1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591431 inlägg · 6216 ämnen

SCA-cupen 2006

« · 744347 · » Till forumet

Sv: SCA-cupen 2006

Moverare:

Hehe..Din skjutjärnsmurvel..1 - 1 mot det STORA Timrå IK måste kännas jävligt bra för ditt Timrå blå..

Lev på det resultatet jävligt länge..Hoppas det räcker till att Timrå blå har talang o kraft för att inte åka ur Allsvenska..

Kommentera

Kan vi inte han en tävling i undanflykter, ursäkter och illa dold besvikelse?
Vinnaren får en helkväll i Söråker.
Kommentera

gud: Det är inte glädje över att vi tog en poäng utan skadeglädje över att ni inte vann.
Skadeglädje är den ända sanna glädjen, sägs det ju.
Kommentera

Moverare: Nu kan ni trycka upp en ny T-shirt.
Kommer inte ihåg vad den gammla var daterad till, men 89 eller nått sånt var det väl ?
Kommentera

Helg Ernest: 88-89 var ni ju chanslösa. Kul att du minns, det måste sitta djupt i hjärtat. Fick du en obehaglig flash back.
Fast tröjan kom några år tidigare.
Kommentera

Förlåt, det ska naturligtvis vara 98-99 och inget annat.
Kommentera

Moverare:
Andas nu en stund , vila fingrarna.....och njut.
Kommentera

friskan: Du har så rätt, nu ska jag ta en öl.
Kommentera

Moverare: Tänk vad kul det kan vara över att knycka en poäng jag kan bara gratulera till krysset.
Kul att se hur du ser ut ,när du resenserar bamse spelen på Dagbladet, jag kan nästan förstå varför du aldrig ger upp när man ser bilden på dig.
Tjurigt var bilden sa Bull!
Kommentera

Moverare:
Öl? Småpojksdricka. Typiskt sundsvallare.
Kommentera

Moverare: Förslag på rygg tryck-

Vi vann!
Nästan
Kommentera

Moverare: Glömde det viktigaste.

Vi vann!
Nästan
2006
Kommentera

kidcox: Bamse har jag aldrig recenserat.
Du kan få bli gästrecensent på Bamse, för jag utgår från att du spelat det.
Läs på tröjan på by-line-bilden.
Kul text.
Kommentera

Helg Ernest: Den idén snor jag rakt av.
Kommentera

friskan: Det blir en Ridgwelter.
Kommentera

23an i Sundsvall,,Larsson!varför spelar han inte Timrå!Nubben missat nått här eller vadå!
Kommentera

Moverare:
Sundsvalls Fans ölen är den slut?
Kommentera

Största besvikelsen för mej ikväll är vissa personers uppträdande på läktaren.

Är ni nöjda nu när många som stod nedanför er är tveksamma på om dom vill stå i klacken längre?
Bara för att man är glad i alkohol kan man inte uppföra sig hur som helst!
Kommentera

Moverare:

Kul för dig att du känner en sån härlig glädje...Vi som håller på det STORA Timrå IK (Inte Timrå blå) känner mer som att denna match är mer som en gäsp i det stora hela när det gäller elit hockey...

Förr var det mer viktigt även för mig..

Fast jag håller en tumme på att ni klarar av att stanna kvar i Allsvenskan kommande säsong..För ni Timrå blå behövs för hockeyn i Medelpad..

Kommentera

Moverare:
Inte behöver du oroa dig för oss, se länk.
Kommentera

Moverare: Såklart att jag inte har spelat spelet, min 1 åring är ännu inte invigd i pc spelens förlorade värld.
Inte visste jag att journalist utbildining krävdes för att spela datorspel eller för den delen recensera dessa.
Kommentera

Långben: Håller med dig!..varför jaga utomlands framöver vi har ju en grön kille (klubba) ..på nära håll.
Han har tränat med Tik i sommar o det märks!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Sellina: Stod våran Tony hos er ;-)
Kommentera

65selander:
Nä, men han satt i baren och hade trevligt vad jag kunde se i alla fall.
Kommentera

Laken: Vilka spelarbetyg delar Du ut idag?..Själv tycker jag att de som Du hade i topp i går också var topp i dag!!

Björn Svenssons vassa skridskoåkning o framåtanda är underbar..Johan Andersson samma sak en kämpe av renaste vatten!
De måste vara kvar tillsammans o bilda kedja i vinter.
Sedan har vi Pärssinens teknik den killen har balans o kan "vicka bort" backar med små snabba rörelser.. han blir viktig i vinter..
Kommentera

1-1 mot IFSH på försäsongen är inte mycket att säga om. IFSH var betydligt hetare och nångång kommer ju faktiskt förluster/poängtapp mot allsvenska lag under försäsonger. Man ska också komma ihåg att för många av spelarna så finns ingen nerv längre. Endast Carlsson och Styf var väl med när det begav sig av de som var på isen ikväll?

Johan Andersson ser fortsatt intressant ut tillsammans med Svensson och Sundh. Magnus Nilsson såg het ut i de två bytena han fick göra innan han snackade sig ur matchen. Moe spelar ett moget försvarsspel och Styf har mycket att jobba på om han tänkt spela på sex backar i år. Bedrövlig även igår säger rapporterna.

I övrigt märks det att Jonte missat mycket av försäsongen, ser rätt seg ut och kommer inte riktigt in i matchen. Försöker med att fysiskt ta sig in i matchen och det ser väl lite bättre ut mot slutet, men han har mycket att jobba på ännu. Pärssinen är stenhård och tar duktigt med stryk framför mål. Kokko har mer att bevisa i PP, duktig med puck och snabb, men inte visat upp något skott ännu.

Asplund gör några fina parader men ger ett fortsatt darrigt intryck.
Kommentera

Fan kan inte säsongen bara börja så att vi får slut på alla töntiga debatter.

De flesta skiter väl i om vi kryssar mot farmen(förutom Moverare och en 3-4 st till.) Det är ju inte nu vi ska vara som bäst, det är i Sm-slutspelet i Mars-April.

Låt farmen vara försäsongsvärldsmästare.

Och matchställsdebatten, herre gud för mig får de gärna spela i gredelint och turkost eller för fan nakna(Men med skydd så man slipper se familjejuvelerna.)
bara vi vinner matcherna.

Nä nu ser vi framåt mot premiären. Må den komma snart nog.
Kommentera

Simmalugnt:

Ursäktar mig för stavfel och särskrivningar som kom med av bara farten.
Kommentera

Man förstår Blåmesarna´s kittlingar och engagemang för den här matchen. Samtidigt tror jag inte dom förstår motsatsen för detsamma från oss. Titta bara på hur få som såg årets match, 2300pers och en Timrå klack som gäspade sig igenom matchen pga det låga underhållsvärdet. Tror tyvärr för shc´s supportrar att den här för dom årets match har en tydligt nedåtgående trend.
Vill dom känna av våra kittlingar och höra vårat engagemang så bör dom nog ta sig ut till e-on den 19e,där innför fulla läktare få känna på ett hett derby.
Kommentera

htikare:Han är ju för bra för att harva omkring med Sundsvall i Allsvenskan,killen har ju allt som behövs för att kunna spela i Elitserien!
Kommentera

Tillägg: Hade gärna sett Alexander Larsson som ersättare för Wennerberg. Överlägset bäst i IFSH idag.
Kommentera

Frella: Ingen vidare bra match i dag, tråkigt nog. Jag lyckades i alla fall knäppa lite kort och ta några sekunder av film från den. Lyckligtvis filmade jag Pärssinens granna mål. Skall se om jag inte kan fixa någon hyffsad codec och lägga upp den i filarkivet under kvällen. Det kommer i alla fall finnas några bilder från matchen där. Jag återkommer angående filmen.

Kan även passa på att varna för kvaliten på filmen samt att jag vid målet faktiskt glömde bort att jag höll i kameran. Det är lite crazy filmat måste jag säga ;) Men man ser i alla fall hur det gick till, och man hör klacken. Alltid något. Som sagt, jag återkommer om jag lyckas fixa till filmklippet.
Kommentera

Kerstin_k: Kan tillägga att jag också har fotograferat lite i dag som senare kommer upp på tikare.se. Skynda dig med klippet nu! Vill se det. :)
Kommentera

Frella: Precis..skridskoåkningen i klass med de bästa i tik o skicklig på dragningar o i att hålla motståndare ifrån sig o behålla pucken...

Kanske ev. Nubben ville ha en mer "rutinerad" ersättare till M.W o därför tog in Nylander men nog hade det gått minst lika bra med Larsson..men han kommer nog..om inte nu redan under säsongen så till våren!!
Kommentera

65selander: Nädå,Tony,jag o Lasse stod Sundsvallsklacken o det var ett TIK:are som inte fixade det.

En fråga?Har något tips hur man får tyst på Ernie Eagle,som just nu sitter på vårat rum o orerar:)

Kan ingen TIKare komma o hämta honom,han har transportproblem hem???.......:)
Kommentera

Bissett19:

Bjud Magnus på en Whiskey och en svart taxi så är han snart hemma igen..

Psst..Se bara till att han inte glömmer skorna..Annars så är han snart hos er igen..;)

Kommentera

Moverare: Jag är inte ett dugg besviken. Jag trodde t.o.m. att Timrå Blå för första gången sedan 1987 skulle slå Timrå Röd i ett derby.

SUG PÅ DEN DU!

Grattis till en väl genomförd match. Hatten av från min sida.

Det är nästan skamligt att ni inte vann.

Tack för i år!

Väl mött i augusti 2007 igen!

SUNDSVALL BLÅ - FÖRHOPPNINGSVIS ETT ALLSVENSKT LAG ÄVEN NÄSTA ÅR!
Kommentera

ernie eagle: TIMRÅ - FÖRHOPPNINGSVIS ETT ALLSVENSKT LAG NÄSTA ÅR!
Kommentera

Moverare: Nä! Var det inte max 5 utlänningar i Laguppställningen TJ föreslog. Då är inte alla svenskar. mao inte allsvenskt.
Kommentera

Moverare: Grattis om du bryr dig. Jag tycker att Sundsvall Hockey gjorde en kanoninsats arbetsmässigt och jag hyllade dem efter slutsignalen.

Visst är jag duktig?
Kommentera

Moverare:

Men Moverare du pratar som ett barn finns för fan ingen som tar dig på allvar med ditt jävla barnsnack. Hur gammal är du.

Skärp dig för fan ditt pucko för det är så du utmålar dig som......
Kommentera

Har slängt upp lite klipp som Kerstin_k tog på matchen idag på YouTube.

www.youtube.com/watch?v=cUh8t-kuirk
www.youtube.com/watch?v=NJCwv5wX3LE

Enjoy!

Kommentera

LingaN: Som vanligt så fungerade inte länkarna i tidigare inlägget. I det inlägget publicerade jag en länk där Pärsinnen gör mål och i detta får ni se när Pärsinnen blir crosscheckad.
Kommentera

Förresten, någon som missat detta klipp?
Kommentera

Selina: Det blev som det blev idag. Vissa saker var bra andra lite pinsamma.
Kommentera

Såg att detta skrevs i bobs klotterplank.

Namn:

Dahlberg
När:
2006-09-02 22:00:00 Inlägg:
Pajasen ifrån TIK klacken som försökte starta bråk i 2 perioder, pgr av att en Brynäs supporter stog och hejade på sundsvall var patetisk. Jag skäms som hockey älskare över människor som dessa, som tur var så förstod han när jag förklarade att det inte var hälsosamt att visa finger till en 150 man stark skara. Han fortsatte sedan att skämma ut sig utanför ishallen, det kan man ju inte klandra TIK supportrarna för...som över lag skötte sig exemplariskt. Tråkigt att det måste finnas rötägg överallt!
Kommentera

Då var årets viktigaste match avklarad för IFSH! Grattis! Synd bara att ni inte lyckades vinna då. :(
Kommentera

LingaN: Vad kan det ha varit för en indian tro?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
ALLA Tikare: Har ni funderat på om Movve driver med er? Vad jag förstår så är dom flesta kinderägg ;-) En annan är från tiden när Strimma spelade i Brynäs ;-)
Kommentera

65selander: Tyst, du din lilla smyg-tikare...
Kommentera

« · 744347 · »