Sjukt att man kan titta 10 minuter om en spelare stör målvakten i målgården minimalt men inte kolla om det är utvisning 3 sekunder innan det blir mål... Man blir matt...
Synct: Jag hoppas jag slipper skriva efter matchen att domarna och Rautio avgör. Örebro är fan inte bättre än oss idag. De skjuter dock på allt och får utdelning i rätt lägen
Sådärja, där rök ett till vardagsrumsbord, (tre totalt nu) vad i helvete är det för domarnivå? Hur fan kan domarjävlarna missa fem spelare på planen i boxplay? Hur fan kan zebrahelvetet missa hög klubba rätt upp i Weddas ansikte så han får tänderna utslagna??? HAN STÅR EN METER IFRÅN. Jag är så jävla förbannad nu så jag skulle kunna mörda.
Timrå Isstadion: jag ifrågasätter inte Rautios kompetens, jag ifrågasätter att man ställer in en backup när man har en fräsch och tydligt uttalad förstemålvakt. Behöver man lufta backupen så ofta?
Tikarn97: undra om vi inte fått med oss utv på Wedin ifall han lagt sig ner direkt när smällen tog istället för att vika undan och ta sig för ansiktet, han ska ha kredd att han faktiskt står
Zäta75: Just det. I en sån här match spelar första målet jävligt stor roll och det är så fel att de ska få det gratis. Normalt sett brukar domarna kompensera när de i sett sitt misstag. Inte de här, de väljer att ta en 2 på Svensson för gruff efter avblåsning istället. Jag hoppas verkligen att vi går på tänderna i tredje nu. Det har hänt förr.
HKN: det hjälper ju inte att offensiven sviker. Vi har två PP i andra perioden och skjuter 3 skott på mål. Det tar för lång tid för Dahlén/Pettersson och man söker alldeles för svåra avslut. Det var noll avslut från backplats och det håller inte.
På 2-0 så sjunker man passivt hela vägen ner i knät på Rautio också så att bromme får stå och prickskjuta, det håller inte på den här nivån.