1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18

« · 1076572 · » Till forumet

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Ambroo:

Men det är väl tränarens roll att ändra på det vad jag kan förstå!!
Kommentera

Timrå har stora problem, beroende på backarnas dåliga positionsspel och orejält spel. Tackla upp motståndarna i sargen istället för att haka och dutta. När väl Timrå får tag i pucken så måste man byta och då tar ju Rögle tillbaks den snabbt, nej detta ser inte bra ut.
Kommentera

lincoln:

Precis!! Spelar ingen roll vem man möter så har man inget att komma med. Blir tillbakapressade vilket som!!!
Kommentera

Ambroo: Omgångarna rasslar förbi nu...vem ska vi ha efter oss i den här tabellen kan man ju undra? Det här ser riktigt läskigt ut. Riktigt läskigt
Kommentera

MB: Vem har sagt att man ska plocka in nån? Det är karaktären hos var och en som brister och det är det som gör att TIK som lag saknar karaktär idag.
Kommentera

Långt kvar av den här matchen, mycket kan hända. Däremot så hade den ju kunnat vara stängd om skåningarna gjort mål på kontringen som borde resulterat i ett PP. Lärking är på topp!
Kommentera

Och han på radion sitter och förklarar väldigt väl hur vaktmästaren ska skrapa bort persons blod 20 meter....
Kommentera

Detta är ju parodi! Ytterligare en skada hahaha
Kommentera

Bigthelin:

Det sjuka är ju att man inte fattar i ledningen hur eftersatt backuppsättningen varit under hela tiden Tik har varit i ES. Prioriteras inte alls och med den inställniningen kan vi glömma ett guld för all framtid!!
Kommentera

Och då var det 5 backar...
Fast det är Persson som försvann, jag vet inte jag...
Kommentera

Cartman: varför tar inte idioten TIMEOUT?
Kommentera

Ja den här backsidan håller i alla fall inte. nog för att vi inte spelar med hela men den måste förstärkas..
Kommentera

Cartman: Sparka challe, värva en målis (eller låt Åkerlund stå)... värva några backar med betydligt bättre status än Persson
Kommentera

-Gurra-:

Nä, men han platsar ju i Tre Kronor ju!! ;-)
Kommentera

-Gurra-: Det också...
Kommentera

Ambroo:

Känns som inte spelarmaterialet räcker till konstigt nog!! Men det beror mest på att backarna håller fruktansvärt dålig klass. Det offensiva spelet blir så lidande av det pga att forwards inte törs fullfölja riktigt utan måste säkra hemåt hela tiden. Ska det här gå vägen måste 2 st backar värvas nu!!!!!
Kommentera

Cartman: Men... Är du dum eller ???

Byt målvakt istället.
Kommentera

Ambroo: Tyvärr spelar det ingen roll vad som händer framöver. Karaktären i laget finns redan och vi kommer att spela om plats 9-12, spelar ingen roll om man tar in en till två nya splare, går inte ändra lagets karaktär så mycket, vi har en förste målvakt som kastar in puckar med jämna mellanrum, kassa backar, då spelar det ingen roll vad vi har i forwardväg efter de måste ta förstort defensivt ansvar och då blir offensiven lidande.....
Kommentera

Sparka Challe!!!
Kommentera

Nu börjar det bli riktigt jävla pinsamt.

Bänka Robin Jonsson... NUU !!!!!!
Kommentera

.... o både Södertälje o Frölunda leder.... nu är vi verkligen djupt nere i skiten..... AGERA LINKAN innan det är för sent.... sundsvallspajas
Kommentera

Ambroo: Nää, men backe är ju kass. Och dessutom nu när Äkerlunds form är som den är.
Kommentera

stefan1978: Spel mot ett mål
.Rögle leker
Kommentera

stefan1978:

Håller med dig helt. Ingengting är organiserat. Defensiven är sjukt dålig. Anfallsspelet ska vi inte tala om. Och pp existerar inte. Vem ska man hålla ansvarig?? Måste ju börja åka skridskor och hitta varandra i anfallsspelet annars kommer det att gå käpprätt åt h-vete!!!
Kommentera

lincoln: Stephen King*
Kommentera

Cartman: Ska han göra mål också?
Kommentera

Nu börjar det här likna nån Stecen King roman...
Kommentera

ralus: Det handlar om helheten. Du måste väl ha sett att TIK varit totalt under isen i de senaste 10 omg. och att ingenting pekar mot att de ska kunna vända på det här.
Kommentera

Kan någon förklara hur deras andra mål gick till? han på webbradion är inte den bästa på att få mig att förstå...
Kommentera

RTS: Jag tycker att Timrå spelade bra fram tills alla skador kom, nu har vi precis börjat få folk tillbaka så ta det lugnt, spelet kommer ordna sig
Kommentera

Härligt PP pucken går som på räls, snabbt o klockrena pass och härliga skott *pinsamt*
Kommentera

In med åke!
Kommentera

Men för helvete Timrå IK! K A R A K T Ä R ! ! !
Kommentera

ralus: Ja visst kan det vara lite väl tidigt att prata KS.
Men ser du något i Timrås spel som pekar på något annat.
Vi har en bättre tabellplacering än vi förtjänar.
Persson spelar vidare trots att han borde husera hos Bobarna efter 5 matcher.

Jag har Aldrig Aldrig sett timrå så jävulskt kass som de 11 senaste matcherna
Kommentera

73Sjöbba: Ja det kräver ju fruktansvärt mycket att slå in en puck i tomt mål...
Kommentera

zaccodog: Moe är bra, Skogs är inte dålig heller men i det backparet drar Persson ner dom så jävla hårt.... Lehtonen har jag inte sett mycket av idag heller och sätt för i helvete RJ i skadustugan igen
Kommentera

Vad är detta????????
Kommentera

RTS: det kan ju inte bli något anfallsspel med dom här backarna.Anfallsspelarna mäste ju hem o reda ut backarnas misstag och när dom ska anfalla måste dom byta. o vad var backarna nu då?
Kommentera

man tror fan att amn drömmer
Kommentera

Nää man kanske ska börja supa nu? Jag vet ej om 99kr och min tid är värt att se detta...
Kommentera

Det är förbannat lätt att vara efterklok, jag tycker om Challes tänk. Åkerlund har självförtroendet på topp och Backlund vill visa att han har förstaspaden.

Sen att folk börjar prata om kvalserien p.ga Backlund släpper en billig puck i omgång 13 (har inte sett målet själv) säger väl rätt mycket om era hockeykunskaper
Kommentera

Jag förstår inte att Lärking inte tar ut skåningen för holding the stick. Han ser ju situationen hur tydligt som helst, istället ett bp helt i onödan.
Kommentera

Jag blir tokig på kommentatorn på Web Tv... Han sitter ju för fan och leker med namnen på målskytten och den skadade jäveln hela tiden
Kommentera

Ambroo: Jag vill ha det till att Rögle gjorde det bra.
Kommentera

73Sjöbba: Men vad är det kaar!!! Har du vaknat på fel sida eller supit bort förtåndet?! Man får inte släppa en sån puck. (punkt)
Kommentera

Skarin: Precis som jag sa, det sa Challe nyss i TV. Men det han inte sa var att "vi dog av efter deras enkla och billiga mål".

Men, det är två perioder kvar.
Kommentera

Faan det e ju komiskt ! Åke räddar 44 av 46 puckar mot Håve... In med Backe vad händer ? Undrar om vi kan skylla på skador mot ett Rögle som är mer drabbat?
Forsätt och släng in puckar Backe, så lirar vi långsäsong med kvalserien :)
Kommentera

Anonymous: Ja den blir ju lätt det. Haha. Peps eller Wiehe innan match skulle ju kännas hel knäppt, även om jag gissar att det var mer ett roligt/mysigt scenario än vad du menar allvar med det.

Ja ifs så skulle jag inte gråta floder om man slopade Nationalsången innan, skulle kanske vara häftigt om klackerna fick framföra nån segervisa eller nått innan matchen istället.
Kommentera

All respekt för Backe. Men att inte Åkerlund får stå när han precis har spelat två matcher med 95% i räddningsprocent (ska tillläggas att han låg på 97 innan övertiden förra matchen) tycker jag är konstigt...
Kommentera

Snacket efter första perioden blir så klart. Hur i helvete kan Charles ställa Backe i mål........NU!?????? Är Challe verkligen helt hundra? Det är tammefan skandal!

Det såg väldigt bra ut framtill Backe kliver in i handlingarna. Det var bra fart, mkt tacklingar. Sedan dog vi.

Två perioder kvar.
Kommentera

« · 1076572 · »