Nalia: Ribban för vad som är godkänt eller inte i den här gästboken riskerar nog att variera rätt rejält jämfört med hur kraven/målsättningen inför säsongen ser ut t.ex hos Mora.
JimmyH: Att det är uppgivet här eller att Asplund är den bästa på isen för Timrå?!^^ Hur som haver..en period kvar, och Mora har ju gått in för 3:e med en tvåmålsledning tidigare...och tappat *nervös*
Ambroo: Jag har väl öron att höra med? Men visst...jag kan bara bedöma utefter det Kenny säger i radion. Och enligt det...så verkar det ju onekligen som att Asplund är den som är bäst i Timrå så här långt. Vart var backarna vid Moras 2-0 mål? Hur många skott ska man tillåta någon att skjuta på mål?
JimmyH: Näh du...är det något jag lärt mig så är det att inte ta ut något i förskott. Och jag hoppas att spelarna i Mora har samma filosofi inför 3:e, men de borde ju ha lärt sig något efter Frölundas upphämtning och förbigång. Jag slappar inte av förräns matchen är färdigspelad.
JimmyH: Fast nu börjar man känna att det är Timrå man håller på igen. De senaste åren var en illusion, jag visste det!! Jag vaknade nu...det var bara en dröm. Semifinal två år på raken...kv. final...snack om SM_guld,,,på allvar!! Allt var bara på låtsas....
Nu ser det onekligen lite småbistert ut. Problem med att skapa chanser mot fucking Mora är allt annat än förtroendeingivande.
Rockande Roffe: Poängen har gått fram. Även om jag till viss del håller med dig börjar det bli lite lulevarning på ditt idisslande. Dessutom: Hedström undantagen - Timrå/Nubben värvar inte stjärnor. Nordgren, Hagos, Matthiasson m fl förädlades. Vi kommer sannolikt se liknande utveckling på flera av årets värvningar, tyvärr först nästa säsong. Timrå hade aldrig kunnat värva en Nordgren av dagens klass. Det är den bistra sanningen.
JimmyH: Kan det vara så att Timrå har tränat annorlunda i år. Jag menar de har kört väldigt hårt, hårdare än någonsin och då tar det en fem sex omgångar att få upp speeden i skridskoåkningen för det är den som ser så trög ut. Ett Timrå utan fart har i dagsläget inte mycket sätta till - det blir stillastående, lågt tempo därav den s.k utspelningen. Rörelsen i powerplay är ju pinsamt dålig och tempot dras ned och det blir lätt för motståndarna att styra ut/markera/hålla i/screena.
Sen är det så att Nubben värvat spelare för att komplettera laget, dessa spelare var klara ganska tidigt och då var både Hedström och Nordgren ännu inte signade för NHL spel. Nu finns det inte mycket att välja på spelarmarknade som håller samma klass eller i närheten av den klass som Jonte & Gunno har/hade.
Vad som är lite underligt är att Timrå inte verkat agerat sen Gunno försvann utan väntat på att han ska komma tillbaka...
Jag är till skillnad från de flesta som kommenterat här i HS ikväll bekymrad men inte uppgiven - det borde aldrig känneteckna en TIK supporter att ge upp så här tidigt
Nalia: Det hoppas jag... men vem vet, Robban Carlsson kanske kämpar som ett vilddjur och överglänser Johan i kassen? Två var förmodligen på isen och resten i båset... tja, tills pucken går in kan man väl skjuta om man får chansen?
Icetea: Tränat annorlunda? Nu börjar jag känna igen ursäkterna från 01/02 säsongen. Det enda som är fel är att vi helt enkelt inte räcker till just nu.
JimmyH: Jo det är visserligen sant, viss skillnad mellan Frölunda och Timrå. Men Mora sitter i samma båt, vi har inga direkta målgörare eller spelare som är det där alldeles extra.
JimmyH: Tyvärr beredd att hålla med dig. Är inte så att jag avskyr att hålla med dig,givetvis inte;-) Utan jag håller med om ditt resonemang, tyvärr så känns det så. Som du skrev tidigare, vi verkar uppenbarligen bli utspelade av Mora, 25-13 i skott. 6 perioder utan mål. Tveksam om Gunno skulle kunna rädda oss ens ( nu kommer han inte, men ändå ). Vi får helt enkelt se vad Manderville kan uträtta.
Men, slutspel i år? Jag är glad om vi slipper kvalserien.
Rooster23: Får väl vara glada om vi slipper kvalserien...Fortsatt ES-status är ett måste och om den här säsongen går förlorad rent sportsligt så måste ju pengar till en riktig satsning nästa år iaf finnas!
Rip Kirby: Lilla farbrorn Röd o Vit HOCKEYDYNAMIT önskar alla dessa trevliga Timråiter som brukar husera härinne i vår bok en riktigt GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR med en seger mot Mordor den 4/1 🎄❄️🧑🎄🎊🎉🎀