1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

NHL lockout 2012

« · 1525285 · » Till forumet

Sv: NHL lockout 2012
Modano:vems förtjänst tror du du de är att nordgren spelar i timrå? 
Kommentera

Modano: Jag tror att kontentan av det du skriver är att Foppas hjärta klappar hårdare för Modo än vad Z:as gör för Timrå. Och jag tror vidare att du har rätt i det fallet.
Kommentera

mikenomad:haha . han är ju skitrolig . jag tror inte hissen går ända upp eller vad man säger . en frisk fläkt 
Kommentera

mikenomad: Vet allt säger bara en mille i veckan och det är otäckt att ställa upp  5-6 månader när klubben lever på konstgjord luft säger bara dra åt h-- men säger bara  FOPPA se och lär skånes lilla fridolf  Skäggväxt samma nivå men sen utklassad som spelare hjärta för klubb sen mottagande han fich 04-05 o pissa på dessa nu.
Kommentera

Modano: Jag ser att du konsekvent undviker frågan om pengar. Är det för att du har läs, skriv och förståelsesvårigheter eller vet du nåt vi andra inte vet?
Kommentera

Berka:

Tvärtom dig så är jag övertygad om att Steen kommer att ha en plats i laget även när Pålsson kommer tillbaks. Om inte lockouten tar slut spelar han hela säsongen.

Fördelarna är flera. Steen har i stort sett varit med sen säsongsstart, han har fogat in sig tagit en viktig roll. Korttidskontraktet, som inte är ett korttids, utan snarare en tillsvidareanställning fortsätter så länge båda parter känner sig nöjda med det.

Laget blir såklart starkare.

Om nu LO fortsätter kan vi vara säkra att ev. lediga NHL-spelare kommer att hamna i flera ES-klubbar. Modo kommer såklart att försöka roffa åt sig de som vill till Modo.

Sen sitter man ju och drömmer om Sedinarna. Ett drömscenario är ju att vid en utdragen LO de tappar tålamodet, köper ut sig från sitt kvarvarande kontrakt och skriver på för Modo för överskådlig framtid. Kanske lite långsökt, men enligt min känsla är det större chans för det än att Z:a någonsin kommer att spela för Timrå i ES fler gånger. Dessutom skulle det bli tvillingarnas chans att bli legendariska i föreningen och inte bara någon parentes. Konkurrensen är stenhård.

Kommentera

NuMo: Det lär väl bli Niklas Anger och Nate DiCasmirro
Kommentera

Mäster T: Men glöm det dum jävlarna låter loob familjen agera polis och mes nubben med flera låter sig luras och blir en slagpåse med NHL spelare från allsvenska lagen. Måste tyvärr säga som jag sa vid samma tid förra året troligen avhängd efter halva serien om inte någon jävel agera typ Zäta men där slår nog tanten bakut o skriker dela med rugglie o tanten lurar av han miljoner till pälsmössa smink mm ha ha.
Kommentera

Berka: Modo kommer säkert på något. Man kan ju t ex tänka sig att han täcker upp för Foppa som, om inte fossingen sagt ifrån, tänkt att spela i Modo den här säsongen?
Kommentera

Mäster T: Jag är helt övertygad om att steen inte spelar när pålsson kommer tillbaka om nu inga andra klubbar tagit LO spelare i spel annat än att täcka upp för långtidskador.

Men jag tror alla klubbarna kommer försöka ta in lite förstärkningar till slut!

Kommentera

söder över: Haha kul kille.
Kommentera

NuMo: Det tror inte jag heller o det var inte det jag menade. Men det vet du oxå...lustigkurre där.
Kommentera

Mäster T: Jag tror inte att vi får behålla några LO-spelare när lockouten är slut.
Kommentera

spud: För att pengarna saknas?
Kommentera

Mäster T: Om så vore fallet, varför spelar inte Enström i MODO idag? 
Kommentera

Ärligt...är det nån som tror att VF o Modo inte väljer att behålla sina LO spelare när deras skadade spelare är tillbaks?

Ge dig tillkänna i såna fall du godtrogne dåre.
Kommentera

Kattgubben: Han, Kane o Strålman....kan funka.
Kommentera

Nån som har nypit den här rackarn än då?? Han skulle vara trevlig att se i Timrå for sure!

Kommentera

Om det nu hade varit så att Z erbjudit sig att betala sin försäkring själv så har jag väldigt svårt att se att Timrås ledning sagt nej med hänvisning till "överenskommelsen". Eller vad tror ni?

Kommentera

TimraIKRulez: Det där är faktiskt ingen dålig idé. Han har bara kontrakt den här säsongen, vllket borde göra hans försäkring rätt billig.
Kommentera

Viktor Stålberg till VF enl XP nu.

Vad gör Timrå? Vi måste agera nu snart.
Kommentera

Avd. Linkanvärvningar ;)
David Desharnais kanske skulle vara något? :)
www.eliteprospects.com/player.php?player=11122
Kommentera

superfalle: Jag vill dock skriva in en klausul i kontraktet. Om jag ska slicka kollektivets röv så räknar jag med att få dela ut kollektiva straff också, iförd mattsvart skärmmössa och rottingpiska.
Kommentera

söder över & superfalle: Jag har 10 kilos övervikt och jävligt mycket flextid. Betrakta utmaningen som antagen!
Kommentera

Olle: olle . Inte vara sån där nu . Alla ska vara lika mycket värda . Skottar du deras uppfart så ska du skotta hela lagets .den kommunistiska andan får inte försvinna ur svensk lagidrott . Laget framför jaget
Kommentera

Olle: nu sitter juh antagligen nubben o nollan o slöläser lite här på hs o i morgon så skulle jag tro att arbetet startar. Inom två vecker borde någon på min lista presenteras... Det känns rätt realistiskt.
Det är juh "bottenskrap" som kan knalla rakt in i det nya timrå ik o visa kritikerna! =)
Kommentera

söder över: Fixar du hit Mueller eller brodziak så ska jag skotta deras uppfart hela vintern.
Kommentera

Nu har jag linkan värvat lite! =)

någon förstärkning kan vi väl göra om ligan bestämmer att det är ok?

va? visst va?

peter mueller

rätt kille för rätt pengar?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9220

mark letestu

rätt pengar? trivs framför motståndarkassen?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11423

kyle brodziak

producerar riktigt bra. rätt peng?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9097

bruno gervais

skaplig back som kanske kan bidra lite?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10226

eric tangradi

rätt peng? ung o hungrig?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12514

justin braun  back

rätt peng rätt ålder?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15033

Kevin Shattenkirk  back

bara allmänt rätt för oss! denna back vill jag ha i timrå ik

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11460

Kommentera

kennas:tyckte det såg ut som axeln eller nyckelbenet som fått en smäll,armen hängde rak när han direkt efter tacklingen klev ut i omklädningsrummet

Kommentera

Mäster T:Gunno har tydligen gjort illa handen.

Kommentera

Nu får det vara slut på lallandet från Timrå.

In med Strålman, Patrick Kane o nån till. Realistiskt?
Nä men det skiter jag högaktligen i.

Gunno verkar det ju ha hänt nåt med. Vi har ju skador för bövelen.

Kommentera

Mäster T: JA! Nu haglar dom in medans vår frälsare myser i alperna...

=/ 

japp... jorå... det svider lite...

man jag hoppas ändå på att när vi väl får tag i någon/några lo players 

ska det vara hårt arbetande killar som kan kliva in o spela det spel montén redan satt...

då jävlar kan vi kriga oss vidare till slutspel!

motivation slår klass om inte klassen är typ som z´s

Kommentera

Det här är alltså tröjan som Zäta åker ut med på isen nästa tisdag.

Man vill ju bara kräkas.

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio: Det är alltid roligt att konstatera hur den s.k kvällspressen skriver...

I rubriken: "Grämer mig inte att det inte blev Sverige..."

I artikeln: "....jag kan inte gräma mig för mycket över att det inte blev spel i Sverige....."

Zäta sa faktiskt:  ???

Helt normalt kvällspressbeteende alltså.... :-)

Kommentera

arnio: Själv tror jag att han ligger i fosterställning och gråter flodvis varje timme.
Kommentera

Berglund: Z har skrivit kontrakt så länge lock-outen varar och han verkar ganska ok med att det inte blev Timrå.

"- Jag ser det bara som positivt att få åka och spela någonstans. "
Kommentera

Berglund: Den sista strimman hopp dog för min del med den där expressenartikeln. Jaja. Jag utgår från att det var genomagerat från båda sidor, och att det stod klart att det inte fanns någon möjlighet att lösa Zäta ens under sista delen av säsongen.
Hursom, jävligt trist. Fuckinjävlakuk.
Kommentera

Timrå , Zäta och Zug har förhandlat fram att Zug betalar Zätas försäkringspengar så länge lock-outen varar och Zäta spelar med dom också fram till Jul/nyår. Sen Lånar Zug ut han till oss och som tack för att dom fick ha han i 3 månader så betalar dom försäkringen under utlåningen.

Ja jag drömmer...

Kommentera

mikenomad: Skruva...? Är det en pet-flaska...?
Bah! För böveln! Det ju så man tappar monockeln
Kommentera

Zäta i expressen

Kontraktet med Zug sträcker sig fram till att lockouten är slut.

- Det var ett krav från deras sida för att de skulle gå in och betala min försäkring och jag förstår dem.
Kommentera

mikenomad: Han vet inte vad skruvkork är, den strebern!
Kommentera

Nu när Zetterberg, ska börja spela ishockey innan Jul betyder det att hela NHL säsongen ställs in?

Jag har för mig att Zäta tidigare sagt att han inte kommer kunna spela innan Jul, om inte hela säsongen ställs in, då han kommer vara så involverad i förhandlingarna mellan Ägarna och Facket och inte ha tid att spela innan ett definitivt besked tas.

Nä dags för Timrå att revidera sin budget. Räkna med 6000 åskådare på varje hemma match, och satsa alla de strålarna på att värva NHL spelare nu, medans det finns några roliga kvar att värva.

Skulle inte förvåna mig och Hockeyligans pakt om att inte ta in NHL spelare kommer läggas ner lagom till att det endast finns tredje fjärde kedjespelare kvar att värva.
Kommentera

Mäster T: Och du, den har skruvkork....

Smaka på det, Iconen!
Kommentera

Kostiainen: Rätt in i björn-Rahmarna med andra ord ;-)
Kommentera

Timrå Icon: Benzon har slutat verka på mig nu.

Nu skjuter jag oxfilé rätt i armen istället!

Kommentera

Olle: Inte ni men jag :-)
Kommentera

Blizzard: Benzo?! Riktigt där är vi väl ändå inte än i årets säsong? :)
Kommentera

Blizzard: Hahahahaaa!!! Ja men det är så svårt att dricka annat än GT då man har armarna fastbundna på ryggen ;-)
Kommentera

Olle: Nänänä. Jag är allergisk mot nötter :-(
Kommentera

« · 1525285 · »