1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

592843 inlägg · 6217 ämnen

Njurunda Comments

« · 42073 · » Till forumet

Sv: Njurunda Comments
Om vi klarar oss kvar i elitserien (via eller utan kvalserien) så kanske man borde fundera på ett namnbyte till "Sir-Molla"...?
Kommentera

I dont think so Laken. Sir Molla sounds like a Englishman. I think that President Molla is better, and we already have King Ed Ward. But what should we call Zäta? He must be god....Halleluja...

Refuse the kvalserie..Go Timrå Go
Kommentera

HH: förresten är det dags att hämta fram cykeln tror du ?
Kommentera

"- Mathias Johansson är en stark center och Henrik Zetterberg är en spelare som är bra på det mesta. Det jag kommer mest ihåg av Zäta är att han är stark med pucken och väldigt teknisk. Att han är en Timråkille precis som jag är ju lite kul också. "

Fredrik Modin om OS-uttagningen av Zäta
Kommentera

"Nu måste publiken komma tillbaka" skriver Jimmy Hamrin i sin krönika inför SSK matchen.
Är det något som inponerat på mig i år är det de höga publiksiffrorna trots - tänkte jag skriva - helt avsaknad av både spel och poäng.
Ett snitt på över 4.000 pers är mycket imponerande, tom mer än vad sådant lag som MoDo har.
Jag var in och tittade på Lövens publiksiffror för i fjol när det gick dåligt för "grisarna": på många matcher hade man bara 2.200 - 2.300.Tänkte bara tanken; hade Timrå legat bättre till hade vi säkert haft fullt i hallen på de flesta matcher.
Kommentera

Bo wasa:

Kultur och tradition heter det och visar att alla har inte givit upp,,,

Men vad som förvånar mej i dit inlägg "tom mer än vad sådant lag som modo har"

Vad ser du för skillnad på Modo och Timrå??? vi spelar ju i samma serie, och har slagit Modo ex antal gånger tex,,,,
Kommentera

HH: en ganska tydlig skillnad är väl tabelläget?
Kommentera

HH; El Maco besvara just min fråga, Givetvis "drar det olika" att ligga 3:a eller klart sist.
Kommentera

Bo Wasa: Snittet ligger på 4281... det är väl godkänt men inte mer, tabelläge till trots... MEN på den senaste tiden tycker jag publiksiffrorna varit skrala, med undantag för MoDo på annandagen då... men 5 av de 6 senaste har varit under 4000 och de är inte godkänt för Timrå i ES anser jag... Därför uppmanas alla fans som lessnat att komma tillbaka... än är det inte kört...
Kommentera

Självklart är många i publiken medgångssupportrar, kolla in AIK i millionstaden Stockholm, där kan man snacka om dåligt med publik.
Vi är väl också så van med Elithockey nu, så vi har blivit mätt på det. :o)
Kommentera

Att det är stora skillnader mellan Timrå o Modo är det väl knappast nån som kan säga emot. Och då inte enbart om man tittar i tabellen. Hoppas Timrå klarar sig upp över sista strecket, men jag har svårt o tro det.
Kommentera

"Publiken i högform" skriver SSK supportklubb om matchen i går,
och ändå hade stora delar av Njurunda klanen valt sittplats och bara sporadiskt klappade i händerna. För att inte tala om "Ugandas broder" som valde innebandy i st.
Kommentera

Mellan två TIK matcher passar det bra att avnjuta fredagskvällen ute i Njurundahallen och match mellan NSK - Nälden ( Div II ).
Sist NSK spelade gjorde man 25 mål så fara för någon måltorka finns inte.
Puckkastning, lotteri ( Z:as matchtröja ), drömchansen.
kl 19.00 börjar matchen och det är GRATIS ENTRÉ.

Välkommen !
Kommentera

Inge snack om att Brynäs vann rättvist. Man får inte igång ett riktigt anfallsspel men vinner på rutin och gör de avgörande målen. Timrå spelade ganska bra men det räckte inte idag.
Tyvärr så håller inte Wallin Es klass, var inne på två mål bakåt idag igen - hade varit bättre om Tägström hade fått stanna kvar.
Wallin har tvärr en förmåga att inte hålla sig på sin backplats vilket öppnar bakåt.
Att skylla på Winnerborg är att se saker enögt - han gjorde en godkänd match.
Måste vara tråkigt att vara Brynäsare och spela inför en sådan tråkig publik. Den kom inte igång en enda gång trots att laget vann. Och någon hemmaklack varken såg eller hörde jag - var det någon sorts strejk på gång ?
Summering: Rättvis Brynässeger inför en härlig bortaklack (cirka 80 pers )
Kommentera

Eftersom jag var kritisk till all fylla vid senaste bortamatchen mot Brynäs vill jag bara säga att idag var de roligt att stå i klacken igeb- de flesta verkar ha insett att hockey skall man se (någorlunda) nykter
Kommentera

Jag håller helt och fullt med Bo wasa. I eftermiddag var det rent ut sagt underbart att höra och se klacken och hur de verkligen stred till slutet. Många sköna kommentarer från Bif- håll där man konstaterade att Timrå, i alla fall på läktarplats vann överlägset.

Matchen på isen var jämn där vilket lag som helst hade kunnat gå segrande ur striden. Det som Timrå faller på är att vi är så ineffektiva i avsluten. När vi lyckats jobba oss fram till ett avslut då ska det vara så fint att det försvinner med alla onödiga passningar som igentligen inte behövs. Målchans och pang på!

Kapanen var nog Timrås bästa spelare.
Apropå Pelto: Den karln saknar självförtroende så det bara stinker om det. Jag känner inte alls igen karln.

Till sist: Till dig som på Statoil strax utanför Gävle ertappades med att snatta öl och snus iklädd Timråtröja och keps: Gör oss alla Tik- supportrar en tjänst. Ta av dig allt som kan kopplas ihop med Timrå Ik innan du gör som du gör. Tror att du är realitivt ensam om detta rent idiotiska beteende inom Tiks supporterskala.
Kommentera

Den där killen ville väl att nån timrå supporter skulle åka fast eller nåt sånt.
Kommentera

250kg kärlek:Vet inte vad som har hänt med den karln!Ser ut som han fått i sig för mycket Giiigong som Ståhlnacke har tutat i han och flera andra,konstigt är det i allafall att se en sån kille som Peltomaa försvinna totalt i Timrå i många matcher...Sen det man mest saknar är ju Pasi Petrilänien så jävla mycket att man inte tror att det är sant...(vilken spelare)
Kommentera

Modo har ju fått till en riktigt bra klack i Timråmatcherna jämfört med i fjol. Vem vet, kanske kan Brynässupportrarna bli lite eggade de också om Timrå Supporterklubb showar med jämna mellanrum?
Kommentera

AHA!!! Ja det var min reflektion över den där raketen som for över hela banan och satte fart på det andra kringarrangemanget i samband med Bifs intro. Har det alltid varit så?
I så fall förstår jag att bocken i Gävle inte står säker någon gång. Blev "jätteconfused" vill jag mena.

Jag är så glad trots förlusten att Timrå Ik är så mycket mer än bara spelarna i laget. Jag rös när klacken skanderade "vi ligger sist i tabellen..." Klockrent!

Timrå Ik är ett sätt att leva!
Kommentera

Nu tar ni luleå i nästa match, så att ni närmar är lagen över strecket.
Kommentera

Tjobba är visst klar nu.
Kommentera

vad hur vart när varför
Kommentera

Friskan; Laken är helt utan trådar att dra i, han har dragit en gång och vips var Pasi klar enligt Laken.
Kommentera

Ännu ett resultat som visar att jag har rätt - Det är en teknisk omöjlighet att ta in 10 poäng på 16 omgångar. Övriga lag som vi slåss mot vinner lite då och då.
Börja därför redan nu träna ner inför kvalserien - vilken i och för sig kan bli säsongens höjdpunkt !
Kommentera

Hoppas det blir kval............ NJURUNDA SK med Lars-Eje och Billman i båset möter i kväll Bräcke i en tidig seriefinal om vem som skall få kvala till Div I.

19.00 är det nersläpp.

VÄLKOMMEN !!!
L
Kommentera

HH: Jag har varit i Gävle två ggr förut denna säsong , jag har varit i Övik två ggr, jag har varit i Karlstad o.s.v.
Men efter alla dessa förluster skulle jag känna mig som ett fån att fortsätta åka på bortamatchrna och stå och skrika " Timrå IK är dom bästa" - när man har sådan dålig inställning och är så dåligt laddade så man gör 4-18 i skott i 1:a perioden mot Brynäs. Nej då är det bättra att vara hemma och helgstäda !
Kommentera

Inte tar i = Sitter kvar i bussen
Kommentera

Alla hoppas vi väl att det skall vända, att vi skall börja vinna igen, at vi skall klara en eventuell kvalserie osv - Vi önskar alla Timrå framång ( de är ju en del av i ala fall mitt levrne )- men att vara stolt över att förlora - då måste något blivit fel HH
Kommentera

På lördag mot FBK kan man åka buss från Bommen till matchen - det blir bra det ( se Supp Kl startsida )
Kommentera

Var på en andrahandsaffär idag. Hittade ett par TIK-hockeybyxor årgång kring 95-97. Byxorna var märkta med nr 23. Dimmans gamla?
TGO får första tjing på affärens namn.
Kommentera

Efter lite efterforskningar kan jag med största sannolikhet konstatera att byxorna användes säsongen 96/97, Dimmans år.
Kommentera

Kongo: Ska jag ha dom på mig på matcherna eller? Hur vet du att det är dimmans? Det kan ju vara några juniorbyxor. Om det verkligen är Dimmans så köp dom åt mig. Kan alltid ha dom i någon match mot Vulcanos...
Kommentera

Kongo: Älgrännets älgränn! Du såg inga spår efter Dimmans
berömda soffa? Det är inte så att du har smygrökt och trasslat dig i
"Berras" garage? Vad stod det på prislapp på dom däringa
relikerna?
Kommentera

TGO:
Hade juniorerna samma reklam som a-laget på byxorna?
Nolbyvarning nu.
Vi tar resten på telefon.
Kommentera

Smokey:
Nu när du säger det så kommer jag ihåg att jag såg en tresitsig soffa där en av sittkuddarna var märkt #23.
Kudden bredvid hade en fläck som liknade spilld vodka.
Priset för byxorna var 300 kr.
Kommentera

Kollade in träningen idag, man kan konstatera att Timrå inte gör mål på träningarna heller. Undantag vissa spelare. I en övning spel 4-3 hamnade man som vanligt ute i sarghörnen. Hedberg spelade tillsammans med Styf och såg ut som en liten Pasi på skridskorna, nästan.

Carlsson Zetterberg Matthiasson spelade tillsammans, hoppas att dom gör det på matchen i morgon också.

Fagemo kämpade hårdast och visade vilja.
Kommentera

Kongo:
Absolut här kommer Nolby med stormsteg när man ser att det är hockeybyx snack.....Vi köpte in en sex-sju par från säsongen 1999-2000 till CSKA Nolby Vets, men vilka nummer det är på dom ska jag låta vara osagt, men klart är att inte Dimman har haft några av dom på sig......Hade förövrigt ett par riktigt stora på mig i Supportermatchen, klacken hade haft mycket skoj åt mina stora byxor och pinnar till ben.....
Kommentera

Återskapa Sjöberg-Lind-Matthiasson till nästa säsong.
Kommentera

Kongo: Vilken tur att det var vodka... Annars har väl Ni försökt
skrapa upp elendet och kört något DNA-race med kloning och annat
på något fruntimmer med bra klubbteknik...

Ut ur dimman grabbar!
Kommentera

TGO:
Vad skulle du säga om jag har hittat en toalettring märkt #23?
Kommentera

Smokey:
Jag har aldrig varit inne i nån dimma.
Till TGO's försvar kan jag säga:
Hellre besatt av "Dimman" än "Zupan" Zupancic.

För att klona en ryss går det kanske lika bra med vodka?
Kommentera

Smokey: Jag hade hellre haft Zupancic än Simons. Men hellre "dimman" än Zupancic...

In i dimman!!!
Kommentera

Kongo: Den store försvararen! Utan dig så skulle TGO behöva den
dyraste advokaten i världen. Frågan är hur du skulle funka som
försvarare i nuvarande TIK-besättning?

Nya "dimmiga" grepp i Timrå

Eller utan hockeybyxor i Nolby

Eller... En ryss i soffan

Fan det här låter som titlar på riktigt otäcka filmer....
Kommentera

Smokey:
Å andra sidan finns det ingen som trackat, hånat, och framförallt lurat TGO så mycket som jag.
TGO har gått Kongos hårda skola.
Den lättlurade bonnpojken har blivit redo att möta världen.
Med eller utan Kongo's beskydd.

Som försvarare i TIK skulle jag nog ha vissa brister, framförallt i tempo, teknik och skridskoåkning.
Men jag skulle vara beredd att täcka ett slagskott med en testikel om det skulle förhindra ett baklängesmål.
Ingen i truppen skulle ha större klubbhjärta än jag.
Kommentera

Peo Larsson vil jag inte se som Sportchef, Han har haft en del lyckade nyförvärv, men det har som oftast varit grisen i säcken. Plus att han inte verkar vara någon "dimman" favorit. Nubben har väl inte dom rätta "kontakterna". En ny sportchef skulle behövas, jag tar gärna på mig ansvaret som ny sportchef, ni kan nog gissa vem jag skulle värva först...
Kommentera

TGO:
Måste sportchefen vara Dimmans favorit?
Vad tycker Dimman om dagens sportchef gamle kedjepolaren Nubben Norberg?
Kommentera

Kongo: Du behöver inte försvara mig.

Gick jag ut med MVG kongo?
Kommentera

TGO:
Du klarar dig inte själv.

Kursen är inte avslutad. Men du får minst godkänt.
Kommentera

Kongo: Antagligen så tyckte nog "nubben" att Dmitri tog all uppmärksamhet från honom och hämnades genom att bli sportchef och se till så att Starostenko aldrig kommertillbaka till klubben.

Med en sådan gudad benådad spelare som Dmitri, så skulle han kunnat vara skillnaden mellan slutspel och kvalserie. Plus om Timrå hade värvat Kapanen lite tidigare. Nu i Kvalserien står allt hopp till Z , men med Dmitri i laget hade vi haft dubbelt hopp!
Kommentera

« · 42073 · »