Synct: Nej, det är just det citatet som är så horribelt och rättfärdigande kring den jävla rättskipande våldsbrott som skedde. Att du sen säger att ”det borde vara utvisning” rättfärdigar inte att du ens levererar den kommentaren mot en spelare som blöder ur käften.
Sputnik: Örebro är en jävla köttmur. Sjukt tråkigt hockeylag och med en domare som svalt pipan är det helt jävla hopplöst. Piss och pest och senapsgas. Jag blir så jävla förbannad. Kuklag.
Skriver under på varje ord!
Örebro 8 skott på mål efter 2 perioder och 2-0 hahahahaha fy fan!
9908: Våldsbrott, haha. En olycklig klubba i ansiktet efter ett skott, men man har ansvar för sin egen klubba och det SKA fortfarande vara 4 minuter. Är det där våldsbrott så måste ju en crosschecking i ryggen vara mord.
Zäta75: Nobel tanke att spela Rautio. Men det kan bli ödesdigert när tabellen summeras om vi inte spelar JJ i sådana här matcher där vi har goda chanser att ta poäng. Låt Rautio stå mot de bästa lagen som Skellefteå, Färjestad och Luleå
Labban: Vad får dig att med 100% säga att JJ hade tagit de två fria skotten i slottet? Ena där spelarna tittade mot domaren och andra där svensson täcker målvakten och glider bort från målet.
Synct: Om jag kör din retorik nu så menar jag att domarna begår ett våldsbrott, ett värdeord som egentligen skulle vara ”våldtäkt” utan autocorrect. Fortfarande, snyggt att tycka Wedin gör något som helst fel i situationen 👍🏼
kulltorp: Det måste ju ske nån typ av utvärdering och hårdsatsning på att utbilda kompetenta domare efter denna säsong. Håller inte att ha div.1 klass på domarna och spelarna är på internationell toppnivå. Dom ser för fan inte ens när pucken är ute i droppnätet och vänder. Jag har helt givit upp om domarna, det är under all kritik för ligan.
Läktarproffset: Kan såklart inte veta med all säkerhet. Men JJ känns stabilare överlag, dessutom var utvisningen en tabbe av Rautio. Det är bara min syn på det hela.
joergenB: håller med. Det är som att man rycker på axlarna bara trots att man vet att domaren gjort fel. Fan helt jävla sjukt att domaren är den som ska sätta tonen i matcherna...
Labban: valet av Rautio är katastrof. Går bara att rättfärdiga om JJ är skadad eller helt slutkörd. Är han slutkörd har vi ett större problem i långa loppet. Vem fan ställer in en vikarie som helst bara vill sitta av tiden när det är viktiga poäng att spela om? Vad fan ska han ”växa in” i?
Att Örebro ligger i toppen är lite av ett mysterium. Inget propaganda spel direkt men jävligt solida i försvaret och framför mål. Två skitmål som nog Rautio borde kunnat få en kroppsdel på tycker jag, två identiska mål. Nja det här ser mörkt ut…
Gäller att få ett mål på första tio nu så blir det match av det. Har sett lite trubbigt ut framåt, Jonte måste nog gå på lite skottträning, mycket som viner en meter utanför på det där dragskottet.
297: Rautio är lika trygg som en reumatiker i en puckelpist. Som kryddan på moset så tjänar han 900000kr per månad. Johansson 600000kr per månad. Kapanen agera!
Långben: Ja, jag har sett Pääjärvi komma som sista gubbe i anfallet och forecheckat, sen tryckt några jättelösa röv-tacklingar på deras back, 2-3 sekunder efter han släppt pucken. Jag har svårt att se att han ska kunna göra mycket mer.