1150x200-morningboyscouplethings_1z1ONipUukcQdDf.png

Positiva tråden

« · 782247 · » Till forumet

Sv: Positiva tråden
Finns det någon statistik på hur många passningar vi gjorde i dagens match?
Det var passningar åt alla håll i alla möjliga situationer.

Hockeyligans personal borde räkna passningar och givetvis vilka som passar och gärna vilka passningar som leder till nya passningar ;)
Kommentera

friskan: Gå in på hockeyligan och kolla på händelser där står allt, bra sida helt purfärsk
Kommentera

TD:
Vart finns Timrås passningsstatistik från dagens match?
Kommentera

friskan: Ja, Hockeyligans personal borde också räkna varje gång pucken rör sargen och exakt vart den rör sargen. Kanske också skulle sitta fint att veta hur hårt varje skott är och hur många gånger varje spelare dricker per match samt hur mycket en spelare dricker per match.
Kommentera

LingaN:
Exact, men i dagens match bör vi vinna passningsstatistiken.
Kommentera

friskan: Hur kan man "vinna" i passningsstatistik?
Kommentera

friskan: Ja kan du räkna upp hur många pass som kom fram till egen spelare och hur många som kom fram till motståndare? Jag tror det är ganska jämnt.
Kommentera

friskan: Du får vända dig till dagens Webbsnackare han är på redaktör på hockeyligan. Tjänsten är på väg att byggas ut men vem ska hinna med passnigar, det är många det..
Kommentera

SMÅLAND: Det är rätt. Tänk positivt för vi leder ju Elitserien...
Sen är det ju så här att det finns hur många segerherrar som helst som har segrat ihjäl sig, man tror man är osårbar men då sticks man av ett bi... Ta lärdom av förlusten, lär av det och nästa gång kommer vi inte släppa en jävul över bron. Basta....!!!!

FORZA TIK.....alltid, alltid........
Kommentera

friskan: Det var väl iaf inget fel på Hahls stenhårda macka som landade rakt på bladet på Hrdina vid deras 0-3?
Kommentera

Red-line:
Statistiken säger att Timrå passade flest gånger någonsin.

Men är det bara jag som tycker att det var enormt många passningar i dagens match?
Några av passningarna borde ha varit skott istället.

Som jag skrev tidigare så är det ruskigt snyggt när "storflaggan" dras upp.
Kommentera

friskan:
Föresten, vid vilket moment blir passning ett skott. Är det hårdheten som avgör om det är ett skott..................öhhhh Ambroo du som vet?
Kommentera

LingaN: tycker iof det skulle vara kul att se hur mycket folket på läktaren dricker under en match... min egen upplevelse är ju att många måste dricka för att våga skrika.. skulle vara kul med en utmaning.. få så många spm möjligt att släppa loss o skrika o heja nyktra o klara i skallen..
Kommentera

friskan: När pucken träffar kassen eller nacken på med/motspelare kanske?
Kommentera

Ambroo:
Det hänger aldrig på hårdheten, det är meter per sekund som räknas.
Kommentera

Ambroo:
Och ditt svar får mig att tycka att vi borde gjort mera skott än passningar.
Kanske hade vi missat motspelarnas nackar och prickat kassen.

Kanske....................vi borde ha provat.
Kommentera

Tja, Jag erkänner väl här och nu att jag grundlurade mig själv mest av alla med inlägget innan dagens match.
Det lät ju bra i alla fall och hade ju också med Guds vilja kunnat slå in.
Var faktiskt på väg att själv ta plats vid en av holkarna för en liten kokt "tröstkorv" men ändrade mig på väg ut ur hallen då de oftast brukar vara slut då. Nåja...

Skön vila först nu... ...å sen grym träning... ...så tar sig sedan Timrå IK (förhoppningsvis med skadade spelare tillbaks) med ny skärpa och positiv anda sig an motståndare efter motståndare mot kommande slutspel i vår.

Vilka är med? ;-)
Kommentera

friskan: Kan tyckas...

Jag tycker iaf att din nya presentationsbild är sensuell;-)
Kommentera

Oscar Sund..vs.. Lance Ward...oscar sundh tungt nere för räkning!
Kommentera

Långben: kan man lugnt säga
Kommentera

General_Moisio:Men han kommer nog igen efter golvningen!synd bara att inte mange körde över fyrtornet!han var nära ett par gånger,men lance såg honom när han kom!sen tycker jag att den här jävla hv-backen Gustavsson skulle fan i mig PROPPAS,störe jävla pajas får man leta efter på isen idag!
Kommentera

Långben: Vad gjorde Gustafsson?
Kommentera

Åskan: han kör ju med fula tag hela tiden!många av Timråspelarna var jävligt less på han!såg du inte det!
Kommentera

Långben: dra mig baklänges på en åsenkärra. lindqvist var det sämsta jag sett sedan magnus billman spelaed
Kommentera

actionleif: haha vem är magnus billman!!!!
Kommentera

Långben: Vet du inte vem Billman är? Lär dig historiken för f-n. Googla på Billman så får du se!
Kommentera

ernie eagle: Du tror inte det var lite ironi inblandat i det han skrev ???
Kommentera

-Gurra-: Konstigt att 99% av inläggen skall vara så himla ironiska. Det går ju gått inflationen i humorn tycker jag.
Kommentera

ernie eagle:Billman är det han den lilla räkan som basar i båset för bobcats!!!haha,,lite ironi där,klart att man vet vem han är!har spelat imot han i många perioder för länge sen!
Kommentera

Långben: Oscar checkade med klubban på Ward när han ligger ner. Då får han väl skylla sig själv.
Kommentera

Åskan: Det kan inte heta att "då får han väl skylla sig själv" när Sundh får näsbenet avslaget. Det måste finnas en gräns för vad som är accepterat bland spelarna som "fair" då det handlar om att ge igen för något som hänt tidigare. Det här är definitivt över den gränsen, och det får vara hur olyckligt som helst, man gör inte så. Nu är väl Ward iom sitt matchpenalty automatsiskt avstängd nästa match, och det är väl det minsta man kan kräva. I det här perspektivet blir ju de 2+2 som Sundh får, jämfört med de 5 minuter som direkt drabbar HV som lag, närmast som ett skämt. En tvåa var det värt, helt klart, men inga 5 minuter. Men HV hade förmodligen vunnit matchen ändå, Timrå orkade inte mobilisera den kraft som kävdes för att vinna. HV är alldeles för bra just nu, så det hade krävts ett Timrå minst lika mycket på topp för att man skulle ge sig själva en riktig
Kommentera

Åskan: Ward tillhör den hockeyförstörande förra generationen som tyckte att knytnävslag i ansiktet kunde integreras i sporten..

Tack o lov för de hårdare reglerna mot allt som är spelförstörande (och näsförstörande) ...
Kommentera

Åskan: Du e kaxig nu närdu sitter bakom tangentbordet ,din lilla sk..
Skicka hit den pajasen,få se om han e lika tuff utanför rinken..Muppar!!
Kommentera

Kan säga att jag inte har något emot slagsmål då och då. Har följt NHL-hockey i 15 år och visst är det uppfriskande med ett slagsmål. Däremot ska all skit som är spelsförstörande bort men det är vi väl alla eniga om.

Oscar får skylla sig själv lite. Checkar man någon som ligger på isen så får man faktiskt vara beredd på konsekvenser. Oscar kunde valt att ta fighten med Ward man mot man. Istället valde han att lipa ut i tidningarna...

Står mycket om det här www.hv71.se/forum/viewtopic.php?p=20340#20340
Kommentera

htikare: Knytnävar i ansiktet har varit integrerat i sporten sedan tidigt 1900-tal. Det är vi Svenskar som har försökt att ändra sporten.
Kommentera

Åskan: Tack för länken. T.o.m Pelle Mårts verkar ju ha insett att Wards agerande nog gick lite för långt:

"HV-tränaren Pär Mårts utesluter inte att Ward kommer att straffas av klubben.
-Ibland har jag ställt över spelare eller liknande."
Kommentera

Dream Team: Är du säker på att Mårts svarat på den frågan eller om det är klassisk tillrättaläggning av Kvällspress-snitt, för att skapa rubriker? Jag tror på det senare!
Kommentera

Åskan: Jag vet självklart inte varifrån det uttalandet är hämtat. Du kan mycket väl ha rätt. Jag söker bara vilt efter små halmstrån att tillföra debatten.. ;-)
Kommentera

Något märkligt uttalnde av Oscar:

"-Jag får en smäll av honom vid sargen så jag är på honom lite. Sedan ser jag att det är Ward. Då tänker jag att det är bäst att ta det lugnt så jag tar ner händerna, säger Sundh.
-Då slänger han ena handsken, tar tag i mig med den handen och slår till mig med andra handen. Det nästa jag kommer ihåg är att jag ligger på isen.
-Jag tycker att det är så jävla fegt av honom."

Så det är OK av Oscar att checka honom i nacken men sen eftersom ward är större och starkare så får han inte ge igen.

Nä släpp sargen och kom in i matchen. Är det en söndagsskola detta? Varför checkar Oscar Ward när han ligger på isen? Vågar han bara göra det på spelare som är svagare än honom själv?
Kommentera

Skrattretande uttalande av Sundh. Precis som Åskan skriver så är Sundhs cross-checkings i nacken på Ward inte snyggare än det Ward gjorde.

Ward har gått över 30 fighter i Nord Amerika så nästa gång kanske Sundh ska leta efter någon annan att ryka ihop med....

Helt rätt av Ward att ge Sundh lite smörj efter Sundhs mycket fula och fega agerande ( att checka på liggande spelare)...

Sluta lipa nu, Timrå. Ni är snart där ni hör hemma ( mitten utav tabellen) och vi i toppen. Ni har en line som ni lever på. Vi har fyra riktigt vassa kedjor och Stillman är inte nöjd. Ny toppback på ingång sägs det.

Boumedienne?
Kommentera

Åskan: Är du verkligen helt säker på att du ser vad som händer i den här situationen? Du skriver: "Checkar man någon som ligger på isen så får man faktiskt vara beredd på konsekvenser."

Var nånstans är det Ward ligger på isen? På TV-bilderna går det tydligt att se att efter att Ward drösat in i sargen bakom HV-målet efter att ha försökt tackla Sundh så återfår han då så mycket balans att han står med ena skridskon i isen och på knä med det andra benet. Det Sundh då gör är att han checkar Ward på axeln med klubban, han checkar honom inte i ryggen, eller nåt i den stilen. Wards matchpenalty är synnerligen välbefogad, men jag förstår inte var domaren finner det befogat att döma 2+2 för Sundh.

Varför Sundh väljer att avstå från att ta en fight kanske var för att hans lag behövde honom bättre på isen än i utvisningsbåset. Han hade varit en av de hetare spelarna under matchen och med sin skridskoåkning/spelstil är han en av de spelare som vi har haft stor nytta av såhär långt i serien.
Kommentera

Dream Team: Hade Sundh avstått från att checka Ward i ryggen hade inte Ward läxat upp Sundh...

Kenta är en pajas. Ingen vinnare. Ingen slutspelscoahc.

Tillfällighet att han varit coah i lag som kört över målvakter?
Ekman, Manderville mfl? Snacka om att vara feg.

Skulle vilja se vem i Timrå som vågar köra över Ersberg i slutspepet...

Den personen blir inskriven tämligen omgående på sjukhuset.
Kommentera

Patrik L:

Synd att HV måste ha en sån feg lirare..Men skitsamma..Killen kanske får igen någon annan gång nu när hela Elitserien vet vilken kyckling han är..

Vi flesta som håller på TIMRÅ IK har fortfarande som mål att komma till slutspel o inte vinna serien/slippa kvala och just nu känns det tryggt att vi ligger där vi ligger..För varje poäng vi har tagit hjälper "oss" att nå slutmålet..

Så om vi kommer mitt i serien eller vinner den är allafall för mig skitsamma..Slutspel är ju det som gäller..

Förresten..Din farsa är ju en trevlig kille..Träffade på honom i samband med en Frölundamatch..

Kommentera

Patrik L:

Haha..Du är en riktig kul kille..

"Dream Team: Hade Sundh avstått från att checka Ward i ryggen hade inte Ward läxat upp Sundh...

Kenta är en pajas. Ingen vinnare. Ingen slutspelscoahc.

Tillfällighet att han varit coah i lag som kört över målvakter?
Ekman, Manderville mfl? Snacka om att vara feg.

Skulle vilja se vem i Timrå som vågar köra över Ersberg i slutspepet...

Den personen blir inskriven tämligen omgående på sjukhuset."

Faan..Du har nästan humor..

Se så..Gå nu och gör din läxor lilla gubben..

Kommentera

gud: Feg? Gått 30 fighter i NHL och slagits mot Stock, Chara med mång fler?
Tror inte att Ward är speciellt rädd för någon i Elitserien.
Kommentera

gud: Håller med dig gud...Nog för att jag håller på Vf också,så är det ju iaf bättre att ligga där vi gör än ha de "problemen " Frölunda har..Pär Mårts!!!vem f.n e d?
Kommentera

Patrik L:
Hmmm, kanske dax att fundera på vad icehockey är för nått, handlar inte hur ofta å vilka man slagits med.
Lägg ner den här pajas kastningen.
Kommentera

Dream Team: Förstår att Oscar valde att inte ta en fight. Men på något sätt så har han valt att checka Ward och då får han vara beredd på att han har väckt upp björnen.

Förespråkar Oscar fair hockey (som det verkar när han lipar i ut i media)så hade han kunnat valt att åka ifrån situationen utan att göra något. Han valde att göra detta. Vad tror han då ska hända, att Ward bara ska ska skratta och åka till sitt bås?
Kommentera

Patrik L: "Ni har en line som ni lever på."

Och du har sett Timrå mycket i år, eller?

Faktum är att förstakedjan med Jonte-Hahl-Pärssinen inte alls har dominerat som vi nog trodde lite till mans innan säsongen. Visst har man visat vägen i några av de lite jämnare matcherna, men de har ju inte dominerat på något sätt. Varför Timrå ligger där man ligger är för att man har fyra jämna femmor som klarar av att spela på samma sätt som ett lag. Såhär långt är det nog ingen spelare som fallit ur ramen, utan alla har bidragit till att få laget Timrå att fungera så bra som det gjort.

För egen del så är jag i vanlig ordning nöjd om vi går till slutspel. Att Timrå leder tabellen är för mig en stor överraskning, men givetvis jag är samtidigt mer än nöjd över vårt tabelläge. Vem skulle inte vara det? Att vi skulle hålla förstaplatsen under resten av serien ser jag inte som så värst troligt. Med tanke på det fina läge vi har skaffat oss själva så är jag fortfarande nöjd med en plats bland det åtta första, men skulle vi komma bland de fyra främsta skulle det vara jättekul.
Kommentera

Dream Team: Det säger lite om er klubb. Ni är nöjda med slutspel Allt annat än serieseger för HV är lite av ett misslyckande!
Liver måste vara enkelt om man nöjer sig med det lilla...

Åskans analys är helt korrekt. Varför åkte inte Sundh ifrån situationen istället? Hade han väntat sig att Lance skulle le lite o åka mot båset?
Kommentera

« · 782247 · »