1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590590 inlägg · 6217 ämnen

Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05

« · 1182491 Till forumet

Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
Gath tydligen avstängd mot TIK som jag tolkar det.
En oerhört viktig viktig spelare för dom. Precis en sådan obekväm spelare som Timrå helt verkar sakna!?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
Laken:Som jag ser det så är detta, precis som mötet mot SSK, en match som måste vinnas till varje pris. Just go for it!!
Kommentera

John K: Ja de måste vi ta poäng ifrån inte lämna poäng till. Förra säsongen hade vi svårt för dem, men i år är det nya förutsättningar så vi får hoppas det går vägen.
Kommentera

John K: Exakt som förra säsongen, då vi hade måstematch varannan omgång för att vi alltid förlora, vann, förlora, vann, förlora och vann....Jag vill ha jämnhet!

Jag pallar fan inte att säga att detta är en måste match för vinner vi denna då förlora vi säker nästa match endå, och då har vi ännu en gång en måste match mot LHC, nu kanske vi kan vinne matchen efter Rögle och men inte för att vi är bra utan för att MoDo tamefan är sämre (på något konstigt vis så finns det sämre lag just nu)
Kommentera

Blizzard: Om vi vinner mot Rögle tror jag att vi också vinner mot MoDo av bara farten, 2 på raken är på tiden nu.
Kommentera

Blizzard: I have a bad feeling about this Game!
Jag har trott på vinst i nästan varje match. Nu är det slut med det.
Kommentera

Hahl Bundy: Är Corso friskförklarad nu?
Kommentera

erathoo: Thnx... Håller tummen för att han ska hinna bli ok.
Kommentera

erathoo: Vi får väl iaf tro då. En sak jag annars hade hoppats på vara att få se Åkerlund i kassen. Limpan var ju mindre bra senast.
Kommentera

Ambroo: Jag har ingen förhoppning om nånting längre.
Fullständigt överkörda blir vi ikväll.
Kommentera

Hahl Bundy:

Rögle 2 Timrå 3

Timråmål : Anger , Pääjärvi , Lander
Kommentera

Jag hoppas på en riktigt orättvis vinst för Timrå idag... Det får gärna avgöras med ett riktigt slumpmål när Rögle har haft stort tryck på oss i hela sista perioden och fått ett mål bortdömt. ;-)
Kommentera

Andersson: Tror på torsk ikväll. Var inte Rögle det lag som efterträdde Mora i den bemärkelsen "omöjliga att ta poäng av" redan ifjol??
Kommentera

LennartA: De var svåra att möta borta, lätta hemma. I övrigt var det väl Brun-assarna som ställde till genomgående störst problem för oss förra året?

I kväll gäller det att stå upp och att stå emot. Rögle kämpar som djur på hemmaplan.

2-4 blir tipset, Gabriel frälser oss med mål i öppen kasse.

Kommentera

LennartA: Ja, Rögle borta vibbar så mycket torsk att det är löjligt.
Jag räknar kallt med att kvällen kommer att innehålla krampaktigt/tafatt spel (ackompanjerat av 'var är VILJAN??!'-inlägg på hockeysnack).
Men: trots det kan det bli poäng. Jag hoppas därför på turen och på Rögles oförmåga.

Jag vill se den här säsongen ta fart någon gång. Bli något som man kan se match efter match. Inte en tombolasäsong likt fjolårets, där agerandet är helt oförutsägbart från en fajt till en annan.

Så, kom igen nu Timrå. Fundera inte så mycket. In och kötta, stångas i skiten. Lira tätt och tufft och kontra som bålgetingar.
Kommentera

Kommer att följa kvällens match via WAP'en på mobilen medans jag kollar på när Giffarna tar emot Syrianska på Norrporten.
Jag tror och hoppas på seger x2.
Kommentera

Bragd-Birger: Fy fan va skönt att slippa ha ångest ikväll. Rögle borta är en solklar förlust och allt annat är bonus. Så ikväll blir det bara att njuta! :D
Kommentera

Tycho: Får jag se ett enda negativt inlägg härinne under matchen så borde den personen bannlysas från HS eftersom detta är en solklar dyngtorsk!
Att gå i taket för denna förlust eller över spelet borde rendera livstidsavstängning.
Kommentera

Hahl Bundy: Absolut! Det måste vi förankra hos moderatorerna! :D
Kommentera

Tycho: Ingen Corso ikväll...
Kommentera

Hahl Bundy:Positiva kvällen utlyst..bäst att inte RR2 loggar in då...HEJA TIMRÅ!!!!!!
Kommentera

PEAP: Lander är kung!
Kommentera

Tycho: Japp ! Fan vad kul det ska bli ikväll !!
Kommentera

PEAP: Jepp!
Kommentera

Hahl Bundy: Lugn nu, vi är absolut inte slagna på förhand av ett brunkargäng som Rögle. Ett Rögle som väl är lagmässigt någonstans där Timrå var för sisådär en 7 år sen innan klubbens ekonomi på allvar började konkurera med andra elitserieklubbars. Dem har många spelare med hjärta men ser man på truppen spelare för spelare så imponerar den inte. Det är inget lag vi ska frukta att möta. Jag misstänker att det kan bli precis som ifjol, de har en bra start på säsongen för att sedan tappa framöver och för oss hoppas jag såklart att det blir precis tvärtom.

I vilket fall, jag är nöjd med Timrås två senaste matcher. Mot SSK gör vi vad vi ska under press. Alltid grymt skönt att se när Timrå vänder en match i tredje. Mot HV börjar Timrå väldigt imponerande men faller sedan tillbaka när det drar igång med utvisningar och bortdömda mål. I spel 5-5 är vi dock tamejfan bättre. Vi fick även se några väldigt fina individuella prestationer mot HV där jag kanske är allra mest impad av det spel Pärssinen visade upp trots en förstörd försäsong och begränsat med istid inledningsvis. Pärssinen i form är en spelartyp (kreativ, energisk, speedig etc) som jag tycker vore perfekt att matcha med killar som kan behöva en del draghjälp för att producera som Hynning och Anger. Kul också att Skogs fick måla, han har sett bättre ut på slutet men är fortfarande för fladdrig i spelet.

Nåja, innan det här lagbygget är insmort och innan vi har fått våra lokout- förstärkningar så är varje pinne extremt viktig. Någonting som dock är sjukt irriterande är att vi fan ska ha säsongens jobbigaste schema när vi är som mest sårbara. Samtidigt kan det väl vara bra att man går ner i skiten direkt och inte ges något gratis, då får laget härdas lite och kan växa på sikt.
Med stabilt målvaktsspel och hyfsat boxplay så tar vi poäng idag.
Kommentera

RocknRolf2:

pssst, RR2, lär dig skilja på DE och DEM, skriv annars DOM, jag blir tokig när det blir fel ;-)
Kommentera

RocknRolf2: I övrigt håller jag med - då det gäller skafrågan alltså - tror vi vinner ikväll :-P
Kommentera

erathoo: ...sakfrågan ska det förstås stå....
Kommentera

erathoo: En edit-funktion saknas onekligen på forumet.
Kommentera

RocknRolf2: Härligt att DU är positiv. Men gnäll inte när det går åt skogen ikväll,är du snäll, eftersom det är en solklar torsk o inget att hetsa upp sig för.
Själv tänker jag negga resten av säsongen. Har dessutom slutat ha nån form av Timrå-attiraljer på mig på matcher eftersom det går åt pipsvängen då.

Vad gör man inte för vinst!
Kommentera

RocknRolf2: Just det, jag har ett visdomsord just nu:
Ser du en ljusning kan det vara skenet som bedrar!
Kommentera

Själv ska jag nog parkera mig på toa. Timrå brukar alltid göra mål när jag är och pissar av nån anledning. Nej, jag är inte skrockfull ;-)
Kommentera

Kattgubben: Squeeze, Man! Squeeze!
Kommentera

Hahl Bundy: Jag kanske gnäller om laget förtjänar gnäll. Accepterar man att laget får stryk mot ett gäng som Rögle så har man ju redan gett upp så att säga. Jag har iaf en positiv vibb så här innan match, det är Rögle vi möter och inget storlag, är väl mer oroad i så fall över domarna och deras arenapersonal.
Kommentera

RocknRolf2: Nä nu ska jag ut o se ifall jag kan hitta några roliga svampar så här innan match, som man kan börja knapra på lagomt till 1:a perren.
Kommentera

Hahl Bundy:

toppslätskivlingar dock slutet av säsongen....
Kommentera

Blizzard: Ska man spara dom där godingarna till slutet av hockeysäsongen eller är det nästan slut på säsongen för att skörda dom? :)
Kommentera

Olle: Slutet på säsongen att skörda dom ;-)
Kommentera

Jag sätter en svamp på att Emanuel Åström hänger minst en för RBK.
Kommentera

Skarin: svamp... ...kan man röka svampar?...
Kommentera

pratarn: Man freebasar.
Kommentera

pratarn: Vi ska freebasa oss igenom det här.
Kommentera

Kattgubben: Skrockfull är inte jag heller, bara man har en hartass i fickan. Då går allting bra.
Kommentera

Nu jävlar är det dags, 6-1 till Timrå.

Målgörare: Angerx3 Pääjärvix2 M.Karlssonx1
Kommentera

Skarin: SM-GULD, SM-GULD, SM-GULD!!!!!!!!!!!
Kommentera

Hej och hå...
Nu håller vi en tumme, skriker i sofforna och sjunger ramsor... *ler*
Kommentera

Fan, den där borde han ha hållit
Kommentera

f*************n vilken miss.. man ska ju INTE lyfta p benen förns man ha koll på pucken... kvalificerat SKITmål.... ja ja, det är låååååång tid kvar
Kommentera

timråhjärta: Jaa, då har vi just kommit fram till den vanliga uppförsbacken igen.
Kommentera

John K:
mm akktför ofta.. men som de håller på nu så kanske kanske kanske vi får in gummit...
Kommentera

« · 1182491