1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590532 inlägg · 6216 ämnen

Myten Leksand

« · 156123 Till forumet

Sv: Myten Leksand
Jag har träffat Mälarmasen på riktigt! Vi har till och med åkt buss ihop. Faktiskt en ganska trevlig typ. TIK-Bergslagen och ett gäng spridda Mastokar av alla de slag hade en riktigt trevlig tripp till Sala där vi i brutal sommarvärme tillsammans kunde ana Timrås kommande styrka...

Det var grillparty och kortbrallor som gällde då... Nu faller snön men inte Timrå med den.

När jag skulle tända en knastrande brasa i vedspisen så virvlade det till i rökröret. Ner föll en rökhostande kolsvart brevduva. Jag vecklade upp brevet som satt fastklistrat runt den förvirrade duvans ben. Spretiga bokstäver var det... Men budskapet var solklart:

NEGGOTIPS FRÅN DJ HEMP!

Timrå IK - Leksand 1-9
Kommentera

Tycker den har debatten är ganska löjlig,
självklart är inte Leksand hela Sveriges lag för er som håller på Timrå, kan inte tänka mig att hålla på ett lag och tycka att den andra laget är hela Sveriges lag...

Sen att inte Leksand inte har haft några lirare i laget,
Nisse Nilsson, Robert Nilsson, Johan Hedberg, Åke Lassas, Jonas Bergquist, Per Erik Eklund, Jens Nielsen...m.m...
Självklart har antagligen Timrå också haft ett antal lirare i sitt lag genom tiderna, känns ganska patetiskt att sitta och säga att det aldrig funnits några lirare i något av lagen...

Några började prata om att våra arenor var lite dåliga..men
JAG att den inbringar en känsla som inte riktigt arenor som Globen har...det är mys...

Leksand är ett populärt lag, det är väl de flesta medvetna om...
men jag tycker många andra blir sura över dess popularitet och kastar skiten på oss supportrar...
Jag respekterar att ni håller på Timrå och tycker Timrå är det bästa laget..varför kan inte ni respektera oss...

Tack för mig...

p.s Till er som väntar på lirare/talanger i Leksand lag...
Vänta tills nästa år på Robert Nilsson och när Bobby Williams tar steget upp i A-Laget...sen tror jag att Elias Granath ska vara riktigt bra....
----------------------------------------------------------------
Matchtips: TIK-LIF 3-4
Leksand är starka mot s.k topplag...och det är vår tur nu....

RESPEKT! (om jag skrivit nå fel så äre så... :-).... )
Kommentera

Sätermas:
ironi kallas det...
så slappna av...;0)
Kommentera

gud:

..är ganska avslappnad...hehe...
Kommentera

Mats GBG: Okej jag ger mig! Fel av mig! Han har åtminstone spelat i Björklöven men för en gång skull viker jag ner mig!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Mälarmasen: Javisst men han kommer ursprungligen från Östersund och är norrlänning. Okej inte en renodlad TIK-produkt då förvisso! Men ändock en norrläning - we never walk alone!

Kommentera

Smokey: Jag kan hjälpa dig med dissandet som du säger dig ha fått från den gode Dj Hemp...... Kvällens domare är Marcus Vinnerborg och på radion så kommer nog Christer Jonasson att kommentera och enligt ST så är novemberuppehåll inget som är bra för TIK, bara sådana saker lixom............

Men trender är till för att brytas.........

FORZA TIK............alltid, alltid..................
Kommentera

Friman Sr: Inför kvällens match tycker jag publiken verkligen sätter press på domare Marcus Vinnerborg. Sänk matchen ett ordentligt tryck och ge mannen i zebratröjan en chans att revanschera sig för den misserabla insatsen i HV 71.
Kommentera

Johan J: Låt oss som står på klackläktarn gör en insats för att det inte blir en total fokusering på domaren Winnerborg. Låt iaf matchen börja innan alla dömer ut honom. Han står ju själv vid ett ganska OK läge - det kan ju bara gå bättre.

Marcus Winnerborg - oftast i motgång!!!

Timrå IK - I med och motgång, ALLTID!

Tips: TIK-Knätofs Stars 4-1.
Kommentera

Dream Team:
Tyvärr har jag en känsla av att Leksand slår er i kväll..
Kommentera

claesw: Det har inte jag! Har lyssnat till mitt innersta och mitt hjärta och den´"bara" grymtar... 8-2 8-2 8-2 8-2 8-2 8-2 8-2 8-2 8-2 8-2 8-2 8-2 8-2 8-2 8-2 8-2!!!!

Kommentera

Det var visst premiär ikväll med widescreensändning på Canal Plus av TIK-matchen. Det innebär att vi får se 20% mer av spelytan.
Huruvida detta är så fantastiskt återstår att se.
Kommentera

Farbror Hasse: Det blir förlust hur än du räknar. Du förlorar ändå 90 procent av hela upplevelsen i hallen, framför dumburken...
Kommentera

« · 156123