1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591429 inlägg · 6216 ämnen

Mora IK - Timrå IK 2005-10-03

« · 586018 · » Till forumet

Sv: Mora IK - Timrå IK 2005-10-03
Som Morait är jag nu givetvis glad över att vi fick in pucken nu. Men inte bara för våran ledning i denna stund, utan för att detta kanske kan hotta upp matchen lite. För så skojig verkar den ju inte ha varit hittills.
Kommentera

Slut på första perioden
Kommentera

Paus nu, 1-0
Kommentera

Boman78: Kanske det. Men är vi beredda att hosta upp 300 000 i månaden för en halvskadad slovak då? Vad har ni för tips, killar?
Kommentera

12-7 i skott
Kommentera

Rooster23: 1-0 i mål och 12-2 i skott...ta hit Slobodan NU!
Kommentera

Rooster23: vi skulle redan haft några lite mer namnkunniga spelare i laget nu. Fattar inte vad Nubben och co har hållt på med under försäsongen. skandal faktiskt
Kommentera

Ambroo:
Vibbarna börjar kännas som Giffers allsvenska säsong
Kommentera

Per HApps: Ja fast ngt kallare...
Kommentera

RocknRolf2: Så du anser att det är en skandal att man med kort varsel tappar tre landslagskillar till NHL? Att man då inte direkt kan ösa spelare ur sjön utan sitter lite där man sitter torde väl knappast gå att beskylla Nubben & co. för.
Kommentera

RocknRolf2: Mmmm....det har faktiskt varit märklig stiltje. Nubben raketstartade ju med en sisådär 8-9 nyförvärv på typ två dar. Verkar som han gick i ide sedan.
Kommentera

Dream Team: kort varsel? skojar du med mig? Den enda som dragit med "kort varsel" är Nordgren. Att Hedström skulle borde dem fattat redan i april typ. Varför har man då inte ersatt honom alls?

Även med Nordgren kvar i truppen såg det rätt tunt ut, men inte fan hände det nånting för det
Kommentera

Dream Team: Men visst fanns det en marknad efter dessa förluster, Pardavy och Pavlikovsky är ett par exempel som var lediga då och som tillsammans gjort fler mål en hela TIK:s trupp. Det är dags att strunta i lagspelare nu, ta hit en diva, bara han gör 20 mål!
Kommentera

Det är relativt stor skillnad:

GIF Sundsvall hade (med alla spelare skadefria) en ganska tunn trupp, man får då två av sina spelare skadade varav en av dem var lagets bästa spelare i stort sett.

Timrå IK tappar ett par spelare till NHL.

Liknelsen är att bägge lagen tappar spelare men vad dom har planerat att göra är helt annorlunda

GIF Sundsvall= "Vi tänker inte ersätta spelarna"
Kommentera

Men vi har ju storspelare som Frerdrik Warg som kan kliva fram
Kommentera

hela inlägget kom inte med heh..

TIK planerar däremot att ersätta sina förlorade pjäser..
Kommentera

dr-nix: Timrå IK = "Vi vill ha pojkar som kramas även när vi torskar"

Som sagt, dags att tänka om och ta hit ett ryskt ego, bara han producerar.
Kommentera

Andra året i elitserien som avslutades med kvalserien började bättre än vad denna har gjort. Om vi torskar mot lag som Mora då ser det riktigt mörkt ut. Tyvärr, det är mot dom lagen vi måste ha plus på.
Kommentera

rupert: Strålman, Regin och Nielsen var det starkt att få hit men Wennerberg, Warg och Oksa är jag väl kanske inte fullt lika imponerad av.
Kommentera

RocknRolf2: På Nubben verkade det väl som han var relativt överraskad över att Hedström valde att dra. Kom ihåg att man hade satt den första deadlinen till den 15:e juli (var det väl?) Att man sedan flyttade fram detta för att vara sjysst med Jonte är väl kanske något man borde varit mer förberedda på, iofs. Hagos lät det ju som man räknat bort tidigt. Att man då väljer att ligga lågt är inget som jag ifrågasätter i vilket fall. Var det i början av augusti som Jonte blev klar för Anaheim? En månad (drygt) kvar till seriestart är väl kort varsel om något...
Kommentera

RocknRolf2: Fredrik Warg storspelare? Nu får du allt ta och särskriva. Stor spelare men knappast storspelare va?
Kommentera

Johan J: Fast det var ju många här som höjde Warg, Wennerberg och Oksa till skyarna. "Nubben kan ju inte göra fel osv". Down to earth med en ljudlig smäll nu tyvärr

Vi var ju för helvete ett topplag Nubben, fattade du aldrig det?!!
Kommentera

Johan J: Ser väl närmast ut som Nordgren när han kom, lagom tjock man i sina bästa år...
Kommentera

Ambroo: Nordgren var väl ändå lite yngre när han kom..
Kommentera

Vad står det ?
Kommentera

Dream Team: Om nu Nubben blev förvånad över att Jonte skulle få kontrakt i NHL så har han klantat sig rejält. Jävligt dåligt i så fall
Kommentera

RocknRolf2: Topplag vem har sagt det? nedre regionen enligt en expert som heter Wikegård
Kommentera

Johan J: Uhm, Fredrik Warg anser jag är en helt poänglös (i dubbel bemärkelse) värvning. Ingen spelare ett TOPPLAG värvar direkt. Snarare typ Skellefteå
Kommentera

TD: ja nu blir det nedre regionen.. men vi var ett topplag, även innan nhl-strejken. Vad fan hände med ambitionerna?
Kommentera

dr-nix: Njae, skulle tippa på att de var runt tolv när de kom första gången...
Kommentera

RocknRolf2: har du gått runt och fått för dig att Timrå IK är ett självklart topplag ??!..hahaha väx upp..
Kommentera

Per HApps: Kom igen nu Timrå! in i anfallszonen någon gång!
Kommentera

dr-nix: Klart vi aldrig varit nåt självklart topplag, men med denna antisatsning är vi ju fan ett bottenlag helt plötsligt. Nånting har gått allvarligt snett
Kommentera

RocknRolf2: Som sagt, det fel Timrå gjorde, ja, om det nu var ett fel (?), var väl att möta Jonte "halvvägs" i sin vilja att nå ett NHL-kontrakt. Policyn att alltid ha spelare som är motiverade för uppgiften lär väl ha stämt in bra just där. Vad man borde ha gjort var väl kanske att vara lite förberedda på vad som kunde hända. Ja, att man s.a.s haft lite trådar ute i jakten på en sån spelare. Fast det kan gå j-vligt fort med att skriva kontrakt också. Speciellt med spelare som sticker ut. Ja, vilket man väl får förmoda/hoppas är de spelartyp som Timrå IK är ute efter.
Kommentera

sorry men jag tycker det är så löjligt att folk ser TIK som ett solklart topplag, faktum är att klubben måste fortfarande växa ytterligare (på alla fronter) för att kunna kallas toppklubb i mina ögon
Kommentera

RocknRolf2: Klart som korvspad, tappar man nästan 2 femmor vilket lag som helst tappar då enormt i slagstyrka, sen värvar man i Timrå för framtiden.
FBK värvar landslagsmän, HV lika så, har mer publik och sponsring det ger resultat, Ledin nu i FBK nästan i klass med Zäta när det gäller Poäng i fjol i ligan där ligger skilnaden.
Kommentera

TIK Älskaren: började lyssna nu vid andra perioden nu när ja kom hem men än så länge har ja inga problem
Kommentera

TIK Älskaren: För mej funkar web radion perfekt ....bara ett fel ...det blir alles för lite timråmål ...
Kommentera

Herregud!

Verkar inte skapa ett smack framåt!

Vafan är det som händer????
Kommentera

Ann: Det funkar bra för mej nu åxå. faaan nu blev det mål
Kommentera

Fan då:S
Kommentera

TD: Visst, men jag tycker inte det förklarar att värvningarna har varit tunnare i år än på mycket länge. Inte en enda poängproducerande spelare värvades, inte så jävla konstigt att det blir måltorka nu.

Nubben har en del att förklara
Kommentera

jag ååårkar inte! inte 1 mål framåt, men däremot 5 inläppta på en och en halv match...
Kommentera

Pinsamt.
Kommentera

TIK Älskaren: Här funkar det hur bra som helst....men nu gjorde Mora mål F.n!
Kommentera

hej och hå... fan pinsamt.
Kommentera

Efter en massa röra så blev det ytterligare ett Mora-mål. Men Asplund skötte det väl ganska bra ändå som jag fattade det. Han hade nog mått bra av lite mer hjälp där skulle jag tro.
Men jag tackar och tar emot :)
Kommentera

Ann: Hur ska det här sluta då. Vi måste få en vinst!!! Men än är det inte slut så allt kan hända.
Kommentera

som de verkar som får inte asplund nå hjälp av sina backar
man ska väl inte få skjuta och skjuta flera ggr
Kommentera

Aplund verkar vara bästa TIkare
Kommentera

« · 586018 · »