Redigerad kommentar
Hej Thomas!
Jag skriver till dig i denna stund för att jag börjar bli riktigt less på ert otroliga handlingsförlamade agerande. Jag har följt Timrå IK i många år och varit en trogen supporter. Där jag lagt ut 1000 tals kronor på resor biljetter mm.
Då förväntar jag mig mer av er som en professionell styrelse med bra lön att plocka ut varje månad. Det har riktats kritik från många håll i media mot Timrå ik, mycket mot Perra o Clabbe, vilket jag idag kan hålla med till 100 %.
Under de 2 säsongerna har jag inte sett tillstymmelse till ett genomtänkt upplägg och spel idé, allt har bara blivit till det sämre.
Jag är själv egen företagare, sitter med i 2 styrelser och det jag gör men inte ni när saker o ting inte fungerar som det ska är att agera. Ni borde ha agerat för länge sedan kan jag tycka, för snart är katastrofen ett faktum och det är att Timrå åker ur elitserien.
Det jag vill veta är hur ni tänker i denna stund? Tycker ni att ni har lyckats bra med era ambitioner och mål?
Visst det handlar mycket om ekonomi, men det kanske är så att ni borde göra er av med vissa spelare , ledare, för att frigöra en del kapital.
Sen har vi sportchefen, som hela tiden slingrar sig i intervjuer och pratar om att alla ska titta sig i spegeln, gör du det och känner att du gör det du borde göra när du borstar tänderna på kvällen?
Tycker du att ” Linkan” har värvat som han ska?
Jag förstår att du inte kommer svara på mina frågor, men jag vill ändå skriva till er och uttrycka min stora besvikelse på er, det ni är mest beroende av är oss som betalar biljetter köper tröjor, som lägger en masa tid på att stötta vårat lag. Men fortsätter detta kommer ni sitta där med knappt halv fulla läktare.
Nu får ni ta å agera och det är fort!
En väldigt besviken
Michael Blomkvist
Han med två mail idag, det blir fler, hoppas att fler skriver! För mig är det fan nog nu.
Hade gärna tagit i mer men är lite i affekt just nu å det är inte så bra att ta i vad som borde göra..
Skriv!!!!!
superfalle: Du slog precis världsrekord i efterhandskonstruktion. Från oss alla: GRATTIS!
Rim och reson herrar! Vi har sett betydligt sämre insatser än denna.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
superfalle: Det ilar i min kropp när folk sysslar med efterhandskonstruktioner i stil med det du gjorde i ditt inlägg, det vill säga beskriva en förfluten tid på ett så pass kletigt sätt att det inte går att inte sätta sig emot. Laget placerade sig högre i tabellen under de år du refererar till, vi hade ett högre publiksnitt men det var lika mycket grin och skrik även då, om än på andra saker. "- Kladdet är konstant" sa en vis man en gång.
Det jag egentligen menar (och det är absolut inte riktat enbart till dig heller) är att vi har på tok för dålig täckning för att kunna sitta och mysrunka åt tider som har flytt.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Per HApps: Det man kan ifrågasätta är väl varför det måste dröja till novemberuppehållet innan något görs. Med nuvarande poängsnitt tar vi väl ca två poäng på de fyra matcherna innan uppehållet.
Största problemet igår, förutom BP och målvaktsspelet, är väl att vi försöker på oss att försvara ledningen genom att "kontrollera" matchen. Något som vi uppenbarligen inte har spelarmaterial till. Hade vi fortsatt spela juniohockey är jag övertygad om att vi tagit tre poäng.
Per HApps: Därmed kan vi nog lägga ner diskussionerna kring att föreningen måste agera. Vi får helt enkelt vänta till nästa vecka och se vad föreningen lyckas skaka fram för åtgärder.
Det jag hakar upp mig på är Linkans uttalande i media där han berättar att detta som nu inträffat var ett, inte alltför osannolikt scenario, som växt ytterligare när alla s.k. experter tippade Timrå sist i sin förhandstips. Här skulle man kunna begära att ledningen (eftersom åtminstone en i styrelsen, sportchefen, såg faran) redan hade en åtgärdsplan mer eller mindre färdig att sjösätta om verkligheten blev så som de flesta spådde. Men nej då, när väl problemet är ett faktum, då börjar man att titta på olika möjligheter och börjar så smått att lösa problemen. Bekymret är att tid är en bristvara i elithockeyn. Matcher 3 gånger i veckan, 9 poäng att spela om varje vecka. Då går det fort att halka efter.
Som Ericson nämner tittar man på bred front, däremot ger han inget rakt besked på att förstärkningar är på väg eller prioriterat. Nu kan jag tolka det han säger som fan läser bibeln men jag ställer mig ytterst tveksam till om föreningen har ekonomiska muskler att göra något åt spelartruppen. Pengarna räcker till typ en värvning, mer pengar finns inte. När dessutom publikfrånfallet är påtagligt så finns naturligtvis oron där också. Ingen publik, minskade intäkter...ekorrhjulet.
Nu behöver det inte vara så eländigt som jag målar upp. Det kanske till och med är så att man gör en Modo. Man inser hur prekärt läget verkligen är och går 'all in'. Det behöver inte vara tomt i kassakistan, det behöver inte vara så illa som klubben ger sken av. Däremot har åtminstone jag vaggats in i ett sånt tänk i och med klubbens handlingförlamning.
Till sist: Ericson säger "Det är nu i motgång som det är viktigt att vi alla ställer upp och stöttar laget och föreningen Timrå IK".
För mig har motgången pågått i ett antal år, ett tidigare hyggligt kapital har räddat en ordentlig härdsmälta. Supportrarna har nog stöttat det här laget i dessa svåra tider på alla sätt och vis. Att man nu börjar visa sitt missnöje är mer ett friskhetstecken. Lojaliteten hos oss hockeysupportrar är nog större än någon igentligen kan ana. Det här är ett sätt att leva. Och det går att leva så här ett tag, men inte hur länge som helst. Någongång måste man konfrontera problemen annars är en kraschlandning oundviklig.
Hej Stefan!
Jag skriver till dig i denna stund för att jag börjar bli riktigt less på ert otroliga handlingsförlamade agerande. Jag har följt Timrå IK i många år och varit en trogen supporter. Där jag lagt ut 1000 tals kronor på resor biljetter mm.
Då förväntar jag mig mer av er som en professionell styrelse med bra lön att plocka ut varje månad. Det har riktats kritik från många håll i media mot Timrå ik, mycket mot Perra o Clabbe, vilket jag idag kan hålla med till 100 %.
Under de 2 säsongerna har jag inte sett tillstymmelse till ett genomtänkt upplägg och spel idé, allt har bara blivit till det sämre.
Jag är själv egen företagare, sitter med i 2 styrelser jag är personal ansvarig, rekryterar, säger upp anställda och det är skit men det måste göras för att ett team ska fungera. Det jag gör men inte ni när saker o ting inte fungerar som det ska är att agera. Ni borde ha agerat för länge sedan kan jag tycka, för snart är katastrofen ett faktum och det är att Timrå åker ur elitserien.
Det jag vill veta är hur ni tänker i denna stund? Tycker ni att ni har lyckats bra med era ambitioner och mål?
Visst det handlar mycket om ekonomi, men det kanske är så att ni borde göra er av med vissa spelare , ledare, för att frigöra en del kapital.
Sen har vi dig sportchefen, som hela tiden slingrar sig i intervjuer och pratar om att alla ska titta sig i spegeln, gör du det och känner att du gör det du borde göra när du borstar tänderna på kvällen?
Tycker du att att du gör ditt jobb, har du ens tänkt tanken på att göra dig av med spelare , ledare som i mina och flera tusen andra inte gör sitt jobb?
Jag lägger väldigt stor kriktik mot dig Stefan, du reser runt tittar på spelare, skriver kontrakt och det som händer är att det går mer o mer neråt.
Om du har någon som helst själv insikt så borde du kanske ta o ifråga sätta dig själv och om du är lämplig till att vara sport chef i ett elitserie lag, i mina ögon är du inte det. Det grundar jag på att du fortfarande har Perra kvar i båset, du har spelare som plockar ut stora löner o knappt kommer upp i 2 siffrigt i poäng och ändå är kvar. Att du inte plockar in en back som gör det han ska, att du inte har plockat in en fw som producerar, att du inte agerar.
Jag förstår att du inte kommer svara på mina frågor, men jag vill ändå skriva till dig och uttrycka min stora besvikelse , det ni är mest beroende av är oss som betalar biljetter köper tröjor, som lägger en masa tid på att stötta vårat lag. Men fortsätter detta kommer ni sitta där med knappt halv fulla läktare.
Nu får ni ta å agera och det är fort!
En väldigt besviken
Michael Blomkvist
För övrigt - om det blir ett tränarbyte behövs det en erfaren ersättare.