1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587728 inlägg · 6217 ämnen

Ombyggnad Hall



Sv: Ombyggnad Hall
E2P: Har aldrig varit i Kinnarp men vad jag fattat så är inte hemma stå så värst liten utan väldigt stor. Sen så är nog bortastå mindre.
Kommentera

Sv: Ombyggnad Hall
Det låter ju som att de har kommit fram till en bra lösning där då! Jag tycker det är en förbannat tråkig trend med bara sittplatser!
Kommentera

Sv: Ombyggnad Hall
Okej TIK spelar kvar, men ska det till en Landskamp så står sig
inte Isstadion så bra då ligger Gavlerinken och Kempehallen bättre
till Arenamässigt, Umeå verkar bygga nytt så Timrå bör nog se sig
om efter lite bekvämare Hall, ok framför allt om man ska öka publikintresset så måste det till fler sittplatser men det kommer nog?
Kommentera

Sv: Ombyggnad Hall
Jag tror att det absolut viktigaste vid en ev. ombyggnad skulle vara att man sänkte isen. Vilket skulle medföra möjligheter till att dra in läktarna närmare rinken och samtidigt göra dem brantare, i sin tur ger det mycket större möjligheter till bra sikt var man än befinner sig i hallen.
Men detta är ju ett väldigt omfattande projekt så det lär väl dröja ett tag innan det blir ngt av det. Som det är i dag så är vissa av sittplatserna under all kritik jag skulle t.ex inte ge mkt för en sittplats på rad 1 el. 2 på norra.
Stod det inte i ngn av tidningarna inför förra säsongen att just sikten var en av orsakerna till att det inte fick bli en evenemangs arena?
Kommentera

Sv: Ombyggnad Hall
E2P:
Tror inte du får så mycket bättre resultat av att sänka isen,,handlar bara om 3cm, som isens tjocklek. och ska dom åka rullskridskor sedan då?????
Kommentera

« · 1535