1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590753 inlägg · 6217 ämnen

Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27

« · 2639704 · » Till forumet

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
neutral: JJ chef ikväll. Bästa målvakten i SHL just nu. 3e nollan i år

Skänker sin målvaktsklubba till en liten grabb ❤
Låst ämne

Ojh-Ajh: Mmmmm ful gubbe på språkresa samma som jag till Paignton mycke fina tjejer som man gjorde otäcka saker me!!🤣🤣🤣🤣🤣
Låst ämne

Bee: å J.J gav bort klubban till ett barn som står i tik klacken. Snacka om barndomsdröm att få den 💖
Låst ämne

Zäta75: Men den är dyr den där. Kan vi tajt att klara budgeten nu.
Låst ämne

Bee: Örebro är ju ett Karlskrona med pengar. Blöd ut dom några säsonger nu så åker dom ur, jävla gnällgäng.
Låst ämne

Henrik_Tikare: Nej. Inte än. 😊
Låst ämne

Zäta75: Visst var det Nubben som värvade JJ till Timrå i Hockeyallsvenskan? Nubben har gjort otroligt mycket för Timrå. Det kan Dahlén intyga. När han slutar tycker jag hans tröja ska upp i taket!
Låst ämne

TIMRÅ HEJ PÅ DIG!

*Jazz hands*
Låst ämne

Bragd-Birger: Vilka var det som är Örebro nu igen?
Låst ämne

Timråvinst och m0d0-smisk! Skål!
Låst ämne

VI HATAR MODO
Låst ämne

Ojh-Ajh: Då var det bara en trevlig kille du träffade från örebro. Thats it
Låst ämne

pingvin: Nubben skall ha kredd för mycket men har inte handplockat många målvakter själv. Det har han erkänt, att han har ingen koll alls på målvakter, att han litar fullt ut på sina tränare/målvaktstränare vilka målisar han skall gå på.

Det var Peter Hirsch som önskade att värva JJ, men de han aldrig jobba ihop då Hirsch fick kontrakt i KHL samma säsong som JJ anslöt.
Låst ämne

JonteD: Nejnej, jag var alldeles för snäll då. Det är jag även idag men om man åker på språkresa nu blir man väl automatiskt ful gubbe? Ska fan åka på språkresa till Örebro nästa gång och försöka fatta gnället.

För övrigt underbart att det var Bromée som inte fick göra mål på JJ:s fantomräddning.
Låst ämne

Är det bara jag tror på en bättre säsong än ifjol. Då snubblade vi in på top 6 (5a) i sista omgången om jag inte kommer ihåg fel. Nu är vi där tack var ett väldigt bra spel som senaste matcherna
Låst ämne

Läge för ett frimärke på JJ-s bakom ryggen räddning. Årets räddning.
Låst ämne

Sputnik1: fast det är väl Nubben som lyckas värva honom, till ett HA lag.
Låst ämne

Sputnik1: Örebro är en fotbollsstad och inget annat. Det är sen gammalt
Låst ämne

Jag är rätt säker på att vi inte behöver kvala oss kvar i år...
Låst ämne

KniveN: Jo, men nu satt nog inte JJ med massa bud att välja mellan, inte i SHL i allafall Utan sa själv att han ville ner till HA för att börja om och få mycket speltid och en stor roll.
Låst ämne

Juel har varit viktig i år och gjort ett antal grymma matcher - men hans viktigaste bidrag kan (lite elakt) bli att vi får en fräsch och het JJ till slutspelet.

JJ var fantastisk i fjol men var slutkörd när det drog ihop sig och gjorde bara ok insatser.

Nu är han magic igen
Låst ämne

mikenomad: Bandy! Dom är duktiga på bandy också!
Låst ämne

Tom Topp: i HELVETE LBK SPÖA DOM SIST JA VA PÅ IP! }:)
Låst ämne

Rico01:
Håller med.
Med 3 poäng idag så känns det äntligen som att vi är helt fredade från att dras in i kvalstriden.

HV71 kommer INTE att ta 22 poäng MER än vi gör på återstående 15 omgångar.

Oavsett hur det blir i slutet på säsongen så spelar vi i SHL 24/25 så länge ekonomin håller.
Låst ämne

Så här bra som JJ är nu har jag inte sett sedan Stefan Liv i slutspelet mot oss.
Låst ämne

Stryparn: Juel har ju varit som bäst när han fått spela mycket med förstroende i sina klubbar.

Vill nog snarare haka på Jimmy Hamrins spår att vi matchat våra målvakter väldigt dåligt denna säsong.
Man satsar stenhårt på en åt gången, sen byter man ut dom efter en dålig match, istället för att välja att plocka av en målvakt efter en bra insats och låta han ha självförtronde.
Nu har det många perioder istället varit att vi haft 2 målvakter med dåligt sjävförtroende istället.
Låst ämne

Sputnik1: Jag tycker som Mr Madhawk sa i veckans avsnitt av Sanny & Svensson.
- Noel Edfeldt är bara att förlänga, han har haft en stark utveckling och kostar inte mycket pengar.
Låst ämne

Madicken: Det blir intressant att se hur Kapanen gör med backsidan, helt klart. Nässén in hoppas jag inte är på bekostnad av Rindell eller Lyytinen i så fall!
Låst ämne

TV4 missar alltså eller väljer att inte visa JJ:s frimärksräddning i huvudsändningen … Märkligt.
Låst ämne

Sputnik1: om Eronen är dyr som det ryktas om är jag tveksam till förlängning . Kan ha fel såklart
Låst ämne

Sputnik1: Jag håller helt med om det - matchningen har varit helt planlös, negativt för båda målvakterna - men nu står vi här, och scenariot är lite som jag beskrev - nu lär JJ vara ”ettan” säsongen ut med nån match avlastning
Låst ämne

Sputnik1: förhoppningsvis på bekostnad av Eronen. Kort tjock och trubbig
Låst ämne

Sputnik1: Är det du Jimmy?
Låst ämne

Stryparn: Sen har Juel lika bra högstanivå i min bok, faktiskt. Men mysigt att vi har i allafall en av dem i zonen nu. Dock skulle det nog vara bra att slänga in Juel i detta läge.

Jag tror det är lättare mentalt som för Juel att komma in i en positiv trend.
Låst ämne

Stryparn: han måste sätta press på domarna. Lundins utvisning var tveksam.
Låst ämne

Pyrret: Ja...
Hehe nej men jag tycker Hamrin har ett bra hockeyöga och har också reflekterat över det när han nämnt det flertal ggr i podden.
Låst ämne

josha840: Tintin, menar du?
Saknar Milou.
Kapten Haddock har vi redan i laget.
Professor Kalkyl, vem är det? Hanzl???
Låst ämne

Jäkligt stabilt målvaktsspel på sistone , 5 mål i baken på 5 matcher.
Klart Godkänt!
Låst ämne

Sputnik1: Så du tycker att man bör köra Juel på torsdag hemma mot HV alltså?
Låst ämne

Zäta75: Ja varför inte. HV är riktig svaga på bortais.
Skall man köra det logiskt så kommer det ju aldrig bli timing för andremålisen att stå nån match.
Låst ämne

Sputnik1: Är benägen att hålla med. Kan vara bra för JJ att få vila lite efter en sån superprestation på sistone. HV ska vi kunna slå ändå
Låst ämne

Sputnik1: När Johansson är såhär het är det totalt hjärnsläpp att byta målvakt. Bara att gasa medans järnet är varmt.

Om han gör det bra är det ju en sak att skifta lite, men nu gör han det mer än bara bra, han tar poäng åt oss.
Låst ämne

Zäta75: Jo, även om vi nu torskar, det kommer vi ju givetvis göra nån av de återstående matcherna med JJ också. Så kommer ju JJ komma tillbaks med en go känsla och självförtroende.

Kör proaktivt ochs ställ Juel nästa.
Låst ämne

Sputnik1: ju mer du säljer in den tanken ju mer köper jag den.
Nu har vi 5 raka, går alldeles för bra nu... avgå alla 🤣
Låst ämne

Synct: Fast det blir ju risk för moment 22, så sitter vi och klagar på tränartrion som matchar sönder målvakterna. Allt eller inget 15 matcher var på raken.

Vi har 2 grymma målvakter, ställ Juel medans järnet är varmt säger jag i så fall.
Låst ämne

Sputnik1: Håller med dig, Juel bör stå nästa match, även han bör få upp tempot, vi kan inte låta det bli så att Juel vill lämna för att han inte får istid, även att han måste hållas igång. Tanken med att stå två matcher i rad är nog ganska bra i längden.
Låst ämne

Hej allihopans!
Det går ju bra det här. Ett vinnande koncept.
Mot guldet!
Låst ämne

Sputnik1: Han har stått 41, 38, 47 matcher senaste 3 säsongerna + slutspel och kval, jag tror inte han blir sliten om han står några matcher till när han är såhär bra, en sak vet vi om JJ det är att han håller.
Låst ämne

Synct: Jo, nu kändes han dock rätt slutkörd mot Örebro i slutspelet. Även om förra säsongen var åt det väldigt extrema hållet.
Låst ämne

Sputnik1: Ja 47 matcher + 7 matchers slutspel är ju en sak, men där är vi ju inte nu då Juel redan stått 16, och han kommer få fler chanser. men för guds skull ABSOLUT inte nu säger jag iaf.
Låst ämne

« · 2639704 · »