1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

NHL lockout 2012

« · 1516942 · » Till forumet

Sv: NHL lockout 2012
Anonymous: grejen är ju som sagt att vi inte kan vänta x antal månader på hela-säsongen-inställd-beskedet. Då har vi orättvisa ändå.
Kommentera

Anonymous: Det där har jag också tänkt på.
Kommentera

KORITFW: Gävle var ju iof emot och de har väl ändå några där.

och så här tycker Magnus Nyström:

" Sedan är det fascinerande att så många tänker att det kan bli en kvalserie mellan allasvenska lag med NHL-proffs och elitserielag utan NHL-proffs.
Det kommer ALDRIG att hända.
Antingen stratar NHL och alla NHL-spelare är där de hör hemma.
Eller också är hela NHL-säsongen inställd och då har även elitseielagen öppnat för NHL-proffs."

Men hur lång Lockouten blir är väl svårt att veta redan nu.

Kommentera

KORITFW: Haha. Man kan nästan tro att Nubben & Tommy har läst vad jag skrivet och diskuterat! Det är detta vad det handlar om i stort.

Hörs.
Kommentera

Som svensk måste man kunna få ta anställning vart man vill bara arbetsgivaren och den anställde är överens. Där är konkurrensverkets regler helt entydiga.

"Hockeyligan har sagt nej till NHL-spelare i elitserien, men kan komma att bli tvungen att ompröva beslutet om Konkurrensverkets undersökning visar att beslutet strider mot konkurrenslagen."
Kommentera

KORITFW: Som jag ser det kan man stänga ES i år isåfall också då. Annars har man gemensamma faktorer som uppflyttning=KS att ta hänsyn till och då måste man ha samma regler, håller fullständigt med Nubben o Company här.
Kommentera

Nubben och Tommy ryter till!

Enligt Norberg handlar de övriga klubbarnas motvilja om att de inte har några "egna storstjärnor" att plocka hem.

- Så fungerar Hockeyligan, alla ser till sitt eget. Tittar man på vilka som inte är så intresserade så är det klubbar som tycker sig ha rätt hyfsade lag och inte har några NHL-spelare där ute. Det är där skon klämmer, de har inte några att plocka hem, säger Kent Norberg

– Det man spontant kan säga är att vi för fan inte kan ha olika regelverk för hur vi ser på det här – det går inte, säger Tommy Andersson, Timrås ordförande i Hockeyligans styrelse. 

Redigerad kommentar

Kommentera

ÖstrandsNisse: lock-out visst men säsongen börjar inte förrän den elfte oktober så inga spelare läs vara på väg mot Europa på ett var än.
Kommentera

ÖstrandsNisse:

Man kan ju fundera på vart detta tar vägen, kan sätta sina spår både här å där?

Kommentera

NHL-lockouten ett faktum.
Kommentera

söder över: Ja tror inte Edmonton är så sugen på att Mps ska lira i allsvenskan. Kanske elitserien men förmodligen lär det väl bli Ahl. Det lär väl gälla Lander också
Kommentera

Berglund: som fan :)
Kommentera

Blizzard: Kung rulle
Kommentera

pefr: haha vafasen, vi kanske ska ha en filmkväll med HS folket ;)
Kommentera

Blizzard: Lustigt nog såg även jag den i afton, helt ok!
Kommentera

Kanske nämnts redan men Sebbe verkar lira mot Modo.

@Timrakollen Ja som det känns nu iaf, feberfri idag så hoppas man är helt frisk imorgon!
Kommentera

Blizzard: Där har du en höjdarulle!
Kommentera

Jack Daniels: Såg den idag jag med, funkar att se funkar att vara utan också om man säger så. men ja godkänd :) 

Nu ska ja kika på klassikern Lock, stock and two smoking barrels.
Kommentera

Jack Daniels: Det värsta är att jag inte behöver spela :-(
Kommentera

Timrå Icon: Äh spela inte dum... :)
Kommentera

Jack Daniels: Vad är det för något....? Strippklubb...?
Kommentera

Timrå Icon: Jag har kollat på Prometheus ikväll. Klart godkänd. Den får 4 tallar.
Kommentera

Jack Daniels: På tal om mastodont.
Nu är det Boggie Nights på 5:an
Kommentera

Här var det mastodont inlägg på hög. Jag nöjer mig med att säga att jag håller med Olle, Skarin o Wayne.
Kommentera

Simmalugnt: i min värld så tror jag inte det är särskillt stor risk att de andra killarna sätter sig o tittar på... Z o de andra skulle insperera till hårt jobb... Rörande de överblivna så har vi j20 och hundra procent säkert att spelare kommer att gå sönder på både kort o lång tid.

Wandell - ssk?
Mps - malmö?
Kommentera

Blizzard: Haha! Nja det är väl på sin höjd ligg-Lucy Ewing han har i garderoben....
Kommentera

arnio: Japp. Tänkte skicka på Crosby, Kopitar, Stamkos och Toews men insåg att det kan bli lite väl häftigt även för Timrås ekonomi. Så det fick bli de jag nämnde i mitt första inlägg.
Kommentera

Timrå Icon: Dallas...varför gömmer Dahlroth dom för? elakt att behålla dom för sig själv!
Kommentera

mattias - 74: Jag tycker vi borde ta in några från Dallas.
Jock Ewing och Punk Andersson till exempel...
Kommentera

Mappe: nån sa något om att vi inte haden en första center? vem ? :)
Kommentera

arnio: Nu börjar du ju behärska ironi rätt så bra! :-)
Kommentera

ÖstrandsNisse: Jag är tveksam till Malkin, jag tror att han har hjärtat i Metallurg Magnitigorsk. Jag tror inte ens en säck Rubel från Timrås börs kan få honom till Timrå. De andra namnen känns troligare och de hamnar troligtvis hos er vid en längre lock-out.
Kommentera

Simmalugnt:

Vore kul och se Lecavalier i Elitserien ;)

Kommentera

Jockz: Haha! Eller tar han med sig grillen...?
Kommentera

Mappe: Nä och pga just det tog det mig 2min att bara pricka sex tangenter hehe
Kommentera

ÖstrandsNisse:

Var inte Lidas sugen på att göra comeback också? Alla vet ju att han bara lirar i rödvitt.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Har Shea en bror? :)
Kommentera

arnio: Giroux, Malkin, Kovalchuk, Weber, Quick, Zetterberg, Bergeron, Brown, Chara och Weber.

Tror jag, tra la la.
Kommentera

Frella och Ikonen: Självklart, my bad. Fredagsölen gör inget underverk med tankeskärpan precis.

Kommentera

Timrå Icon: hmm ok tack
Kommentera

Mappe: Lander
Kommentera

Mappe: Anders Lindbäck möjligtvis också. Samt Lander då.

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio: Vi kan alltid hoppas på exempelvis:

Henrik Zetterberg

Frans Nielsen

Peter Regin

Tom Wandell

Anton Strålman

Magnus Pääjärvi

Erik Gustavsson

Kommentera

Bragd-Birger: Vilka är spelarna som skulle kunna vara aktuella för Timrå vid en längre lock-out?
Kommentera

Olle: Om vi struntar i lockouten ett tag och tänker på Timrås lagbygge och chans att lyckas, så...skiljer vi oss rätt mycket från exempelvis FBK. Vi måste ha större lungor, kämpa hårdare, åka mer skridskor osv jämfört med lag som har större enskild skicklighet. Det krävs lite mer jobb för Hallin att skapa en målchans jämfört med Lhc;s enöga, t ex.

Timrå har - pga ekonomiska bekymmer - tvingats till årets lagbygge. Hoppet står till att maximera parametrar som inte kostar pengar. Rätt tränare, simpelt spelsystem a'la Luleå, revanschsugna veteraner/äregiriga unga spelare villiga att underkasta sig stenhård träning, brutal lagsammanhållning. Om Timrå undviker kvalserien har man lyckats perfekt med ovanstående.

Lockouten är, med ovanstående resonemang, både en välsignelse och förbannelse. Det förstnämnda därför att vi har grymt bra spelare att - förhoppningsvis - tillgå. Spelare som skulle ge exakt den spets vi saknar för att plötsligt vara en klar topp5-kandidat.
Men: faran ligger i en avblåst lockout. Redan inspelade poäng behåller vi, men hur överlever parametrarna som nämnts ovan? Kommer laget Timrå klara resten av säsongen, eller blir det så som komponenterna på pappret säger: ett allsvenskt lag som ska agera strykpojke i Elitserien?

Jag är väldigt, väldigt kluven. Vi k a n ha något riktigt mäktigt på gång här.
Kommentera

Blizzard: Med nhl-lirare så känns det som att det blir aningen lättare att slå Rögle, Aik och Växjö, De som vi krigar mot i botten ( känns det som.) Sen så är det ju inte var dag man har chansen att få se spelare i världsklass, vilket vore sjukt kul.
Kommentera

söder över:

Fast det är väl ingen som tror att Zäta ska gå in och sprida dålig stämning?

Problemet är väl snarare de spelare vars platser Zäta och co tar och som helt plötsligt duger igen när Zäta och co drar.

Sedan är ju just Zäta inget problem då han bara kommer om det blir lockout hela säsongen. Då är väl risken snarare att vi har ett helt gäng som åker och tittar på Zäta och förväntar sig att han ska fixa allt.

Kommentera

Zäta skulle inte förstöra någon sammanhållning i detta Timrå...
Frans Nielsen är inte någon glidare direkt heller...

Varför skulle man ändra inställningen till varandra?

Det kommer att krävas massor av laget även om zätat o frasse dyker upp... Inget förendras... Ska vi lyckas så är det bredden som måste prestera...
Kommentera

Simmalugnt: Jämför man förutsättningarna vi får du emot nu så tänker jag fortsätta att kalla det "gratispoäng" dom förutsättningarna vi ger oss då kommer höja vinstchanserna för oss med 200%.
Kommentera

Blizzard:

Fast om vi får ta in NHL-proffs så får ju alla andra också göra det. Att en NHL-femma automatiskt skulle betyda en massa gratispoäng för oss det tror jag inte ett dugg på.

Kommentera

« · 1516942 · »