1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Nubben till Frölunda

« · 974954 · » Till forumet

Sv: Nubben till Frölunda
Red-line: Frånlund har inte fått uppgifterna från Hockey-snack!
Kommentera

Kan inte artikeln i Allehanda komma härifrån HS? Det första inlägget skrevs kl 12, och artikeln kom in på em/kvällen.

Det skulle inte vara första gången en artikel i tidningarna kommer härifrån. Jag minns själv Nubben "klaga" att vi startar många rykten här. Många journalister läser här har jag förstått.
Kommentera

Per HApps: "en av ligans bästa" - visserligen är de flesta av oss här inne partiska - men nog fan är Nubben elitseriens Bästa sportchef!

Den enda som kan konkurera är väl Träsko-Janne som har med minimala resurser lyckats efablera Mora i serien i fyra säsonger.

Att som Loob, sitta med Joakin von Ankas kassavalv och peka på de spelare han vill han, det kan både du och jag göra som ett exempel
Kommentera

om nu detta är sant är det allt annat än bra för föreningen, vi tappar en av ligans bästa sportchefer och dom växer inte på trän, eller jo förresten, they do grown on trees som gamle gode Ford Fairlane skulle ha sagt.
Kommentera

Kan man röka morötter? Kan Yang?
Kommentera

berrra:
Ett direkt referat från allehanda.se, ingenting nytt.
Kommentera

Kongo: Pyörälä och Hahl bor inne i sundsvall så dom är räddade.
Kommentera

Tänk om det verkligen är en schism i Timrås ledning.
Ikväll kanske Nubben snedtänder och eldar upp Timråladan, dan innan han flyttar till Göteborg.
Som hämnd spränger Tomas Johansson brf Örnen, och med den Timrås alla finnar.

Hur ska vi ersätta de spelarna?
Och vart ska vi spela matcherna framöver?

Fritt fram att spekulera.
Kommentera

Kongo:
vänta och se, jag har ont i mitt högra knä och det bådar inte gott.

Gällande årsmöten har du helt rätt, det är en demokratisk tillställning där flest röster alltid vinner.
Kommentera

Per HApps: Jag förstår om nubben blir irriterad på att han inte fick ersätta Jonte,Jyri eller Hynning för de är ju riktigt bra spelare det handlar om.
Kommentera

Per HApps:
På vilket sätt ska supportrarna reagera?
Genom att gå i taket på gb?

Möjligtvis kan något hända på ett årsmöte. Men TIK är inte GAIS. Vi har ju t ex dragits med en igel i flera år nu som de flesta inte vill ha.

För övrigt påstod denne zaccodog i sitt tredje inlägg genom tiderna att "norgren" (antar att han menar Nordgren) var klar inför förra säsongen, och att Svoboda troligen skulle stanna.

Så rätt hade han då.
Kommentera

Om det nu är sant att Nubben drar till GBG, undrar vilken del klubbdirren har i det hela. Kanske han lessnat på att vi inte ersatte Hynning, Jonte, Martinnen.

Och är det så fallet så hoppas jag att TJ tar sitt ansvar och skaffar en till sportchef som kan koka soppa av en spik. För det är just det som Nubben gjort dom senaste åren.
Kommentera

Skarin: Det mest skrämmande är dock den precison med vilken de tre första inläggen postades...21:54, 21:56 och 21:56..Spooky!
Kommentera

Per HApps: Det är ju inte det. Det är ju inte det.
Kommentera

Skarin:
Men så attans långsökt är det nog inte i alla fall. Men jag hoppas på fablernas värld-spåret.
Kommentera

Per HApps: Ibland är du jävligt klok ;) Du borde börja skriva deckare, eller manus till svåra, djupa, tunga filmer......med konstiga slut.

Fastnar starkt för dessa rader: "Troligen är du väldigt orolig över vad som händer i kulisserna och utan möjlighet att påverka, men på detta sätt vill du upplysa oss supporters om detta så att supporterledet kan börja reagera."

Nästan lite skräckfilm ändå, kom jag på.
Kommentera

zaccodog:
En sak jag funderade på efter att läst ditt inlägg är. Antingen fabulerar du och då är det bara att somna om.

Eller så vet du vad du pratar om och då inställer sig några noteringar. Du blev medlem 2005 och har begåvat oss med fyra inlägg sedan dess, har inga vänner.

Min spontana tanke är att du jobbar på Timrås Kansli och vill på detta sätt "informera" anonymt vad som är på gång, eller så sitter du i Timrås Styrelse, eller på något sätt är väldigt nära inom den samma.

Troligen är du väldigt orolig över vad som händer i kulisserna och utan möjlighet att påverka, men på detta sätt vill du upplysa oss supporters om detta så att supporterledet kan börja reagera.

Jag hoppas på det förstnämnda men befarar det alternativ två.
Kommentera

Kongo: ja ligGERDE T NÅTetta vill vI SM SUPPORTARAR HA paPPER4EN vårt lags bord...blir det inte vår troGNE kamrat kent Norberg så vil vi snarast veta omständigheterna i klarspråk o vi vILveta ang. ev ersättare Dahlen?`säkert bra men som nUbben tar det nog tid att komm in i det..

Tommy Sjödin känns mer långsökt som sporhef Öerhuvudtaget halvdana spotrtchefsvikarier ....foklighten MÄNSKLIGHETEN hos Nubben

har gått hem o hur sätter man poängenå sån förmåga atta Hntera nya INKOMMANDE värvningar så bra vilket uppenbarligen

VARIT EN AV nUBBENS ALLRA STARKASTE SIOR...

Vet inte vart det tog åt alla stora o små bokstäver kors o tvärs blir nog bättre imorgon när det meddelas nån lysande backvärvning typ Lidström till vänster o Strålman till höger det får duga......eller nåt liknanade
Kommentera

Skarin: Vad finns det för tänkbara (eventuella) ersättare till Nubben som sportchef?
Ulf Dahlén? Ok - fine with me!
Men,vänta nu, är inte Nubben och Dahlén polare?
Vad är oddsen på att Frölundas tränare nästa säsong heter Ulf Dahlén?

Vem är det som sköter rekryteringen/värvandet av en ny sportchef? Sportchefen?
Kommentera

Mourinho: och nubben svarar: självklart så stannar jag i sveriges finaste lag med de bästa supportrarna och dessutom lovar jag att aldrig mer göra en dålig värvning.Nu går vi för SM-GULD
Kommentera

bäver: Haha, inte alls. Jag gnager mig sakta men säkert rakt upp där det gör ont.
Kommentera

bäver: Konstigt att Nubben inte vill kommentera detta. Känns inte roligt detta, vill verkligen ha kvar Nubben ett par år till för de är knappast så att han misslyckats på något sätt. Visst alla nyförvärv är inte på topp men han har gjort bra mycke plus-värvningar en minus-värvningar.

VI BER DIG NUBBEN STANNA KVAR NÅGRA ÅR TILL!

TIMRÅ IK BEHÖVER DIG!

BYGDEN BEHÖVER DIG!

JAG BEHÖVER DIG!
Kommentera

Nå´n säsong ska väl vara den sista, eller hur?
Kommentera

Skarin: jajamen så ska det låta ,vinden har vänt
Kommentera

Skarin: Tyvärr "ploppar" dom upp väldigt sällan. De kvarnstensliknande negativa ryktena plaskar desto mer liksom vågorna efter plumset.
Kommentera

För övrigt borde det heta uttalat sig via media istället för i media så länge det inte är oredigerad tv eller radio... :-)
Kommentera

Skarin:
Ja, jag håller med dig. Läget känns lite oroligt. Ledningen måste uttala sig.
Kommentera

Hur som helst. Det känns som det är roligare att diskutera positiva rykten när dessa ploppar upp. Jag vet inte, det känns så ;)
Kommentera

Bissett19: Har inte hon nån butik i Gävle
Kommentera

Ice Tea:

Du vet vad ni får på köpet va?......
Kommentera

Ice Tea:
Borde ni inte ta in nån som höjer intelligensnivån i klubben istället?
Kommentera

Kanske det är Sjödin som ska ta över sportchefsjobbet, Tommy alltså....
Kommentera

Kongo: Det är inte min fundering, eller vad man säger, egentligen. Det är andra som nämt tänkbara orsaker till varför han skulle vara klar för VF tidigare idag. Men man börjar ju undra. Vad kan vara orsak till detta, om det nu är sant. Ok?

Jag litar aldrig riktigt på media. Inte denna gång heller. Det har jag lärt mig, Kongo.

Än en gång. Detta är bara ett rykte. Därav inte sagt att man måste låta bli att diskutera det. Det är ju ingen vardagsmat direkt. Framförallt inte i detta nu, när det är andra rykten som går och som också är negativa.
Kommentera

Nu ska jag gå o lägga mig. Uppvaknandes imorgon bitti för att inse att det som hände idag bara var ett illasinnat rykte o att allt dementeras å det grövsta.
Om inte, så lägger jag mig igen.
Kommentera

Skarin:
Om Nubben går ut och dementerar detta rakt av i morgon har du i alla fall lärt dig att man inte kan lita på media.
Kommentera

Skarin:
What?
Det var som svar på din spekulation om att Nubben ville agera (värva) men inte fick för styrelsen. Det uttalandet från mytoman-media tyder ju på att din fundering inte stämde.
Kommentera

bäver: Ja, bättre att inga åsikter ha. Stå med armarna i kors och bara vänta och se. Sticker han så sticker han. Vi kan ändå inte påverka något. Sant iofs.

Nej, den planeten kommer inte jag ifrån i alla fall.

Jag har för mycket rött blod i kroppen för det.
Kommentera

Skarin: absolut ,jag häller med men stämmer inte uppgifterna har man redan sågat med stora sågen i onödan, det kan väl räcka att fila lite...
Kommentera

Kongo: Jaha, ok. På det viset. Anledningen till att han lämnar sin klubb Timrå IK är alltså för pengarnas skull, både sina egna och i det här fallet Frölundas.

Ja, då blir denna situation helt annorlunda så klart. Smart.
Kommentera

Tycker personligen att det är fler modofans i denna skithåla. Tillhör dock och känner en generation där de flesta började gillla Modo för 15-18 år sedan där Timrå inte direkt var ett lag att hålla på för tillfället i den här stan(för vissa).

Nåja, vette fan om detta rykte - den där reportern har skrivit och vinklat artiklar lite som han velat förut. Han gör en chansning till konstaterande baserat på ett rykte och skapar en sanning som upprör.

Kommer ihåg en kompis som spelade back i Älgarna men blev upp-plockad som forward i slutminuterna av en match och gjorde mål. Då gick det att läsa dagen efter att spelaren hoppas på forwardsspel igen eller nåt, kommer inte direkt exakt ihåg hur det var, men han - min kompis var riktigt sur över artikeln eftersom han sa till reportern att det vara en engångsföreteelse.

Men men, who knows - Härnta en liten stad där alla känner alla - släpper man en skit på ICA vet grannen om det om 2 timmar. Så vem vet.
Kommentera

Skarin:
Det kan man tolka som att han haft förutsättningar att värva men inte hittat något tillräckligt intressant, dvs han har inte varit bakbunden av styrelsen.
Kommentera

Kongo: Samtidigt är det svårt för han att säga till media: Jag vill värva genast men får inte för styrelsen. Då hugger väl varenda tidning och påstår att TIK är bankrutt och vi ej har råd till massörer mm.
Men som du säger det lär väl klarna.
Kommentera

bäver: När sådant här dyker upp är det väl fullständigt självklart att diskutera saker å ting ur bådas vinklar.
Stämmer inte uppgifterna och allt bara är.....bullshit. Fine. Gärna för mig.

Det är sann supporteranda att supportrar bryr sig och gör sin röst hörd. Reagerar, diskuterar. Det är bra supporteranda. Att visa känslor på läktaren och hålla igång i vått och torrt är också fin supporteranda. Men supportrar har också rätt att ställa krav. Få reda på saker.
Kommentera

Skarin: Bra skrivet ang Nubben, Någonting gör att han lämnar, om han lämnar.
Vet någon verkligen sanningen varför Kenta J inte fick forsätta?. Jag har hört att Nubben ville ha honom kvar, klev han på en öm tå?, dålig satsning på juniorer?.
Kommentera

Kongo: Ja, det måste det göra. Ryktet är ju liksom inte vardagsmat direkt!

Jo, det är vad han sagt till pressen. Och?

Självklart har det för samtliga lag överallt varit svårare att värva under säsongens gång i år.

Min argumentation bygger på anledningen till varför mannen med det röd/vita hjärtat, Nubben, just i detta nu vill röra på sig till en klubb som Frölunda. Är det bara för pengarnas skull? Bullshit.

Men som sagt, det här är bara ett rykte så här långt. Men ett förbannat hett sådant.
Kommentera

Skarin: om han nu är så sne så han känner att han inte kan vara kvar så är det lite konstigt att han fixat Pårssinen för två år tex.
dessutom borjar det bli lite väl mycket lynchmob på snacket här snart har det hackats på varenda människa i föreningen ,snygg supporteranda!
Kommentera

Skarin:
Läget lär klarna, säkert redan imorrn.

Missminner jag mig inte har Nubben uttalat sig via media om att "det finns pengar, men vi är nöjda".

Någon som har bättre koll, vilka klassbackar har rört sig i Europa under säsongen?
Kommentera

Jensen_12: Ja, det är bättre att bara låta denna säsong spelas av. Det får bli det det blir liksom.
Nästa säsong börjar vi om från noll och bygger ihop ett lag med nästan bara yngre spelare. Målsättning: Att på ett par år åtminstone försöka nå en semifinal.

Ekonomin är bra, men den måste bli betydligt bättre och mer trygg, säger någon.
Kommentera

Skarin: Pengarna som blev "lediga" efter marttinen kan no försvunnit i samband med tenkrats övergång. Vi blev ju tvugna att lägga lite pengar emellan för att få hit honom.
Kommentera

« · 974954 · »