1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

NHL lockout 2012

« · 1527001 · » Till forumet

Sv: NHL lockout 2012
nectis:Ja Nubben kan skriva ett kontrakt på nån vecka, om inte Murley vill tebax så kanske Jamie Lundmark vill. :)
Kommentera

diffe: Inte skojas nu...
Kommentera

diffe: Scott Hartnell...ingen Murley direkt men får väl duga så länge
Kommentera

sargad: Då ska du få namnen nu, dom som kommer till Timrå är Scott Hartnell och Anton Strålman

Kommentera

Blizzard: Kanske, det är ju mycket skilsmässor och nya förhållanden idag med medföljande plastsläktingar hit och dit. Skit i samma, vad jag nu undrar är vem den spelaren är? Ge oss ett namn nu.
Kommentera

superfalle: morbrons syster borde ju även vara mammans syster ;) 
Kommentera

sargad: självklart så kommer de nhl spelare . Finns säkert nån där borta som har en morbrors systers dotter som en gång åkt förbi timrå eller nåt sånt . Och då är ju självklart timrå de enda alternativet
Kommentera

Att Timrå IK kommer överens med Timrå kommun om pantsäkerheten är den enskilt viktigaste frågan.

Kommentera

sargad: Den som det visste. Fick indikationer på att man hade ett par spelare på g. Nu vet jag inte alls vart Timrå står mer än att ekonomin är något jobbig.

Men vi kommer hitta sätt att reda ut det här oxå ska ni se. Timrå IK kommer alltid att leva. Timrå IK kommer aldrig att dö.

:P
Kommentera

Skarin: Hur är det nu med "timråspelare". Kan vi få in Strålman, Wandell? Kan Regins axel bli bättre och aktuell för spel efter jul? Regin alltså, inte hans axel :-) Det borde kunna hålla oss kvar i matchen om 10:e plats.
Kommentera

Laken: Det tror jag.

Visst skulle han betyda enormt mkt, men i verkligheten är det spetskvalitet vi behöver. Men eftersom pengar saknas får man lita på det vi har.

Vi började säsongen mkt bra, förutom att vi skulle haft 1-2 trepoängare till. Tänker främst på premiären och Brynäs borta.

Nu på slutet har det sett bedrövligt ut. Vilket så klart oroar. Men det fina i kakan är att vi ändå är med i matcherna, på nåt sätt.
Kommentera

Skarin: Absolut.

Är det helt omöjligt att får hem Lander från AHL? Han skulle betyda oerhört mycket!

Kommentera

Nog känns det när man läser intervjun med "Konungens återkomst" i den rosa blaskan om sin flytt till Zug.
Kommentera

KORITFW: Hade inte suckers som krav att han skulle spela hela lockouten? Blir den hela säsongen så kanske han bara skulle få spela 1 månad isf?
Kommentera

KORITFW: Hm, jo hade vi varit i hans situation kanske. Jag har haft högre förväntningar på honom dock, att jämföra honom med oss vettefasen  ;). För mig har han alltid varit en hjälte, en som ställer upp. Nu vettefasen längre. Han har väl blivit omgjord nu, the Emma situation.
Kommentera

sargad: Jo jag vet, men hur jag än vrider och vänder på det så hade det varit en månadslön för honom efter jul. Så löjliga summor han tjänar, men hade man varit i hans sits hade man väl tänkt likadant, tragiskt nog. 
Kommentera

KORITFW: Tycker det fortfarande är lite tidigt att fälla en dom i det här målet. Time will tell, som de säger i GrBr. Till sommaren eller om ett par 3 år kan man(jag) med perspektiv och historiskt utfall ha tydligare åsikter i frågan. Just nu är känslan mest, varken mer eller mindre,fan, de var tråkigt. 
Kommentera

haggen: sådär känner jag också. Hatar att inse det. 
Kommentera

Z Zuger enligt kommentarerna,

"Hade det funnits ett uns hjärta för moderklubben, som trots allt hjälpt honom dit han är idag, då hade han betalt sin egen försäkring och kommit hem och lirat gratis. Pengar saknas det ju inte hos Henrik Snålberg.
Kanske den enda chans han hade att lira med Timrå, såvida han inte räknar med att klubben ska ta emot honom efter kontrakttidens slut som en "pigg 40+ lirare" Som inte bara är gammal utan säkert rätt mätt på hockey också.
"Z" hade ett högt anseende i mina ögon, men det har denna höst bleknat med färgen på träden."

Kommentera

mattias - 74:

– Han är en av världens bästa tvåvägscentrar, det är precis vad vi behöver. Ett bra defensivt spel och så klart hans ledaregenskaper. Grabbarna är väldigt glada att han är här. 

Ja, vad roligt för dom!

Kommentera

mattias - 74: Ful tröja.
Men man kanske skulle hälsa på och bada i Zugersjön hehe
Kommentera

Timrå Icon:

Artikel om Zäta och om varför han valde ZUG !

Kommentera

sargad: upp på denna vita äng..........:-)
Kommentera

arnio: .. och det skulle inte förvåna om Modospelarna får spela gratis på Veckefjärden också, hehe.  Nä, men det är svårt att tycka illa om en sån som Foppa, verkar vara helreko rakt igenom och ger nästan alltid ett gott intryck. Men även solen har sina fläckar som vi konstaterade igår gällande Traste som inte förstod sig på hockey. Gäller även Foppa, han var bra på spela och har gjort mycket gott vid sidan av isen men han är helt tondöv när det gäller att heja på hockeylag, sorgligt.

Kommentera

Timrå Icon: Foppa köpte 4000? Biljetter och sen var han väl med och investerade i arenan också och han kanske betalar för Steen också
Kommentera

Nybbe: Hade...
Kommentera

Nybbe: Uppenbarligen.
Kommentera

Wayne Gresky:varifrån har ni tagit pengarna  till alla utlänska spelare ? samt Steen ? har ni god ekonomi ?
Kommentera

Wayne Gresky: Visst, jag hade som fans för ett lag som hade chans att plocka in flera bra spelare säkert vänt på formuleringar för att rättfärdiga att just mitt lag tagit in spelare MEN om man försöker lyfta upp sig till ett någotsånär objektivt perspektiv så är det väl konstigt att ha en förening, komma överrens om sakers ordning och sedan bryta mot dom? 

Nu är inte jag på sammankomster i Elitserieföreningen eller vad den heter, men jag antar att dom kommer överens om fler saker än just detta med NHL. Är det underskrifter på alla övriga regler som klubbarna måste följa? Och det här med LO var då kanske en muntlig överrenskommelse? Då verkar det alltså lättare för medlemmarna att "skita" i den överenskommelsen.

Kommentera

Kevin O Shea: Om tolv personer beslutar sig för en sak så är det inte en kartell. För att vara en kartell så måste man ha en dominerande marknadsställning och tolv personer i ett land på nio miljoner är knappast en majoritet... Problemet är alltså att de tolv ända elitserielagen alltså inte får fatta ett sådant beslut. Majoritetsbeslut eller inte.

Men hade ni haft rätt i era spekulationer så hade ju inte KKV sagt att det var en olaglig kartell. Jag är ledsen, men er version stämmer ju inte med verkligheten:/

Kommentera

Wayne Gresky: Ah, har vi röstat om det? Då är det jävligt pinsamt. Ska genast ta upp det med klubben.

Apropå selektivitet kan jag inte påminna mig om att du applåderade Utbrytarna häromåret? Eller var det pumpnäve och 'You go, Loobie!' då?
Kommentera

Bragd-Birger: Då utgår jag från att du vill att ni tackar nej till 35 mkr från kommunen också eller är du selektiv när det gäller vilket fusk som är ok?
Kommentera

Wayne Gresky: Nej, det gör jag inte. Jag har varit motståndare till lo-spelare hela tiden. Men du vill så klart projicera, och köra 512:e varvet på er modoliders standard-försvarsmekanism 'ni är bara avundsjuka'.

Fräscht ordstäv, förresten. Har du hört den här då: 'det går att fuska sig till segrar, men en fuskare kan aldrig bli en vinnare' ?
Kommentera

Wayne Gresky: Inte lika knepigt som om alla klubbar måste tänja ut plånböckerna för att värva spelare bara för att hänga med. Skador hör till sporten. Vore jag modolid skulle jag tacka Gud varje kväll för att a) Påhlsson blev skadad och b) för att majoriteten av elitserieklubbarna fortfarande respekterar röstningsutfallet.
Kommentera

Bragd-Birger: Så tycker du bara för att du håller på ett konkursbo. Om Timrå hade råd att plocka hem alla "sina" spelare och toppa med en läcker kanadensare som kunde styra skutan till säkrare mark så skulle du tycka tvärtom.

Bara döda fiskar flyter med strömmen.

Kommentera

Vad kännetecknar en klubb? Ett vackert förflutet? Inlåsta pokaler i glasskåp? Svartvita bilder på gamla spelare på skridskor? Jag är tveksam.
Jag tror att det enda som kännetecknar en klubb är… matchen som ännu inte spelats.

När det gäller Timrå IK så väger drömmarna om framtiden mer än ett ärofyllt förflutet. Om inget görs så kommer det vara drömmarna om vägen tillbaks till finrummet som dominerar årtionden framöver.
Kanske t om så här illa: Drömmen om att Timrå IK ska återuppstå nångång.
Vem vet?

Timrå IK är den där ditmålade flugan i pissoaren. Ständigt baktalad, ständigt pissad på. Vi vet det. Ingen skulle sakna oss mer än vi själva.

Samtidigt har vi ett J20 lag som börjat dansat bra. Vi har en framtid o vi arbetar mot den. Klubben, spelarna, supportrarna. En för alla..alla för en.

När man talar om kulturer i olika klubbar blir det gärna lite flummigt. Det är lätt att fastna i myter. Kultur är inte bara något "som sitter i väggarna".
Kultur är inte ständiga nostalgitrippar eller rotande i det som varit. Det är svårt att titta bakåt när man ska gå rakt framåt.

Ett lags Kultur sker här och nu. Kultur skapas dagligen, i det stora och i det lilla... t om i hur man klär sig när man är ute bland folk, hur man för sig, vad man säger och inte säger till pressen osv.
Kultur bryr sig väldigt lite om det som har varit.

Just nu är det så här för Timrå IK: Det enda som går att vinna är framtiden.
Det förflutna är lika dött som grus... just nu.

Det som gäller för Timrå IK nu är att foga samman bitarna från sitt fina förflutna med den hägrande framtiden.

Vi behöver ha in några proffs. LO kommer att hålla i länge..som det ser ut.
Vi måste till varje pris undvika KS.

Visst.. det kostar säkert malare… men vad är kostnaden om Timrå åker ur och vi inte har gjort det som står i vår makt med att förstärka?

Då har vi satsat hela föreningens existens. Är det värt det?

Kommentera

Kevin O Shea: Blir det inte ännu knepigare om klubbarna som säger sig inte ha råd med NHL-spelare värvar dyrare och sämre spelare istället när de får skadeproblem?

Steen ersätter för övrigt Påhlsson som minst är borta till jul.

Kommentera

J F K: Grejen är den att om alla 12 lagen tillsammans bestämmer sej för att inte ta in lockoutspelare, sedan kommer A.Steen, H.Zetterberg, D.Alfredsson och allt vad dom heter och bönar och ber att få spela i elitserien.

Om då alla lag säger, "Nä vi har inte råd, och vi är nöjda med den trupp vi har, vi vill inte kontraktera er" Då blir ju marknadsdomstolens beslut verkningslöst. Dom kan ju knappast lagstadga att klubbarna är tvingade att skriva kontrakt med alla spelare som kommer och vill spela i elitserien.

Därför anser jag att hela den här historien är så knepig, om 12 lag bildar en "kartell" och gemensamt kommer fram till hur man vill göra, så kan ju knappast någon lagstadga att man är tvugen att ta in lockoutspelare...

...fast nu sket det ju sej, då Alex Steen så hemskt gärna ville spela elitseriehockey. Modo blev desperata eftersom dom hade en långtidsskada på rit-ola. Är han skadad fortfarade? Nä...

Kommentera

J F K: Men vi var ju, precis som Modo, med i en omröstning i frågan. Praxis är att man följer majoritetsutfallet, även om man - såsom Nubben gjorde initialt - argumenterar för att beslutet ska rivas upp.

Modo körde the chicken way. Jag tror att man är jävligt lycklig för varje elitserieomgång som går utan att värvningsbonanzan sätter fart. En rövare som gick hem, helt enkelt. Lance Armstrong förstår nog exakt den där tudelade känslan av eufori och självförakt.
Kommentera

J F K: Nej, inte ändrat sig. Följt majoritetsbeslut. Skillnad. Inte minst moraliskt.
Kommentera

Kevin O Shea: Kevin, nu handlar det inte om tolv människor, utan om de ända tolv elitserieklubbarna. Därmed så är det hela marknaden, vilket gjorde att KKV kunde förbjuda kartellen. Det är väl enligt din liknelse mer som att alla som levererar mjölk i Sverige bestämde sig för att du inte får köpa mjölkprodukter av dem öht.

Nu var ju inte alla tolv ens ense. Ni var tillsammans med Modo, Brynäs och Frölunda emot en sådan överenskommelse, även om både ni och Brynäs senare ändrade er...

Kommentera

Kevin O Shea: Näe det bästa vore om NHL kom igång nu
Kommentera

Kevin O Shea: Det är en sak jag inte förstår: Det här med marknadsdomstolen - dom säger att det är fritt fram för korttidskontrakt på NHL-spelare. Men finns det nu en överenskommelse mellan lagen att inte skriva några korttidskontrakt, så förstår jag inte vad det spelar för roll???

Exempel: Om vi är 12 stycken som bestämmer oss för att inte köpa mjölk. Det blir ett jävla liv på alla mjölkbönder, och narknadsdomstolen säger att det är fritt fram att köpa en liter.

Men vi 12 tycker oss inte behöva en liter mjölk, då är ju domstolens beslut helt verkningslöst. Så länge vi håller vår överenskommelse, så kan ju ingen tvinga oss att köpa mjölk?

Kommentera

Mäster T: Cojones? Det finns ju för fan inga pengar!

Det här var det värsta som kunde hända :-(

Nu kommer bottenlagen att förstärka, vilket vi inte kommer att kunna göra i samma utsträckning.

Inga fler nya spelare till Elitserien! Det bästa vore om transferfönstret stängde samma dag som första matchen spelades, då skulle lagen vara tvugna att ersätta sina skadade spelare med juniorer...

Kommentera

Mäster T: Men glöm att nubben agera utan det kommer Aik Rögle Växjö att göra de törs vågar ser att det är kört i en kvalserie med NHL spelare från allsvenskan. Här ageras inte ett piss utan klubben begår kollektivt själmord och låter sig bli avhängd slaktad i kvalserien hoppas jag har fel men värvar man inte två power forwards som kan smälla på skjuta grisa så är man ett lätt byte. Är så jävla trött på små lätta spelare som motståndarna inte behöver ta i för att styra ut i hörnen inte en jävel som törs vågar ta skit jobbet förutom J Andersson.
Kommentera

Marknadsdomstolen avslog HL:s överklagan.

Dåså Timrå IK...vad väntar ni på? Agera nu. Gör nåt. Visa lite cojones....

Man har för feta fingrar för att skriva på mobilen.

Redigerad kommentar

Kommentera

superfalle: överrenskommelsen i ditt exempel är olaglig (fri rörlighet inom EU) ;)
Kommentera

J F K: tilläggas ska kanske att han kan då hålla ett betydigt lägre pris än dej eftersom att polackerna är betydligt billigare
Kommentera

J F K: om du driver en målarfirma och samarbetar med 3 andra firmor och ni gör en överenskommelse om att inte ta in polacker . Överenskommelsen gör att ni arbetar på samma villkor . Bennys måleri som är en av dom du sammarbetar med kommer på måndan med 2 polacker i bilen och ursäktar sej med att sven och anders är sjuka. Fråga ett . Blir du sne då ? Fråga 2 . Har du och dina målarkamrater bildat en olaglig kartell ?
Kommentera

El Maco: Vilken överenskommelse finns inte?

Det finns ingen överenskommelse att man inte får ta in lockoutspelare, det har KKV slagit fast. Det finns en överenskommelse att man får ta in korttidskontrakterade spelare (dock ej lockoutade) om en nyckelspelare skadar sig som slöts inför förra säsongen. Detta för att man då ville få bort korttidskontrakterade spelare rent generellt.

Sedan kan någon gärna berätta för mig hur Erik Andersson kan lånas från LHC till SAIK på ett tvåmånadeskontrakt. Är inte det ett korttidskontrakt? Det är inte för att täcka upp en skadad spelare ens...

Kommentera

« · 1527001 · »