Timrå har stora problem, beroende på backarnas dåliga positionsspel och orejält spel. Tackla upp motståndarna i sargen istället för att haka och dutta. När väl Timrå får tag i pucken så måste man byta och då tar ju Rögle tillbaks den snabbt, nej detta ser inte bra ut.
Långt kvar av den här matchen, mycket kan hända. Däremot så hade den ju kunnat vara stängd om skåningarna gjort mål på kontringen som borde resulterat i ett PP. Lärking är på topp!
Det sjuka är ju att man inte fattar i ledningen hur eftersatt backuppsättningen varit under hela tiden Tik har varit i ES. Prioriteras inte alls och med den inställniningen kan vi glömma ett guld för all framtid!!
Känns som inte spelarmaterialet räcker till konstigt nog!! Men det beror mest på att backarna håller fruktansvärt dålig klass. Det offensiva spelet blir så lidande av det pga att forwards inte törs fullfölja riktigt utan måste säkra hemåt hela tiden. Ska det här gå vägen måste 2 st backar värvas nu!!!!!
Ambroo: Tyvärr spelar det ingen roll vad som händer framöver. Karaktären i laget finns redan och vi kommer att spela om plats 9-12, spelar ingen roll om man tar in en till två nya splare, går inte ändra lagets karaktär så mycket, vi har en förste målvakt som kastar in puckar med jämna mellanrum, kassa backar, då spelar det ingen roll vad vi har i forwardväg efter de måste ta förstort defensivt ansvar och då blir offensiven lidande.....
Håller med dig helt. Ingengting är organiserat. Defensiven är sjukt dålig. Anfallsspelet ska vi inte tala om. Och pp existerar inte. Vem ska man hålla ansvarig?? Måste ju börja åka skridskor och hitta varandra i anfallsspelet annars kommer det att gå käpprätt åt h-vete!!!
ralus: Det handlar om helheten. Du måste väl ha sett att TIK varit totalt under isen i de senaste 10 omg. och att ingenting pekar mot att de ska kunna vända på det här.
ralus: Ja visst kan det vara lite väl tidigt att prata KS. Men ser du något i Timrås spel som pekar på något annat. Vi har en bättre tabellplacering än vi förtjänar. Persson spelar vidare trots att han borde husera hos Bobarna efter 5 matcher.
Jag har Aldrig Aldrig sett timrå så jävulskt kass som de 11 senaste matcherna
zaccodog: Moe är bra, Skogs är inte dålig heller men i det backparet drar Persson ner dom så jävla hårt.... Lehtonen har jag inte sett mycket av idag heller och sätt för i helvete RJ i skadustugan igen
RTS: det kan ju inte bli något anfallsspel med dom här backarna.Anfallsspelarna mäste ju hem o reda ut backarnas misstag och när dom ska anfalla måste dom byta. o vad var backarna nu då?
Det är förbannat lätt att vara efterklok, jag tycker om Challes tänk. Åkerlund har självförtroendet på topp och Backlund vill visa att han har förstaspaden.
Sen att folk börjar prata om kvalserien p.ga Backlund släpper en billig puck i omgång 13 (har inte sett målet själv) säger väl rätt mycket om era hockeykunskaper
Faan det e ju komiskt ! Åke räddar 44 av 46 puckar mot Håve... In med Backe vad händer ? Undrar om vi kan skylla på skador mot ett Rögle som är mer drabbat? Forsätt och släng in puckar Backe, så lirar vi långsäsong med kvalserien :)
Anonymous: Ja den blir ju lätt det. Haha. Peps eller Wiehe innan match skulle ju kännas hel knäppt, även om jag gissar att det var mer ett roligt/mysigt scenario än vad du menar allvar med det.
Ja ifs så skulle jag inte gråta floder om man slopade Nationalsången innan, skulle kanske vara häftigt om klackerna fick framföra nån segervisa eller nått innan matchen istället.
All respekt för Backe. Men att inte Åkerlund får stå när han precis har spelat två matcher med 95% i räddningsprocent (ska tillläggas att han låg på 97 innan övertiden förra matchen) tycker jag är konstigt...
Snacket efter första perioden blir så klart. Hur i helvete kan Charles ställa Backe i mål........NU!?????? Är Challe verkligen helt hundra? Det är tammefan skandal!
Det såg väldigt bra ut framtill Backe kliver in i handlingarna. Det var bra fart, mkt tacklingar. Sedan dog vi.
Men det är väl tränarens roll att ändra på det vad jag kan förstå!!