söder över: Svårt att argumentera mot någon som pratar emot sig själv hela tiden och formulerar sig så man har svårt att begripa vad hen menar.
Det finns en överenskommelse där man får ersätta skadade nyckelspelare som Modo åberopar. Nu är Samme vår lagkapten och han hade lätt kunnat spela några år till i NHL, men skitsamma. Jag skrev redan i första inlägget att vi går emot hockeyligans olagliga kartelöverenskommelse...
J F K: jag tycker bara att det är fult att kalla steen för ersättare av skadad spelare jag reagerar på hycklandet över att det. som om steen skulle packa ihop trunken o dra om samme blir hel...
zigge: ja smme VAAAAR o sten ÄÄÄÄÄÄR...
fet jävla skillnad! en ä på väg fram eller vid toppen av sin karriär o en varvar ner!
samma sorts kille med samma förutsättningar?
en ord i es en ord i nhl...
tjafsa lagomt om skit saker? vaffan stör du dig på egentligen?
sticka i fingret?
El Maco: Fuska enligt vem? Reglerna styrs av hockeyförbundet och enligt dem som bestämmande instans är det inte fusk. Det är inte ens nära fusk.
söder över: vart har du läst att jag inte anser att Modo var först med lockout-spelare? Läste du mitt inlägg eller chansar du bara? Läs igen, för då ser du att jag skrev det!
folk har rätt att tycka att det är fult eller vad de vill, men det ÄR inte fusk. Det är inte mot reglerna!
El Maco:Hehe, Präxis!! GRATTIS till ÄrbarhetsGuldet! Men det tar väl Loob hand om själv, misstänker jag.
Mäster: Jag ska snällt loumma iväg, bereda mig för en Steenig match...
Redigerad kommentar
söder över: Samme VAR ordinarie i NHL, nu är han skadad, 1 spelare ersätter, inte 2 elr 3. Enström har ännu inte plockats in.
Själv vill jag ALLTID se de bästa spela, även om det betyder att Henke tar spaden i FH o leker hem guldet i vår!
Så jag hoppas de öppnar upp, sen om ni saknar pengar är ju synd, men så är det tyvärr alltid - FBK/HV kommer nog alltid ha mer pengar än TIK, RBK, Modo osv. Rättvisa? Finns inget sånt, bara amsagor, tyvärr. Varför sitter Sigbjörn O o rullar tummarna i Sthlm o vi i Y-län betalar 140 papp i månaden? Rättvist? nee
BB: Skuldfriskrivn? Mot vilka, Loob/Helber? Skiter fullständigt i det! Liksom de skiter i övr klubbar! Var o en är sig själv närmast, såere, o kommer alltid vara!
Redigerad kommentar
zigge: Jag tror inte att vi nödvändigtvis hade spelat Zäta nu om vi hade råd. Timrå har aldrig pratat om att frångå hockeyligans majoritetsbeslut. Nubben tyckte det var fel att stänga för importer och har visat på problemet med olika regler för allsvenskan och elitserien (poängen med att inte ta in LO-spelare är att om ingen tar in blir det sportsligt oförändrat och billigare för alla. Om alla tar in blir det upprustning och dyrare för alla). Att först Modo (och nu även Frölunda och Brynäs) skiter i övriga klubbar i hockeyligan får ni stå för själva. Var och en ser till sitt bästa när det passar er.
Sen att FBK är falska är en annan sak. De om något har ju jobbat aktivt för att sänka hockeyligan på andra sätt. Men då grinade ju även Modoiterna så då var det inte "var och en för sig själv" alltså.
söder över: Ehh, vad är det för dimma du talar om? Tycker vi nog är rätt så ense mest allihopa, var o en ser till sitt bästa, hade Timrå haft råd med Zäta hade han spelat här nu, troligtvis! Kalla det ersättare elr inte.
Största ynkryggarna vill jag kalla Loob / Helber, Loob bla för att han ville gå ur SHL häromåret, då det gynnade FBK ( trodde han), men nu svängt o är mkt mån om enighet, i det han själv gått ur!
J F K: modo var första lag i es att ta in lockout spelare punkt.
steen spelar i nhl fast inte just nu för att det är lo i den ligan då skrev man in honom i modo och han började spela matcher.
att kalla det för skadeersättare är så jävla patetiskt att jag vill spy!
ynkrygg!!!!!
modo använder lo spelare.
de där jävla bakdörrarna du vill se till att ha öppna hela tiden som typ:
aaaaah faast om vääääxjö elller frölundis tar in DÅ måste steen hjälpa oss lite till!
är så ynkligt o fjantigt att man misstänker en 8åring för uttalandet!
du verkar juh som en rätt vettig modoit i övrigt så kom igen nu! kliv ur dimman!
jag är helt övertygad att även timrå haft en lo spelare i laget om vi bara hade haft lite stålar.. eller rättare sagt mycket stålar...
söder över: Jag kan vara naiv, men jag tror att jag har rätt. Modo kommer inte att vara den första att bryta det "dödläge" som är just nu. Modo och Frölunda har tagit in spelare som är ersättare för skadade nyckelspelare (vilket iofs är fel enligt hockeyligans extratolkning) samt Brynäs har tagit in en spelare som är tvärtemot vad hockeyligan vill, även om man klarar sig på en teknikalitet.
Modo kommer inte att vara den första klubben som tar nästa steg och därför ryker Steen när Påhlsson blir frisk, förutsatt att inget lag (typ Växjö) gått ett steg längre. Varför skulle Modo? Är vi kvar långt uppe i tabellen så varför ska vi riskera ytterligare badwill? Blir lockouten hela säsongen får vi tillbaka Steen, men annars är det ändå dags att få ihop laget så man är redo för ett slutspel utan Steen.
Som sagt. Hade Modo legat under kvalseriestrecket så tror jag läget varit ett annat, men nu har vi "råd" att vara nöjda med dagens situation. Både när det gäller att avsluta Steens kontrakt och att inte ta in Enström.
f.ö. är jag ganska road över att någon bajsar lite på loob o helber...
inte mina favvo göbbar...
J F K: du är naiv!
steen lirar i modo tills säsongen eller lockouten är över!
sedan är det skillnad på att ha råd med enström och ta sig råd med enström...
man vill juh se till att hamna plus i räkneböckerna o modo går juh som tåget med steen så varför sätta sprätt på mer?
Jag tror allvarligt att Modo kommer att "dumpa" Steen om Påhlsson kommer tillbaka. Så länge inget lag gått över gränsen vad gäller täcka upp för skadade nyckelspelare ser jag inte att Modo skulle göra det.
Modo har råd med Enström, men då han är dyrare än Steen så är man nog oerhört nöjda så länge det är status quo med lockoutspelare. Hade man varit i någon streckstrid så är jag inte lika säker, men just nu kan man luta sig tillbaka och vara nöjd med situationen där man inte retar Loob och Hellber ytterligare.
Redigerad kommentar
Modano: Vad tror du om detta?
Om det nu hade varit så att Z erbjudit sig att betala sin försäkring själv så har jag väldigt svårt att se att Timrås ledning sagt nej med hänvisning till "överenskommelsen".