Zäta75: Visst var det Nubben som värvade JJ till Timrå i Hockeyallsvenskan? Nubben har gjort otroligt mycket för Timrå. Det kan Dahlén intyga. När han slutar tycker jag hans tröja ska upp i taket!
pingvin: Nubben skall ha kredd för mycket men har inte handplockat många målvakter själv. Det har han erkänt, att han har ingen koll alls på målvakter, att han litar fullt ut på sina tränare/målvaktstränare vilka målisar han skall gå på.
Det var Peter Hirsch som önskade att värva JJ, men de han aldrig jobba ihop då Hirsch fick kontrakt i KHL samma säsong som JJ anslöt.
JonteD: Nejnej, jag var alldeles för snäll då. Det är jag även idag men om man åker på språkresa nu blir man väl automatiskt ful gubbe? Ska fan åka på språkresa till Örebro nästa gång och försöka fatta gnället.
För övrigt underbart att det var Bromée som inte fick göra mål på JJ:s fantomräddning.
Är det bara jag tror på en bättre säsong än ifjol. Då snubblade vi in på top 6 (5a) i sista omgången om jag inte kommer ihåg fel. Nu är vi där tack var ett väldigt bra spel som senaste matcherna
KniveN: Jo, men nu satt nog inte JJ med massa bud att välja mellan, inte i SHL i allafall Utan sa själv att han ville ner till HA för att börja om och få mycket speltid och en stor roll.
Juel har varit viktig i år och gjort ett antal grymma matcher - men hans viktigaste bidrag kan (lite elakt) bli att vi får en fräsch och het JJ till slutspelet.
JJ var fantastisk i fjol men var slutkörd när det drog ihop sig och gjorde bara ok insatser.
Stryparn: Juel har ju varit som bäst när han fått spela mycket med förstroende i sina klubbar.
Vill nog snarare haka på Jimmy Hamrins spår att vi matchat våra målvakter väldigt dåligt denna säsong. Man satsar stenhårt på en åt gången, sen byter man ut dom efter en dålig match, istället för att välja att plocka av en målvakt efter en bra insats och låta han ha självförtronde. Nu har det många perioder istället varit att vi haft 2 målvakter med dåligt sjävförtroende istället.
Sputnik1: Jag tycker som Mr Madhawk sa i veckans avsnitt av Sanny & Svensson. - Noel Edfeldt är bara att förlänga, han har haft en stark utveckling och kostar inte mycket pengar.
Madicken: Det blir intressant att se hur Kapanen gör med backsidan, helt klart. Nässén in hoppas jag inte är på bekostnad av Rindell eller Lyytinen i så fall!
Sputnik1: Jag håller helt med om det - matchningen har varit helt planlös, negativt för båda målvakterna - men nu står vi här, och scenariot är lite som jag beskrev - nu lär JJ vara ”ettan” säsongen ut med nån match avlastning
Stryparn: Sen har Juel lika bra högstanivå i min bok, faktiskt. Men mysigt att vi har i allafall en av dem i zonen nu. Dock skulle det nog vara bra att slänga in Juel i detta läge.
Jag tror det är lättare mentalt som för Juel att komma in i en positiv trend.
Zäta75: Ja varför inte. HV är riktig svaga på bortais. Skall man köra det logiskt så kommer det ju aldrig bli timing för andremålisen att stå nån match.
Zäta75: Jo, även om vi nu torskar, det kommer vi ju givetvis göra nån av de återstående matcherna med JJ också. Så kommer ju JJ komma tillbaks med en go känsla och självförtroende.
Synct: Fast det blir ju risk för moment 22, så sitter vi och klagar på tränartrion som matchar sönder målvakterna. Allt eller inget 15 matcher var på raken.
Vi har 2 grymma målvakter, ställ Juel medans järnet är varmt säger jag i så fall.
Sputnik1: Håller med dig, Juel bör stå nästa match, även han bör få upp tempot, vi kan inte låta det bli så att Juel vill lämna för att han inte får istid, även att han måste hållas igång. Tanken med att stå två matcher i rad är nog ganska bra i längden.
Sputnik1: Han har stått 41, 38, 47 matcher senaste 3 säsongerna + slutspel och kval, jag tror inte han blir sliten om han står några matcher till när han är såhär bra, en sak vet vi om JJ det är att han håller.
Sputnik1: Ja 47 matcher + 7 matchers slutspel är ju en sak, men där är vi ju inte nu då Juel redan stått 16, och han kommer få fler chanser. men för guds skull ABSOLUT inte nu säger jag iaf.
Skänker sin målvaktsklubba till en liten grabb ❤