskyr att hålla med dig,givetvis inte;-) Utan jag håller med om ditt resonemang, tyvärr så känns det så. Som du skrev tidigare, vi verkar uppenbarligen bli utspelade av Mora, 25-13 i skott. 6 perioder utan mål. Tveksam om Gunno skulle kunna rädda oss ens ( nu kommer han inte, men ändå ). Vi får helt enkelt se vad Manderville kan uträtta.
Men, slutspel i år? Jag är glad om vi slipper kvalserien.
Huvva...nu är jag nervös må jag säga.