Jadu: det är negativt att bli förnedrade som vi kommer bli idag i Örebro. Förra matchen var början på en negativ trend. Nu är sötebrödsdagarna slut. Soptorsk idag.!!
Nu är det lördag och hockey hela eftermiddagen och kvällen, så nu lever man som en kung. Förfest med HV mot Luleå, sedan huvudnumret ikväll Öret mot honhund, hörde jag ett skål.
I Jönköpingspostens direktreferat framkommer kritik mot Nubben från flera håll. Journalisten är väldigt bekymrad över den slätstrukna inställningen i laget.
Labban: Förstår inte riktigt grejen med att lufta Rautio så ofta som man faktiskt gör. JJ är grym och borde spela alla matcher han klarar av och det borde inte vara någon större fara med täta matcher. Andra målvakter klarar ju det.
Nåväl. Ingen Hanzl idag heller gör ju inte eftermiddagen lättare. Kan gå, absolut. Men det gäller att vara snortight och ett bra målvaktsspel. Vore ju överjävligt förträffligt med att studsa tillbaka från Bif-matchen och norpa åt sig en trea.
Själv ska jag iväg på middag och kan inte se matchen förrän senare ikväll. Blir till att logga ut helt och hållet från mobilen ett tag.
Helt klart tuff match idag men inte omöjligt att vinna.
Om Landerkedjan snäpper upp sig lite så har vi bra chans. Kedjorna med Wedin och Walli har varit riktigt bra på slutet, så då skulle vi ha tre kedjor i bra form.
Tycker även att kedja med Boyce gör det man kan förvänta sig plus lite till.
Kerstin_k: Håller helt med, klart Johansson ska stå när vi möter laget som gått starkast på slutet. Skellefteå borta så fick Rautio också stå när dom gick som bäst typ? Skickar knepiga signaler, iaf till oss fans.
söder över: Nä förlossningsdepression är inte att leka med, jag vet en kvinna som ställde sig på E4:an i nattlinne för att förkorta sitt eget liv fast man har en nyfödd bäbis som hon sett fram emot att få.
Patrick Polly: Tja, det var inte jag som sa det. Nä Hanzl åkte in i sargen har jag för mig med benen före, troligen känning på knä eller liknande, inte troligt med mjukdel utan troligast töjning i korsband eller liknande, kan iofs vara något muskelfäste men det borde gått till sig men kanske inte får ut fullt i skridskoåkningen.
vonDöbeln: Tyckte det kom en del rök precis innan mtchstart från Timråklacken. Nån som drog av pyro? Pinsamt att vissa inte kan sköta sig i allafall, vad det nu än gäller.
7043: Det får man hoppas. Kollektiv bestraffning när man har betalt biljett och är oskyldig känns ganska olagligt. Det känns för övrigt som det här blir en målsnål historia. Två ganska kompakta lag. Kom igen nu då, första målet!
Soptorsk idag.!!