1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590608 inlägg · 6217 ämnen

Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården

« · 2323597 · » Till forumet

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
mikenomad: Det är klart nu, Nubben lämnar. Fick det precis bekräftat från Nubben själv.
Låst ämne

Sputnik: Har nu sett matchen igen tillsammans med en fantastisk Amarone. Seriöst, varför var man ens nervös? Vi ägde det här från början till slut. Cred också till Fagervall som är stor i nederlagets stund och hyllar Timrås insats. Tror dock att hans storhet som tränare med fog kan ifrågasättas. Mycket Freddan över honom, dvs känslosamma floskler och fullständig avsaknad av taktiska reflektioner
Låst ämne

Brynäsgubbe: Jadu som du förstår så har det varait svårt att som närmast sörjande kunna njuta av själva hockeyunderhållningen under matcherna. Hoppas vi gett lite valuta för pengarna i allafall. 😅
Låst ämne

Herregud den här serien blev ju inte ens spännande. Stort grattis till överkörningen och fortsatt kontrakt. Ikväll mår man bra.
Låst ämne

Tom Topp: Ja givetvis ingen skugga över Freddan, han har gett allt och mer därtill och ändå tagit upp oss 2 ggr.
Men måste ändå erkänna att det känns betryggande med Ante vid rodret framöver. Utöver vanliga silly så blir det extra Spännande att se vilken sportchef och assisterande tränare det blir.
Låst ämne

RunarUp: Ja Hanzl, vart skall man börja? Snacka om från ha varit fenomenal hela säsongen till att vara helt outstanding i detta kval, förstå hur bra han kommer vara nästa säsong med Lander som drar ett stort lass som ännu en tvåvägscenter? Vågar säga vi kanske till och med kommer sitta med 2 av de bästa centrarna i SHL kommande säsong. Hanzl vet vad som gäller i SHL nu med. Kan bli riktigt roligt/roliga år som Timråit framöver! 🙏
Låst ämne

thorwald: Freddan blir väl ny sportchef
Låst ämne

Sputnik: det vi kan konstatera är att det inte var bra med ett delat ledarskap! Sen är det en hypotetisk fråga om det hade gått lika bra med freddan! Stor eloge ändå till freddan och allt han har gjort för Timrå!
Låst ämne

Ren och skär lycka. Varken mer eller mindre.
Jag har inte varit så här lycklig sedan vår yngsta föddes för 20 år sedan.

Första matchen såg jag live på tv under the influence, resterande tre har jag sett i efterhand.
Jag är helt omtumlad, förvånad, imponerad och stolt, jag hade inte i min vildaste fantasi kunnat förutse det här. Hur gick det till?

Jag tror inte det beror på att Djurgården varit så mycket sämre än tidigare, utan det är ett resultat av att Timrå spelat som ett BRA SHL-lag. Punkt. Hur gick det till?

Inte fan vet jag, och jag skiter fullständigt i det också. Det enda jag känner att det här förmodligen är det viktigaste som hänt klubben på flera decennier. Nu kommer vi kunna bygga ett riktigt bra lag. Förhoppningsvis får vi behålla dom vi vill ha kvar och att ryktena om återvändarna stämmer. Vilket lag det kan bli.

Hela laget har steppat upp på ett sätt jag inte trodde var möjligt. Duplantis-klass på den höjningen. Men det går inte att undvika att nämna Hanzl, vilken klasspelare.
Håller han den här nivån är det inte ens säkert att Lander får leda förstakedjan. Hur som helst är det inte många andra lag som kan matcha den center-duon.

Fan vad spännande nästa säsong kommer bli. Ser redan fram mot första nedsläpp.

Alltid rött, alltid rätt!
Låst ämne

Jaja…

Men då är det officiellt…

Jag hade duktigt fel!

Inte en chans att Timrå slår DIF.
Finns inte på världskartan!

Hah!

Dom fakkin gjorde det!

Dom kicka tränarn, lät psykologiska delarna få utrymme tog sig i kragen varenda jävla en!

För fan! Alvarez var fan inte så tokig i dessa matcher.
Erixon var fan direkt BRA dessa matcher.

Zajac!?! Blev rätt ansvarsfull! Och målskytt!

Lodin har varit grym i play out!
Hans fysiska spel! Och det är inte bara en assist i högsta skolan han bjudit på!

Rattie grym Hanzl helt fakkin’ outstanding!

Shit va små marginalerna är! Det spel man stod för i play out… vore det talande för Timrå IK’s säsong så hade vi lirat slutspel.

Jag har verkligen uppskattat Paigin!
Vilken satans demonvärvning när Didde gick sönder!

Nubben har haft en tung säsong.
Han klarade sig tack vare detta i mina ögon.
Hade han haft en skön säsong så är något fel.

Långa perioder har laget funkat som slagsäck åt övriga SHL lag. Då ska man som sportchef lida!

Men det gick vägen!

Cred till Nubben till slut!
Ante Karlsson trodde jag faktiskt var körd i omkl rummet men icke! Han lyckades! Ihop med Molle!!!

Jag var på plats…
Det var helt jävla magiskt!
Fan så underbart!

Paigin firade fint med supportrarna! Jag hoppas att han kan tänka sig en fortsättning i Timrå!
Jag vet inte hur kontraktssituationen är hos honom i Torpedo dock.

Helt uppenbart att västra stå gjort ett starkt intryck på honom för han dokumenterade firande noggrant!

Nu kör vi mot 22/23!

Låt sillytråden återuppstå!

Jag älskar Timrå IK
Jag älskar att jag hade FEEEEL!!!
Låst ämne

Sputnik: Vore en dröm att få hem A.Strålman på backen
Låst ämne

thorwald: Nej absolut ingen skugga över Freddan så, sen kanske jag känner att Freddan på SHL nivå mer är ett ämne som en andretränare som skapar bra stämning etc. Antes matchcoachning var på en annan nivå faktiskt.

Nåja slutältat från mig nu. SHL 22/23 nu kör vi så det ryker!!
Låst ämne

Kerstin_k: Yes där snackar vi psyke att steppa upp när vi behövde det som mest, plus ett förbättrat försvarsspel givetvis, även om det inte tar bort hans prestation.
Ser gärna JJ kvar med nån målis som kan utmana mer 50/50 framöver. 👍
Låst ämne

Tikare08a: Ingen skugga faller över Freddan tycker jag. Han har gjort det han kunnat och utifrån sin förmåga. Största problemet ser jag dock att delat ledarskap var vilket har gett ett rörigt intryck till spelarna och inte Freddan som ledare. Kul om han setts till i ladan.
Låst ämne

Zäta75: Sm-guld!!
Låst ämne

Kerstin_k: jag tror… ”Tror” att den där episka matchen mot Brynäs när grindarna sprängdes har fått en utmanare.
Har bara läst om den, för ung för att uppleva den, men tror ändå att det är en kamp.
Låst ämne

Sputnik: Johansson som blivit ifrågasatt stora delar av säsongen levererar alltså drygt 96% i räddningsprocent i säsongens viktigaste match.

Magiskt.
Låst ämne

Tom Topp: Sen är det i min boknlite skillnad i att som de flesta härinne(finns ju givetvis extrema troll) skriva vissa saker i affekt och att gå så långt som vissa och skicka personliga inlägg och mail till nubben och CO om avgång etc. Det är att ta det alldeles för långt.

Min kritik har hela tiden varit Nubbens ickeagerande av Freddangate, någon som jag står för sedan tidigare innan denma säsong redan borde ha avsatts.

Känns ju sådär att en stund som denna sitta med negativ kritik, även om det varit sån uppenbar skillnad efter att Freddan lämnat och det på nått sätt bekräftats att man hade rätt i frågan. Nu vänder jag blad och slipper förhoppningsvis "hitta" massa fel nästa säsong så går vi efter play in på riktigt! 👍
Låst ämne

Tikare08a: Det här är så episkt så att det saknar proportioner. Davids kamp mot Goliat. Bönderna mot storstan. Det lilla mot det stora.

Exakt alla trodde på det omvända. Framför allt Djurgården själva. Och riksmedia. Ante ville något helt annat och fick med sig laget. Man gör sina fyra bästa matcher på hela säsongen i kvalet. Alla spelare levlar upp totalt och Ante är dirigenten som förtjänar en staty. En dirigent som fick gruppen och individen att växa. Hanzl, Rattie, Andersson och Svensson är alla på världsklassnivå och fler med dom.

Så jävla oväntat efter den här pissiga säsongen. Så oväntat med tanke på att det är Timrå IK vi älskar. Så vackert och så rättvist. 4-0 i matcher skojar man inte bort. Många har klivit fram och blivit hjältar, som i en saga. En saga med ett lyckligt slut.

Jag kommer att kunna berätta för mina barnbarn att jag var där. Jag var med. Jag var där den där episka lördagen som kokade ner ett kval till en match.

Kärleken till Timrå blev inte mindre ikväll.

Mot SHL 22/23! ❤️
Låst ämne

Annaaa: han var väldigt frekvent i korridorerna. Ett rykte placerar honom till och med i klacken intill Jonte Hedström… men de tar jag med en nypa salt eftersom jag inte stod där. Vad jag vet med säkerhet däremot är att när jag snackade med ante så kom Freddan med gråten i ögonen och grattade honom. Vad som sades efteråt lämnar jag utanför men de var respektabla och väldigt beundransvärda ord.
Låst ämne

roger_sundsvall: så jävla skönt med en paus nu!
Låst ämne

Tikare08a: var Fredrik Andersson (fd tränare) på matchen? Eloge till honom i såna fall👏 är själv totalt slut efter matchen,
Låst ämne

Jag skriver sällan här men jag läser allt av ren nyfikenhet. Har så god insikt i TIK att jag känner mig lugn trots att jag bott i 08 land i så många år men jag måste efter dagens match skicka den fetaste elogen som går att utdela till ALLA som var på arenan idag. Stämningen…. Går inte att förklara för en utomstående… ljudnivån kommer aldrig NÅGONSIN få upprättelse om du inte var där. Sjukaste jag varit med om. Tack Timrå IK, tack ståplats. Tack alla
Låst ämne

blir skönt med en paus
denna säsong har varit en kamp..mentalt
en stor glädje o lättnad..att vi klara de
ante nubben..spelare..mfl
hatten av...vilka hjältar
Låst ämne

Ångesten innan match var inget skämt. Ångrar inte en sekund att jag åkte upp(med facif I hand). Fick surra med ante (och Freddan) innan match. Var kvar i restaurangen/baren väldigt länge efter match och fick skåla med grabbarna innan de drog på lagfest. Vad är definitionen av ”mer lättad än… ja lättad?”
Låst ämne

Axle San: alltså det har blivit någon enstaka men rätt stora 😂 storleken som räknas du vet något ni bunnäsor aldrig kommer att förstå 😁
Låst ämne

Sputnik: själv så stänger jag ner helt och försöker avskärma mig när det går ont! Men jag förstår er som blir frustrerad och försöker hitta fel, men vart ska man inte få leva ut sin frustration om inte med likasinnade. Nu siktar vi in oss på nästa säsong och playin istället för playout!
Låst ämne

FYFAN VA JÄVLA SKÖNT! har kommit hem till Hälsingland efter fått uppleva nå djävulskt mäktigt i NHC arena. Kommer fan inte kunna sova. Västra stå hatten av!

Hanzl have my babies plz =D
Låst ämne

Propagandus: Ja absolut håller jag med dig! Nubben skall absolut få den kärlek och uppskattning han är värd. Lätt att glömma bort att han i princip jobbade gratis när vi hade det som värst, på så sätt kan jag hålla med honom om att han kanske inte alltid fått den uppskattning han är värd och att vi haft lättare att ge negativ kritik än att hylla.
Låst ämne

Har hållit mig ifrån att kommentera under kvalet! Fasen vad härligt man mår ikväll 🥳

4-0!

Ja just ja, denna såg jag på fb för ett tag sedan.. håller Johan Hägglund sitt löfte?
Låst ämne

Dubbeld:

"
Känner mig enormt skadeglad, inte över att Djurgården i sig åkte ut. Men att Berglund fick sig en rejäl käftsmäll och att Dicken återgår till sitt McDonalds beroende.
"

No time for losers!

Låst ämne

Hockeyleksing: mycke grogg ikväll?
Låst ämne

Synct: alla som skrivit avgå hit och dit är definitivt skylldig klubben och dom inblandade en ursäkt. Det har varit sjukt pessimistisk i detta forum dock måste jag ge dom som faktist när man kommit med utomstående inlägg fått folk och tänka till har skött sig utomordentligt. Har hängt mycket här för det har funnits en passion och hockey intresse som varit högre än många andra klubbar. Dom flesta har respekt mina åsikter och synpunkter. Av alla shl lag har jag valt och hänga här pga av att deta. tycker forumet skött deta utmärkt och vill tacka alla inblandade här och tack för detta året.👍
Låst ämne

Synct: vill bara säga, Väl spelat och stort grattis till nytt kontrakt! Nu firar ni med all rätt! Blir säkert en riktigt kul silly med! 🥳👏
Låst ämne

Sputnik: Jo, jag var där och glad att få hylla honom och se honom klappa handen på hjärtat till klacken. Men att han ska känna nödvändighet att ens benämna, i denna stund i media efter denna magiska match, att han haft det jobbigt och folk nog tycker Rattie och Hanzl varit bra värvningar trots allt är underkänt till oss supportar i stort.

Han förtjänar alla hyllningar som finns. Att han ska vidare må så vara, att det kan va bra kan också vara men att han lämnar med den felaktiga känslan att han lämnar utan den yttersta uppskattning vore så jävla fel! Alla skicka er uppskattning till honom. Ni som vet att ni formulerat er för syrligt gentemot honom, skicka era nyanseringar.
Låst ämne

pingvin: Menar du en slags hockeysnack träff? Bara att boka en loge och träffas där!
Låst ämne

Grattis Timrå, ikväll skålar jag för er 🍺🍻🍹🧉🍾🍷🥃
Låst ämne

Propagandus: Såg ett klipp där hela västra stå stod och sjöng hans namn efter matchen och hyllade honom och han kom fram till läktarn och tog emot hyllningarna. 👍

Trot dock att både Aftonbladet och expressen har kött på benen faktiskt och att det är klart. Nubbens svävande svar ikväll talar om det med .hade gärna sett han sätta prägel på hela truppen nästa säsong och i godan ro fått fram en ersättare ändå.
Låst ämne

Propagandus: Håller med Nubben är Timrå IK enligt mig. Utan honom tappar föreningen en stor del av sin själ. Stanna Nubben och etablera oss i SHL bygg vidare.
Låst ämne

Fan jag blir förbannad över att Nubben uppenbarligen inte känt sig uppskattad denna säsongen till den gräns att han känner att han inte orkar hålla på mer i Timrå. Jag uppmanar alla att fullständigt bomba honom med uppskattning i kommentarer, mejl, ring honom gör vafan som helst.

Visa Nubben att dom som sagt det mest jävliga och ovärdiga till honom, om honom, att det bara är en liten högljudd klick som inte representerar oss alla. Det ska i alla fall jag göra.

Vill han gå vidare så ska vi stötta honom i det men det vore så jävla ruttet om han känner att vi supportrar manade honom till det. Hela detta jävla omtaget i hockeyallsvenskan sedan 12-13 som nu resulterat i ett helt overkligt, magiskt lag nästa säsong och begynnande STORHETSTID(!) ÄR NUBBENS FÖRTJÄNST!

Jag personligen hoppas han ångrar sig.
IN NUBBEN WE TRUST <3
Låst ämne

roger_sundsvall: Nej hade det på känn. Lodin skrev själv på Twitter. "Tack för allt"

Nej men hörni, skall vi satsa på "riktigt" slutspel nästa säsong så vi kan fylla läktarna med lite mindre ångest i potten. Då blire bara att njuta på riktigt!
Låst ämne

RunarUp: Antes glädjetårar/lättnad skvallrar om vart vi är på väg. Etableringen är här!
Låst ämne

Ingen Lodin
enl st.
Låst ämne

eliassjo : ja om silly var kul förra säsongen så lör vi ju bräcka det ganska rejält. Utöver de vi redan har på kontrakt: Albin Carlson, Tim Erixon, Didrik Strömberg, Per Svensson Robin Alvarez, Erik Andersson, Sebastian Hartmann, Oliver Johansson, Viktor Liljegren, Albin Lundin, Erik Walli Walterholm. Vilka vill vi behålla? Ska man tro Hanzl så är han klar men resten då? Jacob Johansson, Sami Rajaniemi.
Backar: Joey LaLeggia, Ziyat Paigin, Filip Westerlund, Nolan Zajac.
Forwards: Jacob Blomqvist, Jeremy Boyce, Robin Hanzl, Christopher Liljewall, Jens Lööke, Morten Madsen, Ty Rattie, Pontus Åberg, Viktor Lodin (lån, Ottawa). JJ, Rattie, Blomman, Westerlund och Laleggia givna i min bok men resten är jag mer fundersam över. Paigin lär ju dra tillbaka till KHL oavsett och resten får vi nog fundera på...
Låst ämne

Grattis Timrå, well done 💪
Låst ämne

RunarUp: Ja sen vill man ju se om Erik.A-Blomman-Hartmann kanske kan spinna vidare även nästa säsong, för dom var ruskigt bra ihop i kvalet.
Låst ämne

Gorkyman: Spelade nästan bara vinge i Lakers.
Låst ämne

In ” Ante ” we fucking trust 🙏😍🎉
Elitserien 22/23 🎉🍾🥳
Nu bli dä fest som fan rabbuslingar 😍🎉🥳🙏
Låst ämne

Gorkyman: Petterson kan gå både som center och Vinge. Inte jättekoll på Emil.P defensiva/tvåvägssoel nuförtiden?
Skall han ha en 3e center roll så krävs det ju lite annat än att vara farlig offensivt?
Låst ämne

« · 2323597 · »