Förutom de tre lagen i toppen tror jag att Elitserien anno 01/02 håller väldigt låg klass. Att både SSK & LHC klarar sig så bra är väl ett tecken på detta.
Ja, jag har INGA förhoppningar alls inför den tredje perioden. Hur vänder man på en sådan här inledning av en serie, bara sitta med armarna i kors och vara nöjd, eller...?
Visst är det så att vi tror att något "under" skall komma samtidigt som man blir snurrig i huvud över alla andra resultaten. Vi klarar inte svaga Brynäs vilket SSK verkar göra på bortaplan, vi klarar inte Frölunda vilket det nederlagstippade LHC verkar gör på bortaplan !
Det är väl inte så farligt att förlora mot DIF på Globen. Det är inte den här matchen som är problemet utan alla andra matcher vi inte tar poäng på. Efter uppehållet kommer igen en rad matcher mot "lätta" lag och det är då vi måste vinna alla; Luleå borta, Malmö hemma, SSK borta och LHC hemma.
Visst är det bra konstigt vilket GIFT detta med hockey är: Hela säsongen har man före match hoppats på poäng men efter slutsignalen har man kännt stor frustration och uppgivenhet. Värst var bortaförlusten mot Brynäs - den kändes i två dagar. Sista två minutrarna på läktaren upplevde jag ett trauma utan dess like.
Tankar som att "nu stannar jag hemma nästa match" har kommit in i huvudet många gånger under säsongen.
Dagen efter match börjar det kännas bättre och nästa matchdags morgon känner man det extra lite pirriet i maggropen och en förhoppning om poäng, jag kanske t.o.m en seger. Om" vi tar en 3 poängar går vi förbi Luleå och ligger bra till inför uppehållet........
Kl 17.30 i kväll vet vi om det blev 0, 1, 2 el 3 poäng. Blir det förlust kommer nog tankarna om att skippa nästa hemmamatch - men nej jag går nog då också ( Malmö hemma borde ju bli en 3:A )
Det e sa sant sa sant bosse, f-n hoppas vi tar 3 points ikvall eller idag, det kanske e sa att motivation slar klass..... Tankte ga in och kolla har senare hur det gick i matchen...
ja kongo borde portas fran matcherna, han for bara otur med sig....hur var det sist han kom i andra perioden och vi foll som ett korthus.... men ha det bra och halsa alla, jag gar vell in har sen och kollar resultatet...
Närå, jag har inte gett upp på något sätt. Däremot känner jag inte att jag har haft lika mycket tid att bidra med djupsinnigheter i gästboken på samma sätt de senaste månaderna som jag gjort de senaste fyra åren.
Det var väldigt vad mycket negativt det var här då. Redan för 14 dgr sedan konstaterade Laken & jag att tåget hade gått och att tabellplaceringen inte ljuger - vi är inte bättre än så här. Det går inte att skylla på domare, otur eller annat - TIK är inte bättre.
Att förlora mot FBK är ingen skam. Men det som irriterar en är att vi inte ens tar Frölunda hemma som sedan åker på stryk mot LHC hemma och nu mot SSK borta. Vi klarar inte Luleå borta när Luleå är helt under isen, vi klarar inte Brynäs borta osv osv. Kom inte och prata om "vändningen" - det finns inget som tyder på det, halva serien är ju spelad och vi ligger sist.
HALLELUJAHH!!!! EN SOM HÅLLER MED PEO KÖR UPP DETTA I AR-T. HELVETE GÖR NÅT jag kan ju inte sova om nätterna, tänk att få spela mot tierp. ryggresning 1500 på hemmamatcherna
kn.. du är verkligen på hugget i dag/kväll.. ta det lugnt..även om det är många som stöttar PEO så behöver man kanske inte köra upp det i röva..lugn o fin nu o hoppa i bingen så känns det bättre i morgon..
Ulf Egvall som skrivit referatet från matchen: -Jag tycker Tomas Andersson, domarn gjorde en bra insats idag - skyll inte förlusten på honom. Timrå förlorade för att FBK var klart bättre än hemmalaget.
Ja då var uppehållet strax över och ES skall fortsätta med för Timrås del 2 oerhört viktiga matcher. Jag kan inte hjälpa att jag är pessimistisk men tyvärr ser jag inte någonstans något ljus i tunneln. Det kommer inte att gå bättre nu efter uppehållet än före och den här vändningen alla pratar om kommer som jag påtalat flera gånger inte alls.
Jag hade hoppats att Micke Lindholm skulle ansluta till truppen så vi fick lite stabilitet där bak. Men det enda som skett är att man tappat en back.
Varför skall Timrå börja vinna helst plötsligt när man bara vunnit 3 av 19 matcher tidigare ?
Det finns inget som talar för att det ska gå nå bättre...Allt kommer att bli skit.
Z:a kommer att spela ännu sämre än vad han har gjort, Deroo kommer att bli i håg kommen som den största tesilen i Timrås historia Peo har tappat pokerfejset, f-n va det kommer att gå dåligt
Linköping och Malmö,SSK,Luleå,MoDo alla dom lagen är 50 klasser bättre än Timrå och inget som helst tyder på att Timrå ska ha fattat hur situationen ligger till. 6 poäng upp, nä det är omöjligt, vi är så dålig.
Nä vi får vara nöjda som orkade att vinna 3 matcher den här säsongen för det finns inget ljus längre, att Z:a hade tur att göra 4 mål mot Finnarna det var nog bara en tillfällighet, tur ska man nog kalla det.
Fortsätt att skriva såna här inlägg dom värmer både mig som supporter och säkert hela laget också.
F-n vad allt känns skit efter att man har fått distans på gårdags kvällen..Nä jag kan inte finna att Timrå ska kunna resa sig, nu går jag och gräver ner mig och dör jag kommer nog inte fram förrens till Sommaren för då är det grönare på de brända slätterna.
Jag känner mig som en galen kossa nu, och jag som råkade va så positiv och tro på detta säckgäng, hur dum får jag vara??????
FORZA TIMRÅ mot kvalserien det bär!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bo wasa: Jag har ett tipps till dej, Börja med poker men då sitter väl du och grämer dej om du har fyra ess och en dam, "Nu är det säkert någon som slår kungen och sedan är det kört"
Jag är glad j-ligt glad att jag inte har samma j-la syn som dej, Är det inte lika bra att vi sammlas och gå kolliektivt självmord bränner ner ladan, arkubiserar laget, men då kommer någon försäkringstjänsteman och dillar om bedrägeri, före utredningen så det är kört det med,,,
Men snälla rara förklara kort för mej vad ska få mej att tro att du är en sann supporter,,,,
HH: Du vet att jag för det mesta är positiv och förväntasfull vad gäller laget och dess kapacitet, men tar du inte i lite väl nu??
Jag är benägen att hålla med Bo Wasa i det som skrivs. Är övertygad att det behövs vissa justeringar i laget. Är Lindholm den bästa man lyckas få hit, så ta hit honom. Ett visst nytänkande krävs nog för att det här ska hålla till slutet.