Offerlamm: Jag har rötter i Småland, pappa var från Strömsnäsbruk. Kompisens brorsa spelade allsvenskt i Halmstad BK innan han avslutade karriären i Markaryd där man såg honom några ggr, Olle Sjödahl
Olli Nomadinen : Fräckt, Olle Sjödahl är en legendar i södra Småland. En jävligt bra fotbollsspelare, spelade mot honom när mitt lag låg i samma serie som Markaryd.
Offerlamm: Indal represent! Ses vi i Malmö imorgon? En hel drös som åkt ner från Timrå plus oss från Götet plus lite locals och andra tillresta. Välkommen!
RunarUp: Aha! Kul att nån minns honom. Vill minnas att han vann SM-guld med Halmstad? Lillebror Rikard Sjödahl är en barndomsvän till mig, vi spelade mycket fotboll ihop och Olle som är ett antal år äldre var en förebild och lite av idol
"Dessutom meddelar HV71 att juniorbacken Viggo Gustafsson lånas ut till AIK. HV71 kan dock kalla tillbaka backtalangen även efter deadline ”om behov uppstår”, som de uttrycker det på sin hemsida."
Zäta75: HV, Öret, LHC i kamp om hockeyallsvenskan. Kunde inte bli bättre... ja om en fjärde kandidat i form av Väckschö anslöt då.
Modo har redan lyft. Frågan är om dom till och med fixar play-in? Starkt jobbar efter misären i höst får man säga. Utan coachbyte och utan att värva 4-5 nya "stjärnspelare".
sargad: Sett lite av Modos förlustmatch igår och det är typiskt en sån förlust man som supporter ändå kan känna lite hopp efter. Det är milsvid skillnad på Modos uppträdande på isen f.n. jmfrt med deras bottenkonkurrenters. Till play in är det dock 5 p och med årets bisarrt jämna tabell är det ungefär som att ta in 10 p på 10 matcher en "vanlig" säsong. Vi torskade 6 raka men föll bara från 3:e till 5:e plats, med 5 p ner till 7:e. Nu har vi vunnit 2 raka men är ff 5:a med 5 p ner till 7:e. Det händer otroligt lite i tabellen omgång för omgång
Jag skrev för nån månad sedan att återstoden av grundserien för vår del mest var en transportsträcka. Att det handlar om att vi ska bli 3:a, 4:a el 5:a. Det tycktes kaxigt och jinxande för det var precis före de 6 raka torskarna. Kan nog ändå konstatera att jag var rätt ute, vi hade "råd" med de där förlusterna. Vi får väl ändå sägas ligga på en rätt stabil 5:e plats och just nu pekar allt på att det är där vi kommer sluta. Tror inte vi tar oss förbi Luleå el Frölunda men inte heller att vi halkar ner på 6:e. Vi kommer torska och vi kommer ha "råd" med det. Dock kanske inte ytterligare en sådan förluststreak, möjligen kan då topp 6 vara hotad. Möjligen. Men det tror jag inte sker, 1, 2 el max 3 förluster i rad kanske. Däremellan vinster. Och då kommer inte mycket förändras för oss i tabellen. Jag har räknat ut att vi tar ytterligare 14 p på återstående 10 matcher. Lågt räknat. Då landar vi på trygga 82 p
Olli Nomadinen : Ja jag räknar med att vi måste vinna och ta 3p i 5 av de återstående 10 matcherna. Då landar vi på 83p som för ett par år sedan och lär bli sämst 5:a. Då gäller det att vi vinner de på papperet lätta matcherna och gärna de kommande matcherna istället för att ha pressen på sig på slutet. Så det får gärna bli 3p imorgon mot Malmö.
Blev överraskad när jag kollade stats nu . Anton Wedin känns lite som man '' glömt bort '' med sin långa målsvacka osv . Poängen har tydligen ramlat in ändå och faktum är att han nu gjort 31 poäng , vilket är personligt rekord under en säsong ( grundserie ) Och då har vi ändå 10 matcher kvar .
Är det inte dags Fille får en egen ramsa/sång? Vår ene rekordhållare har ju sin "Jonte, Jonte vår idol" men Hållander är verkligen också värd en. Spånade fram denna under söndagspromenaden nyss. Melodi "Vittring" med Magnus Uggla