1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591431 inlägg · 6216 ämnen

Räddningstråden - nu ger vi järnet!

« · 1660603 · » Till forumet

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Knylan:

Det var på tiden! ; )
Kommentera

Pojkarna kliver in med lite flis, inga summor nämnda. Förhoppningsvis mer än vad man själv bidragit med ekonomiskt genom åren iaf.
Kommentera

Knylan: Äh, lite sågsån till lunch är stärkande för karaktären. Bulla och Lill-Strimma fick bara restprodukter från wivstavarvsfabriken att äta i skolan och de klagade inte.

Nej, men seriously. Långt till nästa val. En målbild för föreningen kan väl vara att man är så uppenbart goda samhällsmedborgare att man A) inte måste påtala det själv för att det är så uppenbart, och
B) att antalet partier som inkluderar TIK-kritik i valpropagandan går från två till noll nösta kommunalval. Notera att M varit osynliga i debatten den här svängen. Jämför med hur det var för ett år sedan.

Sen behöver politiker, tjänstemän och pedagoger samt inte minst föräldrar och ungarna själva i Timrå jobba smart och bra på att förbättra skolresultaten. Ingen hockeyfråga men vad än resultatet i nationella proven beror på måste det fixas. Kanske TIK och vi som engagerar oss i det kan hjälpa till mer med ungdomarna i kommunen? Båda de som spelar i klubben men även alla andra? Förr fanns ju en kommunal satsning? Klubb 9-16 eller nåt?
Kommentera

Knylan: Otroligt ryggradslöst i så fall, och ytterligare en bekräftelse på deras opportunism.
Kommentera

Simmalugnt: Samma här. De har väl missyckats med att tjäna sitt syfte helt enkelt och bestämt sig för att klappa ihop. Föreningen överlevde, utan att kommunen blir tvingade att servera barnen sågspån till skollunch. Det populistiska momentum de tyckte sig ha har helt enkelt svävat förbi.
Kommentera

Har nötverket klappat igen Facebooksidan? Hittar den inte.

Redigerad kommentar

Kommentera

El Maco: nötverket överklagar inte förvaltningsrättens avslag om begäran om inhibition men driver ändå frågan i sin grund såvitt jag förstått. Det innebär att rätten tittar på ärendet i vanlig ordning. Utfallet där visar sig sen. fingervisningen i och med att begäran om inhibition avvisades säger ändå att fru justitia inte funnit några som helst övertygande bevis i framställan på att olagligheter begåtts. Men nötverket kanske dragit tillbaka hela frågan?? Såsom hela Timrå med omnejd och förgreningar över landet stod upp för TIK så vore det ju nån form av politiskt självmord att fortsätta driva frågan.

Ekonomiskt ansvar är ledordet framöver. Arenan får ny ägare. Långsiktighet säkerställs förhoppningsvis. Timrå IK räddas och drömmarna finns kvar hos medborgarna. Timrå IK skapar gemenskap och mervärde.
Nötverket kanske har egna konstruktiva lösningar på skola, vård och omsorg. Kanske angriper man snöröjningen i kommunen härnäst? Eller så tar man politisk debatt utifrån egna förslag.
All makt utgår från folket!

Kämpa Timrå!
Kommentera

dr dängroth: Nötverket väljer att inte överklaga förvaltningsrättens dom. Så om inte pengarna står på kontot än så gör dem det snart.

Nu är det upp till oss att gå på alla matcher som är kvar och för näringslivet att satsa på traktens mest engagerande lag. Så avslutar vi det här på bästa sätt och så bygger vi nytt inför kommande säsonger.
Kommentera

Rip Kirby: Bra! Som förvaltningsrätten avger i sitt beslut... =Lägg ner.

Det finns bara en sak som är värre än kritiker och det är amatörkritiker!!

Kämpa Timrå
Kommentera

Rip Kirby: Kommer Thunfors överklaga en gång till till Kammarrätten? Oliiiidligt spännande.
Kommentera

"Nu kan Timrå kommun betala driftsbidraget i förskott till Timrå IK. Förvaltningsrätten har beslutat att avslå Nätverk Timrås yrkande om inhibition."

Kommentera

Är någon spekulant på nästa års matchtröja? Högsta bud vinner.
Kommentera

:Det är obstruktionstaktik att kräva Inhibition av kommunalt beslut. Man kan fråga sig vad syftet är och om det ens håller vid materiell prövning av domstol. De verkar inte vinnlägga sig om att bli populära iallafall.
Som tidigare sagt, all makt utgår från folket...

Finns det öht någon fråga som nötverket driver konstruktivt och ansvarsfullt?
Opportunism är ordet. Långsiktiga lösningar. Det är jag för... Och att använda juridik för att driva hmm politik? Är detta rätt ord i sammanhanget, politik? Ja det liknar ju desperation samt man bör minnas att samma lampa av "offentligt" intresse, naturligtvis kan lysa åt avsändarens håll.
Kommentera

Vi. Fick. Sista. Ordet. Fan. Vad. Skönt. Punkt

Redigerad kommentar

Kommentera

hubbenorlen: Ja vräk in pucken så nötverket får kortis och fattar eld
Kommentera

Kan man gå med i nätverk Timrå även om inte har nån könssjukdom? ;)

Kommentera

El Maco: Sandlådenivå på det mesta. Konflikthantering?
Kommentera

El Maco: Fy fan vad skönt att täppa till käften på det där opportunistpartiet.
Kommentera

Rip Kirby: Ewa och övriga partier hitom nätverket levererar. Tror fortfarande att Nätverket kan vinna röster på att profilera sig som "partiet som vill utrota TIK". Men att säga att de inte vill Timrå IK något ont men att de vill klaga på den formella processen och därmed stoppar allt , då framstår de ju sådär.... De försöker knte ens med den oärliga argumentationen att ställa förskott mot exempelvis lärartjänster utan bara att beslutet tagits på fel komlunala nivå. Sandlåda.
Kommentera

Timrå IK får sina pengar ändå, trots Nätverk Timrås taffliga agerande:

"Överklagandet innebär alltså att kommunen inte kan betala ut driftsbidraget i nuläget. Men pengarna får Timrå IK ändå. Banken har valt att gå in med pengar i väntan på att rätten ska säga sitt.
– Tack vare goda relationer har vi kunnat ordna det, säger Lindstrand."
Kommentera

El Maco: det vore trevligt om det gick att granska allt dessa nötverk timrå har för sig...

bygglovsdetaljer osv...

vore trevlig om man kunde se till att dom fick riva någonting hemmavid...

förskottet kommer att gå igenom även hos förvaltnings rätten så jag kan inte se det här som något annat än ett uppmärksamhets stunt på Timrå ik´s bekostnad...

Löjligt är det! 

att belasta andra myndigheters budgetar med skitsaker som helt saknar mening i tex förvaltningsrätten borde vara olagligt!

jag hoppas att man se till att  nötverket själva i slutändan får stå för omkostnaderna för sitt pr stunt!

Kommentera

Kongo: Jag skulle tycka att det var bra om de förklarade hur de tänker. Om de är ute efter att sänka Timrå IK no-matter-what så kan de få säga det. De kan få med sig ett gäng¨på det också. Men när de flummar till det och ställer till det utan att formulera konsekvenserna eller få stå till svars för det blir jag störd. Var är ST nu?
Kommentera

Dock! Vi måste med alla tillåtna medel begränsa dem redan nu. Hur?
Kommentera

El Maco: Ett sekteristiskt-rättshaveristiskt beteende. Iaf helt rätt att försöka sätta sig in i deras perspektiv. Vård/skola/omsorg kan alla ställa sig bakom. Likaså att kommunala pengar inte ska gå till idrottsstjärnors löner. Med deras eget agerande - som går ut över just v/s/o - och om vi kan reda ut det sistnämnda missförståndet för Sven-Erik utanför Ljustorp så klär vi av dom till nästa val.
Kommentera

Frågor om tidpunkten för en redan beslutad utbetalning är väl inte vad domstolar ska användas till heller. Åker både kommunen och TIK på onödiga advokatkostnader nu? Förutom att domstolen ska lägga sin tid på sånt istället för vettiga saker. Jag gissar att NT-yrkandet avvisas direkt bara domstolen tar upp ärendet men tiden till dess går ju och klubben är i skiten.
Kommentera

Berglund: Tja, det skulle vara en förklaring men jag tror det är osannolikt. Jag gissar att lusten att försvåra för övriga partier i Timrå är stor så när de andra är överens ställer nätverket med 7% av väljarna till det i domstol eftersom de är minoritet i fullmäktige. Sen har ju partiet kampanjat mot Timrå IK i förra valet så TIK-hatare får ju det de vill. Men då ska man ju inte hyckla med det heller. Han som är "Timrå IK-ansvarig" (de har en sån...) säger på deras fb-sida att de inte är emot Timrå IK eller ens hyresnivån på 4,5 miljoner. Men själva utbetalningen försöker de stoppa med alla medel. Ser ju inte ut som att är positiva till klubben då direkt.
Kommentera

El Maco: Sundsvall hockey måste ha infiltrerat NT
Kommentera

Vi måste prata om Nätverk Timrå. Överenskommelsen förra veckan togs även i nämnden i fredags varefter Nätverk Timrå överklagade till förvaltningsrätten med verkställighetsförbud. Därför kan inte kommunen betala ut de 4,5 miljonerna nu. I övrigt politisk enighet vad jag förstår men NT gör vad de kan för att förstöra för klubben. Kan någon förklara varför? Timrå kommun riskerar ingenting med förskottet i det här läget (konkar klubben ska pengarna betalas till fogden istället). Någon hockeysnackare med insyn som kan förklara det som verkar helt poänglöst och destruktivt?
Kommentera

Alla:

Tyvärr gjorde jag en video om dom här inför valet och tack gode, välj själv, använde dom aldrig den i sin valpropaganda. Jag gjorde den som en tjänst till en gamma vän. Misstag tja jag vet fan inte. Baken är som smaken ni vet.

Om jag ska travestera videon: Gärna hockey men först en rejäl politikerfallskärm/pension via en plats i fullmäktiige.  Eller tvärtom kanske. 

Mitt misstag sorry hockeylovers, J20 äger!! :) 

Kommentera

söder över: komplex....
Kommentera

Vad säger man...

Jag visste inte att nötterna hade dragit det så pass långt som till förvaltningsrätten...

Wtf har man för problem i det där politiska partiet?
Uppladdat:

450x300-image_67.jpgimage_67.jpg

Kommentera

Rip Kirby: Ja vi behöver få in några spelare så vi har en chans i kvalet överhuvudtaget. Hoppas han kan spela som han gjort i timrå. Sätt in han med brashear får han bodygaurd på köpet :)
Kommentera

Cyklob: Det verkar stämma bra. Han är struken från Timrås roster.

Grattis till en mkt bra offensiv spelare. Använd honom väl ;)
Kommentera

Är det någon här av er som vet om Emil Pettersson skrivit på för MoDo? För han står med i MoDos lag på swehockey men borttagen ur erat lag?.

http://stats.swehocke.../5056#MODO

Nummer 82 Emil Pettersson 

Redigerad kommentar

Kommentera

Bragd-Birger:

Åh fan! Det låter ju ändå spännande. Hymen, mmmmm...
Kommentera

Kapten Nosring:

Han ser rätt så plufsig ut, den där Thunfors...
Kommentera

SMÅLAND:

Trelle Vice, mmmmm... Vångavallen, mmmmm... This is reallly Top Gear Stuff, mmmmm... : )

Snö, är det det där vita som ibland faller ner från himlen men aldrig riktigt fastnar på marken? Jag har glömt...

Lycka till med susandet ner för de småländska alptopparna! Själv har jag min konstnärliga snowboard som väggprydnad...

Redigerad kommentar

Kommentera

Kapten Nosring: Missnöjesparti is the word...
Kommentera

Bragd-Birger: Poppar in bara för att röra en sväng med sleven, apropå upprätthållaned av intresset.
Ge järnet mot något kval nudå!
Kommentera

DJ Hemp: Nja, min ny-arena-svendom rök redan på premiärmatchen mot Frölunda. Men två andra svendomar och en hymen rök först igår!
Kommentera

DJ Hemp: Det låter härligt!
På sommaren när man är där så kan man drömma om att man är i Maimi och glider omkring bland palmerna :-)
Ja man får inte vara bitter i livet för då har man inget kul.
Ha det bäst i Trelleborg och massa skål tillbaka.
Själv öser snön ner och jag tänkte försöka ge mig på utförsåkning i helgen.
Backen öppnar här så det blir väl lite åk och barhäng :-)
Kommentera

Bragd-Birger:

Så du blev av med din E.ON-svendom först i går? Det var inte så dåligt drygt ett decennium efter arenans ombyggnad. Nästan lika långt som en eon (heja Arne Hegerfors och GötLaBorg!).

Grattis till en upplevelse av religiösa proportioner och kul att ni hade kul!
Kommentera

SMÅLAND:

Ja, du är vår sanne optimistkonsult och motgångssupporter. Han med skumpan och garrarna i SMÅLANDS djupa skogar. Skål för den kommande helgen! Själv tänker jag åka ner till Trelleborg - palmernas stad - och ha det lite mysigt. : )
Kommentera

SuperMupster:

Ääähhh, min arbetsgivare uppmuntrar att de anställda är mycket inne och surfar och på så sätt lär sig hur internet fungerar. Tidigare har vi fått lära oss hur både faxen och kopieringsmaskinen kan användas:
Kommentera

DJ Hemp: Ja, lite dagen efter idag onekligen. Men gårdagen var grymt najs, möjligen med undantag för resultatet i matchen dårå. Doch : det var trots allt av sekundär betydelse.

Mina medtrafikanter var också nöjda. Byggde upp dramaturgin under hela bilfärden med historier från förr (både sanna och vissa...hm, lite fritt tolkade), så när vi väl såg arenan torna upp sig bland tallarna var stämningen närmast religiöst febrig.

Något som höll i sig även under själva matchen. Arenan imponerade svårt, inte minst den dödsföraktande lutningen på läktarna. Och stämningen så klart. Tror nog att jag lyckas få med dom igen framöver, men då får det bli övernattning och en avslutning på stan.

Fyra hockeytummar av fem!
Kommentera

DJ Hemp: Satt faktiskt och tänkte på det här igår, kommer alla sluta engagera sig i Timrå nu när de inte gick i kk. Tror i alla fall det gav Timrå ganska mycket pr ändå, men känns som de flesta kommer dö av igen. Då menar jag de som jag sett engagera sig utan för oss här på hs..
Kommentera

DJ Hemp: Jag är inne dygnet runt vettu bara så du vet läget :-)
Jag har aldrig varit medgångssuppoter!
I med o motgång alltid!
Kommentera

KniveN: synd att han är duktig och så han Anton L....

Vore trevligt att ha honom i laget...

Om han inte får det stora genom slaget i NHL kommande 2år törs man hoppas på att han kan bli den nya ryggraden med en vettig lön i vårat Timrå ik igen då?
Kommentera

« · 1660603 · »