Om alla nyhetstörstande betalar för premiumabbonemanget så får Timrå fler klick på st.nu och dagbladet och mediehuset eller vad de heter blir jätterika och lägger in en halv miljon till i Timråspons. Tror jag i alla fall... typ.
Redigerad kommentar
Timrå Isstadion:14-miljoner mindre än tvättbjörnen! Då får vi lik förbannat dras med ett stort lån och mindre förutsättningar till en hyfsad satsning igen.
Det är nog prestigen från kommunens sida det hänger på.....
157620:
Ja, det är ju knappast några småsummor det handlar om i den differensen... : (
Det intressanta är hur Handelsbanken agerar. Kommunen har väl kört chickenrejs mot dom hela tiden. Skriva ner major eller konkurssälja för en sportstyver? Att Timrå skulle sälja för 15 millar och stå kvar med feta lån är ju ett orimligt scenario.
Och vad gör the Stigster? Ger han kommunen ett tyst 'respect' för att dom spelar hårt och budar om? Eller skiter han i det?
Säga vad man vill om konkurshot, tråkigt är det inte. Kämpa alla!
Ni som begriper något av detta, är detta ens möjligt? Går det för TIK att få det att gå ihop framöver om man kastar iväg arenan för den spottstyver, i sammanhanget, som den där bäbiskommunen erbjuder?
"Some put their trust in the east,
Some put their trust in the west
Some their trust in the bomb,
Some put their trust in their mums
Some put their trust in a God,
Some put their money in a bank
Some put their faith in the stars,
Some put their trust in the guitar:"
Jag vet inte riktigt vad jag vill säga med det där, men det får bli dagens sista inlägg från arbetsplatsen. Helgen kan börja!
Marcus:
De menar förmodligen att klubben kommer gå i konkurs men iom att komunen äger Arenan så kan ungdomsverksamheten flyttas till en ny föreningen.
Hella upplägget är förmodligen olagligt eftersom föreningen dräneras på sin enda tillgång. Bättre isf att hallen säljs på exektuiv auktion.
157620:Låt inte kommunen komma undan, då är det bättre att gå i KK...Förlänga lidandet några år kan vi vara utan! Tack Lindstrand och Co!
Skitkommunens prestige tog död på Timrå IK.
Nu känns det kört. Om inga ytterligare kovändningar sker slog kommunen ned sista spiken i kistan. Kan man hoppas att utspelet är någon slags förhandlingstaktik i spelet med Stig S?
Kongo: Jag är inte så insatt, varför kan inte Svedberg bara köpa arenan och SEN förhandla med kommunen? Sitter kommunen på alla lagfarter osv.?
Hur stor skuld totalt har TIK i dagsläget? Om Svedberg skulle lösa alla skulder och på så sätt bli ägare till arena OCH lag, har då Timrå kommun något val annat än att förhandla med honom angående ungdomsverksamhet/skolverksamhet i hallen?
Jag har ingen aning om sånt här fungerar...
Ja men då så.
Om jag är arg & ilsken på kommunen? Går inte att beskriva i ord. Fullständigt omöjligt.
Ändrar sig ingenting kommer TIK att lägga sig. Eller dö, rättare sagt.
Förlåt lite snedsteg från det dystra ämnet. Men jag kan inte i denna stund låta bli at tänka vilken skillnad det gjort om SCA exakt nu klivit på och stöttat klubben som underhållit så många av de arbetare som var med och byggde företaget. Men SCA har ju fullt upp med att försvara miljonkostnader för privatflyg för hustrur som shoppat i Barcelona och New York. Fy fan.