1150x200-morningboyscouplethings_1z1ONipUukcQdDf.png

Positiva tråden

« · 802604 · » Till forumet

Sv: Positiva tråden
ja vet inte om nån ny är på G.. men det lär finnas några hyfsade spelare borta i ahl el nån liga under nhl som kanske skulle kunna vara aktuell.???
Kommentera

Någon som vet om Timrå kommer få någon ny spelare över jul? är någon på G?
Kommentera

Ambroo: Det är ju inte det, det är ju inte det.

Gud så mysigt vi har det i positiva tråden. Funderar på om jag ska klä granen nu snart.
Kommentera

Skarin: Ja det är väl ingen högoddsare...typ.
Kommentera

JimmyH: Mmmm. Men mer färsk frukt (info) på Timrås hemsida med Kenta.
Kommentera

JimmyH:
Tycker det inte är så länge sedan Kicki sa att man skulle skynda långsmat denna gång, men för tusan, bara positivt att ha fler spelare att tillgå och att det kan bli lite konkurrens i truppen igen
Kommentera

Ambroo: Och Moe på bänken som vanligt.....typ.
Kommentera

TIKbiff: KK kommer att spela.
Kommentera

TIKbiff: Eller så är han helt läkt. Det är inte en omöjlig hypotes.
Kommentera

Skarin:
Märkligt, man skulle ju låta skadan läka ordentligt denna gång, säkerhets åtgärd med tanke på Sanny kanske??
Kommentera

Skarin: Då kan ju jag tycka att han kunde ha sagt att laget har sju tillgängliga backar. Av vad jag hört så är Eric Moe frisk och hel.
Kommentera

Skarin: Hmmmm. Karl den nionde följer med i morgon, trots allt.
Kommentera

FM: Hmmm. Karl den nionde och Kimmo den 29:onde i Lotvonen.
Kommentera

Talangscouten:
Lotvonen ock Kalle K saknas ju.

På forward/center sidan så kan vi nog glömma nyförvärv av klass iaf, TIK får ju betala lönen till Pärsinen och Hahl fortfarande,,plus att du har Robban och Nylander med...
Kommentera

Skarin: Vilka 2 är de som inte är tillgängliga då ?
Kommentera

Talangscouten: "Är inte alla backar tillbaka nu?" Hur menar du nu?

Sanny - Skadeskjuten som satan.
Kimmo - Vet ej när spel är möjligt igen.
Kalle - Är spel igen möjligt över huvudtaget?

Detta har väl varit läget en längre tid nu eller?
Kommentera

Talangscouten: Alla och alla. Vi har 6 st tillgängliga backar i morgon.

Vi saknar två spelare i förstalinen. En center och en forward. Det klarar vi inte hur länge som helst, så visst.
Kommentera

Skarin:

Är inte alla backar tillbaka nu?

Det är väl snarare en klass center vi behöver, var man nu hittar en sådan i dagsläget...
Kommentera

Röda Tallen: Som sagt, om det visar sig att Pärssinens ljumskar inte håller så måste ju han ersättas. Tror inte mycket kommer hända förrän man vet hur det egentligen blir med honom.

Men det är klart. Backar behövs alltid. Bra sådana.
Kommentera

Skarin: Ja men frågan är om det finns pengar till att värva en ny första eller andra center.

Helt klart behövs det. Annars kan vi nog glömma Semi och final spel.
Hahl kommer visserligen tillbaka till slutspelet men frågan är i vilken form han befinner sig i då?

Sen skulle det helst behövas en bra back också.

Frågan är vad som bör prioriteras?
Kommentera

Röda Tallen: Det är i mina ögon en rätt löjlig fråga som om jag själv hade gjort intervjun inte velat ställa. Det känns som att Katarina får välja sina egna frågor.

Så debatterad tycker jag väl inte att dne är heller, det är typ två stycken som för övrigt själva sitter som fått en störning på det där. Är han besviken efter en match så tycker inte jag att han ska känna sig obligerad att hålla en slags trevlighet mot oss om han bara vill därifrån och ta tag i sina känslor. Han säger ju intervjun att han är en känslig person så.
Kommentera

Skarin: Men...... Nu tror jag inte det blir nån värvning som ska ersätta Hahl. Om Pärssinen blir borta längre än befarat, då kan det bli aktuellt. Det är vad jag tror.
Kommentera

Röda Tallen: Absolut. Men Hahl måste ersättas nu framöver. Har vi otur så går Pärssinen sönder igen, och då står vi där i skiten och tittar på när dom stora barnen leker.
2/3 av förstalinen är borta. Det måste åtgärdas. Går det så går det.
Kommentera

Skarin: Skönt att kunna ställa upp med fullt lag trots att vi har alla dessa skador.

Känns som att vi har en bra bredd nu.
Kommentera

Ambroo: Det står på Internet,jag känner en som har det.
Kommentera

Ambroo: Jag ringde Nubben.
Nej men, Hockeyligan. Som i sin tur pratat med Mikael Andersson kring morgondagens mycket viktiga match.
Kommentera

Skarin: Mumma Mumma Mumma...
Kommentera

JimmyH: Men vart är journalistiken i intervjun någonstans?
Frågan som man hela tiden sitter och väntar på då man scrollar ned och läser.
Nu när chansen verkligen fanns att ta reda på den riktiga anledningen till vara han inte tackat klacken i ett par matcher.
Den frågan som varit så debaterad här.
Kommentera

Skarin: Vart har du fått den infon?
Kommentera

Snacka om bra Intervju Katarina riktigt bra och rolig att läsa,

Ja så sant som Heddan THA MAN säger.

Tillsammans är vi STARKA, nu lägger vi allt bakom oss och ser framåt....

Nu är de två matcher till jul och sedan några få dagars vila och sedan är allt som det ska...

Nu tar vi nya tag och hejjar fram vårt favvo lag. Vi ska gå in i kaklet tills SM-bucklan hamnat där den hör hemma i år.

Allt Timrå och så kommer det alltid att vara.

Du driver vi på och kör så de ryker.

Jag ska till Globen imon och skrika mig hes ses där alla som kommer!!!

SWEET

peace out all brothers and sisters
Kommentera

htikare: Alex Larsson från de blå går mycket riktigt in som fjärde center. Med sig får han comeback-mannen Wennerberg och Laine.
4 kedjor och tre backpar alltså.
Kommentera

htikare: Jo, IFSH har spelledigt tom den 28:e. Det skulle betyda att han är tillgänglig de tre matcherna mot dif, hv och bif. Om han är skadad eller så, har jag ingen aning om. Visst är han ett alternativ. Det skulle vara himla gott och spela på fyra hela forwardsuppställningar igen.
Kommentera

Kerstin_k: Regin har ju varit klart positiv o på uppgång trots slitet på slutet
före uppehållet! Skulle vara kanon att få behålla honom ett år till..
Kommentera

Mappe: Har inte Allsvenskan nåt uppehåll nu har jag för mig..så att vi skulle kunna få låna Alexander Larsson som fjärdecenter ett par matcher o ev. kunna köra på fyra kedjor som omväxling? nån som vet..eller är han kanske också skadad för tillfället.
Såg att han fick full pott i spelarbetyg för 3 matcher sedan..men sedan har han inte nämts i matchrapporter så därför undrar jag om han är skadad.,eller bara mindre bra förtillfället..

Visst han är ingen R. hahl men en duglig fjärdecenter o bättre än ingen ny center
Warg kan väl fortsätta som förstacenter .Han `ä ju int dålig men behöver avlastning. speltiden behöver fördelas.. på fyra kedjor istället för tre.
Kommentera

Mappe: Ah, okej. Men det är icke desto mindre glädjande. Det tyder ju på att han åtminstone har en bra form. Det är ju alltid nått att glädja sig över.
Kommentera

Kerstin_k: Det är redan gamla nyheter. Men lite positivt är det dock...
Kommentera

Det här är väl lite positivt mitt i allt elände?
Kommentera

Frella: Problemet är väl att som den här säsongen utvecklat sig så står vi där med kvantitet istället för kvalitet på forwardssidan. Vet inte om det är möjligt att fundera på att göra sig av med nån kompletteringsspelare framåt till förmån för en riktig spetskompetensvärvning (dvs=hygglig ersättare för Hahl)? Om det nu öht finns nån sån att tillgå på marknaden...Att backbesättningen måste förstärkas är en självklarhet, därom råder inga tvivel! Koskinen är bara att räkna bort.
Kommentera

Frella: som det lät på Nubben så var Robban längst från spel jan/feb .. Pärssinen skulle nog vara klar mitten av januari
Kommentera

mikenomad: Svår avvägning blir det, samtliga forwards förutom Hahl är trots allt på ingång. Pärssinen kanske längst från spel? Problemet är ju att vi saknar spets. Men med ett utvilat lag ska vi ändå ta oss till slutspelet med en forwardsbesättning exkl Hahl och Pärssinen. Ser helst att vi framförallt värvar en back. För Koskinen är helt slut som spelare. Att stå med kanske 15-16 forwards under kontrakt i närheten av slutspelet kan bli ganska dyrt, särskilt som man inte kan låna ut spelare hur som helst efter 31 januari.
Kommentera

Fy f... jag orkar inte vara positiv när lagets bästa och jämnaste spelare blir borta resten av säsongen,jag tror jag spyr på det här.
Nu måste vi jaga riktiga klass spelare om dom nu går att få tag i den här tiden på året.
Kommentera

mikenomad: ingen tvekan den risken är stor om det skulle fortsätta se ut som det gjort på slutet.. då är risken uppenbar att det inte räcker med det vi tidigare samlat in i ladorna..
Kommentera

mikenomad: Som han den där ICA-handlaren så träffande uttalar sig i dagens ST: "Det går inte att bromsa sig uppför en backe"!
Kommentera

htikare: Nu är ju inte jag direkt insatt i hur ekonomin i en hockeyförening funkar. Men man kan nog krasst konstatera att TIK inte under några omständigheter har råd att missa slutspelet i år också. Inte med tanke på den satsning som gjorts. Det skulle mao antagligen kosta mer än det smakar att ligga lågt nu och hoppas på det bästa, risken är att den "säkra" slutspelsplatsen isf glider oss ur händerna...
Kommentera

Shadar Logoth: oj oj´.. tremånader ggr ca. 200.000x2 hahl o P. bara 1,2 miljoner som hittat för tik i år. sedan har vi Robban 2 mån- Nyllet nån månad K.K flera mån. ja ja de få la gå ändå.......
Kommentera

Albert Hall: Det vore illa men ändå fullt troligt..försäkringar är försäkringar o där upphör man inte att förvånas..
även om en hockeyspelare visserligen kan åka skridskor men inte kan hålla i en klubba så kan han ju inte sköta jobbet yrket som kräver två händer.
Kommentera

htikare: Läste någonstans att föreningarna betalar lön till skadade spelare de tre första månaderna.
Sedan träder en tydligen en försäkring in...

Det blir ett dyrt åt för TIK, den saken är klar.
Kommentera

LL: Tack för upplysningarna L.L o jämförelserna ang. Luleås tidigare situation hoppas det är som Du säger då är vi kanske inte chanslösa på
förvärv. trots en mycket mindre börs än storlagen...
Kommentera

LL: Jag har för mig att försäkringen inte gäller om spelaren i fråga kan träna, om än lätt. Han ska alltså vara helt sjukskriven. Men jag är inte helt säker.
Kommentera

htikare: "Finns det verkligen inga försäkringar! som täcker upp lönerna någårlunda för spelare som blir borta så länge som tex. Pärssinen o Hahl"

Det brukar vara standard att klubben betalar lönen den första månaden för en långtidsskadad spelare, sedan går det på försäkringen. Undantag brukar göras för spelare som har haft många och/eller svåra skador, då brukar inte försäkringsbolagen vilja teckna någon försäkring. Så var det tex med Orzsagh i Luleå, där gick det inte att få någon försäkring eftersom han hade haft två svåra knäskador så LHF tog en ganska stor risk där (och ganska kort efter att han återvänt till NHL rök ju knäet igen, så f-bolagen hade nog fog för att vägra försäkring). Dock borde det knappast vara några problem i fallen Hahl/Pärssinen eftersom de vad jag känner till inte har några svårare skador bakom sig.
Kommentera

« · 802604 · »