Fint, rörande och ledsamt av Jimmy H i ST-bloggen! Ännu en sak man kommer att sakna, Jimmys blogg...
En lite kul grej är att Timrå kommun tog kontakt TIK08 för några år sedan för att nå eventuell återflyttningssugna Medelpadingar i Stockholm.
Hahl Bundy: Det gick snabbt! Med giftermålet :)
ps. har du lagt ner twitter?
Marcus: Det lär väl förhoppnungsvis startas om någon form av A-lagsverksamhet igen i den lägsta serien på denna breddgrad Div 2 Norrra C. Kan Nolby hockey ha en lagsida borde "nya" Timrå Hockey kunna ha en sida.
Derby mot AIK Hockey Härnösand. Kan bli spännande......
eller Norra 2 D med NSK...
Redigerad kommentar
Negativt eget kapital innebär inte konkurs. Det viktigaste av allt är att TIK får resultaträkningen att gå ihop: intäkter - kostnader. Eller egentligen kassaflödet. För det behöver klubben om jag förstått saken rätt komma ur taskgreppet med en arena som blöder ett stort driftsunderskott. Det är ett måste! Och Zäta har helt rätt i att 3m från honom räcker inte för att fixa det problemet.
TIK har väl en del andra tillgångar förutom arenan. Med det menar jag inte att negativt eget kapital är något att sträva efter. Men eget kaptital är bara bokföring. Pengar in måste > pengar ut, annars blir det konkurs till slut.
DJ Hemp: Jo, jag förstår det. Jag tänkte bara på frustrationen som ligger i luften och kan gå över gränsen efter någon fredagsgrogg om någon får för sig att ringa.
DJ Hemp:
Frågan är väl vad det ska tjäna till, de har ju med all önskvärd tydlighet visat att de inte är intresserade av att ha ett seniorhockeylag i i kommunen. Det får man liksom respektera. Det sista klubben behöver just nu är fler anmälningar om ofredande.