1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

NHL lockout 2012

« · 1543108 · » Till forumet

Sv: NHL lockout 2012
Bad_Brett: Hedin ersatte Halonen förra säsongen pga skada. Timrå är nog den klubb som använt sig av flest korttidskontrakt. Vem minns inte Anders Eriksson :-)
Kommentera

Icing-Ove: Lite sött att ni försöker rättfärdigar er själva genom att snacka RDW o hänvisa till föregående säsonger som är helt irrelevanta.

Det är ni som brutit ö.k med de övriga i HL genom att ta in Steen. Ni är ju värre än Bagdad-Bob.
Kommentera

Mäster T: en överenskommelse mellan 10 klubbar bör således inte gälla 12:)
Kommentera

Mäster T: En ö.k som fram tills dagens beslut har varit ogitlig.
Kommentera

Mäster T:

Vad är det du inte fattar? MoDo har hela tiden hävdat sin rätt att ERSÄTTA EN SKADAD SPELARE enligt samma paragraf som har gällt tidigare. Marknadsdomstolen är tydlig med att det inte spelar någon roll huruvida ersättaren spelar i NHL eller ej. Således är det ingen skillnad att ta in RDW på sex matcher.

Kommentera

Mäster T:

Modo kommer få sin bestraffning. Helber & co släpper inte det här i första taget. Jag gissar på 20 miljoner i böter, noll poäng i alla matcher som Steen deltagit i och uteslutning ur Hockeyligan AB. Till att börja med.

Det intressanta i beslutet är dock att alla korttidskontrakt verkar vara förbjudna och ska så ha varit sedan 2006-07. Det kan bli en jävla soppa av det här. Var går gränsen? Är det OK med try-out? Är det OK med ersätta nyckelspelare? Jag tycker beslutet skapar mer problem än det löser.

Det sista ordet är såklart inte sagt och ingen av oss är väl jurister och sitter med i Hockeyligan så man kanske inte ska försöka förstå allting.

Kommentera

Jag tolkar beslutet som att hockeyligan har rätt att förbjuda korttidskontrakt. Huruvida hockeyligan har rätt att enbart förbjuda korttidskontrakt med nhl-spelare men tillåta andra korttidskontrakt ser jag inget om.. De verkar ska vara något möte innan jul så de lär visa sig om m0d0 kan behålla steen.
Kommentera

Nine: En jädra soppa är vad det är....
Kommentera

Bad_Brett: domstolen har givit HL rätt att stänga ute NHL-korttidskontrakt, dom har även givit rätten att stänga ute all korttidskontrakt men eftersom inte det har varit en majoritetsröstning inom HL så borde ju inte det heller betyda regelbrott för dom klubbar som värvat korttidskontrakt utanför NHL eller hur? 

för HL har bara valt att förbjuda lockoutade spelare, men HL skulle vid röstning kunna förbjuda alla kortidskontrakt, men det har aldrig ägt rum och inte varit på tapeten. 
Kommentera

Blizzard:

Öh... Ursäkta?

Kommentera

Bad_Brett: Det vi kan var enigt oeniga om är att Modo o VF ändå har gjort fel. ;)
Kommentera

Mäster T: Jag tycker att Hockeyligan ska rösta om vilka typ av spelare Timrå får värva. Ni får inte värva duktiga finnar på korttid från Finland, det kan göra att det blir en obalans av kvalitet i Elitserien.

Loob får däremot värva Hyvönen som bor i Karlstad, om FBK har problem med målskyttet, som förra säsongen :-)

Kommentera

Bad_Brett: Nu blev det krångligt va? Eller bara obekvämt kanske? Blizzard är kristallklar.
Kommentera

Blizzard: lägg ner de där . Meningslöst . Som att försöka lära ett spädbarn gå . Eller lära crippe göra mål . Utsiktslöst .
Kommentera

mikenomad:

Kristallklar för en Timråbo möjligtvis. Ungefär som att jag inte förstår vad tonårstjejerna på bussen säger.

Hela Hockeyligans överklagan bygger på att överenskommelsen har gällt sedan 06/07. Motiveringen lyder att det är orättvist att ta in spelare på korttidskontrakt eftersom det förändrar förutsättningarna under säsongen. Detta har ingenting med NHL-spelare att göra överhuvudtaget.

Kommentera

Bad_Brett:Dom flesta Timråiter här som spyr galla över modo nu har inte ens läst domen.
Kommentera

Bad_Brett: Går bra att förstå även för en Njurundabo.

Går det bra att skriva med huvudet i sanden?

Redigerad kommentar

Kommentera

Modoante: helt korrekt . Och förmodligen skiter dom i den också . Etik och moral och vanligt sunt förnuft råder . Är man 12 i en grupp och röstar om ett beslut så håller man sej till beslutet . Inget mer med det . Behövs ingen domstol för att fatta det . Ingen dom heller , bara ett litet litet uns av sammarbets vilja och lojalitet för den gruppen eller sammanslagningen man tillhör
Kommentera

mikenomad:

Ingenting av Blizzard skriver, på dålig svenska, står i det officiella beslutet. Däremot står detta:

"Hockeyligans nu i frågavarande beslut – ”att tidigare beslut om att endast kontraktera spelare för en hel säsong står fast, det innebär att korttidskontrakt med NHL-spelare vid en ev lockout inte är aktuellt” – innebär enligt sin ordalydelse ett generellt förbud mot s.k. korttidskontrakt, oavsett om den tilltänkte spelaren är en NHL-spelare eller inte."

Det ska till en analfabet för att misstolka den meningen.

Kommentera

Väntat att konkurrentverkets svamliga och ologiska resonemang inte skulle hålla. Ännu mer väntat att cykloperna inte kan ta in det. Det fanns ett majoritetsbeslut som modo valde att runda. Moraliskt har det varit haveri från början. Nu går det ju inte att låtsas att man har något slags laglig rätt att skita i majoritetsbeslutet heller.
Kommentera

El Maco:

Suck. MoDo har, enligt MD's dom, som alla har möjlighet att läsa, precis samma rätt att plocka in Steen som Timrå har rätt att plocka in RDW. Om du inte orkar läsa så kan du läsa mitt urklipp i inlägget nedan. Det går inte att misstolka.

Kommentera

El Maco:

Vi vet inte än. Hockeyligan vet inte ens än. Modo har ju alltid använt sig av (svep)skälet att Påhlsson varit skadad. Är det överordnat dagens beslut? Ingen vet...

Passande bild på Jörgen Lindgren för övrigt. Marionetten utan koll.

Kommentera

Bad_Brett: Och det ska till en Modoit för att inte hålla en överenskommelse. Eller möjligen en Frölundait. Sunt förnuft var det någon som skrev, det är säkerligen även de flesta analfabeter utrustade med. Dock inte Modoiter, så mycket står klart.

Relevant och slagfärdigt dessutom att ha synpunkter på språkbruk. Relevant från en Modoits horisont alltså, jag vet att i Övik betyder Ordet allt. Att hålla det är däremot uppenbarligen fullständigt ovidkommande.
Kommentera

superfalle: Modo har ersatt en skadad nyckelspelare (Samme) med Steen vilket man har rätt att göra. Förstår inte var som är så oklart med det.

Det här beslutet gäller alla korttidskontrakt inte enbart lockoutspelare .

Kommentera

El Maco: problemet är att det endast var ett majoritetsbeslut, dvs helt meningslöst!
Ska man rösta för eller emot frågor rörande ligan så ska det röstas för eller emot med 100% annars gäller inget beslut !
Kommentera

El Maco: Ur domen:
Av utredningen framgår att Hockeyligan under flera säsonger tillämpat beslut om att som huvudregel inte tillåta korttidskontrakt, utan att kontrakt med spelare måste tecknas för resten av säsongen. 

Varför skrev ni då inte kontrakt för hela säsongen med NHL-backen Anders Eriksson? Kontrakt från 29 nov till 1 dec låter som fusk enligt ovan nämnda huvudregel. Sen stack gubben till MoDo. Fick ni nåt straff?
Kommentera

Berka: " problemet är att det endast var ett majoritetsbeslut, dvs helt meningslöst!
Ska man rösta för eller emot frågor rörande ligan så ska det röstas för eller emot med 100% annars gäller inget beslut !"

Skitsnack!!
tror jag visat detta 100gånger för er modoiter nu, men det verkar inte gå in. Så får visa igen då!

"Vid omröstningar om större förändringar fanns tidigare vetorätt, men numera räcker det med 75 % av rösterna."

och alla som inte skolkade matten vet att 10 av 12 blir över 75%.
Kommentera

Blizzard:

Okej, men i den ursprungliga omröstningen röstade ju både Brynäs och Timrå för NHL-spelare, vilket innebar att resterande klubbar enbart hade 67% av rösterna.  Men detta hindrade dem inte från att hävda att ett gemensamt beslut hade fattats.

Kommentera

Bad_Brett: Ja, visst är det jobbigt med majoritetsbeslut? Eller inte. Man kan ju rösta men ändå göra som man vill. Hockeyligan är ju ändå bara en olaglig...nej, just fan...men ändå!

Tack för underhållingen, modolider. Nu väntar vi bara på paradordet 'avundsjuka11!'.
Kommentera

Bragd-Birger: Ni väntar även på kvalserien. Ha så roligt mot de NHL-förstärkta lagen.
Kommentera

Dexter : Tack! Nu lär nog Hockeyligan tillåta NHL-spelare om säsongen over there ställs in, men det lär knappast spela så stor roll för fattiga Timrå.

Lycka till med fuskandet! Överenskommelser är för losers!
Kommentera

Dexter : Det har jag funderat på.
KS vilka står det under? HL eller AS? Man spelar ju för att ta sig till ES Och HL... borde det inte vara HL? Eller?
Kommentera

Bragd-Birger:

Ledsen att behöva göra dig besviken, men det här beslutet spelar väldigt liten roll.

För det första är inte Påhlsson spelklar, vilket innebär att MoDo kan hänvisa till samma paragraf som tidigare. Och om någon annan klubb klagar, skjuter de sig själva i foten. Sade jag att Kris Beech spelar ikväll?

För det andra så kan NHL-spelarna snart stå utan kontrakt, vilket innebär att MoDo kan plocka in Steen, Enström och Sedinarna för resten av säsongen.

För det tredje så är det en tidsfråga tills hela säsongen ställs in, och då kan Steen också skriva kontrakt med MoDo.

Så, hur det än går blir det nog en trevlig vår för oss MoDolider (Förresten, du som är så mån om bekämpa rasismen, är det okej att skämta om människor med kromosomrubbningar? Osar dubbelmoral). Vi kommer troligtvis få bevittna några av världens bästa spelare spela slutspelshockey. Ni kommer att få bevittna några av världens bästa spelare spela bort Timrå från Elitserien.

Skadeglädjen över detta beslut lär bli det roligaste minnet för er del från den här säsongen, så passa på att njut.

Kommentera

Icing-Ove: Hockeyligan fattade ett majoritetsbeslut att avvakta med att ta in lockoutade NHL-spelare. Vadi den meningen är det du inte förstår? Jag tycker det är rätt ointressant att dribbla med teknikaliteter. Alla klubbar har skador, just nu är det en (1) klubb som spelar en NHL-forward för att täcka upp. Don't give me no Anders Eriksson shit. Löjligt.
Kommentera

Bad_Brett: Ytterligare ett inlägg med samma sylvassa precision som en hagelbrakare.

På dom flesta meningarna säger jag 'gäsp', på dom andra säger jag: Hockeyligan röstade om att inte tillåta NHL-proffs på korttidskontrakt. Modo sket i det. Hade jag varit av din politiska ull hade jag skruvat på mig över detta osvenska beteende.

Kommentera

Bragd-Birger:Men ändå hade alla klubbar rätt att göra som dom ville.Trotts omröstningen.
Kommentera

Gusse: I alla fall Modo.
Kommentera

Bad_Brett: När vi kritiserar Modos agerande så handlar det om att ni faktiskt har tagit ett tveksamt beslut, vilket ni självklart är medvetna om.
Ni svarar med att raljera över hur de coola NHL-proffsen ska spela oss ur Elitserien.
Har ni glömt bort att väldigt få sympatiserar med personer som sparkar på dom som redan ligger?
Ingen, och framför allt inte översittare som ni, kan få mig att skämmas över att vi har en dålig ekonomi och inte har råd att toppa laget med NHL-proffs.
Tråkigt, ja visst. Men skämmas? Nej.
Och jag tror att de flesta av oss TIK:are här inne skriver under på det.
Så droppa den där där retoriken, för det enda den egentligen åstadkommer är att bekräfta våra fördomar.

Kommentera

Gusse: Jo, ni skrev ju det 3000 ggr. Eftersom KARTELLEN var olaglig!!1
Kommentera

Om någon är intresserad, så ska det diskuteras på Cmore sport nu.
Kommentera

hubbenorlen: Visst Om ni sluta använda uttryck som fuskmodo och dopingmodo.
Kommentera

Finns det någon Modoit som håller med oss övriga? Fan vad klädsamt det vore ändå. Det räcker med en. Jag vill bara se att det finns. Om det finns.

Redigerad kommentar

Kommentera

Modoante: Det sker ju i stort sett alltid med glimten i ögat. Ni är ju ute efter att såra på allvar. Det är skillnaden.
Märkligt, eftersom ni trots allt anser er vara storebröder.
Om ni är så ohotade på den positionen, varför då vara såna översittare?
Det är nånting i den ekvationen som inte går ihop...

Kommentera

Hälge: Han sa la ente möcke dö....
Kommentera

hubbenorlen: Såra på allvar? Jag kallar det slingra sig som en mask. En mask i en stor hög med skit.
Kommentera

Knylan: Vad ska jag hålla med om? Att modo täckt upp en skada med en annan spelare vilket var helt i linje med hockeyligans överenskomelse?

Jag fattar vart du/ni vill komma, att modo har tagit in steen på kortidskontrakt och därför inte gått i linje med de tveksamma majoritetsbeslutet som röstades fram i 2 omgångar med 2 olika resultat, dock spelar det ju ingen roll eftersom steen än sålänge inte är en kortidslösning, den dagen han lämnar modo under denna pågående säsong så blir han en kortidslösning, men sålänge han är på kontrakt med modo så är det ju helt i linje med både HL ochalla andra instanser.

Fattar helt enkelt inte varför de tjaffsas?!

Kommentera

Mäster T: De skulle väl ha pratat med Lindgren också, men hade fel nummer ?!
Kommentera

Berka: Sannolikt har Modo inte brutit några överenskommelser.
Kommentera

Kämpa Bjästa klapp klapp klapp........
Kommentera

hubbenorlen: Det är ju som vanligt när det gälller er ni kan häva ur er vilka oförskämdheter som helst för att sen hävda att det är  ett skämt. medan vi modoiter alltid är elaka och vill såra.
Kommentera

« · 1543108 · »