Bo Wasa: Hur menar du då? Åhlund har väl gjort 2 mål å 3 ass typ, Simons 1 mål, Nordgren vet jag inte, men några poäng har han, likaså Halvard å Wallin har nåt poäng. Ward har gjort mål, likaså Rajamäki å Jindrich...
Kanske ska klargöra vilken spelare det är? För det är knappast alla. Simons kanske
nr 14 Nordgren, Niklas LW 45 7 6 13 nr 13 Eriksson, Henrik RW 41 2 3 5 nr 9 Wallin, Viktor LD 31 0 2 2 nr 3 Halvardsson, David RD 40 0 2 2 nr 8 Simons, Mikael RW 44 1 0 1
Niklas Nordgren är ändå godkänd med 7 mål 6 assist totalt 13p om man jämför med vissa andra i laget.
Frella; -jag jämförde ett av Modo´s nyförvärv men ett av vårt. Några namn törs man väl inte nämna men det kanske inte är så svårt att rääkna ut, så den du nämnde är inte med i min jmfr.
om du syftade på modos nyförvärv så har den bästa spelaren gjort 35 poäng o det är Kim Staal ... du syftade nog på Högardh men han spelade i modo redan i fjol !
Talangscouten: Hmmm! Kanske inte är så tokig.. Rutin har han i alla fall.. Lagom ålder. Artistskatt funkar.. Oj! 29 p på 14 matcher ser ju nästan ut som ett tryckfel.... Rätt ålder !
Talangscouten: Ingen rök utan eld. Har du inte lärt dig det ännu ? Det är ytterst sällsynt numera att journalister skriver nått utan att ha kött på benen. antagligen är det nått som inte står rätt till, så dom vill "mörka" tills problemet är löst. Enda förbihållet är ju om det bara stått i Roos bloog. Då kan det ju va vilken tomte som hellst som skrivit.
Problemet vara bara att i det här fallet så gick dom ut o sa att det var klart på hemsidan med ett 3 -års kontrakt, senare under kvällen plockades det bort. Reportern som hade skrivit det hette "james bean" kan det vara ett fingerat namn? kanske är det Ros som ligger bakom, men inte ville svärta ner sitt "rykte".
Man kan inte som en av sveriges största tidningar gå ut o skriva att det är helt klart när det inte är det, då har man noll i trovärdighet hos mig i alla fall.
Nu har jag suttit och studerat i några dagar, en tråd "appropå" fick mig att få tidernas backflach och panikångest, satan tänkte på denna tråd gammal trotjänare från svunna tider, tider då redline offcide fortfarande var möjlig och dommarna fortfarande var zebror, och Timrå spelade i allsvenskan, och peo Larson var ledare, deeet var tider det, och DÅ!!! hade vi en lada,,
Ja, på den tiden kändes hockeyn lite mer äkta! Kvalserien var vardagsmat oavsett om vi var på väg uppåt eller neråt. Stor dramatik och heta känslor rådde. Vem minns inte följande klassiker från våren 2002:
# 1-1 på Hovet i kvalseriens öppningsmatch. Matchen står och väger. Men så serverar Zäta Fagemo värsta drömpasset och 1-2 är ett faktum. Matchuret står på 18:52. En av de skönaste hemresor man upplevt...
# 1-4 vänds till 5-4 mot Leksand i en av de svettigaste matcher man upplevt i Timrå Isstadion. Med fyra minuter kvar är vi totalt uträknade och Leksands-klacken sjunger segersånger. Men en grym slutforcering med bland annat Peltomaas 4-4-mål i slutsekunderna och Mattiassons avgörande straffmål ser till att vi får exakt den start på kvalserien som vi önskade. Kontraktet räddades och vad som kommande säsonger följde är, som det brukar heta, hockeyhistoria...
Med tanke på mitt mytomspunna alkoholintag vid den tiden känns det smått ironiskt att jag nu tillskrivs egenskaper som "detaljminne". Men just alla dessa sekunddraman har man extra svårt att skaka av sig. 3-4-målet till vår fördel (Bosson?) efter 19:57 i sista perren i Stångebro (Superallsvenskan 1998) glömmer jag aldrig, inte heller 1-1-målet av FBK efter 19:54 i samma perre i första semin 2004. Efter det bakslaget (misslyckad tekning) reste vi oss aldrig. Det blev ingen final (då heller)...
DJ Hemp: Vem mins inte året 2000, de tusende Timråsupportrar som vallfärdat till gurkornas stad och dess gurburk, för att ta sig ann elitserielaget från orten, mins Bosse Ahl göra sin grymmaste serie där han i gurkburken slänga sig från ena cirkel till den anndra för att rädda mål, och den offervilga laget visade har inget lag visat senare, gurkorna gjorde 0 mål och Timrå 5, men returen hemma i ladan vart det torsk men starkaste minnet där var en bandyboll och resultatet 0-5
mins jag inte fel så var allt klart effter 4:a omgångar var bara Löven som skulle tas borta så var kontracktet klart, men som vanligt då allt är "Klart" så går det grus i maskineriet, pojkarna från teg vann matchen och sedvanlig döddsångest inledes, och tanken om superallsvenskan återkom med ångest och deppertinoner som följd, MEN!!,Peo Larson spelade chack med ingemar B,
Nyköping hemma sissta matchen i serien, tror många Timrå supportrar gick på både valium och alcohol den matchen,större ångest har inte jag iaf upplevt, fasst en del acohol vart det nog vad jag mins iaf,,Resultatet var inget snack två perioder var det klart Nyköpng hade inget att spela för och lade av efter två perioder, mins inte om det var en tackling i tredje men 4-0,
Och på Gästboken som furumen hette då snackades det om liknerser av det messt udda saker med hockeyn, vet inte vilka som kom på den ideèn, kan ju undras om vissa skribenter hade ett högt alcohol intag även vid körning av dator,,MEN! skit samma roligt hade vi och det ska ingen ta av oss gammla farbröder och tanter:)))
Harryhaffa: Någon som har skivan eller vad det är där man hör kommentatorerna på radiosporten kommentera då och då från timrå-nyköping. Snackar om att vågen går åt fel håll. Sedan är det någon eller några låtar också. Någon som vet vart man kan få tag på den skivan?
Harryhaffa: Kul match där i Västerås. Har en känsla av att det var en viss "Tjobba" som avgjorde hela tillställningen. Inte genom att göra mål utan i stället satte han in en rejäl bröstvärmare på Daniel Rydmark alldeles i början av matchen. Detta medförde att den tilltänkta galjonsfiguren helt kom av sig och tog inte ett skär bredvid sargen.
250kg kärlek: Det där ser ut att fungera. Men jag var lite sent ute och måste nu vänta 16 minuter för det är så många som vill ha den verkar det som. Men tack så mycket :)
250kg kärlek: Det som åter slår en när man hör det gamla inslaget är, förutom att underbara minnen väcks till liv, vilken fruktansvärt usel sportkommentator C. Jonasson är. Man nästan rodnar å hans vägnar...
Onsdag 27/3 - Måste ha varit AIK på "Hovet". En klassisk bortaresa på vilken "alla" var med. Skönt avgörande efter 18:52 i sista "perren" då "Zäta" serverade Fagemo en riktig leverpastejmacka. 2-1-vinst och bästa tänkbara start i kvalet.
Lördag 30/3 - Lär ha varit den osannolika vändningen mot Leksand. Underläge med 1-4 med några få minuter kvar och Leksandsklacken skanderade "Ska ni gå hem nu?". Men matchen slutade 4-4 sedan Peltomaa utjämnat med fyra sekunder kvar att spela. Därefter avgjorde "Mackan" i straffläggningen - 5-4 till oss!
DJ Hemp: Instämmer med övriga, underbara minnen. De matcherna tillsammans med Västerås borta och Nyköping hemma 2000 är några av de bästa hockeyögonblick man haft. Och alla dessa matcher i Kvalserien!
Men dåså. Vi kanske ska se fram emot årets Kvalserie som något roligt då istället för något ångestfyllt.. ;-)
Ja, inte sant!? Men uppenbarligen tog jag fel på en hel jävla sekund. Det känns ju inget vidare. När fan gjorde vi mål efter 19:56 i sista "perren" då? Var det möjligen när Bosson målade i Linköping i januari 1998 (seger med 4-3 i allsvenskan) eller? Attans att man blandar ihop dessa matcher så här på ålderns höst...
DJ Hemp: Nej vi gjorde mål efter 19.57 då oxå ;-) Men det var 4 minuter kvar på klockan när upphämtningen mot Leksand startade! Kanske det du hänger upp dig på? :)
När TIK slog VIK borta 2000 (5-0?) var jag och en kompis på en rockkonsert i Solnahallen och trodde inte det var sant när resultaten kom in eftersom (via radio tror jag). Matchen mot Nyköping var jag på plats och njöt av den speciella stämningen när något speciellt och efterlängtat händer.
Vissa av de som nu gnäller som mest var med även då. De är utom all hjälp om de har panik nu.... De flesta andra tror jag inte förstår att det kan gå tungt väldigt länge, till och med mer än 15-20 omgångar. Kanske 15-20 år...innan man som supporter får något tillbaka. Men när man väl får det, efter att ha lidit som fan men ändå supportat laget, är den känslan värt allt!!!
Uno Gordon: Conny "Jag silar som fan" Gyllander vaktade kassen. En annan Gyllander som blev bannlyst från hockeyn hette Ulf och var en svart-vitrandig zebra som utdömde 7st! matchstraff i en relativt snäll som Timrå torskade med 2-6 hemma mot Leksand några år senare!
Ja, jävlar! Här tror man sig vara kalenderbitaren nr 1 och så svarar man för sådana generalmisstag. Tiden har börjat rinna ifrån den en gång i tiden så klockrena DJ Hemp. En vecka och en sekund... "De e la bedrôôôvligt", som Glenn från "Götet" skulle säga :(
Simons 1 mål, Nordgren vet jag inte, men några poäng har han,
likaså Halvard å Wallin har nåt poäng. Ward har gjort mål, likaså
Rajamäki å Jindrich...
Kanske ska klargöra vilken spelare det är? För det är knappast alla.
Simons kanske