1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590685 inlägg · 6217 ämnen

Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05

« · 1182875 · » Till forumet

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
timraw: MYP2P vart väl typ stämd av canal+ för att dom streamade matcherna. Myp2p vann väl i domstolen men nu ligger dom lågt med elitseriematcher.
Kommentera

T T: Nej verkligen inte. Kul att RMM spelar ikväll...
Kommentera

Kattgubben: Hoppsan, ett frisparksmål av GIF. Det var inte i går.
Kommentera

T T: Men där blev det 1-1 ;)
Kommentera

finns det någonstans där man kan se matchen via datorn? Stream kanske?
Kommentera

Jag tycker inte om att jag börjar få Backlund-vibbar av vår målvakt.

I övrigt: Mkt viktigt med kvittering. Nu måste spelare börja visa upp sig om det här ska kunna gå.
Kommentera

T T: Ja där kan man snacka om skitmål!
Kommentera

Blizzard: Håller med dig. Ser ingen direkt panik i att spela 1-1 i första mot ett hemmastarkt Rögle. Dessutom tycker jag att Timrå äter sig in i matchen efter 10-11 minuters spel. Man ska ha klart för sig att Rögle inte är lätta att tas med i deras hemmahall. Mest synd att Lindbäck får släppa in ett sådant skitmål. Han behöver lite flax för att återfå sitt självförtroende.

Kommentera

...och inte blev man gladare av att byta kanal. 1-0 till Syrianska.
Kommentera

Finns det ingen möjlighet att se denna lilla match gratis över nätet? Vad hände med sopcastprylen egentligen?
Kommentera

Blizzard:
Håller med helt och hållet!
Är ju en vansinnigt stor skillnad nu mot första matcherna...
Tror som sagt att det vänder sakta men säkert Timrås väg
Kommentera

Springsteen: "actionleif: Tycker att det ser rent ut sakt fördjävligt ut vad håller dom på med ? Det blir kvalserie i år med dunder o brak !!!!"

Tror du räknar in dom andra matcherna för mycket i ditt resonemang, Första perioden idag var inte alls lika bedrövlig, man ser ju solklart att dom håller på spela in sig och med lite flyt kan det bli bra!
Kommentera

"Det var bara att skjuta in skiten"
:D
Kommentera

John K: Vi har en ny skyttekung.
Kommentera

Bra Bjööörn!
Kommentera

HEjsa Svensson den äldre!!!
Super bra, SKÖNT!
Kommentera

HAHA :D

härligt!
Kommentera

actionleif: Tycker att det ser rent ut sakt fördjävligt ut vad håller dom på med ? Det blir kvalserie i år med dunder o brak !!!!
Kommentera

Skulle ha haft lite gott nu framför tv.. finns ju inget alls hemma... *suck* kanske man kan ringa efter.. chokladpudding o grädde.. känns som bra och lätt inslevat
Kommentera

HEja Sebastian!!! flera sådana tacklingar, det är riktigt hockeygodis...
Kommentera

Lander och P S känns ganska på G... och fransosen..
Kommentera

actionleif:
Ett durkslag är ju ändå ganska så finmaskigt egentligen.. är som att tömma av pasta med locket som mothåll tycker jag
Kommentera

Jag tycker det känns oerhört bra att vi har ett durkslag i mål.
Kommentera

timråhjärta:
och domaren fortsätter som förra matchen.. är det Tomas Andersson igen... *suck*
Kommentera

John K:
mm akktför ofta.. men som de håller på nu så kanske kanske kanske vi får in gummit...
Kommentera

timråhjärta: Jaa, då har vi just kommit fram till den vanliga uppförsbacken igen.
Kommentera

f*************n vilken miss.. man ska ju INTE lyfta p benen förns man ha koll på pucken... kvalificerat SKITmål.... ja ja, det är låååååång tid kvar
Kommentera

Fan, den där borde han ha hållit
Kommentera

Hej och hå...
Nu håller vi en tumme, skriker i sofforna och sjunger ramsor... *ler*
Kommentera

Skarin: SM-GULD, SM-GULD, SM-GULD!!!!!!!!!!!
Kommentera

Nu jävlar är det dags, 6-1 till Timrå.

Målgörare: Angerx3 Pääjärvix2 M.Karlssonx1
Kommentera

Kattgubben: Skrockfull är inte jag heller, bara man har en hartass i fickan. Då går allting bra.
Kommentera

pratarn: Vi ska freebasa oss igenom det här.
Kommentera

pratarn: Man freebasar.
Kommentera

Skarin: svamp... ...kan man röka svampar?...
Kommentera

Jag sätter en svamp på att Emanuel Åström hänger minst en för RBK.
Kommentera

Olle: Slutet på säsongen att skörda dom ;-)
Kommentera

Blizzard: Ska man spara dom där godingarna till slutet av hockeysäsongen eller är det nästan slut på säsongen för att skörda dom? :)
Kommentera

Hahl Bundy:

toppslätskivlingar dock slutet av säsongen....
Kommentera

RocknRolf2: Nä nu ska jag ut o se ifall jag kan hitta några roliga svampar så här innan match, som man kan börja knapra på lagomt till 1:a perren.
Kommentera

Hahl Bundy: Jag kanske gnäller om laget förtjänar gnäll. Accepterar man att laget får stryk mot ett gäng som Rögle så har man ju redan gett upp så att säga. Jag har iaf en positiv vibb så här innan match, det är Rögle vi möter och inget storlag, är väl mer oroad i så fall över domarna och deras arenapersonal.
Kommentera

Kattgubben: Squeeze, Man! Squeeze!
Kommentera

Själv ska jag nog parkera mig på toa. Timrå brukar alltid göra mål när jag är och pissar av nån anledning. Nej, jag är inte skrockfull ;-)
Kommentera

RocknRolf2: Just det, jag har ett visdomsord just nu:
Ser du en ljusning kan det vara skenet som bedrar!
Kommentera

RocknRolf2: Härligt att DU är positiv. Men gnäll inte när det går åt skogen ikväll,är du snäll, eftersom det är en solklar torsk o inget att hetsa upp sig för.
Själv tänker jag negga resten av säsongen. Har dessutom slutat ha nån form av Timrå-attiraljer på mig på matcher eftersom det går åt pipsvängen då.

Vad gör man inte för vinst!
Kommentera

erathoo: En edit-funktion saknas onekligen på forumet.
Kommentera

erathoo: ...sakfrågan ska det förstås stå....
Kommentera

RocknRolf2: I övrigt håller jag med - då det gäller skafrågan alltså - tror vi vinner ikväll :-P
Kommentera

RocknRolf2:

pssst, RR2, lär dig skilja på DE och DEM, skriv annars DOM, jag blir tokig när det blir fel ;-)
Kommentera

Hahl Bundy: Lugn nu, vi är absolut inte slagna på förhand av ett brunkargäng som Rögle. Ett Rögle som väl är lagmässigt någonstans där Timrå var för sisådär en 7 år sen innan klubbens ekonomi på allvar började konkurera med andra elitserieklubbars. Dem har många spelare med hjärta men ser man på truppen spelare för spelare så imponerar den inte. Det är inget lag vi ska frukta att möta. Jag misstänker att det kan bli precis som ifjol, de har en bra start på säsongen för att sedan tappa framöver och för oss hoppas jag såklart att det blir precis tvärtom.

I vilket fall, jag är nöjd med Timrås två senaste matcher. Mot SSK gör vi vad vi ska under press. Alltid grymt skönt att se när Timrå vänder en match i tredje. Mot HV börjar Timrå väldigt imponerande men faller sedan tillbaka när det drar igång med utvisningar och bortdömda mål. I spel 5-5 är vi dock tamejfan bättre. Vi fick även se några väldigt fina individuella prestationer mot HV där jag kanske är allra mest impad av det spel Pärssinen visade upp trots en förstörd försäsong och begränsat med istid inledningsvis. Pärssinen i form är en spelartyp (kreativ, energisk, speedig etc) som jag tycker vore perfekt att matcha med killar som kan behöva en del draghjälp för att producera som Hynning och Anger. Kul också att Skogs fick måla, han har sett bättre ut på slutet men är fortfarande för fladdrig i spelet.

Nåja, innan det här lagbygget är insmort och innan vi har fått våra lokout- förstärkningar så är varje pinne extremt viktig. Någonting som dock är sjukt irriterande är att vi fan ska ha säsongens jobbigaste schema när vi är som mest sårbara. Samtidigt kan det väl vara bra att man går ner i skiten direkt och inte ges något gratis, då får laget härdas lite och kan växa på sikt.
Med stabilt målvaktsspel och hyfsat boxplay så tar vi poäng idag.
Kommentera

« · 1182875 · »