1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

NHL lockout 2012

« · 1524449 · » Till forumet

Sv: NHL lockout 2012
Skarin: Jag har bara en sak att säga om den här skiten o det länkar jag till...
Kommentera

Dream Team: skrattretande . Pinsamt
Kommentera

Vi kan konstatera följande när Zäta kritar på för Zug den här säsongen.

Det blir en hel LO säsong o här står vi med brallorna nere.

Redigerad kommentar

Kommentera

Skarin: Har det vart Foppa i samma läge som Zäta har han fixat så han spelat med Modo. Den mannen har betalt försäkringen eller en del av den luktar "lilla fridolf" över zäta sitter i knä på kärringen. Är det så att det stämmer att kontraktet är hela säsongen i Zug och Timrå åker ur då är skandalen ett faktum. Övriga lag kommer med NHL spelare i en kvalserie och vi blir slaktade då. Bara att hoppas man stänger elitserien nu och utökar till 14 lag.
Kommentera

Modano: Delar en del av dina känslor.
Kommentera

Skarin: Ja det hade vi, bullen min. Det här känns skit, och ingen av oss är vinnare. Lockouten 2012/13 är en jävligt onödig historia.
Kommentera

Soderberg75 Ingen Matt Duchene mot Timrå i morrn. Tydligen inte spelklar.3 minutes ago · reply ·retweet · favorite
Kommentera

Modano: Sakligt, klart och koncist med åsikter jag kanske inte helt delar men respekterar. Inte varje gång jag tänker så efter ett inlägg av dig. Tack!
Kommentera

Bragd-Birger: Det är väl aldrig bra när sådana här stora saker blir en del av vardagen, alltså lockout. Det blir en soppa och en oviss tid. Inte minst i Sverige där det skiljer sig mot för andra länder. Framförallt har de olika ligorna olika regelverk, vilket bara det är ur-löjligt.

Jag hade räknat med Strålman tillsammans med Zäta under några månader. Då hade det sett rätt så bra ut. Kan jag tro.
Kommentera

Blizzard: Tisdag är en lång dag. Han kan hinna bli spelklar ändå.
Kommentera

Modano: +1 på den!
Kommentera

Skarin: japp, tror han kommer spela. 

Kommentera

Skarin: Strålman kan ju fortfarande komma eller?
Nubben får jobba in en center o en sniper med Skills oxå. Lite billigare men kanske nästan lika bra. Nåt måste ju göras åt den här stinkande skiten som uppkommit.
Kommentera

Modano: ja utan tvekan så genomgick z ett enormt status fall i min värld . .
Kommentera

En spelare med hans status borde väl ha kunnat göra som exempelvis Matt Duchene och skrivit ett tvåmånaderskontrakt. På det sättet hade Zetterberg sedan haft möjligheten att avsluta säsongen i Timrå ändå
Kommentera

Mäster T: Ja det kan han. Men jag tror inte det.
Kommentera

Att det blev säsongen ut...

Jag antar att Timrå IK inte kunde hitta en ekonomisk lösning för Z.
Enda lösningen hade nog varit om Z spelat gratis och själv betalat för sin försäkring?

Kommentera

Mäster T: Sant där...detta var kanske det tydligaste tecknet hittills att lockouten kommer fortgå hela säsongen. Jag är less och besviken.....på Timrå IK, hockeyligan och, faktiskt, Henrik Zetterberg.
Kommentera

mikenomad: Samma här.
Kommentera

Skarin: Jag har haft en dålig feeling inför hela den här lockouten, just med tanke på Timrås extremt ansträngda ekonomiska läge. Trist att dom vibbarna den här gången visade sig korrekta.
Än så länge, ska tilläggas. Den stora invasionen är inte här än, och med tanke på dom långa kontrakten/dyra försäkringarna är det inte givet att det blir någon Bonanza a'la 04/05. Det är heller inte omöjligt att det trillar in förstärkning/-ar även till Timrå om dom andra lagen smårustar lite.

Men, ingen Zäta. En död dröm jag gärna varit utan. Är fruktansvärt intresserad av att höra klubbens/Zätas resonemang kring detta.
Kommentera

Blizzard: det stod ju i Expressen i lördags att om Zäta hade kommit så hade hans försäkring bekostats av någon större sponsor som därmed inte skulle gå in med dessa pengar nästa säsong. Jag vet inte men jag stångar fortfarande huvudet blodig över det faktum att Zäta själv kommer att dra in fett med deg bara genom att spela i Timrå. Tro om någon räknat på det, överhuvudtaget?
Det måste man väl ha ponerat med va?
Kommentera

Skarin: Jag gillar inte utvecklingen av den här soppan. Inte alls.
Gör inte Nubben o Nollan nånting åt det här så blir det ännu svårare för Timrå att fixa den här säsongen. Gigantiskt mycket svårare än det redan är. Det är min åsikt.
Kommentera

ÖstrandsNisse: ja precis dom där jävla 3-4 milj i sista delen av ES hade fan inte varit så hemskt darligt att tappa till nästa om - om man ens hade tappat dom - med tanke på hur jävla upphöjd hockeyn skulle blivit i TIK, Zäta själv skulle dra in multum i TIK. Jag hade personligt åkt på nästan alla helgmatcher i timrå tex, och det gör jag absolut inte nu!
Kommentera

Jag är så klart besviken med inte jätteförvånad.

Kommentera

Det enda man kan vara chockad och besviken på är ju att han skrev på för Zug över hela säsongen, magiskt tråkigt.
Kommentera

Blizzard: äh jag skiter i den här djävla horsporten nu .
Kommentera

Laken: Du är alltså inte förvånad att han skriver på för HELA lockouten? tjena "efterklok". Du är ju vis på alla ämnen som kommer upp du! 

Jag är sjukt besviken och förvånad att han inte skrev korttid med kanske 1mån i taget. Had fan räknat iskallt med Zäta i Jan och framåt och lockouten blir hela säsongen.
Kommentera

Snoop: Hade gärna haft drömmen kvar. Men å andra sidan kan det vara nyttigt att vi inte lever i ett verkligt eller inbillat "det fixar zäta sen"-läge halva säsongen.

Zäta satte ner foten för både sig och oss. Han vet vad som gäller hela säsongen istället för att lira i två månader och bo på hotell medan vi utreder om vi kanske får ta in spelare, kanske får råd och kanske desperat behöver honom.

Äh, i vår kommer det kännas så jäkla skönt när vi gjort en starksäsong och gjort det med egen kraft :-)
Kommentera

El Maco: Mysribban som försvann... blev mindre än ett skrumpet russin i snålblåsten kvar.
Kommentera

El Maco: Jämförelsen med Foppa går inte riktigt att göra, tycker jag. Modo har traditionellt ett helt annat stöd av företag. Det är den enda stora klubben i regionen och behöver inte tävla med basket- och fotbollslag, som vi behöver.
Dessutom var Modo och Foppa betydligt större i Övik än vad Timrå och Zäta är i Sundsvall/Timrå.
Följaktligen har Modo mycket större möjligheter att lösa en sån här situation än vad vi har.

Kommentera

Jag är så himla besviken på HL, Timrå o Zäta....dä ä sant dä!
Kommentera

hubbenorlen: Foppa hade betalat själv, så jävla enkelt är det!

hahaha allvarligt, basket? Zätas vara eller inte hänger på att det finns ett framgångsrikt lag i basket i trakterna, jag måste skratta lite.  
Kommentera

Lika bra att laget och ledningen nu vet förrutsättningarna. Zäta är helt enkelt för dyr och nu tror jag Nubben kan koncentrera sig på "rimliga" förstärkningar. För samma pengar som Kung Zäta kostar kan nog Nubben fixa fram 2-3 stycken.
Kommentera

hubbenorlen: basket är väl ingen konkurrent de är en sån frukansvärt liten sport i sverige så den finns nästan inte .
Kommentera

superfalle: Haha. Amen. Jag vill sträcka mig ännu längre. Utrota basketen ;)
Kommentera

Nä. Bara att bryta ihop. Frågan är om vi kommer igen.

Zäta sticker fram, Zäta sticker fram. Hård & hårig, hård & hårig. Eller nåt.
Kommentera

Blizzard: Så du tror inte att Timrå skulle kunna få in mer sponsorpengar om Dragons inte fanns? I så fall är du ju desillusionerad.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Nej, jag begriper fortfarande inte det resonemanget de har. När Z spelar här (dream on) så kostar han 3-4 mille. Ok, men nästa säsong spelar han nog inte här, kostnad borta . Vad är problemet där?
Kommentera

superfalle: I Sverige ja. Men i Sundsvall är den ju inte helt iskall direkt.
Kommentera

Blizzard: Ang. Z:as val och Lakens lite ifrågasatta tråd från igår; Den här soppan har såklart flera bottnar. Och det går inte att komma ifrån att en av dem, om än en lite dyig sådan, handlar om just klubbhjärta. I det fallet kan man väl bara krasst konstatera att Timrå IK inte tillnärmelsevis har samma dragkraft hos tidigare spelare och trotjänare som t.ex Modo. Vi får helt enkelt se oss slagna på den punkten. Jag är som flera andra övertygad om att Foppa, med eller utan externa sponsorer, i samma läge varit självskriven i Modo. Och då menar jag exakt samma läge, dvs att Modos ekonomi varit lika risig som Timrås.
Kommentera

Skarin: nja . De är ju en bra sport för städer som inte har nån idrottskultur eller bra ekonomi . Man tar några motions spelare som har spelat 21 på skolgården och kryddar de med ett par amerikaner som inte platsar i dom 10 högsta serierna i usa . Kanske hyr in nån fattig kroat på de för några tusen i månaden . Och vips så har man ett lag i högsta serien i en idrott . Man behöver inte ens gå igenom nåt serie system och kan inte åka ur . Kanon . Som vi har gjort här hemma. Jämtland basket heter dom visst . Varit där och kollat ett par gånger . Skrattat gott båda gångerna .
Kommentera

hubbenorlen: hahaha men allvarligt! äh jag orkar inte.
Kommentera

Lemmy: Vi har ju inte dom pengarna. Och väldigt få företag är beredda att slänga upp x antal miljoner extra i sponsorpengar på en säsong. Zäta var ju inne på det själv: Att företagen då inte har råd att sponsra nästa säsong. Och då står vi där men en betydligt mindre sponsorpeng.
Kommentera

Varför sitter folk och resonerar som att det skulle vara dags för nubben att agera? Att Timrå IK måste handla nu? Fattar ni inte att nubben sitter på nålar just nu och ber till gud att INGET annat lag ska agera på marknaden så att han SLIPPER hamna i en situation där vi får stå på sidan och titta på när andra klubbar värvar?

Vi har inga pengar att värva för och inga wildcards att tillgodoräkna oss. Nubben jagar förmodligen inte spelare, han sitter snällt i FBK's hörn just nu och det är förmodligen det smartaste han kan göra för om lockoutkarusellen drar igång på riktigt, då är vi rökta.

Kommentera

Blizzard: Om du har en åsikt så lägg fram den seriöst i stället för att skratta åt mig din jävla nolla.
Kommentera

hubbenorlen: Ok, tackar. Då klarnar det i veteölen  :)
Kommentera

Nolander nyss i radion angående Zätas val : Det är bra att han håller i gång, sen får vi se vad som händer efter nyår. #litehopp

Kommentera

Olle: så man kan säga att vi numer är överens om detta faktum . Plus på den
Kommentera

hubbenorlen: jag ger dig detta, förstår du mig inte nu så undrar jag vem som är nollan. 

Dragons:
Dragons Starting Five:
Norrporten (har timråredan)
E.ON ( har timrå redan)
TLN
Sundsvalls kommun (säger sig självt)
Diös

Timrås "femma":
Arla
Norrporten
Eon
PEAB