1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590875 inlägg · 6217 ämnen

Nyförvärv

« · 788624 Till forumet

Sv: Nyförvärv
Lustigt att man kan gnälla på värvningen av Laine. Förmodligen billig, högerskytt och arbetsvillig. Låter som ett perfekt tillskott till vår sargade trupp.

Gnället på Machulda kan jag finna befogat, även om det i vanlig ordning blir väl kissnödigt mellan varven. Att t ex spekulera i att han upptäckt sig vara i så dålig form att han fejkar skada för att 'hinna träna ikapp'...jaja. Bara på hockeysnack, barn.

Inse att det kommer bli tufft en tid framöver. Matchen mot Skellet var bedrövlig, och det är bara att vänja sig. Borde dock inte vara några större problem att bita ihop och lida med lite stil, med tanke på att det knappast är i kvalserieland som ångesten ska bäras. Mesar!
Kommentera

Talangscouten:
I bland funderar jag om du är dum på riktigt eller bara driver med folk..

Fast nu är ju jag dum, El Maco brukar säga att man inte skall mata trollen
Kommentera

Åke the Myth: Jag med. Hoppas att både Johansson och Österholm får spela lite också. Utsökt match är att vänta ikväll! =)
Kommentera

T T: Han var nöjd med den spelstil han fick och det faktum att man trodde på honom, sen var han också en extrem talang och det är väl aningen tufft att jämföra dagens killar med Henke. Problemet idag är väl annars det att man från tränarhåll inte verkar tro på de egna och inte ens på en kille som startat i 15 matcher och gjort det mycket bra. En halvskadad Koskinen kan få vara halvskadad ett tag till och dessutom så finns det fler backar som skulle behöva vila... Annars har jag en känsla av att Moe kommer att spela idag.
Kommentera

Åke the Myth:
Och jag tror på Timrå och vår styrelse tills motsatsen bevisats
Kommentera

TIKbiff: Sant, men tyvärr så är man ju SKYLDIG till motsatsen bevisats på hockeysnack, och inte tvärtom som det är i verkliga livet ;)
Kommentera

Mikko Laine-värvningen känns faktiskt ganska klockren. Som Bragd-Birger skriver: "Förmodligen billig, högerskytt och arbetsvillig".
Han läs passa perfekt in i dagens Timrå IK!

Vladimir Machulda-värvningen däremot tror jag inte på. Är han verkligen typen som är arbetsvillig, fysisk, backcheckande o.s.v. När han är skadefri vill säga...
Jag TROR helt enkelt att han inte passar in speciellt bra i dagens Timrå IK.

Någon som hittar igen min gamla tråd om att VÅGA satsa på våra juniorer?
Kommentera

andyo:
Jo..undrar om våra värvningsansvariga här på HS har ringt Jagr ännu?
en målkung att stoppa in i förstalinen är säkert intresserad av en transfer.

Z:a vill oxå komma, fast han är inte välkommen han har gjort för lite poäng denna sässe..
Tyckte det skulle bli jobbigt att lira i 5:e linen när alla skadade spelare är tillbaka.
Kommentera

TIKbiff: Talangscouten har fått en gåva av gud (nej, inte han här på HS) som göra att han på mindre än en minut kan avgöra om ett nyförvärv kommer att floppa eller inte... ; - )
Kommentera

Laken:
Ja just det,,,
väntar bara på pressmedelandet om Jagr nu,,varför dröjer det?
Kommentera

TIKbiff:

Jag är j-vligt hungrig så fortsätt att mata på... :-)

Vad är det du tycker jag har helt fel i mitt resonemang kring Machulda? Tänk om det skulle vara sant. Omöjligt är det ju inte.
Kommentera

Laine känns väl ungefär som vad Timrå behöver nu. En spelare till helt enkelt.
Han är en rätt hårt jobbande spelare som både kan spela winger och center. Sticker inte ut på något sätt utan gör sitt jobb både framåt och bakåt. Säkerligen billig också.

I Skellefteå fick han inte riktigt chansen utan det stod rätt tidigt klart att han bara var där så att vi kunde spela med våra förväntade kedjor innan artistarna skulle komma. Exempelvis så kunde han bli bänkad när vi skulle gå ner på folk eller sitta av lagstraff. Knappast hade man gjort så om man ville se vad han gick för inför en elitseriesäsong.

Hur som helst en stabil spelare som säkert funkar bra som tillfällig lösning.
Kommentera

Talangscouten: Hann de med en läkarundersökning det gick djävligt fort med den värvningen och sedan blir han alltså skadad efter 2 eller 3 byten ,,, skumt tycker jag men det behöver inte vara något lurigt med detta även om jag tycker det verkar (o)lustigt sammanträffande.
Kommentera

Red Rocker:

Det olustigats av allt var ju att den tjeckiska klubben ville bli av med honom så fort som möjligt. Varningsklockor någon?
Kommentera

Åkerman: Det är såklar Manderville som tipsat Nubben om Laine, jag är helt lugn :)
Kommentera

JA det skall bli roligt att se hur det går, tror vi förlorar med 4-1
Kommentera

nixXz: ha ha motsägelsefullt inlägg men roligt, "...det ska bli roligt att se hur det går, tror vi förlorar..."

Hursomhelst lösningen som presenterades med fyra kedjor Kokko som center tror jag på.

vinst 4-1
Kommentera

« · 788624