Leroy: jo men att han skulle avsluta karriären i Timrå (förutsatt att dom lirar i ES då) kändes rätt givet nu när han tagit Stanley Cup. Det skulle vara om han inte klarat av det och kände att han ville ge sina sista år i karriären till att försöka ta den bucklan. Men det är på tok för tidigt att tänka på sånt, han har säkert 10år till i NHL känns det som.
Cartman: Min spåkula sägaer att vi vinner med 9-1. Jonte gör 1+5 i sin nya centerroll.
Toni Mäkiaho gör två mål och drar på sig 0 utvisningsminuter men sätter däremot en klockren tackling på valfri MoDo-spelare. Fast det är lite suddigt, det kan även bli så att Mäkiaho stoppas från spel för att nån klubb från Schweiz ska ha transferpengar.
Nu höjer vi temperaturen lite. På ST-tv finns nu en kortare intervju med Toni Mäkiaho - som landade i morse. Verkar vara en kul kille - och blir säkert en del värd när det hettar till.
Vi sänder highlights från alla matcher i cupen, så kika in under veckan.
Mäkiaho spelade för övrigt med Pyörälä och Wandell på dagens träning.
Cartman: Något förköp har det aldrig tidigare varit tal om. Då åkte man upp till arenan och köpte biljetterna. Det räknar jag med i år igen. 130 kr, lät dyrt. Vad kostade det ifjol?
Cartman: nej han är inte för gammal då, kollar du på åldern där borta i NHL så kommer du att märka att 38 inte alls är en jätteovanlig ålder. Okej nog tror jag att han återvänder då han är runt 35-36års åldern kanske men vill han så klarar han lätt av 10+år till i NHL (förutsett att han slipper skador som kortar karriären givetvis).
Mathias: De ska väl inte ta bilder för hockey kort i år med som dem gjorde i fjol? Dem knäpper ju så tätt så man kan ju inte vara där. I fjol va de ju epileptiker som va tvungen att gå hem för dem där knäppisarna inte kunde dämpa blixttätheten.
TT: De man kan konstatera är att Timrå ik har jäkligt bra forwards uppställning. Man skulle nog kunna hitta massa sätt att få ihop kedjorna, ditt förslag var inte så pjåkigt.
T T: jo men då skulle Mäkiaho kunna ta över Hedströms roll i kedjan. Det skulle bli ruskigt jobbigt att möta hynning-Hedström-Mäkiaho, sedan kommer Tenkrat in då skulle man kunna lägga Mäkiaho med Sundh och Bagarn eller visevärsa.
ralus: Läste att en malmöit skrev att Mäkiaho var för långsam för allsvenskan och hur ska det fungera med Tenkrat som är bland de snabbaste i Elitserien? Han lär ju bli lite hämmad, men samtidigt en hård, tuff och spännande kedja.
Cartman: Åker till Kreta ganska direkt efter slutsignalen mellan Timrå och MoDo, så jag får jobba ikapp när jag kommer hem den 11:e. Annars har jag järnkoll på statsen :-)
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·
Pyrre-Wandell-Pärra
Hynning-Jonte-Pääjärvi
Sundh-Bagarn-Mäkiaho
Lander-Jesper-Svensson
PS
Jag tycker inte att Cartman visar tillräcklig entusiasm. Själv hade jag nog tryckt in minst ett utropstecken till i trådrubriken.