tänkte smyga in med en liten fråga, om man nu skulle bli medlem i SK i samband med semifinalresan. Är man då medlem i ett år eller går medlemskapet ut efter säsongen?
Jag tycker det skulle kunna ordnas ett tillfälligt medlemsskap på något sätt. Så fungerar det antagligen i andra klubbar. Kan man förutom namn och personnummer även kräva adress eller e-postadress av de som har tillfälligt medlemsskap skulle man via ett uttskick kunna få med dem i supporterklubben till nästa säsong och på så sätt öka medlemsantalet .
Du vet - många bäckar små blir tillslut en stor och härlig djup sjö där man tillslut drunknar av allt vatten.
Själv så vet jag om en massa signaturer härinne på HS som är medlem i både det ena och det andra - De har barn som spelar hockey, fotboll, tennis, golf mm.
Det jag däremot kommer att lägga in om är en motion på nästkommande årsmöte på att sänka medlemsavgiften radikalt. 200 kr för ingenting tycker jag faktiskt är väldigt dyrt.
Som det är nu så skulle jag tjäna 465 kr per/Göteborgsresa på att inte vara medlem och på detta vis kunna anordna en egen resa istället. Att resa med bil med 4 pers inräknade skulle kosta om bilen förbrukade 1 liter/milen ca 400:-/pers tur o retur. 160 mil x 10 kr högt räknat då för bensinen. Jag köper inte det läget från en supporterklubb som ska föregå och förhandla åt sina medlemmar på ett schysst sätt.
Här kommer en liten enkel cirkalista på vad det kan kosta att vara medlem i en del idrottsklubbar/föreningar per år:
mike66: Då får man väl ta någon annans bil, eftersom du inte räknat med värdeminskningen ;-)
... å andra sidan kan man ju gå plus på resan också, om man tar egen bil. Använd en riktig skrothög, som är värd ungefär en tusenlapp. Räkna med en värdeminskning på 10 kronor per mil. Vips har du tjänat 600 spänn på resan till Göteborg! :-)
Dream Team: "Gilla läget", vanlig fras förr på här i gästboken, oftast använd av exil-Tikare, såna som tycker att man borde glatt hålla käften med sin kritik, och ett uttryck som jag hatar. Att gilla läget är att lägga ner sin röst!
Marcus: Du förstår , det är bara i Timrå supporter klubb sådana regler existerar. Kolla runt på alla ES lagen supp sider så ser du att dom har mera tolerant syn. Kolla ex i Luleå fans Regler och priser vad som gäller medlem och icke medlem.
Dream Team: Ja så är det i alla föreningar, årsvis. Men däremot brukar medlems avgiften reduceras beroende på kvaravarande revisionsår. Allt står i Klubben stadgar. Sådana skall alla medlemmar ha ett ex. tilldelad av. För följer vi regler och lagar ena gånge skall det följas alltid.
Helg Ernest: Visst! Har en kille på jobbet som desperat försöker hitta kunder att besöka i Göteborg på tisdag ;-) Man kanske skulle åka med som sidekick i hans tjänstebil.
Inför eventuella resor till Göteborg kan det vara lämpligt att i alla fall uppföra sig snyggt på bussmuggen. Hittade en länk på Rögles HS som passar bra att använda för träning.
RoW: Ingen dum idée ! Men hur får ni biljetter då ? Då vart det genast mörkt ) c : Att ta sig till matcherna är offtast av mindre bekymmer , men att få tag på biljetter är pest.
The great one: RV har alltid varit ett löst sammansatt kompisgäng som haft ett gemensamt intresse för läktarkultur. Det finns ingen ingångsrit eller medlemskap, RV existerar bara på läktaren - därav en läktargrupp.