1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

NHL lockout 2012

« · 1525428 · » Till forumet

Sv: NHL lockout 2012
El Maco: Nu tänkte jag i o f s på framgångarna såsom nutida historiebeskrivning tecknar den, och då framstår ju den gode Lance som en rätt medioker tour-cyklist. Jag föreslår att man gör samma sak med Modo, lämpligen med avstamp 2007 (det där 70-talsguldet kan dom få behålla, eftersom man hade en helt anan syn på dopning då).
Kommentera

J F K: Det finns ingen sån överenskommelse. Hittepå.
Kommentera

söder över: Svårt att argumentera mot någon som pratar emot sig själv hela tiden och formulerar sig så man har svårt att begripa vad hen menar.

Det finns en överenskommelse där man får ersätta skadade nyckelspelare som Modo åberopar. Nu är Samme vår lagkapten och han hade lätt kunnat spela några år till i NHL, men skitsamma. Jag skrev redan i första inlägget att vi går emot hockeyligans olagliga kartelöverenskommelse...

Kommentera

Bragd-Birger: minus framgångarna.
Kommentera

El Maco: Exakt. Modo är hockeyns Lance Armstrong.
Kommentera

J F K: jag tycker bara att det är fult att kalla steen för ersättare av skadad spelare jag reagerar på hycklandet över att det. som om steen skulle packa ihop trunken o dra om samme blir hel...

zigge: ja smme VAAAAR o sten ÄÄÄÄÄÄR...

fet jävla skillnad! en ä på väg fram eller vid toppen av sin karriär o en varvar ner!

samma sorts kille med samma förutsättningar?

en ord i es en ord i nhl... 

tjafsa lagomt om skit saker? vaffan stör du dig på egentligen?

sticka i fingret?

Kommentera

Mäster T: Asch so! ;)
Kommentera

zigge: Äh du är ju reko.... :)
Kommentera

mikenomad: He He...nu menade jag härinne efter BB:s kommentar. ;)
Kommentera

J F K: Jag pratar inte med fuskisar. Sådeså.
Kommentera

El Maco: Fuska enligt vem? Reglerna styrs av hockeyförbundet och enligt dem som bestämmande instans är det inte fusk. Det är inte ens nära fusk.

söder över: vart har du läst att jag inte anser att Modo var först med lockout-spelare? Läste du mitt inlägg eller chansar du bara? Läs igen, för då ser du att jag skrev det!

folk har rätt att tycka att det är fult eller vad de vill, men det ÄR inte fusk. Det är inte mot reglerna!

Kommentera

Mäster T: Jag tror inte vi kommer behöva frukta nån värre anstormning i Timrå dock.
Kommentera

El Maco:Hehe, Präxis!!  GRATTIS till ÄrbarhetsGuldet! Men det tar väl Loob hand om själv, misstänker jag.

Mäster: Jag ska snällt loumma iväg, bereda mig för en Steenig match...

Redigerad kommentar

Kommentera

Bragd-Birger: Det är så jävla skönt att förlora men kunna slå sig för bröstet för sin höga moral. Modo låg efter oss innan de började fuska.
Kommentera

Bragd-Birger: Nu väntar jag bara på invasionen...
Kommentera

söder över: Samme VAR ordinarie i NHL, nu är han skadad, 1 spelare ersätter, inte 2 elr 3. Enström har ännu inte plockats in.

Själv vill jag ALLTID se de bästa spela, även om det betyder att Henke tar spaden i FH o leker hem guldet i vår!

Så jag hoppas de öppnar upp, sen om ni saknar pengar är ju synd, men så är det tyvärr alltid - FBK/HV kommer nog alltid ha mer pengar än TIK, RBK, Modo osv. Rättvisa? Finns inget sånt, bara amsagor, tyvärr.  Varför sitter Sigbjörn O o rullar tummarna i Sthlm o vi i Y-län betalar 140 papp i månaden? Rättvist? nee

BB: Skuldfriskrivn? Mot vilka, Loob/Helber? Skiter fullständigt i det! Liksom de skiter i övr klubbar! Var o en är sig själv närmast, såere, o kommer alltid vara!

Redigerad kommentar

Kommentera

El Maco: Det sista du nämner är det mest retarderade i modolidernas skuldfriskrivningsretorik. Målfoto på vem som är den största hycklaren.
Kommentera

zigge: Jag tror inte att vi nödvändigtvis hade spelat Zäta nu om vi hade råd. Timrå har aldrig pratat om att frångå hockeyligans majoritetsbeslut. Nubben tyckte det var fel att stänga för importer och har visat på problemet med olika regler för allsvenskan och elitserien (poängen med att inte ta in LO-spelare är att om ingen tar in blir det sportsligt oförändrat och billigare för alla. Om alla tar in blir det upprustning och dyrare för alla). Att först Modo (och nu även Frölunda och Brynäs) skiter i övriga klubbar i hockeyligan får ni stå för själva. Var och en ser till sitt bästa när det passar er.

Sen  att FBK är falska är en annan sak. De om något har ju jobbat aktivt för att sänka hockeyligan på andra sätt. Men då grinade ju även Modoiterna så då var det inte "var och en för sig själv" alltså.

Kommentera

zigge: ööööh ja du?! Läste du vad jag skrev till j f k eller tittade du bara på orden?

Dimman som jag kallar det är att steen på något sätt skulle vara en regelrätt skadeersättare för pålsson...

Steen var es första lo-spelare o han kommer att spela vidare tills säsongen är slut eller nhl rullar igång...

Skrev jag något annat än dig ang zäta?

O nej kalla det förstärkning!
När spelare som är ordinarie i nhl-lag kommer till en elitserie förening för att spela hockey så är det ingen jävla ersättare utan en skitbra förstärkning till laget.

Jag tycker att det är löjligt och ynkligt att likt en politiker hålla på med ord som alls inte stämmer
Överens med verkligheten bara för att det passar de egna ändamålen bättre.
Kommentera

zigge: Du har några poänger där.
Kommentera

söder över: Ehh, vad är det för dimma du talar om? Tycker vi nog är rätt så ense mest allihopa, var o en ser till sitt bästa, hade Timrå haft råd med Zäta hade han spelat här nu, troligtvis! Kalla det ersättare elr inte.

Största ynkryggarna vill jag kalla Loob / Helber, Loob bla för att han ville gå ur SHL häromåret, då det gynnade FBK ( trodde han), men nu svängt o är mkt mån om enighet, i det han själv gått ur!

Kommentera

superfalle: haha vi kan kalla honom Strålen.
Kommentera

Salcin: fast när vad jag förstått den där miljonen i månaden som zäta påstås ska ha kostat så är det exklusive skatter och avgifter. även om ditt resonemang låter mer logiskt, alltså att det blir billigare av skatteskäl.
Kommentera

Salcin: Ok. Sjukt irriterande.
Kommentera

superfalle: hmm han skulle vi behöva...

strålberg asså...

Kommentera

arnio: strålberg? Är de en blandning av strålman och stålberg
Kommentera

hubbenorlen: Sverige's skatteregler som skiljer sig mot övriga länder, här räknas försäkringskostnader som en löneförmån som skall beskattas och betalas arbetsgivaravgifter på därför 3ggr dyrare än i Schweiz.
Kommentera

hubbenorlen: Strålberg klar för Frölunda på ett enmånadskontrakt.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Aha...visste inte det. Men hur kan det vara det förresten? Är det inte den amerikanska försäkringen klubbarna betalar? Eller tecknar man en ny i det aktuella landet?
Kommentera

J F K: modo var första lag i es att ta in lockout spelare punkt.

steen spelar i nhl fast inte just nu för att det är lo i den ligan då skrev man in honom i modo och han började spela matcher.

att kalla det för skadeersättare är så jävla patetiskt att jag vill spy!

ynkrygg!!!!!

modo använder lo spelare.

de där  jävla bakdörrarna du vill se till att ha öppna hela tiden som typ:

aaaaah faast om vääääxjö elller frölundis tar in DÅ måste steen hjälpa oss lite till!

är så ynkligt o fjantigt att man misstänker en 8åring för uttalandet!

du verkar juh som en rätt vettig modoit i övrigt så kom igen nu! kliv ur dimman!

jag är helt övertygad att även timrå haft en lo spelare i laget om vi bara hade haft lite stålar.. eller rättare sagt mycket stålar...

Kommentera

söder över: Jag kan vara naiv, men jag tror att jag har rätt. Modo kommer inte att vara den första att bryta det "dödläge" som är just nu. Modo och Frölunda har tagit in spelare som är ersättare för skadade nyckelspelare (vilket iofs är fel enligt hockeyligans extratolkning) samt Brynäs har tagit in en spelare som är tvärtemot vad hockeyligan vill, även om man klarar sig på en teknikalitet.

Modo kommer inte att vara den första klubben som tar nästa steg och därför ryker Steen när Påhlsson blir frisk, förutsatt att inget lag (typ Växjö) gått ett steg längre. Varför skulle Modo? Är vi kvar långt uppe i tabellen så varför ska vi riskera ytterligare badwill? Blir lockouten hela säsongen får vi tillbaka Steen, men annars är det ändå dags att få ihop laget så man är redo för ett slutspel utan Steen.

Som sagt. Hade Modo legat under kvalseriestrecket så tror jag läget varit ett annat, men nu har vi "råd" att vara nöjda med dagens situation. Både när det gäller att avsluta Steens kontrakt och att inte ta in Enström.

Kommentera

söder över:

f.ö. är jag ganska road över att någon bajsar lite på loob o helber...

inte mina favvo göbbar...

Kommentera

J F K: du är naiv!

steen lirar i modo tills säsongen eller lockouten är över!

sedan är det skillnad på att ha råd med enström och ta sig råd med enström...

man vill juh se till att hamna plus i räkneböckerna o modo går juh som tåget med steen så varför sätta sprätt på mer?

Kommentera

Jag tror allvarligt att Modo kommer att "dumpa" Steen om Påhlsson kommer tillbaka. Så länge inget lag gått över gränsen vad gäller täcka upp för skadade nyckelspelare ser jag inte att Modo skulle göra det.

Modo har råd med Enström, men då han är dyrare än Steen så är man nog oerhört nöjda så länge det är status quo med lockoutspelare. Hade man varit i någon streckstrid så är jag inte lika säker, men just nu kan man luta sig tillbaka och vara nöjd med situationen där man inte retar Loob och Hellber ytterligare.

Kommentera

ÖstrandsNisse: Frågan är också om man med säkerhet vet exakt vad kostnaden för en LO-spelare i Sverige blir i slutändan. Tänker på beskattning osv.
Frölunda känns i det avseendet hyfsat våghalsiga. Dom stod ju på ruinens brant i fjol runt juletid och tvingades låna en massa millar för att få det att gå ihop. Nu har man - med frölundamått mätt - usla publiksiffror, ändå sitter spenderbyxorna stadigt på plats.
Sponsorer, sure men...visst känns det som att man spelar högt i Götet.
Kommentera

hubbenorlen: Jo, men var inte försäkringen billigare där?
Kommentera

hubbenorlen: men var det inte i Lugano det hade kostat 350 000 i försäkringspeng? Verkar vara olika i olika länder.

Redigerad kommentar

Kommentera

jå1: Det har väl inget val, eller? Och Gunnar Svensson sa väl att dealen var att vilkoret för att Zug skulle betala försäkringen var att Zäta stannade hela säsongen...
Kommentera

Laken: Du menar om Zäta haft ett timråhjärta?
Kommentera

Modano: Vad tror du om detta?

Om det nu hade varit så att Z erbjudit sig att betala sin försäkring själv så har jag väldigt svårt att se att Timrås ledning sagt nej med hänvisning till "överenskommelsen".

Kommentera

hubbenorlen: Betalar de verkligen en mille då?
Kommentera

mikenomad: Skulle en klubb som Zug verkligen ha råd med ytterligare lön, utöver den miljonen de betalar i försäkringspremie varje månad?
Det kan väl aldrig vara möjligt?
Kommentera

Berglund: Det är klart han får en hyfsad lön där. De killar som spelar i stort sett gratis gör väl det för klubbar de verkligen känner för, har svårt att se att Z:a känner att han vill spela i Zug för just ingenting. Dessutom bryter man väl inte bara ett kontrakt sådär utan påföljder?
Kommentera

Berglund: antningen bryta det eller så finns någon klausul för att få komma hem och hjälpa oss, vid kvalserie och kanske slutspel? :)
Kommentera

Modano: o fan .
Kommentera

Modano: Ha ha du hugger o slår hej vilt... Inavel? Vart kommer man då ifrån? Så jag vet.... :)
Kommentera

Vad är det som säger att Zäta inte kan bryta sitt kontrakt med Zug förresten? Dom betalar ju bara hans försäkring, lär knappast  handla om nån större lön.
Kommentera

Mäster T: Ja ett inavel vet inte vem MIKE MODANO är kräver inte det eller han spela tydligen med kovland o bergeforsen på sin tid helt okänd i övrigt.
Kommentera

Modano: Du... vet du ...att om man tar bort an från ditt namn så får man Modo..... Kul, va?!
Kommentera

superfalle: MIN
Kommentera

« · 1525428 · »