Domaren kan fan inte fått ligga på länge eller något. För helvete ha lite känsla för spelet. Skulle vara väldigt intressant vad Boyce ens sa? Grina mer, pissdomare.
Woody Jokinen: Håller med. Jag tänker inte skylla på domaren, han har varit usel men det är inte därför vi förlorar. Otroligt loj match. Samtidigt får man tänka på skadorna vi har på tongivande spelare (Lööke, Ohlsson och nu Hartmann).
Dock fattar jag inte alls vad förstalinan med Dahlén i spetsen har sysslat med.
Jockz: Må så va, men har det någonsin hjälpt att klaga på domaren? Nä.... Det är när jag sett såna här matcher som mitt hockeyintresse testas på riktigt. En seriematch i biljard på Eurosport framstår ju som het och energisk efter detta. Bra...en tredje abuse... Vem styr i båset???
Det syns verkligen att Ohlsson och Lööke är borta. Både spelarna har som jobb att trampa upp tempot i sina respektiva linor och nu ser det vansinnigt trögt ut.
Heisenberg: Skulle vilja se att man särar på Lundin och Dahlén egentligen. De verkar ju inte direkt ge varandra energi och de funkar främst i matcher de tillåts dominera tekniskt vilket förvisso är relativt ofta. I matcher med motståndarpress och aggressivitet är de vår sämsta formation och så får inte en 1:a fungera.
Ja...lillörda...hockey..fest...Nä... Ett jävla mörker... Fy fan så pissigt illa.. Ikväll är jag så besviken. Med det här spelet så pissar löven på oss på fredag!!
Signature: Dahléns största problem som spelare är att han är rätt beroende av att ha kedjekamrater omkring sig som hjälper honom att dra upp tempot i spelet. Både Dahlén och Lundin kan bli rätt stillastående när de inte har en tredje spelare med lite drag under skridskorna.
Mysig match! Jag vet inte, men det kändes som att vi blev lite småägda. Mora lyckades störa perfekt i forecheckingen, och då hade vi inga motvapen. Det blev gåhockey, kladd och dumpningar från stillastående fws på blå. Sexigt!
Nu är man ju sjukt pepp på löven. 3 säkra!
Och: hockey kan mycket väl vara världens tråkigaste sport.
bisterfinnen: Grejen är ju att Dahlén är bättre. Han vill ge båda huvuddomarna en smäll. För de var kassa nog att förtjäna dem. Det började lukta matchfixning redan när Timrå får 2 minuter roughing för ett klassiskt rör inte vår målvaktsgroll.
Enligt propositionen och allmän rättspraxis är det ju alltid kvitta eller 4 v 4. Så bjuder traditionen.
Sedan är Lundin förvisso bedrövligt dålig i sitt friläge, men det ska ändå vara straff där.
Alla dessa abuse of official måste vara rekord. Med tanke på vilka som åker känns det jävligt märkligt. Jag kan inte på fullaste allvar tro att de tre är så farliga. Domarna måste sänkt ribban, bara för Timrå ikväll.
Dahlén borde gjort mål på WWs superöppnande backhandpassning. Men i slutändan var ändå domarnas insats sämre än Timrås ikväll.
Precis som Börje höjde ribba när Malmö väl ledde. Fy fan för MIF de borde aldrig gått upp från division 1.?
Kalla mig Peter då. Men en till besvikelse vill jag vädra innan det är färdig klagat. Den här matchens kommentator är för dålig för min smak. Men inte ens han kan förklara att Madsen får två minuter hooking eller holding?!
Om jag utifrån sekvensen skulle hitta på en utvisning för att få matchfixningen att gå ihop hade jag sagt slashing. Det här borde utredas.
JonteD: Jag tycker det var rätt fyndigt. Lite självdistans till att de också klagar på domaren. Plus en pik om att vi är lillebror även fast båda föreningarna spelat hockey lika länge.
Efter att ha sett 5 v 3 utvisningarna igen. Så tyder allt på att våra spelare klagat lite för mycket på att Pantzare, nummer 6 i Mora är en för äcklig människa. Lundin blir riktigt fult neddragen av Pantzare innan han åker ut. Då Pantzare förmodligen slagit honom mot tinningen, ser så ut på reprisen. Sedan klagar Boyce på att han förstärker mot Nässén.
Det här är alltså samma Pantzare som skadade vår gamewinner av match ett med ett knä mot huvudet i match två direktkvalet.