ralus: Naturligtvis inte. Förebild kan du vara på flera sätt. Här talar vi om en människa som gjort något utöver det vanliga. Han har trots allt spelat flest matcher i Timråtröjan och han är en extremt bra förebild för alla yngre (och äldre) spelare, han representerar Timrå IK, han ger aldrig upp. Han har alltid gett allt för det här laget och den här föreningen. Han kommer förmodligen och förhoppningsvis även att fortsätta på något vis inom Timrå IK som förening även nu efter att han lagt skridskorna på hyllan.
12 ska inte upp i taket. Han har gjort mycket för klubben, men spontant så känns det inte rätt och ska man vara ärlig så har de två senaste säsongerna varit rent bedrövliga från hans sida. Vad ska då kriterierna vara för att bli hissad? Ja säg det...
andyo: Sorry att jag var i fel tråd. Mjaa.. om inte Zäta gör något snedsteg/dumt i framtiden vad gäller TIK-lojalitet så har jag inga problem med att han hängs upp oavsett vad som händer med #12. Z var ju tungan på vågen när vi gick upp och andra säsongen i elitserien bar han ju hela laget på sina axlar. Summa sumarum; Vi kan ha avancerat till elitserien utan Z men vi hade säkert åkt ut 2002 utan honom. Tunga skäl.
sargad: då säger jag så här, att Zäta stack året efter det där är en stor anledning till att det gick så bra för oss det året. Man såg fan hela tiden att alla i laget bara väntade på att Zäta skulle göra i princip allt, och då gick det som det gick allt för många gånger. Man fick ju känslan av att hela klubben förlitade sig på att Zäta skulle fixa allt, till och med slutspelet 2002 - för det var målet för den säsongen. Detta minns jag så väl så detta kan ingen kan övertyga mig om nått annat om just det här.
Dock har du och ni andra nog helt rätt i att Zäta var den som var "fanbäraren" i återtåget mot elitserien.
Vi har sett prov på grova komplex angående det här med upphängning av tröjor i taket, men jag kan ju säga att jag kommer få det fetaste av alla komplex någonsin om Zätas tröja hängs upp medans man inte väljer att göra detsamma med killar som Robert Carlssons tröja.