1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589722 inlägg · 6216 ämnen

SCA-cupen 2006

« · 744714 · » Till forumet

Sv: SCA-cupen 2006
Bästa målvakt: Joakim Lundström. Sjödda på backen, och lika klar bästa forward Alexander Larsson
Kommentera

Snyggt citat: "I övrigt kan jag bara säga att det finns substans bakom det jag säger utom möjligen i det här fallet då." Guess who!
Kommentera

Men jösses vilket liv det har blivit om poängsystemet i SCA-cupen! Jag antar att 3-poängsystemet var fastställt innan turneringen började, så sluta och lipa nu allihop. Det är patetiskt att folk är så enögda att dom inte kan acceptera en andraplats i cupen. Skaffa ett liv!
Kommentera

Fick Stefan Andersson från AIK Härnösand speltid idag mot Mora? Hur skötte han sig isf?
Kommentera

På min profil kan ni nu se mina spelarbetyg efter SCA-Cupen...
Kommentera

Albert Hall: Du om någon borde väl veta vad rivalitet innebär både bildligt och bokstavligt.

Ni hånade ju bodensarna i parti och minut. Så jag förstår inte varför hockey-sverige är så oförstående inför Timråsupportrarnas hat och misstänksamhet mot IFSH.
Kommentera

ernie eagle: Skit i Albert Lall, hade du förväntat dig någon högre nivå där uppe ifrån. Som friskan konstaterat bör 2-poäng systemet ha tillämpats vid denna kortturnering. Kanske läge att komma överens om detta innan start nästa år. Övriga sluta hacka på ernie, annars...
Kommentera

ernie eagle:

Ett gott råd ernie, ta inte allt så allvarligt. Annars kommer folk att driva dig till vansinne här på HS.
Kommentera

Albert Hall: Väldigt mogen kommentar må jag säga. Känns det bättre nu när du fått skrivit av dig dessa rader?
Kommentera

Vill bara tacka för en strålande insats i SCA-Cupen av JOHAN ANDERSSON och BJÖRN SVENSSON!!!
Kommentera

Metal Guru:

Äh, låtsas inte glömma sista delen i stycket du kopierade. "regeländringar kan också göras under pågående turnering/cup om dessa tävlingsbestämmelser missgynnar Timrå IK.
Kommentera

friskan:
är'e inte mer typ §5.2 som gäller;
"För speciella turneringar/cuper med nationella och internationella lag, som inte arrangeras av SIF kan särskilda tävlingsbestämmelser utfärdas av arrangören."
Kommentera

htikare: Tänka sig att östgötapacket nu fulllt blivit accepterad i klanen. Man måste göra nåt extra ordinärt utöver det vanliga för att bli en i gänget. Nu har han bevisat att han kan dricka yougurt och säkerligen öl med för den delen som en riktig karl och sedan kan göra soloraider på strimmamanér och finte upp motståndarförsvaret upp på läktaren för att köpa en korv med brö å räker på!

BAGARN ÄR FAN MIN NYA IDOL!
Kommentera

Bo Bly: Vad har jag missat? skaka galler?
Kommentera

Kolla 5:7 B
Kommentera

Frella: Jag håller med om att det var några petiga utvisningar.
Man jag tycker däremot att det gnälls för mycket på domarna - när vi istället borde gnälla på spelarna som är så jävla dumma att dom åker ut för det som domarna solklart skall döma för.
Dom måste lära sej reglerna! - och kommer naturligtvis att göra det, även om det kommer att ta tid...
Kommentera

ernie eagle:

Jag (och någon till) tror tame tusan att du har rätt.
Kommentera

Frella: Rådbjer är väl tillbaka efter att han skakat
galler i nåra månader.
Kommentera

Kevin O Shea: Om det nu bara var sånt som gav utvisning så, men när man åker ut för att ha lyft motståndarens klubba och tagit pucken känns det lite väl petigt kanske. Men har förhoppning om att domarna i ES är något mer spelintelligenta än de allsvenska.
Kommentera

Kevin O Shea: Roligt att höra att han har fått stort förtroende hos Kenta!
(även om nu många var borta)..Jag tror detsamma ..nyttig var ordet..han är ett fynd om han fortsätter så här!
Kommentera

Kevin O Shea: Dom kommer att lära sig... det har man gjort i NHL o när det börjar gälla poäng kommer nog utvisningarna att minska något men ändå fortfarande vara betydligt fler än tidigare.
Tik har ju i år många bra skridskoåkare så vi borde inte ha svårare än nåt annat lag att hinna med i svängarna!!
Kommentera

htikare: Johan Andersson bäst i Timrå idag - helvetes vad mycket speltid han fick - nyttig i BP är han också.
Kommentera

Poffa: Jag tycker gott och väl att man kan hålla den här domarnivån - det är rent ut sagt bedrövligt att spelarna inte kan lära sej att inte "åka vattenskidor", med klubban runt magen på motspelarna.
Om spelarna lärde sej reglerna så skulle vi inte se så mycker PP och BP.

Om man konstant blir utvisad för att man slutar att åka skridsko och hakar istället, så måste det vara något fel om man inte lär sej att spela på ett "riktigare" sätt - eller hur?
Kommentera

htikare: När det gäller vår 86- center Regin som fick pris som matchens bäste..nu mot Norge i nån namntungvrikande turnering..

så gjorde han även några dagar tidigare då mot Italien 1+1 ..han har ju spelskickligheten så vi får hoppas han också utvecklat den fysiska styrkan lite mer från ifjol då det var en av hans få svagheter..
Kommentera

ernie eagle:
Vore det inte bättre om du såg till att Timrå lät bli att spela försäsongsturneringar? - för husfridens skull, menar jag.

Kommentera

Sune: Hur många ggr har s-vall kommit sist? Det måste väl dom
gjort nästan jämt.Moverare kanske vet det.
Kommentera

Kattiz: Visst Kom precis o tänka på det att man inte kan blanda in en 84 o kalla det för 86:or.. men Johan har verkligen varit en positiv överraskning
som platsar inte bara i en fjärdekedja..tycker vi har bra o spelskickliga centrar överlag..
Kommentera

ernie eagle:

Hörre...är du så här bitsk nu igen...nu får du ta och lugna ner dig! Vem bryr sig vem som vinner SCA-cupen..har väl ingen betydelse? Det känns ärligt talat som det kvittar. Hade Timrå VERKLIGEN velat vinna SCA-cupen så hade dom sett till att slagit Sundsvall igår vilket man inte gjorde. Man får helt enkelt skylla sig själva..
Kommentera

htikare: Tror att Johan Andersson kommer att göra 1 grym
säsong i Timrå.
Kommentera

Skarin: Härligt! tycker det vore en utmärkt kedja i fortsättningen med Mange med sin tjuriga styrka tillsammans med B.S o J.Andersson...
Tycker den kedjan är bra balanserad!!
Kommentera

htikare: Johan Andersson är född -84.

Men de grabbarna har hållit en jämnbra klass hela helgen. Hårt arbete och mycket fart i benen.
Kommentera

-Gurra-: Har de inget annat göra i Norrbotten, Västerbotten, Ångermanland och Gästrikland då än att provocera hela jäkla tiden?

Hur vore det om det brydde sig om sina egna lite mer någon gång än riktade blickarna mot Medelpad hela tiden?
Kommentera

htikare: Självklart såg dom något sliten ut stundtals idag. Hur som helst svarar dom för en fin turnering. Skulle även vilja plussa lite extra för Mange, trots att han flippade ur i derbyt. Han har sett pigg och elak ut. Det är bra.
Kommentera

ernie eagle: Allt handlar om hur man tolkar det.
Men det är sant som du säger, vi TIKARE får väldigt sällan säga vad vi tycker om våra motståndares spel utan att det blir livat i luckan.

Men har du inte tänkt på att när en sådan aktion som du beskriver rubriceras som en olyckshändelse i GB så är det oftast sätt att provocera.

Det är i alla fall något som jag lärt mig under min tid som HS:are.
Kommentera

Skarin: Occh hur var 86- ungdomarna idag?? Svenson Andersson Sundh..lika rappa som mot Bif o ifsh...
Kommentera

Poffa: Mycket talar för att det kommer se ut så...ja. Efter 10 omgångar låter nog ganska realistiskt, då det redan delats ut tillräckligt med utvisningar för att täcka en hel säsong.....typ.
Kommentera

Skarin, Frella & Cyklob:

Okej, det är med andra ord samma känsla som man själv fått efter att ha sett och hört om matcher nu på försäsongen. Jag tror tyvärr att det här kommer sluta med att lag, åskådare och domare klagar. Jag ser helst att man fortsätter med fjolårets nivå och att man håller den, istället för att ändra hela tiden.

Ska man gissa på att det går 10 omgångar innan domarna och klubbarna har ett gemensamt krismöte för att komma till rätta med hur det ser ut?

Kommentera

Per HApps: Jaja, jag tar ut ilskan verbalt istället för fysiskt. Bättre att frusta i sin ensamhet hemma på kammaren än att spräcka speglar och dricka träsprit så man får för sig att mucka med allt på två ben.
Kommentera

ernie eagle:
Men lugna ner dig, spring upp och ner i Högbo 20 min, sedan är du för trött för att vara arg.
Kommentera

Frella: Äh, jag trodde du gillade allsvenska domherrar ;) Hua.
Kommentera

Hassebo: Kul för IFSH ska det vara...Träspriten drog för mkt...
Kommentera

Ännu en SCA-cup till ända. Ingen direkt bländande hockey skådades men det är ju fortfarande försäsong också. Kul för IOFS att plocka en pinne igår. Firades som ett sm-guld =).

Två sköna händelser i helgen:
1. Jag fick tillåtelse att spela Kristets slagdänga Tjackpounder i baren i slutet av andra periodpausen. Rockade fett!
2. Sundsvall hockeys intromakare hyllar mig genom att köra exakt det Nightwish-intro jag hade till Timrå för 2 sässar sen (förutom att jag klippte ihop det insrumentalt) ;). Men skönt är det.
Kommentera

Poffa: Har endast sett Timrås matcher denna turnering. Nivån går upp och ner. Men det gör den ju nästan alltid på ett eller annat vis under matcherna. Det är bara det att jag inte gillar nivån riktigt. Den var ok ifjol, men ändå ska det ändras hela tiden. Gillar inte att matcherna ska präglas av PP och BP period efter period. Men som sagt, det tar väl ett tag innan man lär sig den....kanske. Även för domherrarna.....spelarna.
Kommentera

Poffa: Hade Sundsvall som arrangör kostat på sig ES-domare skulle det varit intressant att se nivån. När nu allsvenska diton dömer så ter sig vissa utvisningar mycket märkliga. Som tex flertalet för hooking när man lyfter klubban på motståndaren och tar puck. Nivån svajade betänkligt från period till period också. I tredje perioderna var det oftast den gamla bedömningen. Men kommer nivån vara så svajig som under SCA-cupen ser jag hellre hakningar och kamp än styrspel i all oändlighet.
Kommentera

Poffa: Jag har sett alla utom 1 match. Jag tycker att dommarnivån var pinsamt dålig. Spelarna visste ju inte ens vad dom åkte ut för vissa stunder. För att nästa sekvens när någon drar in en solklar crosscheking så resulterar det i ingenting.
Kommentera

Poffa: Har jag aldrig sagt. Men jag har lite preferenser att falla tillbaka på till skillnad från dig vad beträffar IFSH. Mindre trevliga minnen om man säger så. Är det så jävla konstigt att man är misstänksam.

Då snackar jag inte om supportrarna utom om ledare inom IFSH som inte är riktigt klok i huvudet.

Sen blir ju inte det hela bättra av Sundsvall Fans.

I övrigt kan jag bara säga att det finns substans bakom det jag säger utom möjligen i det här fallet då.

Om en Luleåspelare slår av armen på en Timråspelare så får inte jag gnälla fför då är jag bara en jävla kärring och det var säkert bara en olyckshändelse.

Men om en Luleåspelare blir attackerad av en Timråspelare så är det legitimt för LuleåFans att starta en hatkampanj.

Det är så det fungerar. Vi i Timrå skall bara hålla igen käften ocdh vara tacksamma medan övriga lags supportrar f¨år säga precis vad de vill.

Punkt.
Kommentera

Lägg ner, ernie eagle!
Ta det för vad det är - en träningsturnering. Sluta upp med dina konspirationsteorier.
Kommentera

Skarin:

Har du sett alla matcherna? Har det varit en jämn bedömning från domarna, eller har det varit stora variationer från match till match?

Kommentera

Stor skillnad på Timrå idag mot för igår. Till det positiva givetvis. Vaskade fram bra många klara målchanser (framförallt i andra perren) utan att lyckas sätta dit den dock. Finns väl ganska mycket man kan säga om dagens match. En grej är ju att Riku Hahl börjar hitta formen. Grymt bra hockeyspelare. Kul att se Nyllet också.
Känns ganska bra det här ändå. Förstemålvakten borta, fyra ordinarie backar samt tre viktiga forwards (exklusive Wennerberg).

Den nya nivån känns mer och mer löjlig för varje match som går. Detsamma gäller dagens domherre. Men man kanske vänjer sig till slut......om en 5-6-7-8 år då en sport som innebandy känns tuff i jämförelse med ishockey.
Kommentera

ernie eagle: Jo, just det ja. Precis. Exakt.
Kommentera

« · 744714 · »