7043: Pääjärvi är inte jättedålig, men hur mycket tillför han egentligen? Förstår att han misslyckats de senaste säsongerna när man ser honom på isen. Varför la man inte dom pengarna på en back till istället? Vi var ju inte direkt bortskämda med backar när han kom in, men hade en rätt bred forwardstrupp.
Sputnik: Jag sa aldrig heller att han är oersättlig. Det jag sa är att han har egenskaper som Timrås forwardssida annars saknar. Utöver Wedin är det inte många av våra toppforwards som har någon fart att tala om, vilket blir tydligt ibland. Inte minst när förstakedjan inte är på topp. Halloran har inte bara fart utan skills också. Det kommer något pucktapp här och där, men han skapar desto mer. Inte som många andra forwards, som dödar all form av momentum när de har pucken.
Dubbeld: Helvete vad negativ, så fort det går dåligt så sitter man och skriker hur dåligt allt är, alla lag har svackor, men det fattar inte alla medgångssuportrar
Har varit så djupt irriterad sedan Brynäs, och det är väl för att jag skapat uppfattning om något jag inte var så pigg att få en uppfattning om.
Detta lag, det dyraste vi skakat fram enligt utsagor, har gjort det otroligt bra i höst. De har överträffat redan rätt höga förväntningar. Inget om det. MEN det finns en inställningsfråga som provocerar mig. Inte oroar mig, jag tror vi klarar nytt kontrakt och det är allt jag personligen bryr mig om. Det provocerar mig för att det var precis det vi INTE skulle få med detta lag. Skickligheten visste vi fanns, men att man börjar gena, nonchalera viktiga lägen, flippflopp-passar lite lojt istället för att spela rakt, skiter i att jobba hem samt att se allmänt ointresserad PROVOCERAR mig jätte jätte jättemycket.
Det märktes redan mot Brynäs. Man har varit på en jobbig bortaturné, fine. Men att inför nästan fullsatt hemmaborg och tidigt 0-2 underläge börja åka runt och vara rädd om frisyren, samt leta lite sköna flippass rakt på medspelares skridsko i slottet och skapa spelvändningar är så jävla hånfullt. Det blir alldeles för långt mellan backar och forwards för ingen ger allt i hemjobbet vi dragit på oss pga nonchalans i mittzon. ”Vi möter ju bara bottenlaget Brynäs och vi är succén Timrå med 5 raka bortavinster hähä”. Så var känslan. Vi förlorade mycket rättvist också mot ett solid och disciplinerat Brynäs.
Leksand. Tycker vi äger första. ”Jävlar, nu är vi tillbaka”. Slarvet börjar, och det smittar av sig på ALLA. Istället för att få blodad tand att ett lag under oss kvitterar rätt orättvist börjar man försöka rida ut stormen med att visa att ”vi ska minsann inte ta det jobbiga jobbet, vi är för stora för det”. Det rasslar till och ett smart Leksand leder helt plötsligt med 2-3 puckar. Rätt oförtjänt, men de tog vara på varje situation och kämpade för varandra.
Laget som Lander snackade till rätta vid underläge mot Örebro är så jävla bortblåst att New Orleans såg mer stabilt ut efter stormen Katrina. Det var ju det här vi INTE skulle få med detta lag. Vi var osäkra på hur samspelet skulle vara, men varenda jävel skulle kämpa. Det är såklart inte ett dugg försent att styra skutan rätt igen, men det krävs ett jävla uppvaknande, för annars utesluter jag inte att vi är direkt inblandade i bottenstriden. En grundserie spelas i 52 omgångar, den är inte slut när man berikar sin stjärnstatus och plockar några imponerande bortasegrar. Torska får vi göra, men sluta vara så provocerande nonchalanta när ni gör det!! FAN vad jävla irriterad jag blir.
Dubbeld: Börjar mer å mer hålla med om att Stenqvist bör hänga väldigt löst inför kommande säsong.
Svensson, Strömberg, Lyytinen och Edfeldt på kontrakt, Erixon vill man nog förlänga med då han varit vårt stabilast pjäs. Två ”klassbackar” behövs utöver det. Det är 7 st. Ska vara om Stenqvist köper en betydligt mindre roll nästa säsong. Eronen lär inte bli kvar.
På forwardssidan får man nog försöka frigöra så mycket pengar som möjligt då stjärnspelarna slukar halva budgeten. Hej då, Blomqvist, Lundin, Alvarez, Halloran och möjligtvis EA. Står fortfarande för att ett tvåårskontrakt på Pääjärvi var huvudlöst. Spelar han ens? In med 2-3 yngre förmågor som är hyfsat billiga. Vi har ju 2 st scouter nu, gör ert jobb och gräv fram lite guldkorn tack.
Sputnik: Har Hallorans mycket i lön då? Tror inte han är top 5 i interna lönelistan faktiskt. Med tanke på vad han skapar gör han nog skäl för sin lönecheck.
Icingpucken: Mm håller med. Halloran blir behandlad ungefär som när Zlatan blev för bra i Barca och ett hot mot Messi. Då steppade Guardiola in och såg till att ta bort honom. Vi är Guardiola(och kanske ledningen i Timrå)
Icingpucken: Jag kanske är ensam med att känna att Halloran inte är oersättlig för den pengen han har i lön. Men nu blev det också lite uppförstorat då jag inte alls ville lägga en uns av ansvar på Halloran för den här förlusten i allafall. Givetvis gör han det bra efter vad jag har som förväntningar på honom. Många övriga som bör steppa upp istället i så fall.
Icingpucken: Glöm inte bort att Halloran kommer måla på oss nästa säsong med när han är tillbaka i ett fartfyllt lag; Kan enkelt gå till Rögle. Abbotts älskar dem engelsktalande.
Zäta75: timråspelarnas särdeles usla inställning är väl det vi supportrar tar med oss över jul.. Det var ingen liten trevlig klapp vi bjöds på.. Utan en riktig jävla smäll... Örfil. Eller vad vi ska kalla det..
Sputnik: Svårt att be han bli en spelare som han aldrig varit dock. Han sätter upp sina lagkamrater, han skapar lägen för sig själv, han är ett hot med sin fart. Vet inte riktigt vad mer man kan kräva? Ett perfekt komplement för Lander och Dahlén till exempel. Men Ante gillar honom inte och det blir inte mer än en säsong i Timrå för Halloran. Sedan kommer vi står där nästa säsong och svära över att våra två enda rightfattade forwards är Hartmann och Walli.
joergenB: du har inte sett mycket hockey i ditt liv verkar det som.
Det är väl hur jävla klart som helst att det spelar roll hur matchen ser ut? Enorm skillnad på att vara överspelade eller att det blir som idag att vi har maximal otur men ändå hänger med i spelet.
Dags att sätta dig in i sporten lite mer under julhelgen tror jag.
Vi kommer tillbaka! Detta var pinsamt men vi är inte de första eller enda laget med dålig form denna säsong. Nu krävs det bättring (och en back som inte är junior). Nya tag efter jul!
JJ solklart förbannad, ser ut att skälla på egen spelare; Helt jävla rätt, fick noll hjälp under matchens gång när han blev inbytt.
Stenqvist är nog den sämsta backen vi har, statistiken kan fara åt helvete för nu är det så jävla glasklart som de kan bli att det är andra spelare som gör jobbet åt han på isen.
JanneH: Varken JJ eller Rautio får någon som helst hjälp av utespelarna. Det är mer troligt att någon av våra egna skymmer målvakten än att de markerar motståndarna eller täcker skott.
9908: jag är rädd att jag jinxade när jag sa innan att Rautio skulle göra en bra match... sedan känns det som att laget har gått ner sig lite kollektivt i varenda moment där ute. Allt i från effektiviteten i avslut till uppspel från egen zon till kampen längs sargen. Allt detta sammantaget gör att man förlorar matcher i en så här jämn serie
FH - avdammad: Nej och det har jag nog iofs inte riktigt antytt heller. Bara önskar att han skulle spela lite mer oömt ibland bara, då hade han varit ett ännu större offensivt hot.
Sputnik: Halloran har väl ändå producerat hyfsat sen gav kom tillbaka? Förstår inte alls hur man kan se det som att han är ett problem, det finns de som har det betydligt tyngre där ute.