Friskan; tack för ditt svar. Jag har också tvivlat ( inte på Gud men TIK ) och tvivlar fortfarande så OM TIK går till slutspel skall jag cykla hem efter sista matchen ( 5 mil )
För första gången på flera år var Njurundaklanen på sittplats med sittdyna, programblad, ramlösa och allt. Väldigt vad väl förspänt det var här bland alla "slipsnissar". Vi var nyfiken på om klacken skulle höras till oss ( längst upp bakom avbytarbåsen ) och att det hördes. Stämningen och klacken i går var grym. Timrå måste ha Sveriges bästa klack - att i 60 minuter hylla och försöka jaga på och stötta sitt lag. Jag har varit i Övik, Gävle, Karlstad, Södertälje m.m. i år och ingenstans finns motsvarigheten till det stöd Timrå får. Tycker att det i år inte framgår på samma sätt som tidigare år varken från Peo, press el media i övrigt .
Ett tips till alla som mår dåligt efter varje match (Octagon m.fl.) Redan i början av oktober konstaterade vi ( TGO, Laken m.fl. ) att Timrå inte var bättre än tabellplaceringen visade och att kvalserien låg klar för oss.
När man väl konstaterat detta och lagt sina förhoppningar till grand-zero nivå blir det bättre. Vi vet att det blir kvalserien till våren ( och den klarar vi ).
Fram tills dess njuter vi av hockey, som i går, - en kanonmatch av Timrå, hög stämning och med lite flyt hade vi även fått en poäng. Nu blev det noll poäng men det var inte så viktigt. Huvudsaken är ju att vi fick uppleva två timmars hockeyunderhållning - Tack Timrå !
Bo Wasa: Har du varit för nära någon pingstpredikant från J-köping eller är du ironisk. Massor av poäng att kämpa om, ett lag som spelar bra hockey och bara ett par vinster upp till säker mark... Då är det inte tid att prata om nollställning, hockey som konst och/eller en eventuell kvalserie.
Kom igen. Skippa sittplats och sluta spela oberörd.
Octagon: jag har mått så djävla dåligt i höst pga Timrå så jag var helt enkelt tvungen att bearbeta problemet - och vips var det löst .....Det gick inte att engagera sig så mycket som jag gjorde.
Förträngning är inte medicinen. En tillbakapressad frustration kan endast rendera i en depression. Kom och lid med oss! Vi har snart, mycket snart, en ny organisation.
Octagon, full bil till Övik i morgon visar att vi fortfarande tycker det är kul, men vi försöker lägga "vinstmåstet" på hyllan ( kanske även spelarna skulle gjort tidigare när det knöt sig )
Håller med precis Bo Wasa, man måste våga se sanningen i vitögat, då slipper man också bli så j-vla besviken gång på gång. Imorgon kan man åka upp till Ö-vik utan några som helst förväntningar och förhoppningar. Målet nu är att hitta ett eget grundspel och att få börja vinna matcher igen, så att självförtroendet finns när kvalserien drar igång. Man borde också senare under säsongen anpassa träningen, så att formtoppen infinner sig under den perioden då kvalserien spelas. Att jag för några dagar sedan pratade om SM- och OS-guld kan nog skyllas på en tillfällig sinnesförvirring... ;-)
Klacken får också mitt omnämnande, oerhört imponerande trots alla motgångar.
Man kan inte ge upp innan det är kört i teorin. Så länge det finns chans så är alla förluster lika tunga för mig i alla fall. Blir det Kvalserien så blir det. Men, ett mirakel kan hända. Hoppet är det sista som överger en...
Roligt att se att nu är snart alla supportrar inne på samma linje som Lakan & jag konstaterade för 1 1/2 månad sedan. Laget är inte bättre än tabellen visar. Många av nyförvärven har ingen TIK känsla - vi är exakt samma KÖPLAG som alla kritiserat MIF för tidigare. Nej börja redan nu att spela in några A-jun, Niklas Zetterström ex. Varför köpa dyra spelare som Åhlund?. Varför satsa på 2:a klassens spelare som Halvardsson, Wallin m.fl. Att Gerhardsson, Sjöberg & Nänzen fick gå är tjänstefel - de hade i alla fall ett TIK hjärta. Nej tillbaka till verkligheten och Allsvenskan det är där TIK hör hemma. Elitserien är en division för högt för oss. Det var roligare förr !
F-n vi vinner ju inga matcher längre mot de lag vi tänkt oss ha efter oss i tabellen. Nu var det Brynäs på tur - ett skitlag med 3 förluster på raken innan dagens match. Inte ens detta mediokra lag kan vi slå. När vi mötte Brynäs i Gävle var det Brynäs sämsta match någonsin ( tror jag ), ändå förlorade vi. Nu gör Brynäs ingenting i 3 perioder ändå kan vi inte vinna. Sedan en eloge till publiken som kommer i stora skaror för att se alla dessa förluster och en klack som hejar på de sina varenda match men bara får se förluster hela tiden !
Madde: Visst var det kul med segern i torsdags men det är mot de andra skitlagen vi måste vinna. Men vi vinner ju inte hemma, vinner inte borta och vinner tyvärr aldrig- Vi är ju betydligt sämre än Löven i fjol, de kunde inte vinna borta men vann hemma i alla fall. Nej tillbaka till Allsvenskan - där hade vi ju i alla fall kul med hockey !
Bo Wasa; Det är helt enkelt fel inställning! Någon gång måste de vinna....något positivt....
Allsvenskan, så f-sen heller! Timrå IK har inte kommit till Elitserien för att åka ur igen. Kanske tar 18 år att ta sig tillbaka igen.... vad säger ni, ni som minns förra turen?!
Brynäs IF från Lidingö: Frågan är väl vad Brynäs har för chans mot Leksand i kvalet. Jag har sett alla matcher mot Byrnäs i år ( hur många har du sett ? ) och att det andra kvallaget blir Brynäs finns ingen tvekan om.
Bo wasa: Fy fan vilket skämt du är. Av dessa tre har TIK vunnit en efter förlängning och förlorat två. Om du tror att AIK och Luleå tar sig förbi BIF som blir bättre och bättre då alla skadade börjar komma ifatt. Så är du fn totalt dum i huvudet...
Hälge: Vad är det för fel med min attityd då? Inser du inte det absurda att tycka att BIF åker ner i kvalserien efter att ha sett 4 matcher TIK-BIF där TIK vunnit en efter förlängning... Och så länge AIK o Luleå är med så är det omöjligt att landa i kvalserien, vi hamnar på 7-9 plats skulle jag tro. Jo jag är tränare och 10 spelare som jag tränat i tre år vardera gick hela vägen till TV pucken. Så jag är inte oduglig som tränare direkt!
Soton: Är du inte glad över att Brynäs vann matchen? Gnälla här efter en seger, du verkar inte riktigt klok. Jag hoppas att Brynäs åker till kvalserien. Det är hatlaget nummer 1. Men det är klart, med eran j-vla tur så kan man inte misslyckas.
Hälge: Hur realistisk är den åsikten då? Det får finnas rimliga gränser för hur knäppa åsikter man har. Som att tro att Timrå eller BIF skulle vinna grundserien i år. Det är också en knäpp tanke. Vi kom trea förra året och har endast en spelarförlust som vi hade velat ha kvar. Vi spelar aldrig i kvalserien i vår.
Soton; Ser att du är från Västerås, trodde du bodde i Gävle eftersom du verkar supporta Brynäs. Du är väl då bara en av dessa ordbajsare som kanppt ser "sitt eget" lag spela utan har en massa synpukter ändå.
Tycker att TIK var tilllbaka ut i sarghörnen igen. Mot MoDo och HV71 gick man mer fram på mål. Nu var det som skrivet mest sarghörnen och bakom mål, speciellt Robban ( och i viss mån Z:a ) har en förkärlek att hamna där.
Bo Wasa: Jag har sett 10 Bif matcher 14 Vik och 2 sura i år. Plus 6 st Vik j20 matcher. Är jag fortfarande en orbajsare? Tränare i Vik i nio år och tre i Vsk fotboll. Det är bara 13 mil upp till Gävle. Hur många har du sett själv?
gud: Jag börjar tröttna rejält på dig! Och det kommer från "gud" som skickar mail om bajs och annabola i varje mess. gud du har en mental störning. Evolutionen brukar förinta sådan som dig...