Nu om någon gång annars, är det väl läge att se positivt på det som varit, och att välja bort att gräva ner sig i de mer negativa avsnitten av säsongen såhär långt. Vi ligger alltså topp-fyra, smaka på det ett tag. Detta med den här totalt genomusla andra hälften av höstsäsongen, detta bör i sammanhanget inte glömmas bort.
Nåväl, som inbiten motgångssupporter så är detta min bästa tid. Det är nu jag känner att jag lever, att jag finner energi att verka för laget på det sätt jag känner ger något. Att bara vinna är väl inget. Då blir man ju bara en ensidig grå varelse. En känslolös, eller kanske känslokall individ, som bara rider på "hypen" att det går bra. I de lägena kan ju alla vara "supportrar". Då är det jätteenkelt att älska laget och bara känna att "med guuud så bra dom spela' nu ba'!" Det är i dessa lägen det kan vara klokt att minnas de stunder det inte gått fullt lika bra, för hur bra det än går så bör vi alla veta med oss att det svänger väldigt fort i den här sporten.
Ja, den som nu eventuellt har missat det kanske gör bäst i att undvika resten av säsongen med. För det skulle väl kännas lite lätt "B" att finna skäl att kliva på en ny eventuell period då det kanske går lite bättre efter jul eller framåt vårkanten. För det är inte då vi behöver ert stöd. Stödet behövs nu. Om jag tillåts prata i bilder så kan väl laget kanske liknas vid att just nu ligga på botten och sprattla likt en skalbagge. Inte placeringsmässigt i tabellen. Där ser det ju fortfarande mer än ok ut. Men vad gäller formkurvor och sådant så har det väl sett betydligt bättre ut, om man säger så.
Nåväl, för att ge lite av min syn på saken så har jag författat en liten krönika på TIK031-sajten. Länken finns både [url=www.tik031.se/news/newsread.asp?newstypeid=5&nid=6]här[/url] och på länken nedan. Skriv mer än gärna kommentarer. Antingen i forumet på TIK031, eller här.
Tack för visat intresse!
RTS:
"Detta är väl ingen direkt nyhet men expressen skriver en artikel om Hahl.
Men våran tur visar väl magnetröntgen att karln inte har nått skelet ihanden kvar."
Du vet inte hur rätt du har, RTS.
Med magnetröntgen kollar man mjukdelarna i det område som man röntgar. Det är sannolikt att man inte finner något skelett i Hahls magnetröntgenundersökning :oP