1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590609 inlägg · 6217 ämnen

Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18

« · 1076523 · » Till forumet

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Kan någon förklara hur deras andra mål gick till? han på webbradion är inte den bästa på att få mig att förstå...
Kommentera

RTS: Jag tycker att Timrå spelade bra fram tills alla skador kom, nu har vi precis börjat få folk tillbaka så ta det lugnt, spelet kommer ordna sig
Kommentera

Härligt PP pucken går som på räls, snabbt o klockrena pass och härliga skott *pinsamt*
Kommentera

In med åke!
Kommentera

Men för helvete Timrå IK! K A R A K T Ä R ! ! !
Kommentera

ralus: Ja visst kan det vara lite väl tidigt att prata KS.
Men ser du något i Timrås spel som pekar på något annat.
Vi har en bättre tabellplacering än vi förtjänar.
Persson spelar vidare trots att han borde husera hos Bobarna efter 5 matcher.

Jag har Aldrig Aldrig sett timrå så jävulskt kass som de 11 senaste matcherna
Kommentera

73Sjöbba: Ja det kräver ju fruktansvärt mycket att slå in en puck i tomt mål...
Kommentera

zaccodog: Moe är bra, Skogs är inte dålig heller men i det backparet drar Persson ner dom så jävla hårt.... Lehtonen har jag inte sett mycket av idag heller och sätt för i helvete RJ i skadustugan igen
Kommentera

Vad är detta????????
Kommentera

RTS: det kan ju inte bli något anfallsspel med dom här backarna.Anfallsspelarna mäste ju hem o reda ut backarnas misstag och när dom ska anfalla måste dom byta. o vad var backarna nu då?
Kommentera

man tror fan att amn drömmer
Kommentera

Nää man kanske ska börja supa nu? Jag vet ej om 99kr och min tid är värt att se detta...
Kommentera

Det är förbannat lätt att vara efterklok, jag tycker om Challes tänk. Åkerlund har självförtroendet på topp och Backlund vill visa att han har förstaspaden.

Sen att folk börjar prata om kvalserien p.ga Backlund släpper en billig puck i omgång 13 (har inte sett målet själv) säger väl rätt mycket om era hockeykunskaper
Kommentera

Jag förstår inte att Lärking inte tar ut skåningen för holding the stick. Han ser ju situationen hur tydligt som helst, istället ett bp helt i onödan.
Kommentera

Jag blir tokig på kommentatorn på Web Tv... Han sitter ju för fan och leker med namnen på målskytten och den skadade jäveln hela tiden
Kommentera

Ambroo: Jag vill ha det till att Rögle gjorde det bra.
Kommentera

73Sjöbba: Men vad är det kaar!!! Har du vaknat på fel sida eller supit bort förtåndet?! Man får inte släppa en sån puck. (punkt)
Kommentera

Skarin: Precis som jag sa, det sa Challe nyss i TV. Men det han inte sa var att "vi dog av efter deras enkla och billiga mål".

Men, det är två perioder kvar.
Kommentera

Faan det e ju komiskt ! Åke räddar 44 av 46 puckar mot Håve... In med Backe vad händer ? Undrar om vi kan skylla på skador mot ett Rögle som är mer drabbat?
Forsätt och släng in puckar Backe, så lirar vi långsäsong med kvalserien :)
Kommentera

Anonymous: Ja den blir ju lätt det. Haha. Peps eller Wiehe innan match skulle ju kännas hel knäppt, även om jag gissar att det var mer ett roligt/mysigt scenario än vad du menar allvar med det.

Ja ifs så skulle jag inte gråta floder om man slopade Nationalsången innan, skulle kanske vara häftigt om klackerna fick framföra nån segervisa eller nått innan matchen istället.
Kommentera

All respekt för Backe. Men att inte Åkerlund får stå när han precis har spelat två matcher med 95% i räddningsprocent (ska tillläggas att han låg på 97 innan övertiden förra matchen) tycker jag är konstigt...
Kommentera

Snacket efter första perioden blir så klart. Hur i helvete kan Charles ställa Backe i mål........NU!?????? Är Challe verkligen helt hundra? Det är tammefan skandal!

Det såg väldigt bra ut framtill Backe kliver in i handlingarna. Det var bra fart, mkt tacklingar. Sedan dog vi.

Två perioder kvar.
Kommentera

Snoop: Vi får nog vara glada om vi slipper KS i år, för en sådan överlever inte detta Timrå.
Kommentera

Snoop: Ja, jätteenkelt.
Kommentera

73Sjöbba: Jag skulle inte skriva nåt mer, men det där är svårt att inte svara på... Han ser ju dock pucken hela vägen från att skottet avlossas till att han "räddar". Det är en tavla och det i vår hittills viktigaste match den här säsongen, fan!
Kommentera

73Sjöbba: Snälla nån, en målvakt som spelat VM ska nypa den där pucken så enkelt är det.
Kommentera

RTS: Vi möter ett es lag inte ett allsvenskt,spelar man i es så förtjänar man det,faan dom är ju bra!
Kommentera

Olle: Håller med. Det är ytterst märkligt att Backe står i målet efter Åkerlunds kanoninsatser i målet.

Dessutom är backspelet återigen riktigt dåligt. Jag blir livrädd varje gång Rögle kommer in i vår zon med eller utan fart.

Någon sa kvalvår. Alltså, jag sätter inte emot.

Kommentera

Bigthelin: Det är ju challefjanten som bestämmer.förövrigt lyfter jag på hatten för rögle,dom är är ju mycket bättre än oss.
man är ju glad att det bara står 1-0

Det är bara att komma igen o kämpa nu!
Kommentera

MB: Visst tråkigt att Backlund släpper en sådan puck, men vi är ju snudd på utspelad av ett tungt skadedrabbat Allsvenskt lag.
Nr 3 o Nr8 visar sig igen från sin sämsta sida, Nr 4 o 23 forsätter som förut.
Moe mest framträdande av backarna.

Återigen inte ett riktigt anfall på 20min.

Riktigt oroveckande att vi inte har ett eget spel. Förnärvarande anser jag vi har Elitseriens mest uddlösa spelide i 5 mot 5
Rättvist borde vara 3-0 till Rögle.
Och till sist varför står inte Magnus i MÅL.
Kommentera

MB: Ja vi kanske skulle ta och bänka Wandell också. han är ju också het så vi måste ju sänka han självförtroende lite:)

IRONI;)
Kommentera

Vilket jävla gnäll det var på Backe då, kanske värt att notera att ingen annan såg pucken när den for upp i luften heller.
Kommentera

Bigthelin: klart som fan att han skulle stått....hatar socialcoachning, Åkerlund har spelat stabilt och bra, han skulle ha spelat tills han blivit trött och sämre, fullständigt korkat, speciellt som backe kastar in en puck det första han gör.
Kommentera

MB: ja jag tycker då Åkerlund hade kunnat fått stå i alla fall någon match till. Men det verkar ju som att dom snålar med honom som vanligt.
Kommentera

MB: Backlund är långt ifrån nummer 1 just nu. Backe iskall, Åkerlund het och hungrig. Den senare måste ju vara skadad eller nåt...
Kommentera

Jag är orolig, vi suger ju fettma.Och Backlund tackar för förtroendet genom att sabba och släppa den där pucken, blri förbannad !
Kommentera

MB: Skånejävlarna skriker på allt, nästan värre än dom dära Modoliderna.
Kommentera

Inte ett enda jävla långt anfall mot ett blåbärsgäng som går på rus och som saknar sin enda rikitiga klasspelare... Hur kan vår namnkunniga forwardsbesättning skapa så lite mot ett gäng som i stort sett bara innehåller ratade spelare, framförallt backar, från andra lag?

Snart är det vår, kvalvår.

Nu skiter jag i det här, trevlig helg!
Kommentera

Olle: Tja..han släpper ju in en ca 5-8 sådana puckar per säsong, som ger motståndarna fördel och energi. Vannsinigt att spela Backe nu när Åkerlund är het....och Backe får fan visa att han är nummer ett, tycker verkligen inte att han uppträder som en sådan, ingen Markström direkt.
Kommentera

Taurus: 10 min på svensson tydligen enligt hockeyligan live......
Kommentera

Challe får ta och skrika sig hes i period pausen...

Detta var lite små sorgligt att kolla på faktiskt...
Kommentera

Bigthelin:
Blir ju så med så sjukt dåliga backar!!!! Det är f-n inte sant vad dåliga dom är. Kolla på RJ och Persson!!! Blir så trött
Kommentera

HAHAHAHAHA vad man skrattar åt hur han uttalar namnen på våra finnar:P
Kommentera

falo: Tydligen. Jävligt tragiska människor att kommentera.
Valat att maila dom och sagt vad jag tycker om detta!
Kommentera

MB: Som någon sa så var det någon sorts Salo. Han fick ett skott från blå, helt oskymd som jag tror han tar på blocken, studsar rakt upp i en båge, backe har som vanligt ingen koll alls var pucken tar vägen när den befinner sig ovanför huvudhöjd. Sen landar den i målgården, backarna agerar lite passivt, backe slänger sig på mage (han ser ovanligt stel ut) och sen är nån skåning där och petar in den.

Det måste vara som kommentatorn säger, backe är uttalad/ohotad förstamålis, för annars skulle han se lite hungrig ut i mellanåt...
Kommentera

Bigthelin: Och där åkte Tjärnqvist ut på en armbågstackling kanske vi kan få lite spel med...
Kommentera

får vem som helst komentera matchen i radio ??? man tror man drömmer
Kommentera

också verkar det som att vi är tillbaka i att ta utvisningar hej vilt!
Kommentera

Ambroo: Überkorkat att inte köra Åkerlund som är het.
Kommentera

Bigthelin: Det känns ju nästan som att det kvittar nu när han inte ger oss en ärlig chans att vara med från start.
Kommentera

« · 1076523 · »