Jag bad en kompis som tidigare spelat på elitnivå att mejla några rader till [email protected], [email protected]
Så här skrev han:
Hej!
Nyheten har nått mig att gamla anrika hockeylaget Timrå IK har ekonomiska problem och Timrå Kommun tänker stå med armarna i kors när klubben går under. Finns bara ett ord för det och det är bedrövligt! Är själv gammal hockeyspelare och har spelat mot Timrå många gånger och vet hur aktat namn klubben har ute i hockeysverige. Att ni inte förstår vikten av att ha en bra hockeyklubb på orten tycker jag rent av är skrämmande.
Det finns tydligen fortfarande tid att rädda klubben och då finns det bara en sak för Timrå Kommun att göra - Rädda klubben!
Gör om - gör rätt!
Med vänlig hälsning
#####
Om ALLA delar informationen om manifestationen via sin Facebook så sprids budskapet snabbt och effektivt!!
De som huserar här är redan TIK-frälsta.
#####
RunarUp: Har du gjort det du kan från distans Runar? Mejlat till alla i KF, skrivit insändare i Dagbladet och ST?
Laken: hjälp mig, jag har tappat bort mig i alla trådar här, på Facebook, Twitter och i allehanda tidningar:
Fråga: finns det öht inte på kartan att kommunen "tar tillbaka" Eon mot att man åtar sig att bekosta driften i fortsättningen? Som Luleå (väl) gör? Är det 16, 29 eller 40 miljoner - eller inte alls - som gäller? Hilfe!
När jag sitter hemma på kammaren och funderar så undrar jag om det skulle kunna gå att lösa situationen på ett sätt där kommunen gå in med en del av summan och att sedan privata aktörer hjälper till. Zäta sa t.ex. att han inte tyckte att det var någon idé att lägga ut 3 miljoner, eftersom det var arenafrågan som var det egentliga problemet. Men 3 miljoner till ett arenaköp då? Sedan kanske det finns företag som kan lägga ett antal miljoner och sedan är affären i hamn, typ...
Hälge: Vet inte om det är nämnt i afton men Oskarshamn torskade mot Mora så vi är ovanför strecket alltjämt :-)
Hollywood ending på denna säsong är att konkursen till att börja med undviks, spelet bara växer och publiken strömmar till i takt med 3-poängarna och våren krönts med avancemang till SHL. Drömma får man göra ibland och foklk vinner ju miljoner på lotto och det är ju egentligen än mer osannolikt... eller?
Manifestationen, är alla ungdomslag och ledare inom Timrå IK vidtalade? Känns som så kort varsel att få till något stort.