ernie eagle: Det kanske låter konstigt men det skulle kännas som en lättnad om det visar sig att Hahl inte har varit kurant. Jag tycker inte att han har motsvarat de höga förväntningarna. En habil tvåvägscenter men ingen Krykov vad gäller blick och handleder.
Stämmer det med skadan så finns det ett par växlar till. Härligt!
Talangscouten: Jag ljuger aldrig. Jag var felaktigt underrättad angående Starostenko av en person som ville driva med mig som jag ansåg vara pålitligt med ett långt förflutet inom föreningen. I fortsättningen tar jag det han säger med en nypa salt innan jag basunerar ut det på hockeysnack.
Talangscouten: Nej jag ljuger inte. Finns ingen anledning om detta. Jag verkligen karln INTE är skadad. Men vad jag hörde så skulle han på en rutinmässig kontroll för handen denna vecka just av det skälet att han känt sig trött och sliten och haft ont i den till och från.
ernie eagle: jag är inte förvånad om så är fallet.. verkar som skadekarusellen inte stannar på ett tag. detta blir ju mer en parodi känns det som. känns ju overkligt med alla händelser på så kort tid.
Tycho: Tydligen är det nåt problem med Riku Hahl också. Han skall röntga handen nu i veckan. Har ont till och från tydligen och har känt sig fysiskt trött och inte kommit upp i normal kapacitet enligt honom själv. Skulle inte förvåna mig ett ögonblick om karln är skadad och tvingas till vila. Nån jävla sena har väl brustit eller nåt sånt skulle jag tro...
Janken, Frella mfl: Angående juniorer ... Jag tycker den allmänna uppfattningen verkar, både bland a-lagets coacher och skribenterna på gästboken, verkar vara att Österholm per automatik är den junior som står på tur. Tyvärr anser man inte honom räcka till riktigt och därmed är det ok att värva vilket avskräde som helst ifrån hockeyns loppmarknad. Det finns ju minst 10 juniorforwards till i J20 laget, har verkligen inte någon av dessa en mer utvecklad fysik än Österholm och är därmed bättre anpassad för elitserien i dagsläget? Personligen är jag inte alls insatt i juniortruppen, men nog borde man ha någon eller några 80-85kg killar med vass skridskoåkning som kan gå in och göra ett sjudjävla jobb utan puck åtminstone. Tyckte flera juniorer såg intressanta ut i SCA-cupen, som dessutom har en fränare spelstid än Österholm.
Koskinen vs Moe: Koskinen i form är bättre i defensiven, men mot SAIK såg inte den formen ut att finnas. Moe ska spela tycker jag, åtminstone några matcher till. Han är på väg att ta nästa steg i utvecklingen.
Janken: Moe hade ju heller aldrig fått en enda minut, om nu inte TIK ledat med 5,6-0 om inte vi haft detta skadeläge. Nu började han rätt valpigt men växte in i det oerhört snabbt då han tilldelades ansvar. Finns väl inget som säger att forwards inte skulle göra samma sak. Sen behöver man ju inte placera Österholm i första utan spela den med spela som ska producera. Man kan placera Österholm med t ex Andersson och Hallin och ha som mål att spela 0-0 i första hand. Snackar vi defensivt så sätter jag ingen större tilltro till Machulda trots att han är 35 år, karln har väl aldrig sett den egna blå-linjen.
Talangscouten: Angående Strålman så tror jag att det är så att under en säsong går det upp och ner(just nu mkt ner för Strålman även om han var lite bättre förra matchen). Lite mindre speltid på hela 1:a femman vore nog att föredra men det är ju ganska svårt när skad4eläget ser ut som det gör.
Talangscouten: Angående Str´ålman så håller jag med.. Han borde få en match med 10 min speltid..
Han verkar inte.. Som Jonte. Bli hetare och hetare ju mer han spelar. (Och ju färre tänder han har) Men dom är ju å andra sidan ganska olika spelartyper oxå.
Frella: Jag säger ju det... att varken Machulda eller Laine är värvade som spetsspelare.. Men... Dom har RUTIN! och dom skall göra sitt jobb.. Jag tror hellre på kombinationen Hedström- Hahl- Machulda om man skall försöka jaga en kvittering än Hedström-Hahl- Österholm.. Det är inte bara spelkvalitetetn som avgör.. Man måste klara av det ansvar som läggs på en också. En 30-åring har... hur du än vrider på det, bättre rutin än en 19-20 åring. Defensivt är det ack så viktigt att kunna både ge och ta smällar om man ligger under med ett eller två mål. Alla Junisar är inte lika tuff som Sundh/Svensson (USA-meriterade) Strålman (Alssvensk rutin) Regin (Landslagsmeriterad) Moe Håller måttet.. Det är ju glädjande nog!
Jag tycker trots allt att Moe visar en helt annan pondus på isen än vad Henrk Ö gör i sina byten (Utan att, för den skull, säga att Österholm är dålig)
Hoppas verkligen ingen tackar ja till Tre kronor nästa turnering. Alla behöver vila o tränao rehaba, inte vara i Ryssland o få magsjuka mm. It´s enough!
Kul för C+: Nästan inga Timråmatcher under hösten-Timrå regerar! C+ lägger ut många Timråmatcher: Vi börjar förlora... Livet är ett bekymmer, men jag får iallafall se Timrå torska med 6-1 ikväll!
Tror du att Nubben skulle värva om han ansåg att juniorerna var tillräckligt bra? Vet du vilken klass juniorerna har?
Jag tycker också det är skitkul med spelare som kommer från egna leden, jag hoppas också att Österholm får speltid ikväll MEN det handlar inte om någon välgörenhet det är inte fråga om att inkvotera juniorer i laget(inte än iaf vem vet det kanske kommer, kanske det är bra, kanske inte).
Naturligtvis vore den bästa lösningen om vi hade tillräckligt bra juniorer att flytta upp. Men tydligen gör Nubben & co den bedömningen att de inte duger, den signalen är ganska klar och vems fel är det, nubben? Eller är nubben inte kompetent nog att avgöra detta?
I "Nedsläpp" säger Boorken om Timrå bl.a. att; "De är skridskoskickliga och har en kärna av äldre spelare och en kärna av yngre spelare."... Det måste betyda att han inte ser TIK som en avocado eller persika eftersom de endast innehåller EN kärna utan snarare som ett äpple som förvisso innehåller ett kärnhus eller kanske som en melon som innehåller ganska många kärnor. Hmmm.
Varför allt tjat om juniorer?? Är de inte tillräckligt bra så får de inte spela så enkelt är det. Alla ni som skriker efter juniorer vet ni vilken klass de håller eller(jag vet inte heller men jag litar på klubbledningen med Nubben i spetsen)??
Bedömningen från ledningen är väl den att vi inte har någon junior som är självklar och tar plats därför värvar nubben. Skulle nubben anse att vi hade tillräckligt bra juniorer så skulle han inte öppna stora plånboken. Att TIK inte släpper fram juniorer stämmer inte eftersom Moe har fått chansen denna säsong och tagit den.
Janken: Har svårt att se att en spelare som Laine skulle kunna jaga kvittering också med fina 3 pinnar på 15 matcher i år. Detta i hawaii-ligan nummer ett. Därför känns satsningen på att värva bredd lite trist. När alla kommer tillbaka, om nu alla kommer tillbaka står vi där med 15 forwards, varav ca 10 st mer eller mindre är breddspelare. Därför hade det känts skönt med den ekonomiska lösningen att spela med några junisar, för att ev kunna värva riktig spets runt januari inför det stundande slutspelet.
Men jag tror samtidigt att alla supportrar förstår det läget laget befinner sig i och alla skulle nog acceptera att man körde med juniorer under denna skadeperiod. Bättre att värva kvalité i stället för kvantitet. Nu är det ju extrem många skador. Två hela kedjor borta. Men det hade varit roligare med juniorerna, upp med Kupec o hela bunten.
Jag tror säkert att både Österholm och Johansson skulle få mer istid med rådande skadeläge bara vi skulle lyckas få ett vettigt grepp om en match. Men med ett eller två måls underläge så försöker man snarare toppa laget för en kvittering i varje byte än att avlasta och spela 0-0-byten.
Nubben, kenta och micke vet att domen från supportrarna är stenhård och lever nog efter devisen "hur man än vänder sig.. så har man arslet bak"
Om dom inte skulle satsat på en kvittering i lördags.. Då hade det varit tjänstefel.
Jag tror följande..
1. Både Machulda och Laine är, föhållandevis ekonomiska lösningar, Den ena har artistkontrakt och den andre en ganska moderat lön.
2. Österholm och Johansson står på tröskeln... Men saknar rutin. Österholm kommer att få större och större förtroende om han fortsätter att sköta sina kort.
3. När de skadade kommer tillbaks kommer vi att få se minst ett utlån till IFSH.. Björklöven... Almtyna eller annan AS- klubb... Jag sätter en slant på att Wennerberg kommer att matchtränas i AS fram till slutspelet.
------------------------------------
Jag tror däremot INTE att de två sist värvade är anskaffade som "Spetsspelare" snarare som rutinerade avlastare åt våra "Spetsar"
Jag tror INTE att nubben spräcker spelarbudgeten...
Jag tror INTE att tre J-20 spelare skulle kunna jaga kvitteringsmål i elitserien.. Däremot tror jag att dom kan spela 0-0 i tre-fyra byten/period.
Problemet är att i morgon ska Hedström o Backlund spela bordshockey när Länsförsäkringar inviger sitt nya kontor i sundsvalls hamn. Det kanske vore läge att dom kör med full utrustning? Jag menar dom där små plastpuckarna kan ju orsaka ögonskador... :-)
Frella: Ja skulle jag vara junior i Timrå IK idag, så skulle jag byta klubb omedelbart. Sju ! ordinarie spelare saknas men ingen junior får chansen. Märkligt!
Janken: Tror tanken med värvningen är att vi ska slippa se egna juiniorer på isen, även om de säkert kunnat göra fullgott jobb efter viss inmatchning. Kenta är enastående på det mesta, men att våga låta våra egna få speltid trots skadeläget är han tämligen urusel på. Tror varken Laine eller Machulda är spelare som gör att vi behåller förstaplatsen.
Här försöker man hålla modet uppe och finna det positiva i allt elände som drabbar oss..
Det saknas inte stjärnor i TIK.. Det finns flera spelare som kan vinna matcher åt oss.
Machulda och nu Laine är värvade som avlastning.. Dom har bra rutin och kommer att göra sitt jobb. (Machulda.. när han är hel igen förståss) Sen tror jag att vi kommer att få se mer av t ex Österholm i kväll... 3-4 byten/period kanske.. Beroende på matchbild.
Åke the Myth: - Hur truppen och laget formeras bestäms matchdagen. Klart är att juniorerna Henrik Österholm och Oskar Johansson åker med. Klart är det också att backen Kimmo Lotvonen som skadades på uppvärmningen i lördags är klar för spel. Frågan är bara hur mycket dom får spela.
Jag tippar på Hjärnskakning för Laine eller bruten handled. Nåpon som sätter emot ?
Som grädde på moset. Backlunds korsband går av i knäet. Borta 6 månader.
Är vi inne i ett stimm så är vi.
Skämmt och sido. Vi vinner i kväll med 5-4 Eller för att va korrekt 4-5
The great one: RV har alltid varit ett löst sammansatt kompisgäng som haft ett gemensamt intresse för läktarkultur. Det finns ingen ingångsrit eller medlemskap, RV existerar bara på läktaren - därav en läktargrupp.
Stämmer det med skadan så finns det ett par växlar till. Härligt!