Villervalla: låt säga att spelarna har hälften av misstroendet som finns här inne, gällande tränarna. Sen har sportchefen sagt att det inte kommer bytas tränare oavsett vad. Då kanske det är lätt att känna uppgivenhet som spelare? Då väntar man bara in nästa fönster för agenten att förhandla nytt kontrakt med annan klubb.
Även om vi klarar kvalet så lär ju tränarkatastrofen spilla över även på nästa säsong eftersom våra bästa spelare med utgående kontrakt redan lär sitta och förhandla med andra klubbar.
Pratas för lite om att Blomman blev bänkad i tredje till förmån för Andersson och Walli? Har väl varit vår hetaste spelare senaste 7-8 matcherna och stod för framspelning till 0-1😅
Villervalla: precis, vart finns glädjen. Det som gör fan vad kul det är med hockey. Grinigt. Råttan surade till hur ofta händer detta denna säsongen? Typ aldrig
Jag börjar fundera om ens spelarna riktigt tror på detta, det verkar inte vara någon glädje vid mål, man engagerar sig dåligt i spelet, inget pep i båset osv, har Freddans uppgivenhet (där han anser att vi spelar bra men får inte betalt, där han ifrågasätter klara utvisningar, där han anser vi är förfördelade, där han tycker synd om sig själv) smittat av sig till spelarna, ja jag tror det.
Timrågogogo: Verkar som att vår blivande förbundskapten Sam Hallam skällde ut laget rejält effter första perioden. Vänt 0-3 till 3-4 inför sista perioden. Blir spännande.
Växjö har vunnit 6 av de 7 senaste matcherna mot Malmö...
Blixten: Därför att man ansåg att vi hade spelet under kontroll, att sedan någon {Lodin?) strulade vid egen blå och tappade pucken räknade man nog inte med.
Sputnik: Sen till Hanzls försvar. Kan förstå att hans offensiv brister när man spelar förstecentern i BP. Har vi inte tillräckligt med breddcentrar i laget redan? Skulle hellre se att han använder sitt krut i de offensiva lägena han mest behövs. Ännu en anledning till att en till mer offensiv center måste in. Helst igår.
gustav9: Nog för att Uffe säkert kan funka, men oerhört vanskligt att ta in Uffe med historiken kring Nubben och han. Risken är ator att vi sitter där igen med att Nubben inte vill kicka en vän..
Bee: Har vi nåt spelsystem saknar vettiga uppspel en back som klarar av uppspelen nr 85 spelar 14 min säger väl allt om back coachen, nä in med Uffe Dahlen o rädda laget innan det är försent . gör en första femma med hanzl,åberg,rattie alt lodin sluta sprid ut laget använd fille i pp kan ta upp pucken hur han vill
Andersson: Vi måste ha tålamod säger tränartrojkan!! Nä, vi behöver lite mer desperation, vinnarskalle, ge järnet, sluta mesa, sätt er i respekt, hjälp varandra, ta bort motståndare framför egen kasse, bänka iskalla spelare, bänka divor som ibland spelar för sig själva och inte förlaget, kortare byten, håll ihop laget för ofta är ni utspridda över hela banan-funkar inte=för långt lag, tränartrojkan mer proactiv för vad som kan ske på isen, och för i helvete peppa varandra, bry er om varandra, stå upp som ett lag. Ge spelare som Walli Walterholm mer istid-han går rätt på mål och har rätt inställning. Nej, - jag har ingen favorit eller personlig koppling men jag tycker fler borde vara som honom. Sist men inte minst, vi har ju sett att ni kan om ni vill så gör oss inte besvikna. Lycka Till! Vi vill ju att det skall gå bra men det krävs hårt arbete.
Laken: Möter hellre LHC i ett negativt kval. Fast nu har de ju plockat endel poäng, så kanske osannolikt DIF går om dem. DIF i negativt ger ångest, samt jag tycker de spelat bra mot oss.
Varken Växjö eller Örebro har varit i toppform men vi hittar ju sätt att förlora ändå... Men det är klart vi kommer säkert vinna mot Djurgården på ett fullsatt Hovet i kvalmatcherna.
thorwald: Yes, lägger absolut inte förlusten idag på JJ. Snarare ett konstaterande att det är en av bristerna i Nubbens bygge denna säsong. En förstamålis som i vissa matcher inte tagit de han bör eller laget behövt i andra matcher.
Rallarn: Det är LHC vi kommer sikta in oss på om vi tar chansen att haka på streckstriden. De har gått helt ologiskt bra fram till nu. Före säsongen var jag övertygad om att det skulle handla om dem, DIF, Brynäs och oss i botten 4. Aldrig för en sekund hade jag tippat Malmö där
Andersson: Ja, eller så skulle han fått mer och bättre chanser från början, nu är nog hans självförtroende knäckt. Timrå är överlägset bäst på att knäcka självförtroende hos spelarna, därför man kör med "bra" spelare som är kalla än att spela "sämre" som är heta.
Villervalla: Hur hade du tänkt att han skulle rädda 1-1 målet t.ex? Målvakten måste stå i skottlinjen. Står en spelare helt fri i slottet är det en bonus om målvakten hinner över enligt mig
Har varit missnöjd med JJ men han har växt på slutet, blivit bättre på höga skott,töcker bättre upp till. Sitter helt i försvarsspelet om man mot förmodan skulle vara på rätt ställe är man på fel sida av spelaren ist.
Men fortfarande måste Rudolf o gänget agera i båset, för mig är det fullständigt idiotiskt att inget görs. Då vi vet att nubben inte kommer agera så känns det jävligt uppgivet.
Andersson: Nä, JJ var inte bra idag heller, här snackar vi fladdrig målvakt. Det Timrå behöver är en matchvinnande målvakt och det har vi inte iofs har han inte världens bästa hjälp heller men han var fortfarande tredje målis i Linköping och har inte tagit stora kliv efter det. Han är en bra HA-målis inte mer.
Sputnik: Två sidledsmål, men tycker det ligger på backarna som inte rensar och blir helt stillastående. Man kan inte lasta JJ allt för mycket för dagens förlust.
superfalle: Jo där håller jag med,nånting jag påpekade redan förra säsongen i HA. JJ har en tendens till att vilja attackera varje skott mer än att lita på grundposition och läsa spelet.
Andersson: jaså . Du tycker inte han är överaggressiv på puckhållaren och ständigt hamnar ur position så att de behövs ett spel i sidled och de är öppet mål gång på gång . 1-1 målet tex . Varför var han inte ens i närheten av målet ? Han fladdrar omkring uti perforin väldigt ofta
Villervalla: Sen kan man ju fundera, har vi nått ishl att göra med en totalt handlingsförlamad ledning. Malmö o Djurgården försöker ju iaf. Här kör man strutsen och hoppas o tror att det ska lösa sig av sig själv.
Charliejfz: Växjö gav tydligen allt de hade mot oss senast. 2-13 i skott och 0-3 mot MIF i första halvleken visar klart och tydligt att de inte är på planen utan någon annanstans. Snacka om att vara bleka.........
thorwald: Rätt gensomskådat att Gynge hade show pga det var Timrå som var bedrövliga deffensivt än att han kommer börja spotta in mål helt plötsligt. Var ju precis likadan första matchen mot Växjö på säsongen.
Villervalla: Hugger man inte på något nu så tolkar jag det som att man vill spara pengar till nästa allsvenska säsong. Vi har så många dåliga spelare som bör kunna ersättas att det bara måste finnas något tillräckligt bra på spelarmarknaden.
Tar in en ny tränare innan jag vill ha in en ny spelare; Med Freddan & Co i båset så hade vilket SHL lag som helst legat där vi ligger just nu, om dem inte har sin egna Dahlén som driver laget istället.
Charliejfz: Får vi inte in något starkt namn innan deadline och vi hamnar i kvalspel har vi mycket små chanser att stanna kvar i SHL tyvärr.
Dif har fått in Salak mfl. Vill inte se Åberg mot Djurgården han vill nog inte att de åker ut och kommer inte ge 100%. Dessutom lär domarna vara emot oss.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
Även om vi klarar kvalet så lär ju tränarkatastrofen spilla över även på nästa säsong eftersom våra bästa spelare med utgående kontrakt redan lär sitta och förhandla med andra klubbar.