1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590869 inlägg · 6217 ämnen

Ramsorna som försvann

« · 325944 · » Till forumet

Sv: Ramsorna som försvann
FH: Nä, inte 15, men om 20-30 skulle jag tro.
Såg häromkvällen på MTV eller var det på VH1 Dom körde AC/DC.
Det poppuläraste rock albumet genom tiderna sas det. Men kommer inte håg vad det hette. Var iallafall en hel timme AC.
Var visst någon hyllnings platta till Bon Scott som hade avlidit då när plattan gjordes
"Tunggung " !!!!

Matsby : Den var klockren !
Alla kan melodin , efter några gånger så sitter texten också.
Uppsluppen "Hurt musik"
Kommentera

Stefan Jalonen:
jag trycker ut den som flygblad till på torsdag :-D
Kommentera

Captain Crash: PAJAS!!! är också bra :D
Kommentera

Helg Ernest: Om 15 år är pensionärshemmen fyllda med affischer på AC/DC. Kalle Jularbo tillhör det förgångna. Alla generationer har sina rockförebilder numera.

Är det bra eller dåligt ? Tjaa jag antar att det förstärker tonåringens syn på sina föräldrar som piiinsamma.
Kommentera

matsby:
Den köper vi....Hur bra som helst : )
Kommentera

matsby: klapp,klapp...Stående ovationer!!!!!
Kommentera

matsby:
kan låta så här..

" vi är timrå ik,sveriges bästa lag
vi kan krossa miffon och andra obehag
även om vi loosar för det händer ju ibland
så kan vi gå tillsammans alla hand i hand"

*asgarv*
:-)
Kommentera

matsby:
känns som vi snor den ju..och är den inte för ny...;0)
Kommentera

matsby: Hehehe...ja det kanske vore ett allternativ*asg*
Kommentera

Helg Ernest:
Kanske göra om texten till "we are all the winners" med Nick Borgens?
den kan ju alla ju....
Kommentera

Helg Ernest: AC/DC är väl närmare pensionen än A-juniorålder idag.
Kommentera

Helg Ernest: Ja precis....Det måste till nått som alla kan sjunga på samtidigt som dom måste förstå ramsans innebörs....
Kommentera

jalla: Självklart skall de till nya ramsor.
Men då måste man kanske se till att göra ramsor som vänder sig tilll hela publiken.
Som jag skrev tidigare, man kan inte rusa in på "P-hemmet" och spela AC/DC och förvänta sig att dom skall digga det.
Man måste ju "Tänka till ", vad kan attrahera alla ?
Då det är "Alla" som skall sättas fart på.
Kommentera

FH:
ja tänk vad mycket man kan få fram med ett enkelt "öhh"
Kommentera

FH: Jaja..men det är sånt man får ta...Det är ju hockey....*Asg*
Kommentera

El Maco: Enkla mustiga vokaler såsom Ö ligger bra i munnen och skapar oftast ett klart och tydligt ljud.
Nackdelen är väl för de i kretsen närstående individerna som förutom det höga ljudet också får utstå den så kallade efterbörden. Nämligen dofter av inhystade vitlökskorvar, maltdofter och allehanda produkter som en man i 30-årsåldern kan tänkas fylla sin lönnfeta buk med.

Ja jag mår nästan illa av bara tanken....
Kommentera

Helg Ernest: Jo men sen måste ju sägas att det måste ju bli nått nytänkande när det gäller ramsor...Man kan ju inte bara gå tillbaka till gammalt eller...Nu menar ju inte jag att jag har några planer på nya ramsor men det måste ju finnas dom som har det ...eller????
Kommentera

El Maco: Tänk att vi skulle kunna komma överens för en gång !
Låt det inte bli någon vana ! ( c :
Att dom dör ut är ju i princip vad jag skrivit.
Sen att du drar det till sin spetts , med "gammla" rammsor .
Men du kan ju ha en poäng där, tänk att ta upp en rammsa som ej sjunkts på över 30 år . Det vore ominte orginellt.
Kommentera

matsby: Ja, just det. Ibland tror jag de får provision på LHF-utvisningar.
Kommentera

Kickan:
tänk att du redan är en storgrabb:-)
grattis, självså är man ju bara en pucksamlare ännu*s*
Kommentera

Kickan:
Men Kickan,,det kan väll inte ni behöva bekymra er om, domarn är ju alltid på er sida ;-)
Kommentera

matsby: ...eller "Men kolla då! Skärp dig för fan Rönnmark! Vad håller du på med?"
Kommentera

Det är skönt att alla supportergenerationer och Sydkraftsektioner åtminstone kan förenas i ett gemensamt "Öööööh"
Kommentera

matsby: Det är den avancerade varianten. Fördelen med ett enkelt "Öh" är att även de minsta supportrarna kan få ur sig ett sånt ljud.
Kommentera

Captain Crash:
även den längre varianten
"Öhhhh domarn" med pekvariant till.
Kommentera

FH:
"Men vad faan göööör du"

Glömde du
;-)
Kommentera

Captain Crash: Din förbannade hovrunkare brukar höras från min plats, ganska ofta.
Kommentera

El Maco: Jag gillar ett högt och hjärtligt "Öööööh". Gärna med en arm och pekvisning till. Funkar i dom flesta lägen.
Kommentera

FH: Jag är svag för "Dommarnföfaaaan!"
Kommentera

Helg Ernest: Jag tror att en viktig poäng är att för bara fem-sex år sedan så var "Timrå IK är de bästa" ny den med. "Lets Go"-ramsan kom antagligen någon gång på sextiotalet, det inte vad de skrek till W/Ö på uterinken före det.

Det kan inte vara fel i sig att försöka få igång nya sånger. Jag tycker att den nya är fräsch och bra trots att jag fyllt trettio. Jag kan lova att den kommer att självdö om den inte är bra i längden. Då kommer något annat att dyka upp.
Kommentera

willysson: Personligen är jag inte mycket för sång.

Jag brukar köra med spontana utrop istället.

Gärna av djuplodande eftertänksam karaktär som kan tillföra spelarna något som t.e.x. :

"Kom igen grabbar " ( Används som allmän uppmuntran )
"Skjuuut "( Använder jag oftast till backarna i PP )
"Neeej" ( Används oftast vid felpass i öppet läge, alternativt när motståndarna gör mål)
"Passa för heelvette !" ( Lite kraftfullt...brukar resultera i snabbt pucksläpp till närmaste medspelare )

Ja det här är några enkla tips på utrop som kan användas för att ge oss fördelar i avgörande matchsekvenser.

Kom gärna med andra förslag till utrop som kan stärka vårt lag. Jag ser fram emot en lång och intressant debatt inom detta ack så viktiga område.
Kommentera

Helg Ernest: Häftigt att du fått fram dom siffrorna ;)
det spelar ingen roll om det går bra heller, det är inga mer som hänger på.. klappar gör man i bästa fall men skriker man eller sjunger, så kolla folk snett..
tror att dom som skriker gör sitt bästa, men kanske tappar lusten då det inte händer så mycket.. tycker det är ganska bra därifrån jag sitter..
Kommentera

willysson: Jo, men ta tex. Timrå IK är dom bästa - Hej heja heja Timrå
Då brukar ju minst 50-75 % vara med och 98% klappar åtminstånde med. Den är enkel, alla kan den .
Visst har det med stämmning att göra också.
Ser det kolsvart ut så vill kanske inte många ställa upp.
(Trots att det är kanske då det behövs mäst)

Men visst är de så att klacken inte gör så stort väsen av sig, då kan det nog vara svårt att motivera sig själv att gasta och skrika.
Man dras ju med utav klacken.
De funkade väll hyffsat i inledningen av säsongen ?
Kommentera

Helg Ernest: Det finns en tredje kategori med, folk på sittplats är slöa och känner att det där med stämning är klackens ansvar.. Det är väldigt många som kommit genom åren och beklagat sig över att klacken är dålig, men då svarar jag alltid, skriker du blir det en till..
Och vilken Ramsa/sång skulle vara för krånglig för att folk i9nte skulle kunna vara med??? det är inte Hagalid vi snackar om... nej folk är för slöa och sedan är det inte hippt nog att sjunga med...
Kommentera

El Maco: Jo, du !
Det skulle inte bli sämmre iallafall.
Vad jag menade är ramsor som folk kan fungerar.
Se mitt svar till Jimmy H. Kanske du förstår vad jag menar.
Kommentera

JimmyH: Det är väll inget fel på ungdommens entusiasm ?
Men dom vänder sig inte till den breda publiken.
Antingen gör man saker ALLA kan acceptera eller så gör man nått åt en mioritet.
Gör man då saker åt en minoritet, då kan man ju inte förvänta sig att resten av den breda publiken skall hänga på.

Gjorde man däremot åt den stora publiken, då skulle man dela ut sånghäfften och dyl. för då vill man ju att alla i publiken skall deltaga.

Det finns 2 annledningar varför inte publiken sjunger med.
1 . Folk kan inte texter och melodi .
2. De tycker inte ramsorna är bra eller för krångliga.

Sen får man ju försöka analysera vilken av de 2 alternativen som gäller och utgå därifrån, vad som skall åtgärdas.

"Begravnings låten" är det ju ingen avancerad text i precis, alltså måste det vara alt. 2 som gäller, eller vad tror du ?

Meningen är väll att försöka få så många som möjligt att sjunga med för att förhöja trycket i hallen ?
Eller är det bara för klacken ?

Jag tror nog de på sitt också är med på noterna bara dom får nått dom gillar och kan.
Kommentera

Madde:
Det enda som kan få riktigt fart på klacken är om någon tar på sig ansvaret som klackledare, tror att det skulle göra en jäkla skillnad..
Kommentera

Madde: Ernests Favvoramsa enligt den här tråden är ju klapp-klapp, klapp-klapp-klapp, klapp-klapp-klapp-klapp Timrå. Något som jag faktiskt hört på läktaren så sent som hösten 2003.

Däremot kan jag bara beklaga den gode Ernest i hans kamp för "svensk läktarkultur" vilket nyssnämnda ramsa skulle utgöra. Det är utrikiskt elände det med! I orginalet är det inte Timrå utan Lets Go. Däremot tror jag att "Heja Timrå friskt humör, skjortan hänger utanför" är svenskt från början. "Segern är vår" är däremot snodd av Norrmännen så den går bort.
Kommentera

Helg Ernest: Varför kommer inte du bort till klacken och drar igång de gamla ramsorna då?
De flesta som står i klacken var nog för små för att minnas de gamla goda ramsorna från dina guld-år...

Målgruppen är väl ändå laget på isen... eller har jag missuppfattat klacken och dess roll helt fel?
Kommentera

Helg Ernest:

Vad är det för fel på ungdomlig entusiasm? Fy för ungdomen.

Ska det vara så svårt att ta in lite nya influenser i klacken. Lite ny mäktigare stämmning?

Att det är svårt att få in nya ramsor är ju inte så konstigt då man hör ditt "det var bättre förr"-resonemang. Varför ändra något som funkar?

Visst det funkar men det kan funka bättre. Mycket bättre. Varför inte då testa?

Det är nya tider nu.

Det är en ny hall.

Det är ett nytt lag.

Det är en till vissa delar iaf ny klack.

Supportrar sitter sedan en 7-8 år tillbaka och diskuterar dessa frågor över internet. Hit hittade du ju iaf.

Ser fram emot att få se dig dra igång dina gamla favoriter och få med dig 5200 på Torsdag. Det vore mäktigt.
Kommentera

Helg Ernest: Har du kommit på fem bra saker att säga om Timrå än?
Kommentera

Knylan: Ja, det är ju en väldigt kreativ sång.
På minner lite grann om Magnus och Brasses dialog om Barn.
öhhh- Moped !

Som att spela AC/DC på "P-Hemmet" lika uppskattat.
Men jag glömde ju, sågerna är ju bara för ungdommarna i hallen.

Vad resterande del av de 5200 som är över 25 brukar va tycker är ju inte av intresse.

Men den kreativitet som visas, skall man väll knappast ifrågasätta
Varför sjunger inga med ?
( Kan ju vara ett FACIT på att Kreativiteten slår mod fel målgrupp)
Kommentera

Tänk om alla kunde vara lika engagerade i ramsorna under matchen som ni är i ämnet vid dataskärmen.
Jösses vilket liv det skulle bli då!
Kommentera

Per HApps: det tycker jag verkligen:)))) hehe, skulle vara mäktigt det... enda i hockeysverige då...
Kommentera

Willysson:
VAd säger du, skall vi bränna av en gammal Celtic/Liverpool sång på fredag?
Kommentera

El Maco:

Det beror på att servern hade fel tid. Det har den haft sedan i går kväll strax före midnatt och det rättades till för ungefär 45 minuter sedan.
Kommentera

Knylan: ...men du verka har warpat i tiden om du skrev ett inlägg idag 11:15 som kom in före mitt svar. Intressant.
Kommentera

Knylan: Warchant är grym! Bra jobbat!
Kommentera

Tycker absolut att det ska delas ut sånghäften minst 12 sidigt bladhäfte med skinnband i rött!
Så kan vi alla stå som världens 1:a hockeykör, sjungandes i stämmor.

Basarna får stå högst upp, tenorerna sen oxå alten längst ner.
Allt löst folk som vill göra sim ljuva stämma hörd kan, göra ett sångprov vid entreerna annars får man inte komma in urtan stå utanför.

För att det ska bli riktigt tryck 1:a gångerna kan man bjuda in tex Svanökören dom har 60 års jubileum nu o även Hemsökören som fyllde 100.

Vilket underbar kör som förenas tillsammans, fast alla måste ha Tweedkostym, naturligtvis!

Let´s sing together!
Kommentera

Helg Ernest: Om även du skulle ha lite självkritik så skulle du inte ens yttra dig i ämnet.

Kreativitet - BAD!
Konservativitet - GOOD!
Kommentera

« · 325944 · »