1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591253 inlägg · 6216 ämnen

Pikkarainens tackling

« · 1279582 · » Till forumet

Sv: Pikkarainens tackling
Poffa: Det var väl för att minska risken för att spelare anmäls som hämnd, eller liknande, av olika supportergrupperingar och privatpersoner.
Kommentera

Poffa: Men guuud vilken överraskning i såna fall, verkligen!
Kommentera

Ambroo: Nej nej...vi ska inte ha banderoller, hata eller på annat vis uttrycka känslor när vi blir rövk******e. Vi är ju Timrå IK, bara älska, inte hata. Klapp klapp klapp vad roligt det är med ishockey. Tack för att även vi får vara med och leka.

Trollfittor trollfittor trollfittor trollfittor trollfittor trollfittor trollfittor trollfittor trollfittor trollfittor trollfittor trollfittor trollfittor trollfittor trollfittor trollfittor
Kommentera

Olle: Jag tror, observerar tror, att man tog bort möjligheten för gemene man att anmäla händelser.
Kommentera

Det är inte bara domarna som är ett skämt här. Disciplinnämden likaså. Och inte blir det bättre heller.

Nu tycker jag TIK ska göra sandlåda av det här och anmäla lite kors och tvärs. Anmäl toppklubben Frölundas spelare som skadade Hirschovits, samt höll på att skada och mörda Granath och Illka!

Kommentera

Hahl Bundy: Jag skulle också vilja ha den, privatpersoner kan väl också anmäla? Det vore ju som att få gratis trisslotter, man kan ju iaf skrapa och hoppas på det bästa. När ribban ligger på den här nivån så kan man garanterat hitta en situation i varje match. Det är ju nästan läge att ladda ner matcher med motståndare som vi ska möta i kommande omgång så kan kan skrapa en lott och hoppas på avstängning där. Nästan taktiskt, va?
Kommentera

Ambroo: Själv hade jag anmält den fula slashingen som föranleder crosscheckingen som Bremberg åker på också. Förut brukade man ibland säga: "bit dig i läppen om du åker på en highstick"...numera är det ju bara att simulera skada för att kanske få en femma med sig.

Den pinsamma bedömningsnivå vi länge haft i Sverige får extra stöd när sån här skit uppstår och begreppet "chicken swedes" cementeras yttligare. Idag tog vi ett steg närmare fotbollen, "ju fler varv du rullar, desto högre bestraffning får motståndaren". Crosscheckingen på Bremberg är FEG, den ska bestraffas. Slashingen som föranleder den är tanklös och riktigt farlig. Pikkarainens tackling är i absolut värsta fall en halv sekund otajmad. När jag tänker på Brembergs situation så tänker jag lite på Chris Simon f.d. Islanders som gör fula och fega saker. Situationen vi råkar ut för är ett skämt. Snart kommer vi få se disciplinnämnden lägga sig i ALLA ärenden där skada uppstår. Snart kan man inte göra sig illa i sporten ishockey av ren otur.
Kommentera

Skarin: Är det nån som kan läga ut mailadressen så man har den tills imorgon så man kan anmäla nån tackling från LHC?
Kommentera

mikenomad: Perra på officiella: "- Vi får även klara oss utan Kim Hirschovits efter den crosschecking han fick i samma spelsekvens som Pikkarainens tackling."

ANMÄL TROLLFITTAN!!111!!
Kommentera

Kan bara hålla med samtliga här. Det här är patetiskt! Stor skandal! Hockeysverige bör skämmas!

Varje tackling ska anmälas nu! Det ska bli cirkus av det här på allvar nu.
Kommentera

250kg kärlek: Jag vidhåller att Ekmans tackling är av betydligt värre karraktär. Den är vidrigt feg och det är inte direkt första gången det händer när Ekman är inblandad. Jag tror den är högst medveten från Ekmans sida.

Wennerholm har iaf dragit igång om sina fem matcher igen. Jag räknar med 12 så kan man bli positivt överraskad.

Pannbandstifo på torsdag? 

Kommentera

Knylan: Ja varför inte? Det är nog hög tid att det markeras på nått vis nu när det har blivit straffspark av det här läget. Skulle det sen vara så att ärdendet inte avslutas innan nedsläpp imorgon och att det iom det leder till fler än en match avstängning så måste det till nått radikalt från klubbhåll.
Kommentera

mikenomad: Det här är hemskt! Snacka om att vi spela i den fjolligaste ligan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Hahl Bundy: Eller som en politiker skulle ha uttryckt sig. Vi lever i ett utanförskap som är synnerligen allvarligt.
Kommentera

Ambroo: Nu räknar jag kallt med 7-10 matchers avstängning för Pikka, dumheten verkar inte veta nån gräns...
Kommentera

Ambroo: Jag ska köpa sittplats på rad 1 och anmäla varenda jävel i motståndarlaget som säger nåt elakt till våra spelare för förtal.
Kommentera

Ambroo: Bedrövligt. Kan vara läge för en banderoll på torsdag då.

Larsson körde på utav helvete igår på träningen så han är ju inte så oerhört långt ifrån spel, men enligt Perra så vilar han.

Kommentera

mikenomad: Som jag skrev till dig, jag ska sätta i system att anmäla övervåld och våldsamma tacklingar.
Kommentera

250kg kärlek: Patetiskt o sorgligt inkonsekvent!

Ambroo: Jag sa samma i morse.

Det här är löjligt.
Övriga länder skrattar åt svensk hockey inte undra på att vi blir överkörda på internationell klubbnivå!
Kommentera

Ambroo: Ja, nu är det fan dags att sluta leka gentleman. ALLT ska anmälas hädanefter.
Kommentera

250kg kärlek: Hade jag varit TIK så hade jag klivit ner i sandlådan och anmält såväl crossen på Hirso, som ju dessutom gör att han är borta, som de två i ryggen på en liggande Pikken.

Patetisk, idiotiskt, helvetiskt...
Kommentera

250kg kärlek: Räkna med att den definitva längden sätts på nåt möte framåt jul. Man har ju bara haft lördag, söndag och måndag på sig nu att besluta i längden på straffet...
Kommentera

Hahl Bundy: Hirso defintivt borta, Pikken avstängd minst en match och Corso förmodligen borta. Näe men det blir bra det här för vi har ju en sån bred trupp att luta oss emot och vad är väl en halvknackig start när säsongen är lååång?
Kommentera

Hahl Bundy: Nu har disciplinnämnden satt ribban för i år. Får se om man är lika konsekvent mot alla lag.
Jag tycker personligen att det här är patetiskt.
Kommentera

250kg kärlek: Ska man skratta eller gråta åt svenskhockey o dess disciplinämnd?
Jag väljer att gråta den här gången.
Kommentera

250kg kärlek: Han spelar inte i morgon men det var ju inte bara väntat utan i det närmaste klart. Intressant att se hur många matcher ytterligare det blir. Antar att han får räkna av morgondagens match från straffet...
Kommentera

250kg kärlek: Fucking unbelievably.
Kommentera

250kg kärlek: helt jävla otroligt
Kommentera

Mordal: Klar och koncis beskrivning av händelsen. Får hoppas, även om det är föga troligt, att pajasnämnden ser likadant på situationen. :-)
Kommentera

söder över: Nog är den den schysst tackling, om inte helt perfekt, tar fart från hela zoonen, lyfter på EN skridsko, träffar bröstet/axeln, han slår i huvudet i plexit (sh*t happens) 100kg beslutsamm best över sig, situationen gör så det blir mål, hur kan den inte vara perfekt?:D
Kommentera

Hahl Bundy: Fråga Hempen, han myntade det. Det är väl typ en lägre form av troll. Och troll på en sån här sida vet vi väl alla vad det är....
Kommentera

mikenomad: tror inte ens du vet vad troll är?
Kommentera

mikenomad: Vad betyder det ordet? Ijentligen.
Kommentera

lu93rowa: hejsan! du vet att detta är timrå avd? här är vi lite färgade! =)

det behövs mer än en spänd vad muskel samt att skridkorna lämnar isen vid själva kontakten för att många här inne ska säga att han hoppade!

såg du matchen?

tyckte du dina älskade indianer stod upp på ett sportsligt sätt?! med crosscheckingar i ryggen å tackling i ryggen på granath?

var inte så naiv så ska jag försöka glömma de fula vedergäldnings försöken på pikkarainen?

jag ska vara lite diplomatisk å medge att pikkarainen möjligen har lite otäckt med fart med sig in i smällen!

i övrigt tycker jag tacklingen är juste!
Kommentera

Åkerblom i 6e: om du inte ser att han hoppar är du helt dum i huvudet
Kommentera

Pikkarainen tycker till.

"Skrattretande om jag bestraffas"

-helt rätt!!
Kommentera

Kerstin_k: Disciplinnämnden är inte seriös. Mikael Lundström är inte heller seriös, för annars hade han även anmält Tömmernäs å Lasu, varav visserligen den förstnämnda på något vis lyckades med konststycket att "straffa" sej själv, men se det ville inte Lundström göra.
Oavsett vad man tycker om Pikkarainens tackling, så borde även dessa två andra herrar anmälas å granskas, men dom spelar ju som känt för en av dom stora föreningarna, liksom herr Thörnberg, som i stort sett får göra som det honom behagar utan åtgärder.
Kommentera

Berka: Kollar man på tv bilderna från hockeyligan.se så ser jag bara att han lyfter på ena benet då han går in i tacklings sekvensen alltså inget hopp, om du har sett några andra bilder så länka gärna dem :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Ambroo: Spontant känner jag att disciplinnämnden inte ska ha med något att göra om domaren släppt det under matchens gång. Uppenbarligen bedömde fyra par ögon att tacklingen var ren och så borde det få vara.

Och det säger jag inte bara för att det var en Timråspelare som gjorde något. Jag tycker att disciplinnämnden är lite luddigt och det känns jävligt godtyckligt när dom hanterar situationer. Det känns liksom inte riktigt seriöst.
Kommentera

Verkar som om ni hittat Berkas akilles häl :) Men Berka istället för att vara en internethjälte och vara sur för att det diskuteras mer om Pikkarainens tackling än om Modos 2 vinster kan du väll sätta dig ner och njuta med dina banjospelande kompanjoner? Eller så ringer du helt enkelt in till Aftonbladet m.m och säger åt dom att skriva mer blaska i tidningen.
Kommentera

mikenomad: Hernta 1998, ja kanske det;-)
Kommentera

Ambroo: Känns väldigt mycket Härnösand över tribal.
Kommentera

Berka: Tribal säger allt.
Kommentera

Berka: Men lilla hjärtat, inte sura nu.
Kommentera

Per HApps: Den där kan man ju inte ha på arslet ens. Men, men är man Modolid så....
Kommentera

Berka:
Är mest avis på din tatuering!
Borattystnad , nooot!
Kommentera

Bragd-Birger: Helt klart att Pikka blir viktig! en riktig slitvarg.
Kommentera

Om det där varit Skröder eller någon annan modolid mot Jokela i första derbybytet tror jag knappast adjektiven 'klockren' haglat här inne.
Han satsar lite för hårt, och jag gillar inte hur han lättar från isen. Aningens vårdslöst i mina ögon.
Tror tyvärr att disciplinnämnden kommer att anse samma sak.
Några fem matcher kan det dock knappast bli tal om. Snarare lär dom döma...två?

I vilket fall som helst: Pikka blir jävligt viktig i år. Skön spelartyp. Lyckas han spela ännu lite smartare kan han bli hur värdefull som helst och greppa matcher åt oss.
Kommentera

« · 1279582 · »