1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

SCA-Cupen

« · 906802 · » Till forumet

Sv: SCA-Cupen
Dream Team: Hur går de för MPS då i skåne?
Kommentera

Dream Team: ...och som grädde på moset:

37.134 - 1 EQVÄB10. ERIKSSON, Ludwig 
 (9. GUNNARSSON, Anton
 7. LARSSON, Adam)
Kommentera

För alla ev. hockeyintresserade så får vi tvärr meddela att Medelpad nog är på väg ut ur årets TV-puckturnering.

34.393 - 1 EQVÄB16. HÖRNELL, Christoffer 
 (8. SKEPPSTRÖM, Viktor
 22. ERIXON, Tim)
Kommentera

Dream Team: FAAN... äru stolt över att timrå har vunnit massa gånger... den cupen betyder ju inget ;D
Kommentera

får jag inte skriva har jag ej något här att göra..
Kommentera

Så har då ST stått för årets självklarhet, rubriken på framsidan av dagens tidning (pappersupplagan): "Timrå bäst i Medelpad."

Avd. Ehhh....äntligen...typ..

Tur att SCA-cupen finns så vi kan få svar på den högintressanta frågan!
Kommentera

Uno Gordon: Okej ska sluta med de. ber om ursäkt till alla. Ska väl lämna detta jävla skit ställe, inte välkommen iaf. Tack å hej mongolider....
Kommentera

General_Moisio: Det har jag aldrig påstått. Men solen är känd för att vingklippa människor. Men det var ju barnsligt av dig det du skrev till Anders ifrån början också...

Dream Team brukar sköta målrapporteringarna i denna bok och blev givetvis ivrig när målen trillade in och av ohejdad vana började tangenterna knattra. Jag tvivlar starkt på att det överhuvudtaget var någon slags pik mot dig.

Han har bara en brinnande glöd och entusiasm för det är. Och det är ju inte varje dag du rapporterar matcherna....

Så bli inte så irriterad.
Kommentera

källan: Just det, ni vann med 7-0 i matcher va?
Kommentera

Ambroo: Japp men modo äger Timrå i alla kvartsfinaler :D
Kommentera

Dream Team: Okej. Kan vi göra.
Kommentera

General_Moisio: Fint, tack för att du lyssnar. Då ägnar vi oss åt hockey igen då.
Kommentera

Dream Team: Exakt.
Kommentera

General_Moisio: Vad ska jag jobba på, min bristande förmåga vad gäller tankeläsning? Get real.
Kommentera

Dream Team: Jobba på de då.
Kommentera

General_Moisio: Förlåt så mycket. Det var inte alls min mening att posta ett inlägg, uppenbarligen relativt samtidigt som dig, utan att veta om vad du tänkte skriva. Tankeläsning är inte en av mina starkare sidor, tyvärr.
Kommentera

Dream Team: du behöver ju inte skriva likadant som ja gjorde..
Kommentera

General_Moisio: Viktig kvitteringspuck, skrev jag precis när..

17.402 - 1 EQVÄB24. WALLMARK, Marcus 
 (4. BACKESTEN, Joel
 7. LARSSON, Adam)
Kommentera

17.40 2 - 1 EQ VÄB 24. WALLMARK, Marcus
(4. BACKESTEN, Joel
7. LARSSON, Adam)
Kommentera

15.53 1 - 1 PP1 MED 12. KAINU, Victor
(19. LANDER, Anton
10. VESTIN, Robbin)

Snabb replik...
Kommentera

13.19 1 - 0 PP2 VÄB 22. ERIXON, Tim
(19. LINDBERG, Oscar
5. BURSTRÖM, Niclas)

Ingen lysande start...
Kommentera

Nu kl. 10 börjar Medelpad den sista matchen i gruppspelet i TV-pucken.  Detta mot Västerbotten som varit bäst såhär långt. Seger är nästan ett måste eftersom Norrbotten vid seger över nästjumbon Ångermanland kniper andraplatsen och avancemanget till nästa omgång. Poängförlusten mot Jämtland/Härjedalen kan om det vill sig illa bli det som fäller laget.

Tabellen såhär långt:

1Västerbotten3210935
2Medelpad31201084
3Norrbotten31111063
4Ångermanland30218102
5Jämtland/Härjedalen40227172
Kommentera

ChriZt3r: Jag är inte heller bra ¨på att stava klockan 4 på morgonen. Spriten eller skolan vet jag inte helller om jag ska skylla på
Kommentera

Jensen_12: Som Timråit har jag bemästrat konsten att se det negagitva och jag tycker bara att han var väldigt darrig matchen igenom.
Kommentera

Kollade precis på klippet på st.nu, vilken otrolig räddning av Åkerlund! Tycker även han verkar smidig i övrigt! :D
Kommentera

nectis: Hammarby????
Kommentera

El Maco: Bra med folk, kanske sundsvall klarar elitlicensen denna säsong oxå :P måste ju kännas skönt för ett lag som anser sig bäst i sverige....
Kommentera

Skön kommentar av robban, jag var med på den tiden då sundsvall hade en riktig klack :D
Kommentera

El Maco: Hear, hear...
Kommentera

Temat för cupen var "vad fan ska vi göra för att få mer folk på matcherna?" Svaret blev att lägga kvartsfinalreprisen mellan Timrå och bajströjorna i EOn.

EOn, onsdag 3222
Bobcats-Brynäs, torsdag 1011
Timrå-Brynäs, huvudnummer fredag 2538
Derbylördag, 2819

Tutti grande 9590. Inte illa för Bobbarna, motsvarar väl i stort sett fortsättningsseriens intäkter eller nåt. Jag röstar för att Timrå drar undan mattan och istället arrangerar sin egen cup. Sen kan Thomas åka ut med kassaskrinet efteråt och elda upp pengarna på Gärdeparkeringen inför Sundsvalls kassör likt Hasse Alfredsson i "Den enfaldige mördaren"
Kommentera

Dream Team:
Skönt inslag med Robban på st.nu om matchen mot katterna; "-Jag har varit med länge, jag minns tiden då Sundsvall hade en riktig klack......."
Kommentera

Som sagt, Brynäs klacken var inget att stoltsera över, mot Timrå så varom mer sugen att bråka en att hejja fram sitt lag..
Kommentera

Brollan: Ja var det någon ramsa dom sjung som inte kom från Hammarbyklacken?
Kommentera

Röda Tallen: På läktaren lät det mer som Hammarbyklacken var på besök iaf:)
Kommentera

Brollan: öh, vad menar du med den frågan?
Kommentera

Dream Team: Vore det inte för Södertälje, som är lite högt upp, så skulle det där kunna vara sluttabellen i elitserien i mars.
Kommentera

Var det Hammarby eller Sundsvall Timrå mötte idag?
Kommentera

Och för att avrunda den här veckans cupspelande/träningsmatchande i både norr, söder, öst och väst samt även utomlands, uppdaterar jag den tabell gällande försäsongsmatcherna såhär långt.

I tabellen har jag precis som tidigare i första hand rankat lagen efter antalet poäng per match som man nått upp till. I andra hand är det målskillnad som gäller och i tredje hand gjorda mål.

Suveränen såhär längt på försäsongen, HV71, har varit helt spellediga den här veckan, varför de fortfarande kvarstår som ohotad etta. Brynäs och Timrå har varit lyckosamma i SCA-cupen, medan Frölunda förlorat sina båda avslutande matcher i Nordic Trophy, samt att Södertälje förlorade tre matcher i rad nere i Schweiz. Därför byter dessa lag även plats i tabellen, som givetvis ser ut att halta en aning vad beträffar spelade matcher (t.ex. 11 spelade matcher för Brynäs, medan Luleå endast har spelat 5). Dock så har jag som sagt rankat lagen efter det antal poäng per match man spelat in, så det är korrekt bara att det ser lite konstigt ut.

1HV 71  88000321220243,0
2Brynäs IF116050392613232,1
3Timrå IK  850122115 6162,0
4Frölunda HC  741022325-2142,0
5Färjestads BK  941223226 6161,8
6Södertälje SK  7400321912121,7
7MoDo Hockey  730131916 3101,4
8Luleå HF  511211414 0  71,4

9Linköpings HC  940052522 3121,3
10Djurgårdens IF  830052525 0  91,1

11Skellefteå AIK  930152731-4101,1
12Mora IK  720051523-8  60,9

Kommentera

dr-nix: Det är väl precis vad man gjort nu.
I går stoppade man nu in Robban i första kedjan med Halh och Pyörälä inför den tredje perioden. Nu startade han tillsammans med dom.
Kommentera

Per HApps: Plankade du in eller?
Du som vägrar ge pengar till Sundsvall.
Kommentera

BlackBay: Som redan sagts så är inte derbyna laddade längre. Inte ifrån Timrås sida iaf.

Om du såg Sundsvall-Modo i går såg såg du att man i största delen av matchen inte kunde se så stor skildnad mellan lagen.
Sundsvall spelade betydligt bättre i stora delar av matchen.
Det man konstatera är att elitserielagen har svårt att motivera sig mot allsvenska lag.
Kommentera

Per HApps: Japp, nu har de haft sina 3 x 20 minuter för denna säsong och kan bara sitta och vänta på SCA-cupen 2008...
Kommentera

Matchens behållning var Åkerlunds kullerbytta på slutsignalen. Svoboda-varning.
Kommentera

Dream Team: Angående Robban så undrar jag inte om man borde stoppa in honom i 1:a eller 2:a kedjan (iaf testa). Jag tror absolut han kan bli lyckad där om man ger honom chansen. Okej att han inte är junior längre men han är ju knappast lastgammal (33 är ju knappast någon ålder i hockey när man har 40åringar som fortfarande lirar)
Kommentera

dr-nix: Det gjorde man inte heller, långt därifrån. Som Robban säger så sjönk man ner i Sundsvalls tempo och då matchen nästan bara kommer att handla om vilka som krigar bäst så är det klart att hemmalaget matchar det. Det klassiska "lillebror" vs. "storebror" ännu en gång.

TT: Haha.. Robban drar till med ett numer klassiskt uttalande ;-)
Kommentera

Brynäs klack är bland det sämsta jag sätt, mot Timrå så varom mer upptagen med att söka bråk med timrå klacken en att hejja fram sitt lag
Kommentera

Skämt åsido tycker jag mig se på st-tv inslaget att Timrå-lirarna inte alls går 100%.
Kommentera

Shit Robban det var nästan Hedström-klass på den kommentaren haha.
Kommentera

"Jag var med redan på den tiden när Sundsvall hade en riktig klack också"

Obetalbart.
Kommentera

« · 906802 · »